Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    . er spent nå..

Timber Timbre - Hot Dreams (2014) fin vw karmann ghia på coveret i det minste
    Spent på hva Timberautoriteten syns jeg, ble det for mye Richard Hawley?
    Vet ikke hva jeg syns, må spilles flere ganger. Den var ikke slik jeg fryktet utfra slippet av tittelkuttet i januar, det er gjenkjenbare TimberTimbreske element der i massevis, men også noe nytt jeg ikke har plassert enda. Det er bra at mine "helter" forandrer seg, men jeg har ikke bestemt med for om jeg liker denne forandringen enda. (men det skulle ikke overraske meg om jeg ender med å like den, man godtar så mye fra sine venner..)

Nå spilles WYSIWYG-musikk med the Leaves..

Cover.jpg

en samler fra 2000.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Driver og finner fram noen plater som skal få være med på den første batchen ned i vaskebalja, det blir vel ikke denne, den høres jo OK ut.

Leonard Cohen - Various Positions (1985)

Mye Jennifer-koring på denne

[video=youtube;7pA5UhNaYw0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7pA5UhNaYw0[/video]

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    The Jayhawks - Smile 2000.

IMG_0344.JPG

Første gang med Smile på vinyl.
    Er vel ikke i nærheten av det beste fra denne kanten, men du verden som de tidvis glimter til
    med flere små perler.
    Dessuten er Jayhawks Komplett på vinyl i mine hyller med denne utgivelsen :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Howler - World of Joy (Rough Trade, 2014)

0003296330_500.jpg

Disse 4 unge karene fra Minneapolis leverer bra småretro R´n´R denne gangen. Det er upolert og rett på sak.

[video=youtube;50QFJJQGTrs]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=50QFJJQGTrs[/video]

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Når kona tar husrengjøringa får hun spille hva som helst, men etter å ha hørt hele Rattle & Hum, så overtok jeg styringa igjen.
    Jeg fortsetter med samlere som ble utgitt i år 2000. Enkelte band gjør seg best på greatest hits, syns jeg, band som ga ut bedre singler enn langspillplater - og Urban Dance Squad er en av dem. Når det er sagt er det mange flotte kutt her.

front.jpg
    back.jpg

Sist redigert:

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    den gamle afghanerpelsen Greg Dulli og co slipper ny skive i disse dager..

cover.jpg

Afghan Whigs - Do to the Beast (2014)

edit: liker det jeg hører, kjenner godt igjen bandet, men de er kanskje litt lettere til sinns; kanskje er Greg Dulli nypult, eller kanskje bare eldre og kniven i såret ikke er like kvass lenger?

Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    den gamle afghanerpelsen Greg Dulli og co slipper ny skive i disse dager..

edit: liker det jeg hører, kjenner godt igjen bandet, men de er kanskje litt lettere til sinns; kanskje er Greg Dulli nypult, eller kanskje bare eldre og kniven i såret ikke er like kvass lenger?
    Hørt igjennom denne idag og synes det var bra. Litt smådaft kanskje, men det virker gjennomarbeidet. Tror den vil vokse, faktisk ganske mye. Tar sjansen på dét.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Har jo gløymd å spele gammal skjit i dag

Markley - A group (1969)

West Coast Pop Art Experimental Band under annet navn. Siste skiva de gav ut. En fin liten halvtime med småsnurrig 60s (psych)pop. Noen riktig trevlige melodier her, og LA band til tross, british invasion vibbene er uungåelige. Forresten, jæla bra lyd på denne skiva.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Motorpsycho - Behind The Sun (Rune Grammofon, 2014)

Joda. Hatt seg et par runder nå. Og alt er vel som foventet...Intet nytt under solen, for ikkje å si bak solen.
    Kan styre min begeistring for når de drar det langt ut i progge-land, som de gjør tidvis denne gangen også. Hadde ikkje vært meg imot at etter hvert så seg ferdig med 70s oppgulpet sitt. Tidvis er det ganske bra, men det blir for mye skuldertrekk denne gangen også.

[video=youtube;5k0kfA-U4z8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5k0kfA-U4z8[/video]
    Hører på denne nå på Spotti og synes ikke dette er ille i det hele tatt. Nostalgisk tripp til tidlig 70-tall og band som PFM. De kjører sin helt egne linje og gir en god faen i verden omkring ser det ut som. Jeg liker dette.

Det er jo umiskjennelig MS ... men hva ellers skulle det være?

Synd lyden på konsertene deres er blitt så bricket at det er lite poeng å være der.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Musikk fra gamledager, som fremdeles gir godfølelse.

Finner ingen plass denne feelingen i ny musikk.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @Deph - Syns bare MP var så meget mycket bättre før. Og når det gjelder 70s greiene så er som regel originalene best :)
    Men plata er seff kjøpt.

Nå, kveldens forhåpentligvis siste

Otis Clay - The Best of Otis Clay: The Hi Records Years - (1996)

Soul. Av den jævla bra typen.

Synger helt greit ja :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    albumet jeg har spilt aller mest de siste 2-3 årene?

13Ghosts - Garland of Bottle Flies (2011)

betyr at jeg liker den litt:)

[video=youtube;vxG5_DEQBoo]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vxG5_DEQBoo[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Leste om denne fyren i dag i en artikkel av Eirik Mosveen (som er den eneste journalisten i en stor dagsavis som skriver om og opplever musikk og annet musikkrelatert fra Amerika i norske aviser og presse i dag):

Ray Stinnett - A Fire Somewhere (Light in the Attic, 1971/2012)

Ray-Stinnett-fire-somewhere.jpg

Produsert av Booker T. Innspilt i 1971, ikke utgitt før nå, men har modnet som en rakfisk helt til 2012. Noen liker det modent, andre det noe ferskere. Jeg synes tiden har løpt ifra denne. Det er et par bra kutt, men ikke bra i mine ører. Dessverre.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Terry Callier - Occasional Rain (1972)

inderlig og fryktelig god folksouljazzsinger, de tre, fire første platene hans er virkelig noe for seg

[video=youtube;1eSPiNL2rgg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=1eSPiNL2rgg[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Da er det metall, eller et eller annet. Tror denne er litt slapp og smådaff. Ihvertfall fra Orange County, Calif. som jeg greide å finne frem til helt av meg selv. Ikke verst:

Stick to Tour Guns - Diamond (Sumerian Rec., 2012)

Stick-To-Your-Guns-diamond.jpg

[video=youtube;F4A84pIRC2M]http://www.youtube.com/watch?list=PLDF9C9C5E66E6F081&feature=player_detai lpage&v=F4A84pIRC2M[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Metall gjør meg pigg. Derfor er det ikke på huet før nå. Men, først en liten, god sovepille, fra Quebec, Canada. Da sover man godt. På huet m.a.o.

image0-extralarge_1302890776549-de99668623000c48b1ada91ffd2e3196ced4adc9-s6-c30.jpg

Elskelige kvinner.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Spent nu! I følge Burnt er Dulli muligens nypult. Det er ikkje eg, sjøl om eg føler meg totally screwed for tida.
    Singelen lovde jo snytgodt.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Crippled Black Phoenix - White light generator (2014)

Med folk fra bl.a. Electric Wizard og Mogwai. Skukke tru det når man hører åpningslåta sweeter than you

Akustiske gitarer og sag (er det vel?) :) Fin kombo det.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Various - Lysergic Sound Distributors - St. Albert's Dream

Spiller St Alberts Dream.jpg

Samler med lsd-infusert bluespsychrock mellom (kremt) 68 og 72. Jeg er på ingen måte like bevandret i hverken sjanger eller epoke som visse andre her, men denne står fjellstøtt i hylla allikevel. Finner ikke så himla mye på tuben, men andre høydepunkter må sies å være Jerimiah - Forever Never Comes og Frozen Sun - Electric Soul.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Scott Morgan (2010)

Spiller Scott Morgan.jpg

Er det blues? Er det soul? Er det rawk eller er det bare popifisert garage? Vet ikke, men jeg vet at det virker; frukter høstet av musikktråden er det også. Apropos frukt; har mange bær som jeg må få i meg i løpet av en dag eller to. Tror jeg må fyre igang slapsmaskinen, det kan umulig være for tidlig siden jeg har vært oppe helt siden klokka seks.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    John Mayall - The Latest Edition (1974)

Spiller The Latest Edition.jpg

Hightide Harris og Randy Resnick gjør seg heller ikke vekk i linja Bluesbreakers som når herifra til evigheten og tilbake via stratosfæren eller hur, united? Hvem er forresten Eirik the Norwegian, som har produsert denne skiva?

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Jaja, matte er en eksakt vitenskap på linje med de største. Må nesten oppfordre alle som elsker musikk og natur til å ta turen nordover i sommer. Det blir et usannsynlig bra lag i havgapet; Senjafestivalen har allerede eller er i ferd med å booke de feteste banda i gamlelandet. Og mark my words; det er en enorm rosin inni den pølsa.

Hovedside

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389

Plukka med denne fra big Dipper i går, svinger greit dette :)

[video=youtube;ZtAZTgaog9o]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZtAZTgaog9o[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Movie Star Junkies - Son of the Dust (Wild Honey Rec., 2012)

moviestarjunk-500x500.jpg

Dette plateselskapet utgir mye rart og tildels interessante saker. Disse folkene er fra Italia og spiller småstakkato musikk med gode melodier. Kan vel nå og da minne om Beefhearts gitarister når det kommer til klimpringen.

Albumet i sin helhet HER.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    speller litt fra svenskefaen

The Maggots - Monkey Time (2007)

banker umiddelbart i vei med "You Aint nothing But a Maggot".

javel gjerne det. Og siden det er apetid går jeg i gang med bananen - eller fisken - på kjøkkenbenken.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn