G
Gjestemedlem
Gjest
Arthur Conley - Sweet Soul Music
SYV er bra! Har ikke Andre Lister en finger med i spillet også? Jeg mener det var gjennom han jeg snubla over bandet i sin tid. Forøvrig syns jeg Autostradajazz er noen mm bedre enn Stoneland..Bandnavn/albumtittel minner meg på denne:Sitter som et skudd etter tre gjennomganger!
Første langspiller fra denne finske stoner/doom/psych/retro gruppa.
Tombstoned: Tombstoned
https://www.youtube.com/watch?v=DALJJtk6hBQ
Fremført av disse:
Vis vedlegget 253123
Et litt ambientaktig krautinspirert prosjekt… løst sammensatt, men med en kjerne av eksmedlemmer fra bergensbandet The Swamp Babies, og med div. gjestevokalister fra inn-/utland.
noen flere her:
https://www.youtube.com/user/SickLittleLabel
og lenke til nedlasting her (hvis den virker, fire år etter jeg fikk den tilsendt):
SYV_STONELAND_MP3_2010
mvh e
Ikke sikker, men jeg var med og drev studioet dette i sin tid ble spilt inn i (rundt midten av nittitallet), og navnet "Lister" (mener han bare ble kalt for det?) hørtes kjent ut – ganske sikker på at han var innom i en eller annen sammenheng, og har høyst sannsynlig hilst på fyren… Sjekker på nett og ser at han har vært i band med Sven Erga (Det Elektriske Kjøkken), som jeg kjenner fra tiden han bodde i Bergen (der han endte opp i trippelgitaristversjonen av the Swamp Babies), og som ihvertfall har én/flere fingre med…SYV er bra! Har ikke Andre Lister en finger med i spillet også? Jeg mener det var gjennom han jeg snubla over bandet i sin tid. Forøvrig syns jeg Autostradajazz er noen mm bedre enn Stoneland..Bandnavn/albumtittel minner meg på denne:Sitter som et skudd etter tre gjennomganger!
Fremført av disse:
Vis vedlegget 253123
Et litt ambientaktig krautinspirert prosjekt… løst sammensatt, men med en kjerne av eksmedlemmer fra bergensbandet The Swamp Babies, og med div. gjestevokalister fra inn-/utland.
noen flere her:
og lenke til nedlasting her (hvis den virker, fire år etter jeg fikk den tilsendt):
SYV_STONELAND_MP3_2010
mvh e
...sån helt en passent og OT - hva betalte du for denne?Vært på London tur ihelgen og en vinyl messe blev besøkt. Hade som mål att bla finne ett ex av Joy D Closer en 1pr med det skrovlige coveret blev funnet, cover litt missfarvet men vinylen var omtrent mint.
Jeg blanda sammen, det er selvfølgelig Sven Erga jeg tenkte på. Begge spilte i det Elektriske Kjøkken som du sier, derav sammenblandinga, og det stemmer også at Andre kalte seg bare Lister i en rekke sammenhenger. Du er nok en bedre mann enn megIkke sikker, men jeg var med og drev studioet dette i sin tid ble spilt inn i (rundt midten av nittitallet), og navnet "Lister" (mener han bare ble kalt for det?) hørtes kjent ut – ganske sikker på at han var innom i en eller annen sammenheng, og har høyst sannsynlig hilst på fyren… Sjekker på nett og ser at han har vært i band med Sven Erga (Det Elektriske Kjøkken), som jeg kjenner fra tiden han bodde i Bergen (der han endte opp i trippelgitaristversjonen av the Swamp Babies), og som ihvertfall har én/flere fingre med…SYV er bra! Har ikke Andre Lister en finger med i spillet også? Jeg mener det var gjennom han jeg snubla over bandet i sin tid. Forøvrig syns jeg Autostradajazz er noen mm bedre enn Stoneland..Bandnavn/albumtittel minner meg på denne:Sitter som et skudd etter tre gjennomganger!
Fremført av disse:
Vis vedlegget 253123
noen flere her:
SYV_STONELAND_MP3_2010
mvh e
Og apropos; fikk selv i oppdrag å gjøre vokalopptak til "Demon Days" og "Memories", ettersom gjestevokalist Abs (også eks. Swamp Babies) bodde/bor i her i byen, og den "tekniske staben" nå holder til i Oslo. Får vel også ta ansvar for tekst+vokal på låten "Shades"… litt motvillig, for jeg ikke er så begeistret for den endelige miksen av denne (sitter med en tidligere miks som jeg mener er klart bedre). Øvde jo forsåvidt også en stund med prosjektet (gitar, bass og programerte rytmer) som var forgjenger til SYV, kalt Om hvis jeg husker riktig, og var med på Oms eneste konsert (Garage, Bergen) – på trommemaskin …
"Autostradajazz" (1997) er en litt annen tilnærming (ren instro [?], mer "live" – vesentlig mindre ProTools), og godt mulig hakket bedre – har ikke hørt den på noen år nå… Noen år er det jo også mellom disse to utgivelsene, men grunnopptakene til "Stoneland" (2010) er faktisk fra nittitallet… Ble vel hentet frem igjen etter trommis Rolf Stenslands død (2008?), og platen (ref. tittel) tjener jo som en slags hyllest til ham, post-mortem.
mvh e
Fikk gjødslet med hønsemøkk før/mens det sluddet. Plener og bed unnagjort. Lukter dritt.God gammel rockabilly og beina på bordet etter en dagstur til Lier med varebilen for å fylle opp med veksttorv,stikklinger,isoporkasser og diverse. Trodde det var vår i går, men nå snødde det jaggu her.
Hehe, fin redigeringsårsak. Skyld på meg, for all del!Selvsagt obligatorisk musikk for kjennere av sjangeren, ...men .... helt nytt for meg (..ut av skapet som novise der altså!)....
åpner lovende: (litt som Current 93 - men litt lettere tilgjengelig.?..... ) ....men helt ærlig -
dette er mye nærmere Alvin Lucier enn Bruce Springsteen. Og jeg er jaggu glad for å finne slikt!
Sunn O))): White 1
...litt sånn Nurse With Wound for sarte sjæler.......
Bandet har tatt navn etter klassiske forsterkere, som brukes av Earth bl.a og mange storheter før de.Selvsagt obligatorisk musikk for kjennere av sjangeren, ...men .... helt nytt for meg (..ut av skapet som novise der altså!)....
åpner lovende: (litt som Current 93 - men litt lettere tilgjengelig.?..... ) ....men helt ærlig -
dette er mye nærmere Alvin Lucier enn Bruce Springsteen. Og jeg er jaggu glad for å finne slikt!
Sunn O))): White 1