V
vinyl-jønki
Gjest
Eddie Hinton, Very Extremely Dangerous-78
En artist som fortjener å bli trukket frem, en særegen stemme.
Han har spilt med de fleste innen soul,funk. Begynn med denne plata
Eddie Hinton | Biography | AllMusic
DAAA skjønte jeg det, efter litt research. Fy, fader så treg jeg er. Gary Stewarts band før han gikk solo! Det visste jeg ikke.Riley - Grandma's roadhouse (1971)
Årgangen skulle jo kunne tilsi heavy psych, men neida, dette er reinspikka (og jævli bra) country rock.
Originalen er vel fætte umulig å få kloa i, men denne repressen fra noen år tilbake (forseggjort sak forøvrig) er enkel å oppdrive. Vel verdt å sjekke ut.
Bestilt på vinyl. Stoler blindt på deg og noen andre.Brillefin psych fra San Francisco. Reissue på Tapestry Records som lyder bra, men å spore opp en original Mercury frister, ikke så ublu priser heller. En singel og en LP var alt de presterte, verden hadde fint tålt mer fra denne kanten. Svinger bra, sikkert fordi de på dette tidspunktet var kids med lite bly i ræva.
The Savage Resurrection - "The Savage Resurrection"
Jupp. Ser til og med at Riley skiva har kommet på spottern nå, det var den ikkje for ganske kort tid siden.DAAA skjønte jeg det, efter litt research. Fy, fader så treg jeg er. Gary Stewarts band før han gikk solo! Det visste jeg ikke.Riley - Grandma's roadhouse (1971)
Årgangen skulle jo kunne tilsi heavy psych, men neida, dette er reinspikka (og jævli bra) country rock.
Originalen er vel fætte umulig å få kloa i, men denne repressen fra noen år tilbake (forseggjort sak forøvrig) er enkel å oppdrive. Vel verdt å sjekke ut.
Bare å følge opp:
Gary Stewart - I´m a Texan (Hightone, 1993)
Denne spilles av fra Qobuz, orker ikke å lete efter vinylen. Full av bra melodier denne utgivelsen, noen helt suverene ("Hand Me Another" og "Make Me a Double"). Døde dessverre i 2003, 59 år gammel. Reggie Young på gitar. Han vet hva han driver med. For sure. Takk for idéen, Townes.
Ballene er vel en del av mannen… oftest?nei, nei, du må ta mannen, det er det som er artig.
Kanskje ikkje her på sentralenBallene er vel en del av mannen… oftest?nei, nei, du må ta mannen, det er det som er artig.
e
Første platen (av mange) jeg kjøpte med the Residents det der. Godt å la de små grå få slippe båndtvangen og løpe litt fritt av og til. Fikk dessverre ikke med meg konserten i Oslo samme år, men har fremdeles kassettopptaket fra nrkradio.The Residents Featuring Snakefinger – 13th Anniversary Show - Live In Japan (1986)
![]()
sær undergrunnsmusikk jeg sikkert ikke ville spilt ut hvis den ikke var på vinyl.
Litt fascinerende da, suggererende iblant, nerven er der.
Har jo hatt sansen for denne fyren siden 60-tallet:
John Mayall - A Special Life (Forty Below Rec., 2014)
I fjor fylte han 80, turnerer og holder koken. Stemmen er fin. Det er variert og ikke bare den vanlige bluesen. Mange covere her. Megetsigende platetittel. Tar av meg hatten.
Tilbøyelig til å være enig derSATORI var ikke bra synes jeg.
Bra den! Satte den på, men tror utgivelsen er fra 2011?Ezra Furman - Mysterious Power (2014)
Denne mannen har gitt ut bra album tidligere, men årets er innenfor kategorien strålende. Hvis den ikke er å finne på noen HFS lister på slutten av året.......får jeg faen meg lage en egen liste!