Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Først må jo natta komme. :cool:

Får ta langversjonen av denne, så kanskje....

Bob Dylan - Tell Tale Signs - The Bootleg Series Vol. 8 (2008 )

Sist redigert:
    X

X186841

Gjest
    Det er en febrilsk bytteaktivitet av planter nå på høsten, klipper de ned og setter de på ett kjølig frostfritt sted. De kommer fortere igang til våren og bærer bedre med frukt. Ser det er de som selger og for 200-250 kr. planten på Facebook.
    Ja du var vel ikke så fryktelig vanskelig å identifisere, fant en godt voksen Høvik kar som refererte Captain Beefheart på Facebook(den siden er forøvrig borte) :)
    Er ikke sikkert jeg skal bli med utover, men hvis, har du noe kaffe ståendes ?

Var så heldig å få med meg ett intervju/mimre program med henne på P13 i dag, spilte musikk gjorde de og.

Fruen skal ut til Høvik å bytte litt Chiliplanter i morgen, bør jeg sende henne til stylist først? :)

NRK "Aktuelt" hadde vett nok til å ha et innslag om Jokke ikveld. Skulle bare mangle! Så tar en her óg på MASSE guffe:

Og en bekjennelse: Digger May-Irene Aasen. Det har jeg alltid gjort. For en dame!
    Bytte chiliplanter???? Var de ikke sterke nok? Kan man bytte blomster som visner?

Når det gjelder stylist, så er det bare å glemme. Shine as she allways shines. Jeg er hjemme fra 15-tiden og utover. Bare å stikke innom. (Sønnen min brukte i sin tid 6 tastetrykk på å identifisere meg. Som en test).

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Bob Dylan - The Bootleg Series, Vol. 5: Bob Dylan Live 1975 - The Rolling Thunder Revue (2002)

konserten sin det:)

G

Gjestemedlem

Gjest
    [video=youtube;x4_xLNtLT2s]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=x4_xLNtLT2s [/video]

X

X186841

Gjest
    Leadbelly - Cotton Fields

@janfrt: Det ble ingen Høvik tur, damen ville heller ta seg en tur hit så hun kommer i løpet av kvelden. Hun bor sånn ca. 999 meter unna deg.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    @janfrt: Det ble ingen Høvik tur, damen ville heller ta seg en tur hit så hun kommer i løpet av kvelden. Hun bor sånn ca. 999 meter unna deg.

Some other time, then. :)

Opp med gassen med denne karen:

Greg Prevost - Mississippi Murderer (Mean Disposition Rec., 2012)

greg-prevost.jpg

Han har nok hørt mye på Mick jagger. Men, det rocker.

[video=youtube;fzakwJl92x8]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=fzakwJl92x8[/video]

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

Bob Dylan - Pat Garret & Billy The Kid (1973)

mulig det fins bedre soundtracks-album (som fungerer så bra i seg selv), kanskje det får bli noe å gruble på i kveld..:)
    Bluesbrothers?

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Damien Jurado - And Now That I'm In Your Shadow (2006)

lavmælt og vakkert, enkelt, vanskelig og flott

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    For "Deadheads" så finnes det veldig mye ute nå, så som denne på Spotify. Jeg er ganske mett, men synes det er OK å ha surrende i bakgrunnen. Fin lyd:

Grateful Dead - Wake Up to Find Out - Nassau Coliseum, Long Island, 29. mars 1990 (G. Dead Prods., 2014)

0081227958336.jpg

Her har de i tåka dratt med seg Branford Marsalis (av alle) og det har blitt ganske "far out" og surrete. "Dark Star" varer denne gang i kun 18.20.00. Slitsomt. Som en helt relevant sammenligning kan det nevnes at Oscar Mathisen gikk 10 000 på 17.22.6 på Frogner Stadion 1. februar 1913. Ny verdensrekord. Så, det gjelder å presse tidene ned og ikke opp.

[video=youtube;sL6KeNuhr3Q]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=sL6KeNuhr3Q[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik

mulig det fins bedre soundtracks-album (som fungerer så bra i seg selv), kanskje det får bli noe å gruble på i kveld..:)
    Bluesbrothers?
    Jeg grubler ikke. Dette er noe av det beste. Det sløve, for min del, er at jeg kun har den på kassett.

X

X186841

Gjest
    Roy Buchanan - Sunshine Of Your Love

Norge hadde den godkjente verdensrekorden på 10000 meter skøyter sammenhengende fra 11/2-1900 til 24/2-1963 da vi lånte bort rekorden til en svenske ved navn Jonny Nilsson.

En av favoritt gitaristene til kona.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Norge hadde den godkjente verdensrekorden på 10000 meter skøyter sammenhengende fra 11/2-1900 til 24/2-1963 da vi lånte bort rekorden til en svenske ved navn Jonny Nilsson.

En av favoritt gitaristene til kona.
    Buchanan er jo bra.

Skikkelig OT: Ja, Jonny Nilsson satte ny rekord på 15.33.blank. Hadde han en manager som strødde sand på isen før nordmennene skulle gå?

Da får vi dra til My Father´s Place litt uttpå Long Island, NY:

Roy Buchanan - Live at My Father´s Place 1978 & 1984 (Rockbeat Rec., 2014)

0089353317829.jpg

Elendig lyd, men livestemningen er der til gjengjeld. Og gitararbeidet skjønner man. Litt surr med covere. Men det er flere utgivelser. Da er det på huet.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø

Bluesbrothers?
    Tom Waits "One From The Heart" fra '82 kan vel konkurrere med de fleste som soundtrack. Det er faktisk så bra at Ford Coppolas film ved samme navn er basert på det. En annen kuriositet er at han traff sin fremtidige kone, Kathleen Brennan, under innspillingen og man hører lett en mann som blir slitt i flere retninger, uten at det er noe som helst galt i dét.

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Caroline Rose - I will not be afraid (Little Hi, 2014)

Blir omtalt som en genuin american songwriter i samme gate som Dylan og Van Zandt :rolleyes:
    Vel vel, kanskje litt tidlig å begynne å ete kirsebær med storkara, men det kan jo love godt for fremtida. Plata starter forsyne meg lovende også, både blood on your bootheels og tightrope walker sitter bra från børjan, men det er låta under som er "singelen" virker det som.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.177
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mitt favoritt -soundtrackalbum og for så vidt en av de filmene jeg liker best.
    Dvs ALT av brødrene Cohen.

-fra filmen hvor "Odyssevs" møter sirenene:
    [video=youtube;SJmZtn8vmt8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=SJmZtn8vmt8[/video]

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ben Glover - Atlantic (Carpe Via Creative, 2014)

Tjah tjo. Virker vel å være ei helt grei singer/songwriter-skive dette. Av typen det går noen av på dusinet.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.177
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Originalutgivelsen går for tusenvis av kroner, men denne er å få som reissue i begrenset opplag til under 200.kr.
    Ganske Heavy og fet gitarrockeplate.

Lindquist er en sentral mann i norsk rocks historie.

Link:

Redirect Notice

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The buffalo ruckus - The buffalo ruckus (2014)

Ganske kraftige black crowes vibber innledningsvis. Den gata der altså.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn