Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    X

X186841

Gjest
    John Lee Hooker - burning hell

3 Chili busker med frukt, kan klippes ned og lagres i vinter. Noen som vil ha de , så kan de hentes på Mogreina snarest. De er satt ut for å dø, da vinterlagringsplassen er begrenset.

Thai Chili sterk men fullt spiselig.
    IMG_1106.jpg

Sterk men fruktig og spiselig Habanero.
    IMG_1107.jpg

Kan du bare ikke få nok av pepperspray, må ikke tas i uten hansker.
    IMG_1108.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik

3 Chili busker med frukt, kan klippes ned og lagres i vinter. Noen som vil ha de , så kan de hentes på Mogreina snarest. De er satt ut for å dø, da vinterlagringsplassen er begrenset.
    Skal på hytta i Femundsmarka i morgen og hjem på søndag. Sender deg en PM.

Her en som nettopp ble plukket (blir litt OT, men virkestoffet, i dette tilfellet Capsaicin, er nødvendig innen R´n´R):

P1000585.JPG

-----------

Gamle liveopptak, men det er bra saker. Fin utgave av "Highway 61 Rev.". Ellers er jo denne karen klar med nytt album om ca. en uke.

John Mellencamp - Live at Town Hall 2003 (Mercury, 2014)

Mellencamp Trouble No More Town Hall.jpg

Denne er på vinyl, men en jeg ikke har, "Freedom Road", finnes kun på CD. Mellencamp er jo ikke livsviktig, men hva som utgis på hvilket format, skjønner jeg ikkeno av.

X

X186841

Gjest
    Rare Earth - Tobacco Road

Noen som har noe Cubanske Jomfruer til overs ? Skulle ha rullet noen sigarer til jul :)

IMG_1112.jpg

IMG_1111.jpg

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Motorpsycho - Motorpnakotic Fragments. Det beste fra den kanten på mange år. Gleder meg til neste forsendelse!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.178
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

"Om du skulle synes King Crimson byr på lite motstand, og plasserer førstealbumet til Soft Machine side om side med Pet Sounds og Forever Changes, da trenger du noe ganske annet. Du trenger Min Bul.
    Min Bul var en trio bestående av Terje Rypdal, Bjørnar Andresen og Espen Rud. Albumet ble utgitt i 1970, og originaler er omtrent like sjeldne som koteletter i Bagdad. Nå har Panorama Records gitt ut et begrenset opplag ( 500 eks ) av albumet, som på nytt muliggjør vinylspilling av et av Norges mest banebrytende album. "
    (ROCKSIRKUS)

http://www.google.com/url?sa=t&rct=...MAVyBnXMeNu70wuYIsQietQ&bvm=bv.74894050,d.bGQ

Sist redigert:
    X

X186841

Gjest
    Sharks

To kjappe med The Sharks, en av de kuleste NEO Rockabilly banda i 80-90 åra.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.178
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kjører en Rypdal til før senga går og finner meg.
    Litt mer kjent denne tror jeg.
    [video=youtube;zUB--_f7XUg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zUB--_f7XUg[/video]

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    lugnar lite, etter en uforskamma travel dag

Cornelis Vreeswijk - Tio Vackra Visor Och Personliga Person (1968 )

fin plate, han er mye i det vakkermelodiøse hjørnet her

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Litt kjærlighetskliss fra Arizona

Giant Sand - The Love Songs (1988 )

egentlig en veldig bra (og småtøff) skive fra Gelb et co (og 'co' er her bla Chris Cacavas fra Green on Red og John Convertino fra det senere Calexico).

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik

"Om du skulle synes King Crimson byr på lite motstand, og plasserer førstealbumet til Soft Machine side om side med Pet Sounds og Forever Changes, da trenger du noe ganske annet. Du trenger Min Bul.
    Min Bul var en trio bestående av Terje Rypdal, Bjørnar Andresen og Espen Rud. Albumet ble utgitt i 1970, og originaler er omtrent like sjeldne som koteletter i Bagdad. Nå har Panorama Records gitt ut et begrenset opplag ( 500 eks ) av albumet, som på nytt muliggjør vinylspilling av et av Norges mest banebrytende album. "
    (ROCKSIRKUS)

http://www.google.com/url?sa=t&rct=...MAVyBnXMeNu70wuYIsQietQ&bvm=bv.74894050,d.bGQ
    Bra bb. Sendte bestilling til en fyr i Nederland.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

(ROCKSIRKUS)

Låter nok særdeles bra på Steelheaden. :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    (ROCKSIRKUS)

Låter nok særdeles bra på Steelheaden. :)
    Ja, den låter jo bra allerede. Stereofil (v/Marius) har lovet meg nye rør, noe som også var "part of the deal" (fra Brynjar, som dessverre har vært syk svært lenge). Ny VPI-spiller er jeg lovet av Tor Haug ila. neste uke.

Da tar jeg en som alltid "sitter", fin godnattmusikk, mykt og deilig fra England/Storbritannia/Skottland. Blir aldri lei av denne. En av de første platene jeg kjøpte (efter "Bleak House" og "Out of our Heads"). Håper Mayall lever lenge.:

blues from laurel canyon.jpg

Sist redigert:

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Startet dagen med en runde foran anlegget da jeg ikke fikk sovet igjen etter å ha bråvåkna... :
    1254847317_cover.jpg

og

Cover.jpg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Robert Plant - Lullaby and the ceaseless roar (2014)

Har hørt to låter såvidt tidligere, og eg syns faktisk det lovde svært bra.

Syns dette vitner om en tilårskommen kar som fortsatt har noe å melde. Det er ikkje mange igjen av de, faktisk.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.178
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

The Baker Gurvitz Army
    LIVE fra tysk TV 1975
    Ginger Baker lader opp med et glass (rødvin!) før trommestikkene går.
    Habil bluesrock med tulletekst.
    [video=youtube;hlO4981-ygs]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hlO4981-ygs[/video]

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.178
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

(ROCKSIRKUS)

Du slipper billigere unna ved å handle den på Dipper. (kr 199,-)
    Hvis du ikke MÅ ha førsteopplag som kom i kun 300 ex. (fem-sifra?)

Faller prisene på førsteutgaver av plater som denne, MENU med Freddy Lindquist, BLEAK HOUSE Rypdal osv når de blir reutgitt?
    Eller skaper det bare mer blest og etterspørsel etter "originalene?

Jeg vil tilføye at før man løper og kjøper MIN BUL bør man sjekke ut hva det dreier seg om.
    Dette er det definitivt ikke alle som liker, og det bør høres før man brenner av penga.
    Jeg synes det er ganske artig og lyden er fin på innspillinga fra 1970. Dyktige musikere.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.178
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Denne er det mange som vil ha glede av:

The Nick of Time - 25th Anniversary album was remastered from the original analog tapes, overseen by both the albums producer, Don Was and engineer Ed Cherney and is being released on 180 gram heavyweight vinyl.
    "Personally, I think it may be the best record of my career" says Raitt. "Every record has its charm and its significance, but I think we finally got it right — I could finally say, 'Yeah, that's what I had in mind.' As a mixture of styles, reflected in one record, it was a really good version of what I do."

TerryGib

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Bergen
    Dan Michaelson & the Coastguards - Distance (The State51 Conspiracy, 2014)

Vis vedlegget 276162

Brite. En helt rolig plate med suverene tekster og sterke melodier. Stemmen er litt som Kevin Ayers´. Bestilt på vinyl (sikkert noen som er drittlei av at jeg skriver at utgivelsen er bestilt på PVC, men det er kun for å markere at dette mener jeg er verd en investering).

[video=youtube;1-UYb5hRY9M]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=1-UYb5hRY9M[/video]
    Svarer meg selv. Fikk denne i dag og slik ser coveret ut:

Vis vedlegget 276160

Suveren lyd. Og musikken blir bedre og bedre. For ikke å si tekstene. Og definitivt ikke "rævva-i-taket-musikk". Utgitt i 100 eks. på vinyl. Fikk nr. 72 og signert (barnslig som jeg er, så er det litt som prikken over i-en).

Edit: Selvfølgelig ikke utgitt i kun 100 eks. på vinyl, men fyren har ikke giddet eller villet nummerere og signere flere enn 100. Too much wine? :)

Fikk denne for noen dager siden - nr. 74 - Takk skal du ha Janfrt
    Ut fra det eg ser på Dan M. sin side idag er det mulig at den kun er gitt ut i 100 eks. på vinyl.?
    Kan bare skrive under på det som står over når det gjelder -lyd-musikk-tekster-
    Smått utrolig at de 100 eks. ikkje forlengst e forsvunnet.
    Siterer litt fra siden til ikkje helt mørkemann Dan M.:
    - Having to drop out of the lead roll in Les Miserables to focus on my own work was a tough call...
    - Its not a happy record, but after 8 consecutive Number One albums, why change the formula?

Tg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    tar en runde med denne, mest for å bekrefte fordommene

Robert Plant - Lullaby And... The Ceaseless Roar (2014)

var dessverre ikke så ille. Skyldes nok alt han har stjælt fra Enya.:)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    etter noen halvhjerta gjennomganger, er det vel på tide å finne ut om den er noe å spare på

Shovels & Rope - Swimmin' Time (2014)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    grei easy listening. Ikke noe must, men samtidig ikke et direkte feilkjøp (omtrent som siste til Plants sist, mao. Dvs den er enda mindre et must).

Sist redigert:

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Starter med denne i dag, første runde på vinyl. Men har allerede fått noen runder på wimp.
    Liker dette albumet bedre og bedre.
    Tom Petty & The Heartbreakers - Hypnotic Eye(2014)

Vedlegg

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Ble litt nysgjerrig på de Rypdal skivene.
    Mine er kjøpt på Bigg Dipper de siste årene.
    Min Bull er gul visstnok i 300 stk. 2008
    Bleak House er rød vinyl 2011, 250 stk.
    Ikke det som spilles mest her i huset, men sent en natt for et år siden ble plasten spretta på en fest,
    da en som hadde fått seg litt for mye insisterte på at dette var egnet musikk til nattas sist øl.
    Kanskje ikke for alle, ble vi andre enige om.

IMG_0972.JPG

Sist redigert:

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Beatles - Sgt. Peppers Lonley Hearts Club Band. 1967. Mono.

IMG_0959.JPG

IMG_0969.JPG

Etter en side med Sgt.Pepper er det bare å si at dette låter meget bra.
    Har vært tvilende til mono, men er i ferd med å snu. Beatles låter så langt fortreffelig i nettopp mono. :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    middagsluren får komme før maten, tenker jeg. Mens man venter:

Okkervil River - Black Sheep Boy (2005)

holder fortsatt mål, ja. Det var da bra å få konstatert.

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Shovels and Rope - Swimmin Time.2014.

IMG_0954.jpg

Etter å ha vært gjennom Rubber Soul i mono deles det ut høye karakterer for god lyd. At musikken er mer enn bra vet vi jo :)
    Shovel and Rope skiva spiller seg oppover i kvalitet.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn