Interessant!et band jeg ikke skjønte noe som helst av første gangen jeg hørte dem på NO New York skiva, men jeg vet bedre nå..
Vis vedlegget 291664
Buy kom i -79.
Interessant!et band jeg ikke skjønte noe som helst av første gangen jeg hørte dem på NO New York skiva, men jeg vet bedre nå..
Vis vedlegget 291664
Buy kom i -79.
Tror ikke OT er så mye å beklage for. Men hvis du tilhører den hippie-gjengen (populært kalt karmakameratene blant Garage-gjengangere) som lånte soverommet mitt vis a vis badet like innenfor inngangsdøren bør du kanskje beklage, for de stakk av med min verdifulle Gunnar Larsen/Lillehammer-snadde som takk for lån av rom med dør...Morsomt flashback. Bergen er en liten by. Var selv en av de 350 som var innom Trygve den kvelden, ja. Detaljene er ikke krystallklare, men bildet over minner meg ihvertfall på hvem jeg tilbrakte natten med (he-he).To år senere hadde Tranceplants pre-releasekonsert for A Taste of Things to Come... i leiligheten vår, også kalt Trygve's Penthouse Paradise på grunn av våre legendariske nachspiel. Hvis noen lurer på navnet Trygve så var det han som eide leiligheten, jeg var bare leietaker. Men vi var altså kjente for våre til tider overdådige nachspiel og fester, og de var ofte godt planlagt med bar og flere avdelinger (160 kvadrats penthouse med oversikt over Møhlenpris fotballbane). Den kvelden og natten i 1996 var forresten samme natt Halleys komet passerte jorden, men det året var den skuffende lite synlig. Om den var synlig i det hele tatt, for det gav vi blaffen i.
På scenen i enden av stua stod først Sanjally Jobarthe og et par andre gambiske musikere og underholdt oss med high life. Når folk hadde fått enda mer fart i sakene entret Tranceplants Trygves Penthouse Paradise, og det bandet svingte såpass at vi for sikkerhet skyld hadde invitert alle som bodde i huset til festen. Akkurat det var nok i utgangspunktet lurt, men baluba klarte selvsagt når natten ble veldig sein å havne i feil seng, senga til ei nabodame... Noe som ikke var det lureste jeg har gjort, for såpass ute til lunch (da mener jeg ikke nattmat) som jeg var kunne jeg ikke huske om morgenen hvilken kvinne jeg hadde tilbrakt siste del av natten med. Ikke særlig populært da saken kom opp etter noen dager, og jeg ble litt overrasket over at det var der jeg hadde vært. Pen var hun, men lite blid over at jeg ikke husket at det var henne jeg lekte doktor med.
Innimellom live-musikken holdt dj-ene legendariske anders g (Bergens originale techno-pioner) og Rolf Skøyen (goth-techno) gjestene våre på tå hev, sistnevnte også medlem i Tranceplants. Til sammen talte vi 350 gjester i løpet av kvelden og natten, så det er kanskje den største hjemmefesten i egen leilighet jeg har vært med på. Å hevde at midten av nittitallet var et av høydepunktene i et balubaliv er det vanskelig å nekte for.
Beklager OT.
mvh e
Hmm… Husker ikke hvor jeg har den fra, men sitter og damper på et nydelig stykke håndverk av en snadde akkurat nå.Men hvis du tilhører den hippie-gjengen (populært kalt karmakameratene blant Garage-gjengangere) som lånte soverommet mitt vis a vis badet like innenfor inngangsdøren bør du kanskje beklage, for de stakk av med min verdifulle Gunnar Larsen/Lillehammer-snadde som takk for lån av rom med dør...
Fant via WiMP sangene, herlig...Grinderman,Heathen Child-2010
Vis vedlegget 291896
Årets første juleplate, lurer på om jeg skal
ønske meg en rød buske denne gangen???
Her med bidrag av ex King Crimson gitarist Robert Fripp.
Nå spør jeg muligens som en dum harabikkje, men hvilket album er dette?Dennan!
Ikke hifi, men musikk
Et album skjenket oss av Wimp. Det finnes forskjellig omtaler av det på nettet. Bl.a. denne: CAPTAIN BEEFHEART & THE MAGIC BAND – Live From Harpo’s 1980 - Blurt MagazineNå spør jeg muligens som en dum harabikkje, men hvilket album er dette?Dennan!
Ikke hifi, men musikk
Harpo’s, an audience-sourced recording newly unearthed, perhaps) from the Detroit club of the same name on December 11, 1980, inevitably begs to be compared to a 2000 Rattlesnake label release, the now-rare Live Paradiso, Amsterdam, Nov. 1 1980, and the is-it-legit-or-not Merseytrout (Rotter’s Club, Liverpool, 10/29/80) that the Milksafe/Ozit-Morpheus gang dropped around the same time. Both of those, frankly, beat Harpo’s in terms of sound quality. Live Paradiso in particular has a crispness in the high end and a relatively smooth bottom, along with extremely prominent vocals and decent instrument separation; it’s known that Paradiso show was taped for broadcast over the radio, and Rattlesnake reportedly got their hands on the original tapes (or at least a very low generation copy), ultimately producing the best quality version of an oft-booted show. Meanwhile, Merseytrout is a good audience recording that appears to have undergone some moderate remixing and equalizing to correct any shortcomings; as such, it’s the better product than Harpo’s, sonically. And all three shows have very similar setlists, so in that regard Harpo’s, which has a somewhat muffled and distant sound, is the least essential of the batch (hence th2 “2” rating; but more on that below).