Takk for tips, har bare disse på cd og må ha de på vinyl. Lagt inn i huske liste på telefonenBilly Bragg & Wilco - Mermaid Avenue 1998.
Da er det snart klart for re press av denne. Volum 2 og 3 kommer også for første gang på vinyl : )
Nei.Snakker vi tradisjonell Last-romjul nå? Så trist at jeg fri da.
Last Train 29/12.
Selv sitter jeg og ser på opptaket jeg gjorde av den første konserten med The Strollers i Oslo, den legendariske Garbo-konserten.
her derimot et halvrøtent opptak fra deres aller siste konsert på Primitive-festivalen i Rotterdam, 2006. Vokalist Mathias sendte forøvrig en stor takk, og dedikerte en av de siste låtene til Doktor M. som sto sammen med oss i salen. Good ol´days.......
PS, regner med at du også har den rosa utgaven av Do-Be Doo også.
sorry, der var jeg utydelig.Nei.Snakker vi tradisjonell Last-romjul nå? Så trist at jeg fri da.
Last Train 29/12.
Selv sitter jeg og ser på opptaket jeg gjorde av den første konserten med The Strollers i Oslo, den legendariske Garbo-konserten.
her derimot et halvrøtent opptak fra deres aller siste konsert på Primitive-festivalen i Rotterdam, 2006. Vokalist Mathias sendte forøvrig en stor takk, og dedikerte en av de siste låtene til Doktor M. som sto sammen med oss i salen. Good ol´days.......
PS, regner med at du også har den rosa utgaven av Do-Be Doo også.
Min er svart med hvit etikett.
På ene sida står det side 1.
På andre sida står det ingenting.
Litt banjo her, ja, men ikke like dominerende som i Bluegrass-skiver. Ellers enig, en virkelig givende versjon av "Animalitos" som altså varer over 14 min. Heldigvis.Kan man våge seg på å si at dette er banjomusikk for viderekomne? Eller blir det å trå på tær?
Uansett: Dette er et fantastisk stykke musikk (i.m.h.) - stappfull av ting jeg ikke liker : såre, dvelende melodilinjer; fioliner; banjo; ordrike tekster med alvor, mere banjo, litt kråkesang, vinylstøy (?) - og for å komplettere så siteres en god gammel hit ('Ain't No Sunshine When She's Gone') - like gripende hver gang. ''Animalitos'' er vel egentlig en coverversjon av nevnte låt - 14 minutter lang, doom-alt-country!
Lenge siden jeg spillte denne, så dere får bære over ........
Woven Hand: Blush Music
denne anmeldelsen anbefales:The Laughing Stalk | Christianity Today
.....og det er faktisk alvorlig ment