Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt sniklytting; greier ikke å la være. Vinylen burde være her om et par dager:

John Fullbright - Songs (Blue Dirt Rec., 2014)

artworks-000077954772-uasc88-t500x500.jpg

Det er veldig rolig. Liker det best når det er litt elektrisk, men smak og behag. Ikke akkurat bakgrunnsmusikk, dette. Videoer lagt ut tidligere.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.193
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Breiflabb på kjøkkenbenken, men dette er vel ikke breial musikk

The Brian Jonestown Massacre -Revelation (2014)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Da er alt av CDer, ca. 800, tatt ut av hyllene i stuen og plassert i kjellerboden for arkeologiske oppdagelser om 50 år. Delvis slutt på den epoken; det blir nok likevel en CD her og der når vinyl ikke finnes. Siste til David Olney skal ankomme om ca. en uke.

Opp med dampen med en kald en:

Lynyrd Skynyrd - The Last Rebel (WEA, 1993)

LSKCD003.jpg

[video=youtube;fz-BQxkvVSo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=fz-BQxkvVSo[/video]

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The gun club - Fire of love (1981)

gun club - fire of love.jpg

Ugg. Omsider kommet delvis til hektene igjen. Henting av kids unnagjort, solide mengder grillmat konsumert. På tide å synke ned i soffan litt og la Jeffrey Lee sjunge litt blues. Ingen gjør jo det som ham :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.212
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Anna Von Hausswolff; Ceremony, dbl LP 2012
    "a less gothic Zola Jesus making wistful pop music from behind a big church organ through a voice triangulating Kate Bush and Stevie Nicks.”

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    På tide med litt Escovedo; lenge siden sist:

Alejandro Escovedo - Street Songs of Love (Concord Rec., 2010)

street-songs-of-love.jpg

Har vel aldri utgitt noe dårlig.

[video=youtube;5T9TXiV3jIA]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5T9TXiV3jIA[/video]

Ikke fra platen, men wtf.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Fin gammel visesang. 1969

3176165.jpg

Fin plate med god lyd, men eksemplaret mitt er nok litt herpet.

espege

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Breiflabb på kjøkkenbenken, men dette er vel ikke breial musikk

The Brian Jonestown Massacre -Revelation (2014)

minner meg om at jeg har hatt denne dvd'en liggende noen måneder nå:

dig!.jpg

ikke så lett å booke seg inn mellom netflixrottene og seriebiatch'en.

e

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.193
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Litt sniklytting; greier ikke å la være. Vinylen burde være her om et par dager:

Vis vedlegget 262371

Det er veldig rolig. Liker det best når det er litt elektrisk, men smak og behag. Ikke akkurat bakgrunnsmusikk, dette. Videoer lagt ut tidligere.
    Høres fin ut da, tatt en runde med den i kveld jeg også. Naturlig å like det elektriske når det er så få av dem. Hadde det vært flest rockere, ville jeg vel likt best de akustiske.

Tror jeg trygt kan putte den inn på årslista.

denne er fin

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lee Clayton - Lee Clayton (1973)

lee clayton - lee clayton.jpg

Smøysa får bare godta dette i kveld. Hun fikk tross alt velge to ganger på rad fredagen. Lee Clayton er tøft da. Tipper hun er solgt når ladies love outlaws kommer. Or not.

"Gammalt" foto.

• Liker
    Reaksjoner: tno

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Blackie .... Rodney

IMG_0666.JPG

Har hatt en runde på hver av disse skivene de siste timene.
    De vokser seg bare til.
    Var nok i rett stemning, preget av bursdagsfeiring litt for nær en rød låve, traktor og lam.

Neste på kveldens liste er "Based on a true story" og er litt røffere i kantene. Det slåes fast på covret med lilla klistre merke; If You Like Your Rock Straight Up, no Frills, No Jive, You`ll Take it Home. Den ble med meg hjem første gang i 1988. Da må det være........

espege

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Spilte feks. Transformer for ungdommen tidligere i kveld, tenk det at to musikkglade samfunnshåp i første halvdel av 20-åra ikke hadde hørt om Lou Reed! Sånt blir man rystet inn i ryggmargen av. Litt voksenopplæring ble det, foredrag og musikk på vinyl. Perfect Day hadde den ene av dem hørt før, det var da noe.:)
    …og ikke spiser de bacalao heller?! hvem har hatt ansvaret for barneoppdragelsen her?

mvh e

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.193
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Spilte feks. Transformer for ungdommen tidligere i kveld, tenk det at to musikkglade samfunnshåp i første halvdel av 20-åra ikke hadde hørt om Lou Reed! Sånt blir man rystet inn i ryggmargen av. Litt voksenopplæring ble det, foredrag og musikk på vinyl. Perfect Day hadde den ene av dem hørt før, det var da noe.:)
    …og ikke spiser de bacalao heller?! hvem har hatt ansvaret for barneoppdragelsen her?

mvh e
    Har bare ansvar for 15-20 prosent av den for den ene, så jeg er nesten in the clear. Men likte ikke bacalao som barn selv heller, så det er da fortsatt håp. Og uten meg hadde nok det totale fiskeinntaket vært bare en brøkdel av det det er i dag. Skal ha dem ute på et fiskevær om fjorten dager, da blir det fisk hver dag i ei uke, tror kjæresten hennes gruer seg.:cool:

Naked Prey - Kill the messenger (1988 )

vinyl, men for dypt nede i stolen og glasset til at det blir bilde.

Lurer nesten på om dette er den jeg liker best. Eller så er stemninga spesielt god i kveld.
    Bra gitarbasert rock.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.212
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Kan ikke komme på bedre rockeskive laget etter 2008.
    Hvis noen vet om noen bedre vil jeg gjerne ha tipset!
    Den er gudskjelov på plass både som CD og LP.;)

X

X186841

Gjest
    Poobah - Mr Destroyer (1972) US Heavy Psych Hard Rock Music

Deilig med dette regneværet som skyller naturen litt , så nesten ikke skjermen på ei uke pga. hovne og rennende øyer ++ Har prøvd 10 forskjellige allergi piller men reagerer som vanlig helt vilt. En blir jeg så trøtt av att det er nesten umulig å stå opp, en annen får jeg vilt raseri av og årets ble jeg så deppa av att det føltes meningsløst å leve videre. Bare å glede seg til gresspollen kommer :)

X

X186841

Gjest
    Kitty, Daisy & Lewis - Don't Make A Fool Out Of Me (live bei 40 Jahre Zundfunk)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.193
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Spiller art punk for å roe den forvirrede vepsen som zummer over hoved mitt. Aldri i verden om den får slippe ut og hente dronninga og lage bol (men kanskje det er sjefsvepsen?).

Fischer-Z - Going Deaf for a Living (1980)
    20140525_213509983_iOS.jpg

litt for synthete fra John Watts det her, men catchy melodier og bra stemme hjelper på

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik

Høres fin ut da, tatt en runde med den i kveld jeg også. Naturlig å like det elektriske når det er så få av dem. Hadde det vært flest rockere, ville jeg vel likt best de akustiske.

Tror jeg trygt kan putte den inn på årslista.
    Sønnen i huset kom med en slengbemerkning om at tekstene til Fullbright var opplagte og banale. Han overnatter i et nyoppslått telt i natt. Med huggorm og snegler.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.193
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje har poden rett, janfrt?
    Ikke har jeg hørt på tekstene ennå, men la ham slippe bare med sneglene, det er vel han som skal arve høyttalerne og ikke omvendt?

Blei bare A-sida av Fischer-Z på meg, for mye synth, de tre platene av han/dem jeg fikk, får jeg prøve å gi videre, forrige eier sa bare "jo, det er bra, men liker du dem ikke, får du kaste dem".

Hvis noen vil ha, er det bare å banke på døra mi.:)

Spiller heller noe med mer substans, i dette tilfellet vil det si mye mer punk og null art. Det er det som er kunsten.

London Cowboys ‎– Animal Pleasure(1982)
    20140525_220657967_iOS.jpg

Midt på 70-tallet hadde britpunkerne Barry Jones og Steve Dior sjølveste Chrissie Hynde med på laget, men da Steve begynte å spille gitar sjøl, kippa de henne ut (!). Noen år seinere, etter spilling med rester av Sex Pistols mm, fikk de endelig samla seg til å lage et debutalbum. Et bra et.

20140525_222031588_iOS.jpg

de var fans av Johnny Thunders (faktisk kom de to til å spille både med fire medlemmer av New York Dolls og fire støkk fra Sex Pistols!).

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn