Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• C

cruiser

Gjest
    Det er en vesentlig forskjell på det og frivillig bare gi det bort i visshet om at man aldri vil se det igjen.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det meste av media i Norge ligger på venstresiden, og der er de lite opptatt av forsvarspolitikk, ut over at pengene burde vært brukt på andre formål i stedet.
    Venstresida kjem an på kvar du sit i båten. Les no KK eit par veker Dersom du vil, kan du sende meg namn og adresse, så skal eg verve deg som abonnent. Det kostar ingenting for ca 14 dagar. Etterpå står du fritt.
    Kjempegod avis.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det meste av media i Norge ligger på venstresiden, og der er de lite opptatt av forsvarspolitikk, ut over at pengene burde vært brukt på andre formål i stedet.
    Venstresida kjem an på kvar du sit i båten. Les no KK eit par veker Dersom du vil, kan du sende meg namn og adresse, så skal eg verve deg som abonnent. Det kostar ingenting for ca 14 dagar. Etterpå står du fritt.
    Kjempegod avis.
    Kvinner og Klær? Trodde ikke det var noe man abonnerte på men noe man tilfeldig leste på legekontor og lærerværelser.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Kvinner og Klær? Tror jeg har sett i det bladet en gang. Det var da min bedre halvdel var ung modell og fikk betalt for å bli avbildet med diverse klær.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Deph og BT, vi er sterkt i forbindelse med vår femnine side i dag, er vi?

KK i denne sammenhengen er selvsagt "KLASSEKAMPEN"! Forøvrig en meget god avis. ( Selv om jeg står lysår fra dens politiske ståsted. )

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Tenker du ALDRI på barna! Tenk på alle de unge som går på Polet som ser denne merkingen. "Nyhet" står det, og da "MÅ" de bare kjøpe dette produktet. De klarer ikke å motstå det! Og da er de på full fart utforstupet,drikk, svir, kvinner og sang! Så lett kan et lovende ungt liv bli sendt i rennesteinen!

Nei Slubbert! Er du ikke i stand til selv å holde oversikt over vareutvalget slik at du selv på egen hånd oppdager at det har kommet nye flasker i hyllene kan det være det samme! Da er du vel så alkoholisert at du kanskje ikke burde gå på polet!

Les denne teksten 2 ganger Slubbert så forstår kanskje hvordan disse menneskene tenker, - hvis de da tenker i det store og hele?

Men kniper du tak i en ansatt og spør om de har noen artige nyheter så er de forpliktet til å fortelle deg det, da er det jobben deres! ( Ja jeg vet at det er en viss mangel på logikk her! )

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Et glimrende eksempel på vinmonopolmentaliteten som fører til at dette uvesenet fremdeles eksisterer.

Det er på tide å frigjøre Norge fra dette nå.
    Men kjære venn, nå har du misforstått ganske fundamentalt!

I dag er det Polet som får kjeft for "Nyhets merking", det er ikke Polet som kjefter! De som kjefter blir du ikke kvitt uansett. Når du får det som du ønsker blir det bare ansatt flere i dette organet fordi de må sjekket alle dagligvarebutikkene slik at hverken Coop, REMA eller KIWI setter opp "Nyhets lapper".

Skjønt når de får etablert REMAs hvite/røde/med bobler og det samme for COOP og KIWI kommer det nok ikke flere "nyheter" i markedet!

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg har ikke sagt at det har noe med polet å gjøre men monopolmentaliteten og formynderiet som fører til at ordningen med statlig monopol får fortsette. Norsk alkoholpolitikk kunne neppe blitt verre om Juvente og Taliban i skjønn harmoni hadde heklet noe i sammen. Helsetilsynet er bare nok en kjønnsvorte på demokratiet.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har ikke sagt at det har noe med polet å gjøre men monopolmentaliteten og formynderiet som fører til at ordningen med statlig monopol får fortsette. Norsk alkoholpolitikk kunne neppe blitt verre om Juvente og Taliban i skjønn harmoni hadde heklet noe i sammen. Helsetilsynet er bare nok en kjønnsvorte på demokratiet.
    Ja faktasjekken gir deg "delvis rett"!

"RETT": Hvis Taliban og Juvente slo seg sammen ville vi ganske sikkert ikke høre kritikk for slike Nyhets lapper".

MEN det ville kun skyldes at vi ikke ville ha noe pol overhodet, ei heller salg av alkohol i butikkene! Vi ville faktisk ikke kunne kjøpe alkohol her i landet!

Så "FEIL" på påstanden om at alkoholpolitikken ikke kunne blitt værre!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Kjempegod avis.
    Kvinner og Klær? Trodde ikke det var noe man abonnerte på men noe man tilfeldig leste på legekontor og lærerværelser.
    Skal eg ordne eit abonnement til deg?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    Hvis og dersom Deffes drøm om avvikling av Vinmonopolet skulle inntreffe så vill jo Norgesgruppen overta. Jacobs Rød og Hvit, Folkets Rød og Hvit og ditto First Price.
    Også bekymringsverdig at han ikke vet forskjell på Vinmonopolet og alkoholloven. Fikk han bare en toer i matte?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.816
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I Norge bruker vi 10 år på å bygge noe som helst hvis vi er maksimalt effektive, ( fra vedtak til ferdigstillelse) men det kan lett ta 15-20 år også, hvis det ankes, budsjetter endres o.l. Nytt beredskapssenter til Politi i Oslo, diverse veiprosjekter, sykehus, flyplasser osv. osv. Kineserne skal bygge nytt sykehus på 6 dager melder TV2, et annet sted leste jeg at de regnet med å bruke 10 dager:). Dette er et sykehus som skal ta hånd om 1000 pasienter med det nye coronaviruset.
    images (1).jpeg
    Kineserne har en utrolig gjennomføringsevne hvis det er behov for det.

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    436
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    En annen ting som er veeeldig galt i Norge er politikere altfor lett får seg ny jobb i regjeringen. De trenger jo ikke søke engang, veldig urettferdig er det!!

Sist redigert:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Såg bygginga av eit legesenter/sjukehus i Tabua, Portugal. Det var rett nok gjort ein del før eg kom dit, og det var ikkje tatt i bruk då eg reiste, men eg var forbausa over effektiviteten. Eit år etter var eg innom, og då var drifta i full gong. Sidan den gong har eg ikkje tenkt manhana-innstilling om portugisarane...

Lurer elles på kvifor det var samla 30 gravemaskiner og 5 bulldosarar på ei sjukehustomt på 2 mål i Kina. Kan det ha noko med propaganda å gjere?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.816
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Såg bygginga av eit legesenter/sjukehus i Tabua, Portugal. Det var rett nok gjort ein del før eg kom dit, og det var ikkje tatt i bruk då eg reiste, men eg var forbausa over effektiviteten. Eit år etter var eg innom, og då var drifta i full gong. Sidan den gong har eg ikkje tenkt manhana-innstilling om portugisarane...

Lurer elles på kvifor det var samla 30 gravemaskiner og 5 bulldosarar på ei sjukehustomt på 2 mål i Kina. Kan det ha noko med propaganda å gjere?
    Bilde var et utsnitt av et større bilde, men det er bra trykk i Kina nå, de trenger flere sykehussenger raskt.....
    https://www.tv2.no/nyheter/11163088/
    Bl.a.
    Corona viruset fortsetter å kreve liv. Lørdag døde den første legen som har jobbet med å behandle smittepasienter i Wuhan, og Hong Kong erklærer utbruddet en nasjonal krise.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det der kinagreiene er jo ikke annet enn å planere en tomt og plassere noen brakker der. Kunne sikkert gjort det like raskt her hjemme. Lag litt flatmark og raid Moelven for "sykehusmoduler".

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.816
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er evnen til handling som mest imponerende, de får ting gjort. I motsetning til overutviklede komplekse demokratier som drukner i konsekvensutredninger og ankemuligheter. Komplekse systemer har en lei tendens til å kreve så mye inn for deretter å gi så lite ut at de klapper sammen til slutt. Tips; Joseph Tainter.

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er evnen til handling som mest imponerende, de får ting gjort. I motsetning til overutviklede komplekse demokratier som drukner i konsekvensutredninger og ankemuligheter. Komplekse systemer har en lei tendens til å kreve så mye inn for deretter å gi så lite ut at de klapper sammen til slutt. Tips; Joseph Tainter.
    Stryker sikkert med ett to siffret antall arbeidere i fremdriften også pga kinesisk HMS kultur! Men var gjør vel det i det store hele her.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.203
    Vel, prisverdig at de gjør hva de kan så fort som mulig, for å stoppe en farlig spredende epidemi

G

Gjestemedlem

Gjest
    Joda, men å gryte sammen et tåpelig antall gravemaskiner som virrer rundt på et jorde for å lage litt reklame om hvor "effektive" de er blir jo litt tynt.

Men for all del, kineserne klarer å bygge store ting fortere enn de fleste. Mye til ingen nytte. De har jo laget hele byer som står tomme og forfaller kun for å oppfylle statlige produksjonskrav... Det er på mange måter et dysfunksjonelt samfunn frakoblet nødvendige markedsmekanismer som tilbud og etterspørsel. Det er planøkonomi på sitt mest unyttige. Sløseri på en nivå kloden ikke har sett maken til. Sosialistisk økonom tatt helt ut.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Så du mener kineserene bedriver sosialistisk planøkonomi?
    Ja når det kommer til offentlige investeringer så gjør de det. .. som eksempelvis de vanvittige byggeprosjektene til ingen nytte annet enn for at det skal oppfylle krav til produktivitet og økonomisk vekst.

Parallelt med dette dog har man en mer vanlig økonomi der folk tillates å drive næringsvirksomhet etter normale markedsprinsipper, og hvor tilbud og etterspørsel henger sammen, enten det er for innenriks konsum eller for eksport.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Kineserne skal ikke bygge et sykehus på ti dager- de skal vel i grunn sette opp et feltsykehus slikt om flere hjelpeorganisasjoner har stående på lager rundt om kring. Og trenger vel derfor en planert tomt.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.173
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I Norge bruker vi 10 år på å bygge noe som helst hvis vi er maksimalt effektive, ( fra vedtak til ferdigstillelse) men det kan lett ta 15-20 år også, hvis det ankes, budsjetter endres o.l. Nytt beredskapssenter til Politi i Oslo, diverse veiprosjekter, sykehus, flyplasser osv. osv. Kineserne skal bygge nytt sykehus på 6 dager melder TV2, et annet sted leste jeg at de regnet med å bruke 10 dager:). Dette er et sykehus som skal ta hånd om 1000 pasienter med det nye coronaviruset.
    Vis vedlegget 568445
    Kineserne har en utrolig gjennomføringsevne hvis det er behov for det.
    Det er fordelen med et diktatur

G

Gjestemedlem

Gjest
    å rekvirere 30+ gravemaskiner for å virre rundt i en kaotisk mølje og planere et område på størrelse med en halv fotballbane vitner vel mer om ekstrem inkompetanse. Selv det ble for lite så en god håndfull dosere for good measure topper vel det hele.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn