|
Vi skal ikke undervurdere hat og vilje til vold fra de høyreekstreme. PST likestiller faren fra den kanten med faren fra Islam.https://www.nrk.no/norge/for-forste...en-fra-hoyreekstreme-og-islamister-1.14887380
Høyrekreftene tar over...
Han som skreiv dette: https://www.harvestmagazine.no/pan/gloym-fritid-ned-med-produktiviteten? Hæ?
Slett ikke så ille skrevet. Noe å tenke over.
Islamistene tenker vel helst på alle jomfruene de skal få. Det de ikke skjønner før det er for sent er at det gjerne er en grunn til at de fortsatt er jomfruer.Vi skal ikke undervurdere hat og vilje til vold fra de høyreekstreme. PST likestiller faren fra den kanten med faren fra Islam.https://www.nrk.no/norge/for-forste...en-fra-hoyreekstreme-og-islamister-1.14887380
Høyrekreftene tar over...
Det er dog noe som skiller dem fundamentalt. En venstreekstremist eller en islamekstremist ser på seg selv som en brikke i maskineriet, en som sprenger seg selv eller er fornøyd med å være et tannhjul. Ekstrem maurtue. Utslettelse av ego, og som neste i køen får putte på.
En høyreekstremist vil se på seg selv som en ridder eller champion for den 'gode sak'. Helt uten respekt for andre mennesker som ikke har det samme fiendebildet. En kamp mot vindmøller.
De grønne ekstremistene er så langt under radaren for PST .. (?) .. forhåpentligvis ikke alt for lenge .. Der også er det en kamp mellom å være ikke-voldelig og 'go all out', jo mer ekstrem og jo mer "grønn" man er der i gården jo bedre ... det ender nok i dødsfall.
Grønn terror er nok det nye PST må bekymre seg over. Det vokser og viljen til voldsbruk bare øke og øker for hver dag.
De har til og med vridd litt på hakekorset...
Du skal få en dag i måråIslamistene tenker vel helst på alle jomfruene de skal få. Det de ikke skjønner før det er for sent er at det gjerne er en grunn til at de fortsatt er jomfruer.
Men slipsteinsvailsen går og gårDu skal få en dag i måråIslamistene tenker vel helst på alle jomfruene de skal få. Det de ikke skjønner før det er for sent er at det gjerne er en grunn til at de fortsatt er jomfruer.
Det var en liten gutt som gikk og gret og var så lei.
Hæin skulle tegne Babylon, men lærer'n hæin sa nei,
hæin ød'la hele arket, hæin var tufsete og dom,
men så hørte hæin et sus som over furukrona kom...
Du ska få en dag i måra som rein og ubrukt står
med blanke ark og fargestifter tel,
og da kæin du rette oppatt æille feil i frå i går
og da får du det så godt i mårå kvell,
og om du itte greie det æilt er like trist
så ska du høre suset over furua som sist.
Du skal få en dag i mårå som rein og ubrukt står
med blanke ark og fargestifter tel.
Og så vart gutten vaksin, og hæin gikk og var så lei.
Han hadde fridd åt jinta si, men jinta hu sa nei.
Og hæin gret i ville skauen "detti blir min siste dag".
Men da kom det over furua det såmme linne drag:
Du ska få en dag i mårå som rein og ubrukt står
Og nå er gutten gift og går og slit som folk gjør flest.
med småbruk oppi Åsmarken der kjerringa er hest.
Og hæin suns det blir for lite gjort og streve titt og trutt
og trøste seg med furusus når dagen blir for stutt-
Lurer på hvilket sus kjerringa hørte...Du skal få en dag i måråIslamistene tenker vel helst på alle jomfruene de skal få. Det de ikke skjønner før det er for sent er at det gjerne er en grunn til at de fortsatt er jomfruer.
Det var en liten gutt som gikk og gret og var så lei.
Hæin skulle tegne Babylon, men lærer'n hæin sa nei,
hæin ød'la hele arket, hæin var tufsete og dom,
men så hørte hæin et sus som over furukrona kom...
Du ska få en dag i måra som rein og ubrukt står
Og så vart gutten vaksin, og hæin gikk og var så lei.
Han hadde fridd åt jinta si, men jinta hu sa nei.
Og hæin gret i ville skauen "detti blir min siste dag".
Men da kom det over furua det såmme linne drag:
Og nå er gutten gift og går og slit som folk gjør flest.
med småbruk oppi Åsmarken der kjerringa er hest.
Og hæin suns det blir for lite gjort og streve titt og trutt
og trøste seg med furusus når dagen blir for stutt-
god tråd som fillerister artikkelen:
https://twitter.com/bente_opstad/status/1225641226331803648
Jeg liker spesielt godt den grafen som viser nullnivå på 9,7 % og eksponensial vekst der de ender på 10,1 %.
Enten så er artikkelforfatteren (og aftenposten) helt blåste på statistikk eller så har de en agenda.
10 % av befolkningen (5,3 millioner) er heller ikke 350.000 mennesker. Aftenpostens korrekturavdeling jobber overtid.
Fastlegene har hatt en økning på 0,3 % i sine forespørsler. Befolkningsveksten er på 0,7%. Trykket går egentlig ned. Men neida, trykket går opp, sier artikkelen i aftenposten.
Ellers vil jeg be om dokumentasjon på denne historien om mannen med vond skulder. Absolutt ingen får uføretrygd etter "noen måneder" slik artikkelen hevder har skjedd. Løgn!
Aftenposten skjøt seg selv i leggen med Fjordman-stuntet sitt i forrige uke. Så for å få litt balanse setter de ei kule til i den andre leggen.
Den artikkelen bør bli pensum på journaliststudier på hvordan ikke bruke statistikk.
Som nevnt. Korrekturavdelingen til aftenposten jobber overtid. Du leser den korrigerte versjonen.Det sto strengt tatt 10 % av arbeidsstyrken, som ikke er det samme som befolkningen.
Jeg så aldri de grafene men de var mildt sagt kreative.Godt du kom etter at de endret artikkelen. Aftenposten for stick på nettet nå grunnet Norgesrekord i misvisende grafer.
God artikkel det der som ikke bare sier noe om fastlegene men om hvor fuckings bortskjemte mange norske arbeidstagere er. Snart 69 her, og fortsatt i full jobb for 2 ulike arbeidsgivere. Litt fravær med ryggplager (2-3 dager i året snitti), for 10 år siden tok jeg galleblæra og var på jobb igjen 4 dager etter operasjonen. Noen av oss er mer heldige enn andre, har få problemer med å innse det, men likevel.....den artikkelen er skremmende.Noen som lurer på hvorfor det kan ta litt tid å få time hos fastlegen? Det, og noen andre saker rundt krisen i fastlegeordningen her:
https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/8mo5aW/pasienten-har-alltid-rett
For øyeblikket er det over 350.000 uføretrygdede i Norge, og de utgjør en gradvis økende del av arbeidsstyrken, for tiden 10 prosent. Enkelte pasienter mener det å få uføretrygd nærmest er en rettighet.
– Da jeg var nyutdannet, var jeg så naiv at jeg trodde det var sykdom som avgjorde om du fikk uføretrygd. Etter noen år i gamet har jeg skjønt at det langt fra er tilfellet, sier en lege.
Enkelte legger ifølge legene ned et voldsomt antall arbeidstimer i å få uføretrygd.
– De argumenterer for at legen skal skrive den og den attesten og bearbeider Nav-ansatte. Holder de ut, får de fleste uføretrygd til slutt, sier den samme legen.
Det ironiske her er at innen helsevesenet så blir jobbene tyngre og tyngre.Det er jo litt rart at når arbeidslivet blir mindre og mindre krevende - tunge løft, støy, lange arbeidsdager osv er borte. Helsevesenet blir bedre og bedre - og fortsatt går sykefraværet/uførfraværet opp.
Hvordan da tenker du..?Det ironiske her er at innen helsevesenet så blir jobbene tyngre og tyngre.Det er jo litt rart at når arbeidslivet blir mindre og mindre krevende - tunge løft, støy, lange arbeidsdager osv er borte. Helsevesenet blir bedre og bedre - og fortsatt går sykefraværet/uførfraværet opp.
Flere og flere som bor hjemme, ikke så mye heiser og slikt der. Dessuten blir befolkningen feitere og feitere.Hvordan da tenker du..?Det ironiske her er at innen helsevesenet så blir jobbene tyngre og tyngre.Det er jo litt rart at når arbeidslivet blir mindre og mindre krevende - tunge løft, støy, lange arbeidsdager osv er borte. Helsevesenet blir bedre og bedre - og fortsatt går sykefraværet/uførfraværet opp.
Nå er det gåstoler, sengeheiser, hjelpehåndtak, ramper, rullestoler - osv - det som før var stål, er nå plast og aluminium. Trolig er vel pasientene tyngre, men ellers er vel en dramatisk økning i hjelpemidler og funksjonaliteten til disse.
Rent anekdotisk, så har min mor jobbet i i hjemmesykepleien mesteparten av sitt yrkesaktive liv og min far er blitt pleietrengende hjemme så jeg har litt innsikt. Det er ganske mye hjelpemidler som er kommet hjem for at pappa skal greie seg hjemme og at de som pleier ham ikke skal løfte tungt.Flere og flere som bor hjemme, ikke så mye heiser og slikt der. Dessuten blir befolkningen feitere og feitere.Hvordan da tenker du..?Det ironiske her er at innen helsevesenet så blir jobbene tyngre og tyngre.Det er jo litt rart at når arbeidslivet blir mindre og mindre krevende - tunge løft, støy, lange arbeidsdager osv er borte. Helsevesenet blir bedre og bedre - og fortsatt går sykefraværet/uførfraværet opp.
Nå er det gåstoler, sengeheiser, hjelpehåndtak, ramper, rullestoler - osv - det som før var stål, er nå plast og aluminium. Trolig er vel pasientene tyngre, men ellers er vel en dramatisk økning i hjelpemidler og funksjonaliteten til disse.
Du kan jo spørre en av disse damene som farter fra hus til hus om jobben er lett...
Jeg tror vel generelt at de fleste får ganske bra behandling. Uten at jeg har sett tallene på dette, har vi vel aldri hatt flere ansatte i helsevesenet pr innbygger, aldri brukt mer penger på helse pr innbygger i tillegg har teknologien gjort at ting kan gjøres mer effektivt og billigere enn før.^^ At din far har godt med hjelpemidler er jo flott, men er du sikker på at det faktisk ikke skyldes at din mor både vet hva som finnes, hva man har krav på og hvordan man skal få fatt i det? Andre siden av den medaljen er at folk flest ikke aner hverken hva som finnes eller hva de har krav på, og det er nokså ofte heller ingen som forteller det før "noen" tilfeldigvis har funnet ut av det og stiller krav til systemet. Svigermor på 90 er fortsatt hjemmeboende og det har ikke vært helt enkelt å den assistansen og hjelpemidlene hun faktisk har krav på. I tillegg så sparer hun "systemet" for mange titalls tusen, enn si hundretusener i året ved å fortsatt bo hjemme.
Det rammer nå menn litt også. Vi er blitt veldig opptatt av å kjenne etter. En "kollega" av meg kjøpte en slik 5 pakning med Narvesen deigboller før vi skulle ha heldagsseminar i et relativt lite møterom uten at det gav noen problemer. Så fikk han påvist Cøliaki og da måtte han ha egen brødrister for at ikke smuler fra annet brød kunne kontaminere de glutenfrie brødskivene hans. Bolleepisoden var 2-3 uker i forkant.Matvareallergier ser ut til å i påfallende grad ramme kvinnelige akademikere mens mannlige håndtverkere ser ut ril å være immune (spør enhver som driver restaurant)
Allergier er ofte et spørsmål om overeksponering så det du forteller er slett ikke helt vanvittig!Det rammer nå menn litt også. Vi er blitt veldig opptatt av å kjenne etter. En "kollega" av meg kjøpte en slik 5 pakning med Narvesen deigboller før vi skulle ha heldagsseminar i et relativt lite møterom uten at det gav noen problemer. Så fikk han påvist Cøliaki og da måtte han ha egen brødrister for at ikke smuler fra annet brød kunne kontaminere de glutenfrie brødskivene hans. Bolleepisoden var 2-3 uker i forkant.Matvareallergier ser ut til å i påfallende grad ramme kvinnelige akademikere mens mannlige håndtverkere ser ut ril å være immune (spør enhver som driver restaurant)
Sutring om hvor fælt vi har det og politikerforakt synes å være den nye folkesporten I Norge.Jeg tror vel generelt at de fleste får ganske bra behandling. Uten at jeg har sett tallene på dette, har vi vel aldri hatt flere ansatte i helsevesenet pr innbygger, aldri brukt mer penger på helse pr innbygger i tillegg har teknologien gjort at ting kan gjøres mer effektivt og billigere enn før.^^ At din far har godt med hjelpemidler er jo flott, men er du sikker på at det faktisk ikke skyldes at din mor både vet hva som finnes, hva man har krav på og hvordan man skal få fatt i det? Andre siden av den medaljen er at folk flest ikke aner hverken hva som finnes eller hva de har krav på, og det er nokså ofte heller ingen som forteller det før "noen" tilfeldigvis har funnet ut av det og stiller krav til systemet. Svigermor på 90 er fortsatt hjemmeboende og det har ikke vært helt enkelt å den assistansen og hjelpemidlene hun faktisk har krav på. I tillegg så sparer hun "systemet" for mange titalls tusen, enn si hundretusener i året ved å fortsatt bo hjemme.
Det er for meg veldig rart at absolutt alt som er det offentlige sitt ansvar - helse, skole, universiteter, vann og avløp, politi, juss, asyl osv - alt har faktisk blitt dramatisk mye verre i samme perioden som vi har kastet enormt med penger og folk inn i systemet.
Jeg tror ikke det er tilfelle - jeg tror folk har dårlig hukommelse. Ting var ikke bedre før - ikke i nærheten engang.
Men folk flest er blitt mer kravstore.....man går til legen og får vite at det ikke er noe å gjøre, så gå¨r man til neste for å få en second opinion, så henviser han til en undersøkelses, så finner man noe som kan behandles, men kanskje ikke er årsaken til problemene, så behandler man dette, også har man oppfølging regelmessig, før man ikke blir bedre, går tilbake til fastlegen og ber om ny utredning og nye undersøkelser. Men ingen tørr si at du er feit og bør komme deg i bevegelse.
På tide å komme seg ut i verden å se hvordan andre har der.Politikerforakten er både sterkt økende og meget vel fortjent!