Ole_Martin
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 11.02.2002
- Antall liker
- 880
Det går også ann å drikke uten å bli helt ape også da...
Nå tuller du fæltDet går også ann å drikke uten å bli helt ape også da...
Det er ikke nødvendigvis snakk om et enten, eller...Jeg vet om flere personer som i sin studietid valgte å lære seg å drikke øl eller vin, fordi de ønsket å ta del av sosialiseringen. De ville ikke bli satt på sidelinjen.
Mange har vel da gått over til ikke flytende substanser..Ungdommen nå til dags drikker vel også stadig mindre.
Vet ikke. En stund siden jeg så på dette, men fritt etter hukommelsen er nedgangen i alkoholkonsum ganske betydelig. Det ble mellom annet forklart med at flere har venner fra eksempelvis muslimske miljøer enn tidligere og da blir det flere sosiale sammenhenger hvor drikking ikke er en sentral komponent. I tillegg har det vel blitt mer og mer populært å stirre på smarttelefonen sin enn å sosialisere seg...Mange har vel da gått over til ikke flytende substanser..
Dessuten er det lavere Nox og lavere mengde svevestøv fra denne dieseltypen. Hva pokker er det staten mener med å i stillhet fullstendig ødelegge markedet for Eco1?? Jeg har ved ett enkelttilfelle svelget en forskjell på 7 kroner pr. liter i forhold til stasjonen over veien, men det kjentes faktisk ikke helt greit. Jo, jeg betaler gjerne litt ekstra for Eco1, men det går vel en komfortgrense i området 3 kroner / liter eller så. På båten (seilbåt, minimalt forbruk) lever jeg greit med den prisen, men for varebilens del, blir det etter hvert ganske feil. Men Eco1 gruser fossilt på alt, så jeg ønsker virkelig å benytte dette drivstoffet.Alle våre produkter oppfyller EUs krav til bærekraft. Eco-1 selger kun sertifiserte produkter. Dette sikrer sporbarhet og dokumentasjon av klimanytte. Sertifiseringen sikrer også at arbeidstakers lønn og sosiale rettigheter blir ivaretatt. Fremstillingen av produktene skjer ikke på bekostning av verken matproduksjon eller regnskog. Råvarene som brukes i fremstillingen kommer fra biomasse som er en fornybar ressurs. Ved kjøp fra Eco-1 kan du derfor føle deg trygg på at produktene holder mål.
Til forskjell fra fossilt drivstoff tilfører ikke biodrivstoff ny CO2 inn i atmosfæren. Det vil si at det ikke bidrar til økt CO2-konsentrasjon.
Privatbilismen er og blir problematisk på flere plan. Dersom EU's sertifiseringskrav skal ha noe for seg, må de være dynamiske og følges av kontroll- og sanksjonsmuligheter. Eco1 er miljøsertifisert, og dersom dette ikke rekker, må man endre reglene, i stedet for å ta de som forholder seg til eksisterende regelverk.Eco-1 nekter å svare på om de fortsatt selger palmeoljediesel
Eco-1 Bioenergi AS nekter å svare på om biodrivstoffet de selger inneholder palmeolje. Regnskogfondet har nå klaget inn selskapet til Klagenemnda for miljøinformasjon for brudd på miljøinformasjonsloven.www.regnskog.no
Saklig uenighet er noe fullstendig annet enn å anse politikere som en eller annen form av kollektivt undermål.At det ser ut som Norge er blitt en nasjon av sytere, er jeg faktisk tildels ening i.... det med politikerne er jeg nok svært langt fra udelt enig i....
Varslet om voldtekt på TikTok – ble selv fengslet
Da den egyptiske stjernen fra sosiale medier gikk ut på TikTok og fortalte at hun skal ha blitt voldtatt, endte det med at hun selv ble fengslet for «uanstendig oppførsel».www.vg.no
Og fortsatt mener mange at i Norge har det meste gått galt, at vi er ufrie, at vi har elendig styring. Det er lov å tenke seg om. Ingen av våre rettigheter og velfungerende systemer er autonome. De må jobbes for hever fordømte dag.
Kudos til norske politikere.
Godt du ser det selv.Ja, hadde jeg ikke før skrytt av nordiske politikere, så skjer altså dette her...:
Elvestuen nominert til pris. Av kona
50 000 kroner og tittelen «Årets grønneste innbygger» lå i potten. - Jeg mener helt genuint at han fortjener en slik pris, sier Greta Elvestuen. - Veldig hyggelig gjort, svarer ektefellen.www.dagbladet.no
jøssamegåvårherrebevares
På den annen side er de slett ikke så elendige som mange vil ha det til, heller. Og vi har en presse som er relativt våkne, og vet å si fra når sånne dustesaker som dette oppstår. Og, i rettferdighetens navn, så er ikke den handlende part (fru Elvestuen) politiker. Men dette burde hun uansett ha spart sin mann for, selv om hun mente det aldri så godt.Godt du ser det selv.
Nordiske politikere er langt fra så gode som vi vil ha det til.
"det er typisk norsk å være god" <--- Brundtland bommet grovt. Hadde hun lagt til prefiksen selv- så hadde hun truffet.
Det er heller ikke så mye vett hos de som styrer innenfor ring 3ert det virkelig noe liv utenfor ring 3?
Nei, det er ikke det vet duert det virkelig noe liv utenfor ring 3?
Går det an? myyye bedre hos naboen...ert det virkelig noe liv utenfor ring 3?
Dette er ren faktaforfalskning. Det norske valgsystemet har løsninger for å spre rekrutteringen. Men som i alle yrker, vil noen søke mot toppen, og dermed kunne betegnes som "broilere", mens andre er fornøyde her ute i proletariatet.Det primære problemet er ikke at de ikke er velmenende, men rekruteres fra en broilerfabrikk der kameraderi og bekjenskap er nøkkelen til posisjoner. Stadig færre av dem rekruteres fra vanlige yrker og stadig færre av dem har hatt vanlig jobb. Det gjør noe med deres virkelighetsforståelse.
Norge en ”polisstat”?
Aftenposten
Her har dom (Poliserna) ikke fått lära sig servera bullar och bakelse till buset ennu..takk o lov!!Norge en ”polisstat”?
Aftenposten
TILTREDES!!Tillitsbyggende er det ikke.
Så vidt jeg kan se ble den paragrafen enstemmig vedtatt.§ 1-4.Sentralbankens uavhengighet
(1) Kongen i statsråd kan treffe vedtak om målene for sentralbankvirksomheten, jf. § 1-2 og § 1-3. Banken skal gis anledning til å uttale seg før vedtak treffes. Slike vedtak skal meddeles Stortinget.
(2) Norges Bank kan ikke instrueres i sin virksomhet etter loven, jf. § 1-3, unntatt i ekstraordinære situasjoner. Vedtak om å instruere banken må treffes av Kongen i statsråd. Banken skal gis anledning til å uttale seg før vedtak treffes. Slike vedtak skal meddeles Stortinget så snart som mulig.