Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Hva er det du sier "Hjelp" for? Skjæra?

Eller resurssbruken til Politiet?

Jeg er venn med dyra jeg, og tåler dyr.

Jeg synes derimot at det må være ok å beskytte seg mot dyr som gjør skade, og jeg synes det er mer praktisk med en liten felle enn salong eller hagle i tettbebygde strøk.

Hva er feil med en liten rottefelle i en jordbæråker???

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Bare en følelse av hjelpeløshet når man ikke vet hvor skal man begynne.

D

Danke

Gjest
    Bare en følelse av hjelpeløshet når man ikke vet hvor skal man begynne.
    Ja det er jo åpenbart mye som er galt med Norge idag, Politiet hevder i "forsvar" at de ikke har brukt mer enn en time på Skjæra... Hva med den timen de ikke bruker på andre ting?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.645
    Gubben kunne ha brukt nett, men det var visst ikke noe pent. Fint strøk, må vite. Uansett så er det å slenge ut rottefeller i jordbæråkeren helt på jordet. Hva hvis noen unger var der på slang? Eller pommeraneren til naboen forvillet seg dit?

D

Danke

Gjest
    Gubben kunne ha brukt nett, men det var visst ikke noe pent. Fint strøk, må vite. Uansett så er det å slenge ut rottefeller i jordbæråkeren helt på jordet. Hva hvis noen unger var der på slang? Eller pommeraneren til naboen forvillet seg dit?
    Jeg tror slang er borte, det forsvant når jeg var liten...

Det er ikke noe epleslang lenger, og andre folk og fe har ikke noe på andres nære eiendom hage å gjøre.

Vel det er min mening.

Nett er ikke bare stygt, jeg tror ikke det er effektivt engang.

Jeg tror ikke rottefelle er farlig for barn, kanskje de forstuer eller knekker en finger, men lite sannsynelig at sånt skjer.

Rottefeller I HUS med barn er jo ikke noe problem, hvorfor skulle en felle i en liten jordbæråker være et problem?

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Ok, ingen går på slang lenger, nett er ikke effektivt, barn dør ikke av rottefeller og ingen andre dyr kan sette seg fast.. moving on, neste tema?

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.481
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Jeg tror slang er borte, det forsvant når jeg var liten...

Det er ikke noe epleslang lenger, og andre folk og fe har ikke noe på andres nære eiendom hage å gjøre.

Vel det er min mening.

Nett er ikke bare stygt, jeg tror ikke det er effektivt engang.

Jeg tror ikke rottefelle er farlig for barn, kanskje de forstuer eller knekker en finger, men lite sannsynelig at sånt skjer.

Rottefeller I HUS med barn er jo ikke noe problem, hvorfor skulle en felle i en liten jordbæråker være et problem?
    Makan til rør & vås.

Tror jeg må drekka meg opp litt. Kanskje jeg skjønner hva du roter med..?

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.065
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Etter at jeg fant ut hvor blokkeringsfunksjonen var for en drøy neve uker siden, føler jeg at internett har blitt et langt bedre sted å brenne av tid. Med andre ord har jeg ikke disse problemene. ;)

D

Danke

Gjest
    Ok, ingen går på slang lenger, nett er ikke effektivt, barn dør ikke av rottefeller og ingen andre dyr kan sette seg fast.. moving on, neste tema?
    Er det fortsatt ungdom som går på slang??? Det er vel utdødd siden datamaskinen kom??
    Rart har aldri hørt om unge som går slang lenger, de har penger selv liksom.

Barna kan få epler for ukelønn nå..

En ungdom eller et barn skjønner jo hva en rottefelle er, og hunder er vel mer farlige enn en rottefelle, særlig disse små hundene vet jeg, de er ganske hissige, men smarte og morsomme.

Dersom man er veldig plaget av masseinnvandring av Skjærer i hagen, så synes jeg man skal ta affære.. Heller det enn at mennesker skal lide med ødeleggelse av eiendom og den jævla lyden..

Men man er ikke smart om man absolutt må poste resultatene på facebook da..

Luftgevær er vel ikke lov, Enkelt og greit, bruk et gevær med ekstra trykk og spiss-ammunisjon feks.. Jeg tror jeg hadde brukt det eventuelt salong om jeg ikke bodde i forstaden.

Lag en massegrav i hagen..
    Ikke send bilder til NOA, de har nok annet å gjøre.

Problem solved

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Stream of conciousness

D

Danke

Gjest
    Jeg synes ikke at mennesker skal lide unødig pga masseinnvandring av Skjærer.

Jeg vet hvor jævlig Skjærer kan være, og man bør heller gjøre noe med det istedenfor å måtte spise sovepiller.

At Skjærer som det er så mye av, skal gå foran menneskeværd er latterlig.

Det er sikkert lett å sitte inne i en by, og ikke se problemet annet enn at de ser en Skjære i en park eller noe og tenker "det var hyggelig".

Men masseinnvandring av Skjærer i en hage er helt forferdelig plagsomt psykisk... Når det i tillegg ødelegger hagen så har jeg all medfølelse med han fyren som tok aksjon.

D

Danke

Gjest
    Nykter, men jeg husker forrige sted jeg bodde i Norge. Det var helt jævlig.. Skjærer.

Du hadde skjønt det om du hadde opplevd å komme hjem til det bråket hver dag, etter en lang dag med overtid.... Det holder på hele kvelden, natta og morgenen, Hver jævla dag i uka.

Jeg ble fysisk og psykisk dårlig av det, orket ikke være hjemme omtrent, innbilte meg at dyra var besatt av Satan sjøl, og jeg trengte noe langt sterkere enn Absinth....

Du kan sammenligne å bo i et hus med 10 haner utenfor....

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Virker som du har glemt hva som ble diskutert lenger oppe og prøver å gjøre dette til en for og imot skjærer sak.
    Her er saken veldig enkel, vent til jaktsesong og bruk riktig felle evt våpen.. klarer du ikke dette, betal bota.. ikke syt.

D

Danke

Gjest
    Ja jeg kan love at jeg hadde mitt da, og det meste av det var pga masseinnvandring av Skjærer...

Har man luftgevær så slipper man 6 måneder med psykisk tortur, og man slipper bot også om man ikke poster bilder på nett til NOA.

D

Danke

Gjest
    1 er ikke noe problem utenfor stua og sovevinduet... legg til 15 glade Satans kra kra Skjærer, og du er i helvete...
    Noen tror det ikke er så ille, et kra her og der som i parken? 10-15 Skjærer fra morra til kveld, natt, morgen, kveld...

Man begynner å tenke hvordan det er mulig at dyr som fugl kan lage så mye lyd, de er ikke avtagende når de holder på, de konkurrerer med i å skråle, høyere og høyere..

Det er sikkert en slags lek for dem altså Skjærene, andre mister jobben. etter en måned med overtid uten søvn.. Er ikke like morsomt, og mindre morsomt når man siden går hjemme, og FORLATER huset flere dager bare for å få fred fra den helvetes kra-kra, KRA, KRA KRA KRA KRAAA! KRAAAAA! Våkner etter 5 minutters nestensøvn, KRAAA KRAKRA KRAAA!... :p

Im not alone.....

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=785035

http://vgd.no/kultur-og-fritid/jakt-fiske-og-friluftsliv/tema/1452875/tittel/hvordan-bli-kvitt-skjaerer

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.645
    Det er sikkert en slags lek for dem altså Skjærene, andre mister jobben. etter en måned med overtid uten søvn.. Er ikke like morsomt, og mindre morsomt når man siden går hjemme, og FORLATER huset flere dager bare for å få fred fra den helvetes kra-kra, KRA, KRA KRA KRA KRAAA! KRAAAAA! Våkner etter 5 minutters nestensøvn, KRAAA KRAKRA KRAAA!... :p

Im not alone.....
    Skjærer sier ikke Kra-kra.

D

Danke

Gjest

Im not alone.....
    Skjærer sier ikke Kra-kra.
    Da har jeg sikkert fortrengt det...

Det er mer som konkurrerende maskingevær KRA, konkurrerende...

Jeg hadde kanskje rett, de var besatt av Satan....

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Det heter ikke skjære, det heter skjur eller skjure.

D

Danke

Gjest
    Har jegerprøven, men jakter ikke.

Jeg synes Skjærer er ok dyr, men takler de ikke halve året utenfor stue og soverom..

Jeg tror ikke jeg har forklart meg nok, men det var en jævlig erfaring som jeg ikke unner noen.

Jeg er enig i at man skal følge regler og jakttider, om man kan...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.645
    Vi ma egentlig ha det veldig bra her i Norge når man bruker noen sider på å klage over skjærer i en tråd som omhandler hva som er galt i landet.

D

Danke

Gjest
    Vi ma egentlig ha det veldig bra her i Norge når man bruker noen sider på å klage over skjærer i en tråd som omhandler hva som er galt i landet.
    Saken er at en vanlig fyr avliva ett dyr som sikkert skrekk i flokk av fler krkrkkrKr krekkk vi ska TA jorbærarven din mm mm tan Ta. Vi er medlem skjærende zatanizt gjengen, Viii tar alt du har, og om du prøver deg så anmelder de seg så du mister huset på saksomkostninger..kekekekKkKzkkznlll. Hyyyl krkrkr KRE kreKRE!!
    ..

THE HOrrOR, THE HorrOr...

D

Danke

Gjest
    Det er jo galt å ikke kunne forsvare ditt hjem eller katta..

Ring Gaustad ... Og politiet tar en plaget mann istedenfor å ringe viltnemnda..

Mens tilståtte innbruddstyver sleppes fri fordi politiet har viktigere ting å gjøre....

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har prøvd rottefelle hos meg etter å blitt plaget hver morgen i ukesvis av en ungeflokk på 3, men det fungerte ikke - skjæra er for smart til det ;)

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ei lovlig felle for skjære eller kråke er et digert bur som fanger de levende og der de avlives i etterkant.
    Slagfelle er lov til mårhund, vaskebjørn, bever, mår, villmink, bisamrotte, beverrotte og røyskatt (samt rotter og mus).

Å bruke rottefelle åpent der andre dyr og fugler ferdes medfører jævlig stor fare for at dyrene skades uten at de dør.

Skjære og kråke må du bruke børse eller nett til.

Johan-Kr

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ei lovlig felle for skjære eller kråke er et digert bur som fanger de levende og der de avlives i etterkant.
    Slagfelle er lov til mårhund, vaskebjørn, bever, mår, villmink, bisamrotte, beverrotte og røyskatt (samt rotter og mus).

Å bruke rottefelle åpent der andre dyr og fugler ferdes medfører jævlig stor fare for at dyrene skades uten at de dør.

Johan-Kr
    Har prøvd felle og den gikk nabokatta i ;). Børse bruker man ikke i boligstrøk...

D

Danke

Gjest

Johan-Kr
    Har prøvd felle og den gikk nabokatta i ;). Børse bruker man ikke i boligstrøk...
    Man kan bruke salong mot felle i boligfelt til avliving, men man kan åpenbart ikke bruke det til jakt i boligfelt pga risiko..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn