S
Syncrolux
Gjest
Det er jo lett for meg som ikke er i noen av de gruppene som blir utsatt for dette å bare si «stå i mot» osv……
Det er også derfor politiets (sikkert velmente) råd om å avlyse alle Pride-arrangementer var så kontraproduktivt. Da melder man at terroristene har vunnet og at befolkningen bare må gjemme seg i frykt. Burde heller sendt ut offentlig etterlysning med navn og bilde på den håndfullen islamister man ikke hadde kontroll på, kommandert ut det som var å oppdrive av bevæpnet mannskap i gatene, og kjørt parade for fulle mugger. «Up yours» til terroristene med klar beskjed om at denslags tull ikke nytter. Nå ble det vel nesten slik likevel, men PST og politietaten endte opp med kraftig svekket tillit. Ikke bra, det heller.Det er jo sånn terror fungerer. Den skaper frykt ved å være uforutsigbar og nådeløs i all sin ondskap.
Jeg er jo enig i dette, og sa også dagen etter skyteepisoden at paraden burde vært avholdt med tilstrekkelig vakthold og sikkerhet, og at det ville vært en ekstremt kraftfull markering som trolig ville gått sin seiersgang på nyhetene verden rundt. Et stort "fuck you" til terroristene og alle som sympatiserer med dem.Det er også derfor politiets (sikkert velmente) råd om å avlyse alle Pride-arrangementer var så kontraproduktivt. Da melder man at terroristene har vunnet og at befolkningen bare må gjemme seg i frykt. Burde heller sendt ut offentlig etterlysning med navn og bilde på den håndfullen islamister man ikke hadde kontroll på, kommandert ut det som var å oppdrive av bevæpnet mannskap i gatene, og kjørt parade for fulle mugger. «Up yours» til terroristene med klar beskjed om at denslags tull ikke nytter. Nå ble det vel nesten slik likevel, men PST og politietaten endte opp med kraftig svekket tillit. Ikke bra, det heller.
Jeg ser også at justisministeren prioriterte å være med på trafikkontroll i Vestfold fremfor oppvaskmøte med skeive organisasjoner som regjeringen selv hadde invitert til, selv om stort sett hele diskusjonen gjelder hvordan etater under hennes ansvarsområde håndterte situasjonen. Jeg er ikke spesielt imponert over gangsynet.
Nyhetsstudio - arkiv - Politidirektøren tar selvkritikk: – Kan ha fremstått sprikende
Siste nytt fra Dagbladet: Politiets kommunikasjon kan ha fremstått sprikende etter masseskytingen i Oslo, sier politidirektør Benedicte Bjørnland til TV 2. Bjørnland varsler a...www.dagbladet.noLanger ut: - Holder ikke mål
Justisminister Emilie Enger Mehl blir sterkt kritisert for en vurdering hun gjorde fredag formiddag. Mehl sier til Dagbladet at hun ble lei seg da hun leste kritikken.www.dagbladet.no
Denne såkalte "sikkerhetssituasjonen" stiller jeg meg sterkt tvilende til. Særlig utenfor Oslo.Jeg for min del syns det var greit at politiet advarte om sikkerhetssituasjonen og anbefalte avlysning, det er jo deres oppgave. Politikere og organisasjoner derimot burde kanskje vurdert/veid de andre behovene også, som nevnt over.
Det høres jo litt fjongere ut "å jobbe i reiselivsbransjen" enn å si at man er servitør.Tenk det, få lov til å jobbe selv om du ikke har CV. Faen vi er blitt rause.
Mangel på ansatte med erfaring i reiselivsbransjen – Hanna (20) fikk sommerjobb uten CV
Personligheten hennes og til de andre sommervikarene veide tyngst.www.nrk.no
Alltid billigere med fjong tittel enn høyere lønn!Det høres jo litt fjongere ut "å jobbe i reiselivsbransjen" enn å si at man er servitør.
Sant nok. Mvh. forhenværende materialadministrasjonskoordinator.Alltid billigere med fjong tittel enn høyere lønn!
Det trodde HR-avdelingen hos oss også. Helt til folk med fjonge titler begynte å sammenligne lønn med tilsvarende titler i andre selskap. Det ble dyrt likevel. Deretter var det jevnt slutt på å dele ut inflaterte titler.Alltid billigere med fjong tittel enn høyere lønn!
Huff daInteressant:
SIAN-leder involvert i trafikkulykke – VG Nå: Nyhetsdøgnet
Leder av den islamfiendtlige organisasjonen SIAN bekrefter til VG at han har vært involvert i en trafikkulykke på E6 ved Mortensrud i Oslo. Han beskriver at bilen han kjørte skal ha blitt påkjørt av en annen bil.direkte.vg.no
Ja. Men det interessante er jo at noen kjørte på bilen han satt i, tilsynelatende med overlegg.Huff da
Han hadde vistnok vært på et viktig brenn en koran- oppdrag.
Huff da
Er ikke du han fyren som har samme omsorg for alle, uansatt land osv. Eller er det kun når du skryter av deg selv det gjelder.Huff da
Du har et svært godt poeng her. En står helt uten alternativer i en slik situasjon.Joda... men dropp Widerøe, så tar det i alle fall minst et par dager.... Folk flest sørpå har rett og slett ingen begreper om hvilke avstander vi snakker om... Jeg bor nord i Nordland... det er ca 1000km herfra til Trondheim, - og 1000km til Kirkenes....
Får meg til å tenke på en kompis, som i sin tid var daglig leder for en bensinstasjon ved Mjøsa.Alltid billigere med fjong tittel enn høyere lønn!
Tenker du deg at påkjørsel er en "ytring" som er innafor det vi kaller ytringsfrihet?Huff da
Perfekt utført PIT-manøver, men det kunne fort vært tiltale for uaktsomt drap, hvis det hadde vært noen i SIAN-bilen som ikke hadde setebeltet på…Huff da
Uaktsomt?Perfekt utført PIT-manøver, men det kunne fort vært tiltale for uaktsomt drap, hvis det hadde vært noen i SIAN-bilen som ikke hadde setebeltet på…
Johan-Kr
Jeg tenker som jeg skrev;Tenker du deg at påkjørsel er en "ytring" som er innafor det vi kaller ytringsfrihet?
Dobbelmoralen ligger tjukt over hele innlegget.Jeg tenker som jeg skrev;
Huff da
Det håper jeg da virkelig. Noe annet hadde da sannelig skulle tatt seg ut.Dobbelmoralen ligger tjukt over hele innlegget.
Usjda.
En politikamerat har ved flere anledninger vært ansvarlig for sikkerheten under Sian markeringer. Han forteller meg at disse hadde fremstått som de idiot ene de er, om det ikke hadde vært for denne voldsomme motdemonstrasjonene. Om de bare kunne stått der i fred uten andre tilskuere enn de 8 stykkene som uansett møter opp, ville hele gruppen vært oppløst i løpet av kort tid.Husker Youngstorget på nitti tallet, 10.000 med ryggen til Arne Myrdal.
I fullstendig stillhet.
Det er slik vi burde møte SIAN!!
Noen ganger så har det vel vært flere journalister enn tilhengere på disse markeringene.En politikamerat har ved flere anledninger vært ansvarlig for sikkerheten under Sian markeringer. Han forteller meg at disse hadde fremstått som de idiot ene de er, om det ikke hadde vært for denne voldsomme motdemonstrasjonene. Om de bare kunne stått der i fred uten andre tilskuere enn de 8 stykkene som uansett møter opp, ville hele gruppen vært oppløst i løpet av kort tid.
Nå er det vel blitt brent kirke/r av muslimer uten at det skjedde noe spes, så at det skulle skje noe ved å brenne bibelen som også er blitt brent på NRK i beste sendetid er å gripe etter halmstrå.Nå er det sånn at jeg nesten ønsker at en muslim brenner Bibelen på åpen gate og så kommer det en motdemonstrant og reagerer ekstremt tilbake. Hvorfor skuille jeg ønske det ?? Jo, da får vi testet om Politiet ville si at det er forståelig at mange reagerer på bibelbrenningen. Men forstå meg rett, pleeaase, jeg er ikke for ekstreme elementer og skadeverk.
Kirkene ble vel brent av våre heime avla satanister.Nå er det vel blitt brent kirke/r av muslimer uten at det skjedde noe spes, så at det skulle skje noe ved å brenne bibelen som også er blitt brent på NRK i beste sendetid er å gripe etter halmstrå.
Halmstrå eller ei, poenget mitt er om Politiet ville reagert med uttalelsen at de skjønner godt at (muslimer) reagerer på denne brenningen.Nå er det vel blitt brent kirke/r av muslimer uten at det skjedde noe spes, så at det skulle skje noe ved å brenne bibelen som også er blitt brent på NRK i beste sendetid er å gripe etter halmstrå.
Kirkene ble vel brent av våre heime avla satanister.
I allefall her i Norge.
– Jeg begynte å sjekke, og fant ut at personen som hadde satt fyr på koranen, ikke hadde blitt straffet. Da ble jeg sint. Jeg er muslim. Jeg liker ikke at noen tråkker på religionen min, for jeg respekterer andres religion, sa mannen.
Han forklarte videre at han begynte å tenke på hvordan han kunne hevne koranbrenningen.
Da kom han på å sette fyr på kirken på Dombås, og deretter på Sel.
Ja, det mest naturlig hvis man blir påkjørt er å følge etter den andre bilen og presse den av veien. Spesielt hvis de har brent en bok først.-
Bileieren hevder videre at det var SIAN som hadde kjørt på dem først, før sjåføren hadde kjørt på dem tilbake. Hun hevder også at hun har vitner som kan bekrefte dette.
Hendelsen skjedde like etter at SIAN brant en koran.
Min erfaring er at det er null eller ytterst liten økonomisk gevinst å bli korporal eller sersjant, men at det er et usynlig tak visse kommer over , så feks oberstene blir rikelig belønnet med goder ukjente for de fleste.Det trodde HR-avdelingen hos oss også. Helt til folk med fjonge titler begynte å sammenligne lønn med tilsvarende titler i andre selskap. Det ble dyrt likevel. Deretter var det jevnt slutt på å dele ut inflaterte titler.