min uthevelse. Hun har et lite poeng. Er det en stor sak? Er det en samfunnskritisk sak? Alldeles ikke. Er den viktig for kulturen? Nja, jo.. egentlig litt. Alle barn husker julekalenderne fra sin oppvekst. Det er kultur som sitter i dem livet ut.På vår folkerike kyst må foreldre fortella bekymra ungar at jo, det blir jul sjølv om det ikkje er snø, det er ikkje slik dei seier på barne-tv 24 døgn på rad, at ordentleg jul handlar om snø. Me har også juleglede, julestemning, juletradisjonar. Med NRK sitt narrativ, blir alle våre juleelement for annanrangs å rekna, for me har jo ikkje snøen.
Kyst-Norge sin del av nasjonal historie og kultur er underkommunisert både i freds- og krigstid. TV-julekalendrar er kultur og tradisjonar retta til ungane, og desto sårare er det når eit spesifikt innlands-/austlandsnarrativ er det einaste gyldige i ein periode av året der samhald og fellesskap skal vera fellesnemnarar. Nord-Norge er heller ikkje representert, men dei kan trass alt kjenna seg igjen i snøen.
Jeg er 18 år, og har alltid hatt angst for julenissen. Jeg har angst for alt som har med nissen å gjøre, alt fra skjegget til små nisser. Så juletiden er veldig trasig for meg, og spesielt da ingen tar meg på alvor og erter meg for det.
i store deler av den vestlige verden har man gjennom sang, film festivas forherlighet hvit jul. Generasjoner av australere er ldelagtHvis barna får det banka inn gjennom morskulturmelka at en hvit jul skal til for at det skal bli en bra jul, og det aldri er hvit jul så kan det ha visse uheldige effekter for enkelte. Barn tror på hva de blir fortalt, og normalstandarden er hva de selv opplever.Grusomt langt inn beinmargen.
https://www.nrk.no/rogaland/stavang...-diskriminerer-barn-fra-vestlandet-1.14344976
Tenk hvilke traumer vestlandsbarn utsettes for
Nå tror jeg ikke det er noen som mener at man skulle kutte ut hvit jul-begrepet, bare at de kan være greit å variere det noe. 7 år er hva et barn bruker på å komme seg gjennom barneskolen. Det er ca. 3 julekalendere.
Generasjoner med australiere er kanskje ødelagt, men av helt andre grunner.i store deler av den vestlige verden har man gjennom sang, film festivas forherlighet hvit jul. Generasjoner av australere er ldelagtHvis barna får det banka inn gjennom morskulturmelka at en hvit jul skal til for at det skal bli en bra jul, og det aldri er hvit jul så kan det ha visse uheldige effekter for enkelte. Barn tror på hva de blir fortalt, og normalstandarden er hva de selv opplever.Grusomt langt inn beinmargen.
https://www.nrk.no/rogaland/stavang...-diskriminerer-barn-fra-vestlandet-1.14344976
Nå tror jeg ikke det er noen som mener at man skulle kutte ut hvit jul-begrepet, bare at de kan være greit å variere det noe. 7 år er hva et barn bruker på å komme seg gjennom barneskolen. Det er ca. 3 julekalendere.
Jeg spår en lysende fremtid som politiker i Sosialistisk Venstreparti eller MDG, og/eller langvarig møte med folk i hvite frakker. Satan for et ynkelig persilleblad. Kjønnsbytte og emigrasjon til Sverige bør også stå høyt på ønskelisten.Siden du drar frem julenissen så er det mange barn som er livredde for han. En fremmed person kommer inn i huset, gjerne med maske på. Og så må du som barn gå og sitte på fanget til denne personen du alldeles ikke kjenner. Heldigvis går det som regel bra med de fleste.
Julenissefobi - Angst for julenissen (julenisseangst) - Fobier.net
Jeg er 18 år, og har alltid hatt angst for julenissen. Jeg har angst for alt som har med nissen å gjøre, alt fra skjegget til små nisser. Så juletiden er veldig trasig for meg, og spesielt da ingen tar meg på alvor og erter meg for det.
Jeg spår en lysende fremtid som politiker i Sosialistisk Venstreparti eller MDG, og/eller langvarig møte med folk i hvite frakker. Satan for et ynkelig persilleblad. Kjønnsbytte og emigrasjon til Sverige bør også stå høyt på ønskelisten.Siden du drar frem julenissen så er det mange barn som er livredde for han. En fremmed person kommer inn i huset, gjerne med maske på. Og så må du som barn gå og sitte på fanget til denne personen du alldeles ikke kjenner. Heldigvis går det som regel bra med de fleste.
Julenissefobi - Angst for julenissen (julenisseangst) - Fobier.net
Skal man ha julestemning kan man ikke samtidig hylle nevrotiske vrak som lar seg skremme av julenissen som om det var et spebarn vi snakket om., selv om slike står aller høyest i kurs hos de nye røde blant oss. Da er man jo med i all verdens offergrupper og ganske høyt oppe i offerhierarkiet. Ypperlig kandidat som politiker på ytre venstre.Deffe då. Kvar vart det av julestemninga di?
Mye som tyder på at Gjestemedlem selv var livredd nisser som barn. Kanskje han til og med er en av de som har dratt med seg angsten inn i voksen alder, og må skjule det for å unngå å bli latterliggjort. Hvorfor ellers denne aggresjonen?Skal man ha julestemning kan man ikke samtidig hylle nevrotiske vrak som lar seg skremme av julenissen som om det var et spebarn vi snakket om., selv om slike står aller høyest i kurs hos de nye røde blant oss. Da er man jo med i all verdens offergrupper og ganske høyt oppe i offerhierarkiet. Ypperlig kandidat som politiker på ytre venstre.Deffe då. Kvar vart det av julestemninga di?
som blåblått styresett?feil farve på drakta, drit i innholdet. stå opp om draktaGenerasjoner med australiere er kanskje ødelagt, men av helt andre grunner.i store deler av den vestlige verden har man gjennom sang, film festivas forherlighet hvit jul. Generasjoner av australere er ldelagtHvis barna får det banka inn gjennom morskulturmelka at en hvit jul skal til for at det skal bli en bra jul, og det aldri er hvit jul så kan det ha visse uheldige effekter for enkelte. Barn tror på hva de blir fortalt, og normalstandarden er hva de selv opplever.Grusomt langt inn beinmargen.
Ja, hva var egentlig innholdet?som blåblått styresett?feil farve på drakta, drit i innholdet. stå opp om draktaGenerasjoner med australiere er kanskje ødelagt, men av helt andre grunner.i store deler av den vestlige verden har man gjennom sang, film festivas forherlighet hvit jul. Generasjoner av australere er ldelagt
Ein skal passe seg for nissar.Ja det er et seriøst emne som vi får komme tilbake til i en annen tråd. Julenissefobikere og innkvoterte akademikere som har fått det for seg at de unge stort sett er pattebarn som får traumer om sanger om jul og snø om de bor langs kysten blir vel bare et skråblikk på samfunnet.
Swarte Piet, julenissen sin nederlandske Robin i den dynamiske duo, skal ha ført til mykje leitt, i følgje tradisjonen. Og vi skal ikkje gå langt heimanfrå (bortsett frå i tid) då tunkallen lurte under rota på tuntreet, og måtte matast med graut kvar jol, for å halde seg frå å skape fanskap. Samanlikna med desse, er den raude berre ein snill julenisse i smanlikning.Skal man ha julestemning kan man ikke samtidig hylle nevrotiske vrak som lar seg skremme av julenissen som om det var et spebarn vi snakket om., selv om slike står aller høyest i kurs hos de nye røde blant oss. Da er man jo med i all verdens offergrupper og ganske høyt oppe i offerhierarkiet. Ypperlig kandidat som politiker på ytre venstre.Deffe då. Kvar vart det av julestemninga di?
Hva har du imot barnehagetanter?Det er et tegn i tiden når slike ynkelige nek kan kalle seg "professor" og ikke bare barnehagetante, som seg hør og bør.Grusomt langt inn beinmargen.
Ikke annet enn at de hører hjemme i barnehager og på førskoler, og ikke på universiteter.Hva har du imot barnehagetanter?
Skal se på saken. Hva vil du jeg skal bruke pengene til?Kan noen være så vennlig å saksøke The Coca Cola Company for en milliard eller sju?
PS... Ikke anklag noen politiske partier for å ha skyld i dette for da kommer BT ropendes: hvor er fakta!DN overgår seg selv med denne praktartikkelen om kvotemarkedet for fisk og hvordan kystfiskerne er i ferd med å bli stengt ute.
https://www.dn.no/staticprojects/special/2018/12/20/0600/friluftsliv/de-kvotelose/
Vis vedlegget 522107 Vis vedlegget 522108
Hva synes AP om det i dag? AP anno 2000 med sin iver for NPM var et mørkt kapittel for partiet. Fikk som fortjent i påfølgende valg.Strukturordningen for fiskeflåten er rett og slett en katastrofe for næringa - og en gullgruve av dimensjoner for de få som fikk kvotene til gjevings da ordninga ble innført. Dette er blågrått på sitt aller verste - med full støtte fra AP, som faktisk innførte ordninga, med Ludviksen som minister for det hele
Helt forståelig. For flertallet av Finnmarks befolkning (87%) er AP sitt kupp i Finnmark, utført av noen få av eliten i Finnmark AP, trolig med full ryggdekning fra AP sentralt, et rent svik. Uten støtte fra AP sentralt ville ikke dette vært mulig, mener jeg. Det viser til fulle hvor lite AP er til å stole på. De stemte mot tvangsammenslåingen av Troms og Finnmark i Stortinget for kort tid siden, men er egentlig for. Spill for galleriet for å samle stemmer ved kommende valg, men her tror jeg nok de har undervurdert befolkningen i Finnmark. Etter de siste ukers hendelser er jeg ikke alene om å kjenne på en ganske sterk politikerforakt.Og resultatet kan vi se i voksende Rødt som tar til seg stemmer fra dem som ikke finner AP troverdig lenger.
AP har blitt et Høyre light, ja. Og det ser ut som om de trives der ute.
Jeg vil bli bonde men har ingen bondegård, og ingen penger å kjøpe en for.PS... Ikke anklag noen politiske partier for å ha skyld i dette for da kommer BT ropendes: hvor er fakta!DN overgår seg selv med denne praktartikkelen om kvotemarkedet for fisk og hvordan kystfiskerne er i ferd med å bli stengt ute.
https://www.dn.no/staticprojects/special/2018/12/20/0600/friluftsliv/de-kvotelose/
Vis vedlegget 522107 Vis vedlegget 522108
Der har du for så vidt rett, men hvis Støre må gå litt lengre til venstre for å bli statsminister så gjør han nok det.Og resultatet kan vi se i voksende Rødt som tar til seg stemmer fra dem som ikke finner AP troverdig lenger.
AP har blitt et Høyre light, ja. Og det ser ut som om de trives der ute.
Den var et resultat av at man ønsket å løse et problem uten å forutse hvilke nye det skapte. Utfordringen man står ovenfor er ganske stor. Det er alt for mange som ønsker å bli fiskere, og det må dras opp mang en fisk per fisker for å kunne leve av det, og man skal jo definitivt ikke tømme havet. Så kan man jo diskutere til man blir blå om fiske skal være et lokalt sysselsettingstiltak der fisken befinner seg, eller om den skal dras opp mest mulig effektivt av noen få trålere fra Austevoll, siden de der var smarte og forutseende nok til å gjøre seg rike på kvotesystemet. Men igjen er det morsomt at noen partier får tyn for det andre partier gjennomførte. Det skulle jo tyde på at det tross alt var en viss tverrpolitisk enighet om det som ble gjort.Strukturordningen for fiskeflåten er rett og slett en katastrofe for næringa - og en gullgruve av dimensjoner for de få som fikk kvotene til gjevings da ordninga ble innført. Dette er blågrått på sitt aller verste - med full støtte fra AP, som faktisk innførte ordninga, med Ludviksen som minister for det hele
Og professorar?Hva har du imot barnehagetanter?Det er et tegn i tiden når slike ynkelige nek kan kalle seg "professor" og ikke bare barnehagetante, som seg hør og bør.Grusomt langt inn beinmargen.
Professorane då?Ikke annet enn at de hører hjemme i barnehager og på førskoler, og ikke på universiteter.Hva har du imot barnehagetanter?