Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.630
    Vi er et sivilisert land som nå altså må forholde seg til at vi har en prinsesse som har forlovet seg med et reptil.

For å unngå rasismebeskyldninger, må jeg ile til å understreke at dette er hans egen beskrivelse av seg selv. Med referanse til debatten om LGBTQoghvilkebokstaversomfølgeretter, vil jeg for egen del hevde at reptilene tar for stor plass.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    At du "synes det er noe hele tiden", er vel i grunn et eksempel på at du føler en bekymring for at folk får lov til å vise seg som hele mennesker, i stedet for å undertrykke sin identitet.
    Mens dette er den reelle situasjonen:
    Takk for at du delte denne. :)

Syns kanskje det kan være greit å legge ut hele teksten her også, siden den tilsynelatende nesten er skreddersydd for deler av ordskiftet her inne for tiden. Rett og slett godt skrevet IMO.

Den 24. mai trengte en 18-åring seg inn i et klasserom på en barneskole i den lille byen Uvalde i Texas. I hånden hadde han en nyinnkjøpt halvautomatisk rifle. Da politiet omsider fikk skutt ham hadde han rukket å myrde 19 barn og to lærere.

Nesten øyeblikkelig dukket det opp et rykte om at skytteren var en transkvinne. Bilder av høyst levende transkvinner ble spredt, og utgitt for å være skytteren.

Ryktet startet på 4chan, et nettforum beryktet for hatkampanjer og konspirasjonsteorier. 4chan var også et av arnestedene for den tynt forkledde nynazismen som gikk under navnet «alt-right». Så dette var omtrent som forventet fra den kanten.

Det som er mer verdt å heve på øyenbrynene for var gjennomslaget ryktet fikk. At konspirasjonskongen Alex Jones kastet seg på lå i sakens natur, kjent som han er for å lyve om skoleskytinger slik at fansen hans trakasserer sørgende familier.

Men at den konservative stjernen Candace Owens, med over tre millioner følgere på Twitter også spredte ryktet er mer alarmerende.

Det er ikke vanskelig å forstå at den amerikanske høyresiden, etter enda en forutsigbar skolemassakre har behov for å snakke om alt annet enn antallet våpen som er i omløp i USA.

Men hvorfor akkurat transfolk?

For å forstå dette må man se nærmere på hvordan transpersoner begynner å bli et samlende trusselbilde for noen veldig forskjellige miljøer.

Ved første øyekast ser retorikken mot transpersoner mest ut som en oppdatering av den retorikken mot homofile som man kunne høre rundt helt vanlige middagsbord for få tiår siden. De er syke, perverse, og hva om det (æsj!) er noen i dusjen der du trener?

Å være en stor som sparker en liten ser sjelden pent ut, og få minoriteter er mindre enn transfolk. Transpersoner er forsvinnende få, et sted mellom 0,1 og 2,7 prosent, ifølge forskningen.

Men hva om transfolket ikke er en utsatt liten minoritet, men bare de mest synlige representantene for en sterk og subversiv bevegelse? Hva om transfolk ikke er en utsatt minoritet men representanter for en «Pride-ideologi» som har myndigheter, mediene, medisinindustrien og andre mektige krefter i ryggen?

Slik blir den enkelte transperson ikke et sårbart individ, men en representant for en mektig og farlig ideologi. Og de som skriver stadig nye tekster om transfolk som et problem blir de som slår oppover.

Om den retoriske manøveren høres kjent ut, så er det grunner til det. Dette er nemlig samme triks som brukes av dem som prøver å utmale muslimer og jøder som representanter for «islamisme» (evt. «ideologien islam») og «sionisme» (eventuelt «zionisme», dersom man leser mye engelskspråklige konspirasjonsnettsider).

I dette forestillingsuniverset blir lover mot rasisme et bevis på at muslimer og jøder er en slags beskyttet klasse, kjæledegger for makten – og kanskje til og med makten selv.

Disse triksene brukes nå av en snodig allianse av radikale feminister, (kristen) konservative og høyreradikale som ser med bekymring på den aksepten transfolk begynner å få i samfunnet.

Denne grupperingen er internasjonalt blitt kjent som «Anti-Gender»-bevegelsen. På 1990-tallet fokuserte de på å motarbeide fremgangen for likestilling, abort og homofiles rettigheter. De anser alt som bryter med det tradisjonelle, konservative og heteronormative som «kjønnsideologi».

Inkluderingen av radikalfeminister har kommet sakte de siste årene, samtidig med at bevegelsen har spankulert mot høyresiden. Fokuset har også skiftet mer mot transpersoner enn andre temaer, da transpersoner anses som «den lavest hengende frukten».

De radikale feministene i denne bevegelsen er bekymret for at transfolks blotte eksistens vil utradere kvinners rettigheter, pluss at de ser transkvinner som menn og dermed som potensielle overgripere. De (kristen) konservative er redde for at kjønnenes naturlige orden er truet.

Mens høyreradikale ser transfolk som et symptom på et samfunn i så total normoppløsning at folk ikke lenger vet forskjell på kvinner og menn.

Ikke alle trans-kritikere er av denne typen. Men det enorme antallet bekymrede tekster på trykk fra mer moderate transkritikere skaper også et inntrykk av at dette er noe også DU bør være bekymret over. Norge er faktisk verst i Norden.

Noe annet transfolk har arvet fra den tradisjonelle motviljen mot homofile og andre skeive, er ideen om at de er ute etter barn. Enten gjennom at de ønsker å forgripe seg på barn, eller at de forsøker å «rekruttere» barn til å bli trans.

Som antitrans-aktivisten Kari Jaquesson tvitret i 2019: «Queerbevegelsen= pedo-grooming». Denne aktivisten er et ekstremt eksempel, men overgrepsretorikken er gjennomgående i transkritikken.
    Meningen med overgrepsanklagene er enkel. Ethvert normalt menneske blir rasende av tanken på overgrep mot barn. Å skape en mistanke om at meningsmotstandere er overgripere derfor en effektiv måte å ikke bare dehumanisere folk man ikke liker, men også å skape et klima der noen kan komme til den konklusjon at det er på tide å handle.
    Og handle, det gjør de. I 2021 ble 375 mennesker drept på bakgrunn av sitt kjønnsuttrykk eller kjønnsidentitet. Det var en økning på syv prosent fra året før. Nesten alle var transkvinner eller transfeminine, og de aller fleste solgte seksuelle tjenester. Dette er på verdensbasis, og vi vet ikke alle land rapporterer inn og det er gode grunner til å tro at det er store mørketall.
    Fra Norge har vi rapporten Seksuell orientering, kjønnsmangfold og levekår som ble utgitt av Universitetet i Bergen på oppdrag fra Bufdir i fjor. Den viser at transpersoner har markant dårligere levekår enn cispersoner (altså de som ikke er trans).
    Rapporten viser at en av fire transpersoner sier at de har blitt utsatt for trusler om vold og om lag en av tre har opplevd seksuelle overgrep. At over 30 prosent av transpersonene som svarte rapporterte at de hadde forsøkt å ta sitt eget liv, kan også si noe om hvordan det er å eksistere som transperson i samfunnet.
    Det rapporteres om større vansker med å få jobb, trakassering på arbeidsplasser og skoler og urettferdig behandling i helsevesenet. Til tross for alt dette, så er visstnok transfolk en trussel mot samfunnet.
    Men transfolk er ikke en trussel. Det er transfolk som er truet.
    Det er på tide å få en slutt på dette nå.

Publisert:
    Publisert: 07.06.22 kl. 08:23
    Oppdatert: 07.06.22 kl. 09:04

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    Evt at disse aktivistene tar ganske mye plass, det er også kontraproduktivt for hva de ønsker å oppnå. For et par år siden kunne jeg fint hatt et pride flagg på balkongen, nå kommer det ikke på tale.
    Jeg er ikke overrasket.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    Jeg synes i grunn folk kan være som de vill, jeg bare synes denne LGBTQ+ grupppen tar stor plass.
    Jeg syns det er fint at du syns folk kan være som de vil. Men kan jeg spørre på hvilken måte du syns LGBTQ+ tar for mye plass? Er det fordi det er saker om det i media, eller er det andre ting som gjør at det "blir for mye"?

Hvis du prøver å se på ting som at f.eks. en uskyldig transkvinne ble beskyldt for å være skoleskytteren i Uvalde, og andre som tilsynelatende motarbeider LGBTQ+ og kommer med sjikanerende innlegg som vår egen @Gjestemedlem, syns du sånt skal få stå uimotsagt for å ikke ta opp så mye plass? Eller er det at det er en hel måned som brukes til forskjellige markeringer verden over som er problemet? Hvordan påvirker dette deg personlig, ifht. hvordan f.eks. OL eller fotball-VM (noe jeg syns tar stor plass) påvirker meg?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Prideflagget er forsøplet og representerer nå utelukkende skam og personlighetsfortyrrelser. Før pleide det å representere LGB, mennesker som var glad i hverandre selv om kjønnet var likt. Nå er et kapret av vrange venstrevridde woke mannegriser og deres dydsposerende rævediltere.

I dag har et regnbueflagg blitt like ille som et hakekors. Lenge leve LGB-forkjempere men resten av alfabetet hører hjemme på metalstkehus.

Sist redigert av en moderator:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    Prideflagget er forsøplet og representerer nå utelukkende skam og personlighetsfortyrrelser. Før pleide det å representere LGB, mennesker som var glad i hverandre selv om kjønnet var likt. Nå er et kapret av vrange venstrevridde woke mannegriser og deres dydsposerende rævediltere.

I dag har et regnbueflagg blitt like ille som et hakekors. Lenge leve LGB-forkjempere men resten av alfabetet hører hjemme på metalstkehus.
    Hadde dette kommet fra noen andre enn deg hadde jeg kanskje blitt sjokkert over sammenligningen mellom regnbueflagget og hakekorset.

Men du tar feil. Transpersoner hører ikke hjemme på mentalsykeshus, like lite som homofile, kommunister, eller sigøynere gjør det. Ikke fullt så sikker på hvordan det ligger an med dritforbanna gartnere fra vestlandet, men det er uansett ikke mitt bord.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg syns det er fint at du syns folk kan være som de vil. Men kan jeg spørre på hvilken måte du syns LGBTQ+ tar for mye plass? Er det fordi det er saker om det i media, eller er det andre ting som gjør at det "blir for mye"?
    Nå er det ikke slik at det kun er en måned i juni vi har ulike Pride markeringer - det er noe hele tiden. Generellt er nok min "motstand/irritasjon" knyttet opp i mot at det er identitetspolitikk, og jeg synes det er mer interessant hva folk har og si enn hvem de er.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    Nå er det ikke slik at det kun er en måned i juni vi har ulike Pride markeringer - det er noe hele tiden. Generellt er nok min "motstand/irritasjon" knyttet opp i mot at det er identitetspolitikk, og jeg synes det er mer interessant hva folk har og si enn hvem de er.
    Jeg trodde det stort sett var konsentrert rundt juni, hadde ikke fått med meg at det er "hele tiden". Har du noen eksempler?

Litt usikker på hva du og andre egentlig mener med identitetspolitikk, men handler det om at folk kjemper for å få kunne være den er? Var det ikke nettopp det du støttet og syns var fint?

Ellers er jeg vel ganske enig med deg i at ingen automatisk blir interessante fordi de er homo, lesbisk, eller trans. Syns Morten Hegseth sa akkurat det ganske bra.

- Ja, det finnes masse irriterende homser der ute, men det finnes også masse irriterende heterofile - og det er Ole Paus et godt eksempel på, legger han til.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.630

En ting skal du ha, og det er at du evner å trekke en hver debatt du deltar i ned i den mest stinkende gjørma man kan finne.
    Jeg har vel mine teorier om hvorfor din svært åpenbare angst for annerledeshet er såpass fremtredende, men jeg skal la det ligge.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.630
    Jeg trodde det stort sett var konsentrert rundt juni, hadde ikke fått med meg at det er "hele tiden". Har du noen eksempler?

Litt usikker på hva du og andre egentlig mener med identitetspolitikk, men handler det om at folk kjemper for å få kunne være den er? Var det ikke nettopp det du støttet og syns var fint?

Ellers er jeg vel ganske enig med deg i at ingen automatisk blir interessante fordi de er homo, lesbisk, eller trans. Syns Morten Hegseth sa akkurat det ganske bra.

Jeg synes Hegseth ga et godt og treffende svar på tiltale, men bortsett fra det, mener jeg det hele er en ikkesak, og jeg betviler sterkt at Paus er å anse som homofob.
    Litt spissformuleringer i all vennskapelighet bør vi jaggu tåle her i verden.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    Jeg synes Hegseth ga et godt og treffende svar på tiltale, men bortsett fra det, mener jeg det hele er en ikkesak, og jeg betviler sterkt at Paus er å anse som homofob.
    Litt spissformuleringer i all vennskapelighet bør vi jaggu tåle her i verden.
    Har ingen sterke meninger om det egentlig, men har ikk fått et veldig godt inntrykk av Paus rundt dette. Tenker at hvis jeg var en homofil mann hadde jeg trolig ikke syns den santittelen "Til og med sopere har en plass i himmelen" var helt innafor. Prøv å bytte ut "soper" med f.eks. "nigger"? Det er litt der jeg syns det høres ut, men kan hende jeg tolker dette feil.

Men du har trolig rett i at det er fint å ha litt tykk hud i dette landskapet. :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    En ting skal du ha, og det er at du evner å trekke en hver debatt du deltar i ned i den mest stinkende gjørma man kan finne.
    Jeg har vel mine teorier om hvorfor din svært åpenbare angst for annerledeshet er såpass fremtredende, men jeg skal la det ligge.
    Har hatt noen tanker rundt akkurat dette selv, og enten det er sånn eller slik syns jeg ikke det egner seg til å sparke noen som kanskje ligger nede med.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det verste aspektet ved sentralen er den perverse løgnaktigheten. Det verste med transprsonene er ikke at de er perverse og syke, men at de prøver å rekruttere barn inn i galskapen.

Forvirrer dem og prøver å innbille dem at de kan velge kjønn og at de der etter skal kunne kjemisk kastrere og mutilere dem, fordi dette er så woke og venstrevridd.

Transegriser er farligere enn pederaster, og mye verre enn somaliske barberhøvvekjerringer som der går løs på jentebarn.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.630
    Har ingen sterke meninger om det egentlig, men har ikk fått et veldig godt inntrykk av Paus rundt dette. Tenker at hvis jeg var en homofil mann hadde jeg trolig ikke syns den santittelen "Til og med sopere har en plass i himmelen" var helt innafor. Prøv å bytte ut "soper" med f.eks. "nigger"? Det er litt der jeg syns det høres ut, men kan hende jeg tolker dette feil.

Men du har trolig rett i at det er fint å ha litt tykk hud i dette landskapet. :)
    Sangen ble skrevet på 70-tallet (eller var det blitt 80-tall...?), og var et dryppende ironisk innlegg omkring kirkens tvisyn i homofilispørsmålet. Den ble forøvrig fremført live i beste sendetid på gudsjelovkvelden, og jeg kan love deg det ble oppstandelse...!

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.630
    Det verste aspektet ved sentralen er den perverse løgnaktigheten. Det verste med transprsonene er ikke at de er perverse og syke, men at de prøver å rekruttere barn inn i galskapen.

Forvirrer dem og prøver å innbille dem at de kan velge kjønn og at de der etter skal kunne kjemisk kastrere og mutilere dem, fordi dette er så woke og venstrevridd.

Transegriser er farligere enn pederaster, og mye verre enn somaliske barberhøvvekjerringer som der går løs på jentebarn.
    Jeg beklager, men dette blir så langt ute at jeg ikke klarer å la være, jeg må bare gapskratte. Ufrivillig morsomt, er vel den enkle beskrivelsen. :D:D:D:D:D:D

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.383
    Sted
    Saksvik - Trøndelag

Sangen ble skrevet på 70-tallet (eller var det blitt 80-tall...?), og var et dryppende ironisk innlegg omkring kirkens tvisyn i homofilispørsmålet. Den ble forøvrig fremført live i beste sendetid på gudsjelovkvelden, og jeg kan love deg det ble oppstandelse...!
    Den kom ut i 1982. Jeg leser den som pro homofile med et stikk mot kirken.

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.383
    Sted
    Saksvik - Trøndelag

Kjønnsbekreftende behandling har visstnok redusert antall selvmord blant transpersoner, så noe positivt har det ført med seg.

Ellers er raljeringen din nå nede på Jaquesson-nivå, og på det nivået tror jeg ikke at jeg gidder å diskutere.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kjønnsbekreftende behandling har visstnok redusert antall selvmord blant transpersoner, så noe positivt har det ført med seg.

Ellers er raljeringen din nå nede på Jaquesson-nivå, og på det nivået tror jeg ikke at jeg gidder å diskutere.
    Det er mange barn som begår selvmord fordi transegrisenme har løyet til dem og innbilt dem at kjønn ikke er noe de er født men noe de er tildelt og noe de kan velge, kanskje ikke nå når de er barn men om noen år når deres ødelagte ungdomstid og pubertet går opp for dem.

Du ved å støtte transgalskapen kommer til å behjelpe til mange flere selvmord. Virkeligheten kan være uønsket... livet kan være vanskelig men du med din woke feighet driver barn til selvmord.

Du vil om noen år ha blod på hendene for din feighet.

Hvor mange barn må før du får tilfredsstilstilt din woke venstrevridde personlighetsforstyrrelse?

Sist redigert av en moderator:

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.383
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Det er mange barn som begår selvmord fordi transegrisenme har løyet til dem og innbilt dem at kjønn ikke er noe de er født men noe de er tildelt og noe de kan velge.

Du ved å støtte transgalskapen kommer til å behjelpe til mange flere selvmord. Virkeligheten kan være uønsket... livet kan være vanskelig men du med din woke feighet driver barn til selvmord.

Du vil om noen år ha blod på hendene for din feighet.
    Vis meg gjerne dokumentasjon på de påstandene? Du raljerer som en psykotisk fanatiker. Nesten et religiøst preg over skylappholdningene.

Du kan mene hva du vil, men å beskylde andre for å ha blod på hendene (når virkelighet er stikk motsatt) er å dra det langt. Er du tilregnelig?

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.383
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Apropos blod på hendene: Da du for noen år siden mente at spedbarnsdrap var en helt legitim form for sen abort, bestemte jeg meg for å slutte å diskutere med deg. Nå husker jeg hvorfor, og vurderer å igjen holde meg til det, av åpenbare grunner.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vet ikke om du har barn men ville du tillate en transe om å overtale han eller henne til å bli en transe med den risikoen for selvmord det innebærer? lyger du eller er du en sadist?

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.094
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vis meg gjerne dokumentasjon på de påstandene? Du raljerer som en psykotisk fanatiker. Nesten et religiøst preg over skylappholdningene.
    Gjestemedlem har nok sitt på det tørre, på dette punktet. Men transseksuelle har høyere selvmordsfrekvens også uten operasjon, og økningen etter operasjon er ikke helt så dramatisk som D. antyder.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland

Dette er grunnen til at det blir nærmest umulig å ta deg på alvor.

Den kom ut i 1982. Jeg leser den som pro homofile med et stikk mot kirken.
    Jeg tviler ikke på at den er ment pro-homo, men selve ordlyden med 'sopere' i tittelen lugger litt for meg. Aldri hørt noe særlig på Paus og jeg var barn på 80-tallet, så jeg antar dette er en referanse jeg er for ung til å "ta". Deilig å kunne si det også for en gangs skyld, at man er for ung til noe. :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    Vet ikke om du har barn men ville du tillate en transe om å overtale han eller henne til å bli en transe med den risikoen for selvmord det innebærer? lyger du eller er du en sadist?
    Aldri hørt om at dette skjer, men jeg har hørt om kristne som skal kurere barn og unge fra å være homofile. Sikkert noen trans-helbredere der ute også.

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.383
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Gjestemedlem har nok sitt på det tørre, på dette punktet. Men transseksuelle har høyere selvmordsfrekvens også uten operasjon, og økningen etter operasjon er ikke helt så dramatisk som D. antyder.

Ok, jeg har sett noe data der trenden var motsatt. Fortsatt høy, men lavere etter kjønnsbekreftende behandling. Jeg skal poste det hvis jeg finner det igjen.

Jeg synes kjønnsskifte er et vanskelig tema, men synes det må være opp til hver enkelt hva de gjør med sin egen kropp og sitt eget liv. Problemet er at disse alvorlige avgjørelsene gjerne tas tidlig i livet når tenåringshjernen er under ombygging.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland

Bare det å få hormonterapi gir i de aller fleste tilfeller en markant økning i livskvaliteten for transpersoner. Man kan f.eks. plutselig oppleve at man føler seg ordentlig bra for første gang i sitt liv, istedenfor å gå rundt i en slags dronende tilværelse hvor man i beste fall bare eksisterer.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    Jeg beklager, men dette blir så langt ute at jeg ikke klarer å la være, jeg må bare gapskratte. Ufrivillig morsomt, er vel den enkle beskrivelsen. :D:D:D:D:D:D
    Enig i at det kanskje hadde vært morsomt hvis det var snakk om en bizarr bi-karakter i en film eller en sit-com, men dette handler kanskje om et virkelig, ekte menneske som kanskje ikke har det så bra.

G

Gjestemedlem

Gjest
    "Kønnsebkrefetnde" er på linje med å heie på pro ano!

Svineriet ødelegger barn og fører en tidlig død.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

Selve Pride er jo spredt utover hele landet gjennom hele året. I tillegg har jo alle undergruppene egne dager.

Her er et godt eksempel på hva identitetspolitikk handler om (og hvorfor jeg er lei)

Og ja jeg synes folk kan være som de vil, men nei jeg mener ikke det er noe utvetydig med biologien. Kjønn er binært for de som er velskapt fra fødselen av.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.089
    Torget vurderinger
    0
    Om du lurer på hva "øvrige aktiviteter" var? Golf, ridekonkurranser, vinsmaking, gourmet-klubb, arrangement av eksklusive konserter for Pandion-kunder, osv.

Ikke diss SAS for slike arrangementer da! Jeg og kona ble invitert til å delta på et jubileum ( 50 årsjubileum?? ) i Bodø med et kjempeflott konsertarrangement. Benny Borg, Halvdan Sivertsen, Øystein Sunde og mange flere av datidens A-lag av entertainere.

Dog hadde jeg ikke Pandionkort, men den gangen var Gullkortet det høyeste man kom hvis man ikke "bodde" ombord hos SAS og fikk "superkortet" som jeg tror den gangen het Osprey ( Fiskeørn ). Hadde jeg hatt det kortet ville jeg i følge rykter ikke behøve å ringe SAS for å klage, SAS ringte disse kundene jevnlig for å høre hvordan de trivdes.

Ja de dekket selvsagt reisen fra Finnmark til Bodø ( i eget fly ) og hotelovernattinger. Kjempeflott for meg, kanskje ikke like greit sett
    fra aksjonærenes synspunkt.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.566
    Sted
    Smurfeland
    Selve Pride er jo spredt utover hele landet gjennom hele året. I tillegg har jo alle undergruppene egne dager.

Her er et godt eksempel på hva identitetspolitikk handler om (og hvorfor jeg er lei)

Og ja jeg synes folk kan være som de vil, men nei jeg mener ikke det er noe utvetydig med biologien. Kjønn er binært for de som er velskapt fra fødselen av.
    Men hvordan påvirker dette deg og livet ditt egentlig, at det blir holdt markeringer til og med på små steder rundt om på bygdene? Er det ikke bedre at en 14 åring får vite at det er greit å være homo eller lesbisk, enn at vedkommende tror det er bedre å være død enn å være skeiv? Det sitter fortsatt mange rundt om i landet vårt i alle aldre med masse skam og mindreverdighetskomplekser fordi de har en seksuell orientering eller annen kjønnsidentitet enn det som er vanlig og A4 i din verden, hvor kjønn er 100% binært og svart/hvitt.

Jeg tenker at synlighet og normalisering av magnfold for de som sliter og trenger det kanskje veier litt mer enn din irritasjon over noe som tydeligvis ikke angår deg i særlig grad, engang.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Er det ikke bedre at en 14 åring får vite at det er greit å være homo eller lesbisk, enn at vedkommende tror det er bedre å være død enn å være skeiv?
    Jo, det syens jeg er greit at de får vite.

At de skal lære begreper som AFAB, AMAB, Cis synes jeg er skadelig vranglære for en 14 åring.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.089
    Torget vurderinger
    0
    Vi er et sivilisert land som nå altså må forholde seg til at vi har en prinsesse som har forlovet seg med et reptil.
    vil jeg for egen del hevde at reptilene tar for stor plass.

LGBTQoghvilkebokstaversomfølgeretter,
    Og slik jeg oppfatter "debatten" ville du ( hvis du ikke snakket om "reptiler" men om transpersoner ) blitt kastet ut i det ytterste
    mørket som samfunnet kan tildele deg fordi du ikke umiddelbart og 100% omfavnet dem ( transpersonene ) men faktisk
    omtalte dem på en slik nedlatende måte. Grunnen til at du nå slipper unna skyldes kun at reptilene ikke har en sterk nok
    organisasjon som kan tale deres sak. Men den dagen kommer nok!

Og i debatten om transpersoner ville du blitt kastrert med en sløv skje fordi du omtaler dem så nedlatende og krenkende at du skriver:
    "LGBTQoghvilkebokstaversomfølgeretter". Det viser jo med all tydelighet at du ikke tar dem på alvor!
    Og hvis du trodde du skulle få komme til orde for å oppklare misforståelser vile du bli møtt med alt fra "scene nekt" til et kor av "buuuere"!
    som ville gjøre det helt umulig for deg å rette opp i misforståelsene. den siden er ikke så interessert i å fikse misforståelser og feiltolkinger som de er i å fine "fiender" slik at de kan vise hvor utsatte de er!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn