Poirot
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 28.07.2007
- Antall liker
- 2.105
Fanatisk religiøsitet blandet med ekteskap mellom nære slektninger gjennom flere generasjoner kan vel ei betraktes som en vinneroppskrift for å nå høyt opp på IQ-skalaen.
Spot on!Jeg syntes ikke den var spesielt bra, overskriften forteller vel det meste om dybden og hva norske journalister er i stand til å frembringe, det handler om klikk, noe dypere enn en sølepytt leveres knapt.
Nå blir jo nordmenn stadig påminnet om hvor heldige vi er, alle har trukket vinnerloddet, vi lever i verdens beste land og det forventes tydeligvis nå at vi også skal være de lykkeligste, om ikke skal vi få dårlig samvittighet for det også.
Det er sikkert mange grunner til at folk er mindre fornøyd, bare en kjøretur i Oslo er jo nok til å redusere tilfredsheten i flere dager, alle de utrolig stygge byggene som i min verden kveler byen eller fortettingen der folk blir stuet sammen i mindre vakre betongklosser. Ikke for å være for bastant, men jeg tviler på at det fremmer så mye trivsel.
Ellers så kan man ta med mdg sine herjinger, vindmøller og andre ting som blir tred nedover oss, eu og en opplevelse at for de aller fleste blir avstanden til makten større og mer diffus uten mulighet for reell påvirkning av noe. Det er selvsagt mer å ta av, men heldigvis har man da lært å gi litt mer fanen slik at humøret ikke trenger å gå i dass slik som samfunns limet er i ferd med.
23-åringen er «beskrevet som et politisk talent, som har fått mye tillit i Høyre i nominasjonsprosessen før høstens valg,» skriver lokalavisen.
Det er angivelig ventet at han blir valgt inn i kommunestyret og i fylkestinget om en drøy måned. Han har tidligere fartstid fra AUF. Der ble han anklaget for seksuell trakassering, men Høyre undersøkte anklagene og fant ikke noe galt
– Hvordan kan velgerne ha tillit til deg etter det du har gjort?
– Jeg forstår at dette er et alvorlig tillitsbrudd, og velgerne må selv avgjøre om de skal stemme på meg. Men de skal vite at dette er en vond erfaring som kommer til å gjøre meg til et bedre menneske, svarer Alfeli.
Det er nok ansett som en del av Danmark for denne statistikkens del.Ser Grønland kommer høyt opp.
Imponerende med tanke på hva jeg har lest om sosio økonomiske forhold der oppe.
Tror egentlig en slik ranking er mere anekdotisk
Nåvel. Sist jeg sjekket, så var det ikke regjeringen som utsteder taxilappen?Ingenting som å møte seg sjøl i døra.
Stjerneadvokat John Christian Elden slår tilbake mot Frp-topp
– Med Frp i regjering fikk Bhatti kjøreseddel i 2015. Ingen som har kjørt med ham har klaget.www.nettavisen.no
Nei, det har vel heller ingen sagt. Dette var en reaksjon på at tidligere justisminister Amundsen «slakter politiet» i denne saken, mens nøyaktig det samme skjedde på hans egen vakt.Nåvel. Sist jeg sjekket, så var det ikke regjeringen som utsteder taxilappen?
Den var heldigvis litt annerledes vinklet og mer nyansert enn jeg først fikk inntrykk av.Kan vi stole på politiet?
I forgårs sto politimester i Oslo, Ida Melbo Øystese, på Dagsrevyen og bløffet om ungdomskriminaliteten i Oslo.www.nettavisen.no
Det finnes nok mange slike bruer. Når man ikke har penger til ny er det få som har baller til å stenge den...I seks år visste myndighetene at Tretten bru var livsfarlig
Ingenting skjedde. Så kollapset den.www.aftenposten.no
"Verdens rikeste" land er blakke, det ser vi jo angående det meste, vi kan umulig ha penger slik de behandler den gjengse innbygger....Det finnes nok mange slike bruer. Når man ikke har penger til ny er det få som har baller til å stenge den...
Just presis!Joda.... vi har masse penger... til det som foregår i Oslogryta og sånn deromkring... I det øvrige land råtner både bruer, veier, skoler, aldershjem - kort sagt det meste.. Rett skal likevel være rett, - noe nytt skjer rundt omkring, men legge til rette for å ta vare på det vi har skjer bare ikke...
Er vel bare å sitte rolig i båten (!) til september så er problemet løst.Gi de en tunnel til 38 milliard så er alt løst
Her brukes utstyret til det smuldrer bort av elde. Ny ferge hvert 10 år? El drift? Hydrogen? Gløm detTuristboom gir fergekaos i Gryllefjord og Andenes – overnatter på fergeleiet
Tusenvis av turister får ikke plass på fergene til og fra Senja. Lokalbefolkningen hjelper turistene så godt de kan, men ønsket om større ferger er stort.www.nrk.no
Nei gi meg skallet til en batterifabrikk som venter på mer statsstøtte Det blir så bra så