Nok en liten rapport fra Scerigistan, denne gang skrevet en som selv er flyktning i landet:
Annie Lööf, din politik skrämmer mig och ger mig ångest
28 April, 2018 12:53
Hej Annie Lööf. Jag läste intervjun med dig om din utbrändhet och beklagar att du mått dåligt, Det är alltid väldigt tråkigt när man drabbas av fysisk och psykisk ohälsa på grund av sitt uppdrag. Som politiker ställs du inför krävande uppgifter och tar många avgörande beslut som påverkar många människors liv. Du bär ett extremt ansvar på dina axlar. Men vet du, Annie, jag som medborgare är också utbränd. På grund av dig tvingas jag nu återuppleva mina trauman. Jag och många andra känner djup oro över den kvinnofientliga politik du har sagt jag till. För mig som före detta flykting är detta inte humanism. Det är ett politiskt misslyckande och ett oförlåtligt svek. Det skriver idag Bianca Muratagic.
Annie, du hade möjlighet att säga nej men istället röstade du ja till en lag som du ansåg vara “illa utformad” och ett “haveri”. Du påstår att du delar Lagrådets syn att “gränsen har nåtts för vad som är acceptabelt i fråga om hur lagstiftning kan utformas” men ändå böjde du och ditt parti er för den. Du kunde satt stopp för dessa groteska och skandalösa orättvisor. Du kunde visat att Centerpartiet till skillnad från S och MP respekterar det svenska folket, lagarna och rättssäkerheten. Men det gjorde du inte. Istället gömmer du dig bakom halvkvävda visor om att det yttersta ansvaret ligger hos S och MP. Men så är det inte längre. Nu är ansvaret ditt, Annie. Du kunde ha satt ner foten. Men du vägrade. Du avgjorde en av de största rättsskandalerna i Sveriges historia till det svenska folkets nackdel.
Det d kallar för moraliskt ansvar väger tydligen tyngst i omtanke för de 9000 män och illegala migranter, där många visat sig ljuga om sin ålder, som ljuger vidare om sin identtet, och som begår brott i landet som tagit emot dem. Män som utnyttjar och fortsätter bedra vårt system och skapar en sämre, mer riskfylld tillvaro för hederliga, hårt arbetande medborgare och skattebetalare? Du vet mycket väl att dessa män genom ditt ansvarslösa beslut är här för att stanna.
Annie Lööf, jag måste fråga dig, hur kan du representera en feministisk politik om du tillåter 9000 män utan asylskäl och identitetshandlingar favoriseras, särbehandlas och belönas med en ny chans till uppehållstillstånd efter att majoriteten av dem fått avslag i flera instanser. Hur kan du vurma för män som vistats illegalt i vårt land, samtidigts som andra skötsamma familjer och mycket utsatta kvinnor och barn utvisas? Vad är det för budskap ni skickar ut? Du säger att beslutet skett av hu.manistiska och solidariska skäl. Men det du gör är inte humanism i mina, en f d flyktings, ögon. Tycker du att det är rättvist att flickor och kvinnor som har flytt ifrån och risker falla offer för hedersmord, IS avrättningar, tortyr och våldtäkter utvisas när vuxna manliga bedragare får stanna?
Annie Lööf, hur kan en feministisk regering blunda för obalansen i könsfördelningen och överskottet av män i Sverige? Tänker du Annie Lööf att detta ska lösas och jämna ut sig med tiden? Grubblar du aldrig över faktum att dessa män som inte ens behövde styrka sin identitet och vars bakgrund vi inte vet något om, kommer att plugga på samma skolor som tonåringar, vars föräldrar nu känner djup oro. Anser inte du att de har rätt att veta vilka de nya klasskamraterna är?
Och vem ska stå för dessa enorma kostnader, Annie Lööf? Har du någonsin tänkt på att det är statens plikt att skydda sina egna medborgare och inte utsätta dem för fara och osäkerhet? Eller ställer du dig över andras rättigheter? Har du tänkt på hur många föräldrar som ligger sömnlösa om nätterna och våndas i oro och ångest över ditt beslut? Har du tänkt på hur din politik ställer kvinnor och flickor mot män och ekonomiska migranter mot riktiga flyktingar som är i verkligt behov av skydd? Du vet väl Annie Lööf att Afghanistan är det farligaste landet för kvinnor? Har du någonsin funderat på att Sverige tackat jag till ett inflöde av män från kvinnofientliga kulturer, där kvinnor våldtas, stenas, piskas, torteras, fängslas, mördas och saknar grundläggande rättigheter? Vi pratar nu inte genusneutrala toaletter eller lika lön för män och kvinnor, utan syra kastad i ansiktet på flickor och kvinnor som straff för att de gjort något som väckt familjens vrede.
Majoriteten av de män som de sista åren kommit till Sverige har en bakgrund i klansamhällen och i religiös (islamisk) fundamentalism där brutalt våld mot kvinnor är vardag. Samma slags våld har nu börjat drabba Sverige i allt större omfattning. Det är ett resultat av att dessa män blir allt fler i Sverige och får många gånger dessutom möjlighet att stanna kvar i samhället trots att de begått brutala våldsdåd. Hur kan du blunda för dessa eskalerade gruppvåldtäkter och nya typer av kriminalitet i vårt tidigare lugna land, Annie Lööf? Våldtäkter av pojkar och unga män har vi aldrig tidigare haft, men nu är de ett faktum, och samtliga dömda förövare är afghanska män, enligt statistiken. Enligt uppgift finns runt 150 000 könsstympade flickor, mer än 250 000 som lever under hedersförtryck, så kallade “balkongflickor” (hedersmördade genom att de kastas från balkonger), könssegregerade badhus, skolor och förorter där kvinnor med olika etnicitet och religion jagas, hotas och trakasseras av moralpoliser på grund av deras livsstil, klädval och religion? Du vet väl att många kvinnor känner sig livrädda och vågar inte ens gå ut, i Sverige 2018? Varför vänder du bort ditt huvud när det pratas om svenska och invandrade kvinnor som faller offer för er ”mångkulturella utopi” fylld av lögner och ansvarslösa migrationspolitik där ni saknar all förankring i vanliga människors liv? Tvärtom har du en dröm om 30 miljoner människor till. Öppna gränser. Noll ordning. Du tror att brott är förbjudet och att alla talar svenska så snart de korsar svensk gräns. Din naivitet är djupare än klyftan mellan en islamist och en sekulär demokrat.
Annie Lööf, de som styr Sverige stänger idag sjukhus, förlossningskliniker och försvårar livet för samhällets svagaste och mest utsatta. För att ha råd med den huvudlösa migrationspolitiken gör besparingar och drar in hjälp och bidrag till döva, blinda, handikappade barn och pensionärer som lever på existensminimum och blir hemlösa. Man skyller sedan på pensionärerna som byggde landet, att pengarna inte räcker till och att vården krisar. Man ljuger när man förnekar att flyktingvågen inte är en belastning för samhället. Och ändå lägger regeringen 200 miljoner kronor extra för att kommuner ska kunna erbjuda boenden till “ensamkommande” män när 75 000 gamla i Sverige svälter.
Din politik, Annie Lööf, ger mig ångest. Den väcker gamla krigsminnen till liv. Vet du hur det känns? Vet du hur det känns att fly från krig, komma till det fria och trygga Sverige och bli utsatt för islamism och hederskultur på en flyktingförläggning? Jag vet, för jag gick igenom det. Vet du hur det är att bli mördad på ett asylboende för att man vägrar bära slöja? Vet du hur ensam, sviken och utsatt man känner sig när staten och rättsväsen vänder en ryggen och ömmar för förövare, kriminella, lögnare och bedragare istället för att hjälpa offer?
Jag har flytt från krig där kvinnor våldtogs på löpande band. Jag levde här i lugn och ro i många år, men nu förändras allt. Jag upplever idag samma rädsla igen. Terrorattacker, handgranater, skottlossningar, bränder och systematiska gruppvåldtäkter där kvinnor torteras har bivit så vanligt att folket trubbats av. Säg mig, Annie Lööf, vad är skillnad på det Sverige som den feministiska regeringen har skapat, och det som pågick under inbördeskriget i Bosnien?
Jag är också väldigt utbränd Annie Lööf, för att alla de trauman jag har bearbetat grävs upp igen på grund av politiker som du. På grund av ert hyckleri, opportunism och ryggradlöshet. Ni har förrått svenskar och invandrare. Ni utsätter oss för fara och ni hånar och trivialiserar vår legitima oro och rädsla för vad som händer i vårt land. Ni har misslyckats med er viktigaste uppdrag. Att skydda de egna medborgarna och värna om våra rättigheter, säkerhet och trygghet.
BIANCA MURATAGIC
BIANCA MURATAGIC kom som flykting till Sverige på 90-talet som flykting från krigets Bosnien. Hon är skribent, debattör och internationell sångartist. Till vardags driver hon sin egen utbildning Sångakademi Bianca, där hon ger lektioner både till nybörjare och proffs.