Det ville jo være bortimot helt utrolig om så skjedde!Men lærer vi noe av det her i landet? Tvilsomt....
Jeg har ikke sett offisiell statistikk for alle europeiske land, men jeg mistenker at det bare er i Ukraina at det smeller mer. Det nye i nattens eksplosjoner er at en ung kvinne ble drept da idiotene satte bombe på feil hus. Hun hadde ingen ting med noe som helst å gjøre, var bare så uheldig å bo i samme nabolag som familiemedlemmer av en eller annen.Så på kveldsnytt i går at det er ny rekord, med 130 eksplosjoner i Sverige hittil i år. De foregående årene har det ligget på rundt 100 i året.
Jeg er redd det bare er et spørsmål om tid.Rekorder er da til for å slås!
Edit: bare så det er klart så er det tragisk men ikke uventet det som skjer i Sverige og vi må passe oss her også
Meninger: Voldsbølgen truer Norge
Norge er blitt advart. Ingen er trygge når kriminelle nettverk vokser i styrke og utbredelse. Det er bare å se til Sverige.www.vg.no
Jeg tillater meg å betvile at det vil bli like alvorlig i Norge, all den tid vi har en mye større samfunnsdeltakelse blant aktuelle grupperinger, mindre ghettofisering og utenforskap, samt mye færre innvandrere pr. capita. Kort sagt en betydelig bedre integrering enn i vårt naboland. Sjansene for at lignende skjer her, er selvsagt til stede, vi har hatt det før (https://www.vg.no/spesial/2018/gjengen/kap1/), vi har det nå (https://www.nrk.no/norge/skudd-mot-bil-og-hus-i-oslo-_-politiet-fant-vapen-1.16572931), og vi kommer til å se mer av det i fremtiden.Jeg er redd det bare er et spørsmål om tid.
Ja, Rotterdam er en inngangsport for narkotikaimporten til Europa. Nederland og Belgia har også massive problemer med ressurssterke narkotikabander som infiltrerer samfunnsinstitusjoner. På noen måter har nok det gått enda lenger enn i Sverige, men her tenkte jeg spesifikt på bombeeksplosjoner. Det virker som det har blitt noe av en svensk specialare å sette av sprengladninger i oppganger.Det er mulig, men det smeller da andre steder også....
100 explosions and shootings in Rotterdam this year already; political leaders express sadness
The number of incidents involving explosions and shootings in Rotterdam is estimated to have already crossed the 100-mark. This figure is substantially higher than the total count for all of 2022. The number of such incidents has been sharply rising in recent years. In the Rotterdam police...nltimes.nl
Det var forventet. Ingen fare.Takk til dere som rapporterer innlegg som ikke hører hjemme her. Beklager at responsen også måtte fjernes.
Enig, dessverre.Jeg er redd det bare er et spørsmål om tid.
Jeg tenkte mer på når de svenske kriminelle organisasjonene kommer for å skumme fløten her.Jeg tillater meg å betvile at det vil bli like alvorlig i Norge, all den tid vi har en mye større samfunnsdeltakelse blant aktuelle grupperinger, mindre ghettofisering og utenforskap, samt mye færre innvandrere pr. capita. Kort sagt en betydelig bedre integrering enn i vårt naboland. Sjansene for at lignende skjer her, er selvsagt til stede, vi har hatt det før (https://www.vg.no/spesial/2018/gjengen/kap1/), vi har det nå (https://www.nrk.no/norge/skudd-mot-bil-og-hus-i-oslo-_-politiet-fant-vapen-1.16572931), og vi kommer til å se mer av det i fremtiden.
Som I_L ofte påpeker er narkopolitikken en del av årsaken her, og samfunnet må sette opp ressursene i forhold til dette. Så selv om "krigstilstanden" sprer seg også hit, vil det neppe bli like voldsomt som i Sverige, eller i Paris, for den del.
Ja, det var urovekkende å se han fyren i statsapparatet i Belgia se dypt og alvorlig inn i kameraet og si at det som skjer i Belgia er dypt urovekkende og at det bare er et tidsspørsmål før andre land i europa er i samme situasjon (tror det var Urix på Nrk1)Ja, Rotterdam er en inngangsport for narkotikaimporten til Europa. Nederland og Belgia har også massive problemer med ressurssterke narkotikabander som infiltrerer samfunnsinstitusjoner. På noen måter har nok det gått enda lenger enn i Sverige, men her tenkte jeg spesifikt på bombeeksplosjoner. Det virker som det har blitt noe av en svensk specialare å sette av sprengladninger i oppganger.
Narkotikakrigen har allerede langt på vei rasert Sør-og Latin-Amerika og nå er den i ferd med å eskalere i Europa også. Ironisk nok samtidig som landet som startet den, er langt foran oss i løypa i prosessen med å legge den bak seg.Ja, Rotterdam er en inngangsport for narkotikaimporten til Europa. Nederland og Belgia har også massive problemer med ressurssterke narkotikabander som infiltrerer samfunnsinstitusjoner. På noen måter har nok det gått enda lenger enn i Sverige, men her tenkte jeg spesifikt på bombeeksplosjoner. Det virker som det har blitt noe av en svensk specialare å sette av sprengladninger i oppganger.
Det var jeg som rapporterte innlegget ditt.Jeg registrer at mitt innlegg ble fjernet, vi vet hvem som er problemet i Sverige, å skrive hvem av de det er ikke lov her inne tydeligvis!
Imponerende.....
Vi kommer til å få samme problemer som Sverige i Norge også.
Mvh.
SAL
I all hovedsak er det de arbeidsledige. You do the math del 2.Tenker ikke bare på akkurat den biten, min samboer som jobber hos Statsadvokatene samt folk vi kjenner i felgselsvesenet kjenner godt til hvem som skaffer de sikker jobb i fremtiden.
Mvh.
SAL
Jeg er redd den organiserte kriminaliteten finner sine veier, på samme måte som at vann alltid finner sin vei gjennom landskapet. Men at man vil ramme økonomien i denne parallelle verdensorden temmelig hardt ved å revolusjonere rusmiddelpolitikken, er jeg temmelig overbevist om. I tillegg til at det vil underbygge menneskerettigheter, fremme kunnskap, og minske samfunnets totale skadeomfang og ressursbruk i samme slengen.Legalisere denne dopen og slå bena under organisert kriminalitet!
Holdninger som dette, som gjennomsyrer både Norge og Sverige, vil sørge for at Norge vil komme ned på Sveriges nivå.I all hovedsak er det de arbeidsledige. You do the math del 2.
Jeg vet at ironi er en umulig kunst i skrifts form, samtidig som jeg vet like sikkert at forenkling av komplekse problemer er fordummende.Holdninger som dette, som gjennomsyrer både Norge og Sverige, vil sørge for at Norge vil komme ned på Sveriges nivå.
Det er bare spørsmål om tid.