Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Dette bør holde for svenskene, men det er jo bare bilder av menn så det kan vel bli litt bråk av dette.

Synes også det er litt rasistisk at det mørkeste plasteret får nesten 5 stjerner, den nest mørkeste får over 4 stjerner og den lyseste av de får 1 stjerne hos Amazon, lager de det lyse plasteret dårligere med vilje?

Det er ikke bare i Sverige denne galskapen har tatt av:

BAND-AIDS are meant to conceal a wound and make the appearance of it's existence less sightly. For those of us who aren't peachy tan should have something to rely on that isn't cartoon print or clear! This is something our society brushes off and doesn't realize the impact it actually has on many people. Another form of 'accidental racist' another way of segregating everyone. To me it even says tan is the norm and that's all the basis they need to cover.

https://www.change.org/p/band-aid-j...ealistic-skin-colored-band-aids-for-all-races

Helt utrolig, er det noen her på forumet som har tenkt noen gang at det var fint at plasteret har nesten samme farge som huden min?

Sist redigert:

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Sist jeg var i Sør-Afrika, trengte jeg et plaster til å sette på et kutt i pekefingeren. Alt de hadde i butikken var mørkebrune plastere. Som alle kan forstå, følte jeg meg marginalisert og at hele min identitet ble tråkket på. Jeg følte meg skitten.

Spøk til side. Hvorfor ikke bare hisse seg ned og la markedskreftene ta seg av det?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Kanskje på tide å melde Norge ut av Schengen og innføre grensekontroll mot Sverige ? Krever flere offentlig ansatte men nå stiger jo arbeidsledigheten så det bør gå bra. Alternativet er fortsatt fri flyt av ekstremister, kriminelle og tiggere.
    Å være med i schengen har sine store fordeler også. En av dem er at aslysøkere skal søke i det landet de først kommer til, og om de senere reiser til et annet så skal de bli sendt tilbake dit. Det betyr at de eneste norge behøver å bahandle søknadene til er dem som enten kommer med fly eller vis Russland. storbritannia er utenfor, og de tvinges til å behandle alle søknader. Det er en av hovedgrunnene til at det er horder av inntrengere som forsøker å ta seg ulovlig inn i landet via Callais og tunnelen der. Hvis GB var med i schengen kunne de bare sendt dem tilbake til Frankrike.

Men hele schengenavtalen bør endres slik at alle landene igjen innfører gresekontroll. Yttergrensene i schenger er langt fra trygge og da faller hele premisset for bevegelsesfriheten bort.
    Hjalp leieboeren fra Eritrea med søknaden til opphold. Ett at spørsmålene på arket var reiseruten til Norge. Prompte svarte han Gardermoen. Det går ingen direkte fly fra Eritrea til Gardermoen forsøkte jeg meg på..., men joda, Gardermoen var første ankomstpunkt i Europa. Ikke snakk om noe annet. Jeg tar dette som at de er drillet i hva de skal svare.

Grei fyr; i full jobb. Men på mange måter analfabeter i vårt samfunn, enkle ting som bekledning og matlaging er vanskelig.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Kanskje på tide å melde Norge ut av Schengen og innføre grensekontroll mot Sverige ? Krever flere offentlig ansatte men nå stiger jo arbeidsledigheten så det bør gå bra. Alternativet er fortsatt fri flyt av ekstremister, kriminelle og tiggere.
    Å være med i schengen har sine store fordeler også. En av dem er at aslysøkere skal søke i det landet de først kommer til, og om de senere reiser til et annet så skal de bli sendt tilbake dit. Det betyr at de eneste norge behøver å bahandle søknadene til er dem som enten kommer med fly eller vis Russland. storbritannia er utenfor, og de tvinges til å behandle alle søknader. Det er en av hovedgrunnene til at det er horder av inntrengere som forsøker å ta seg ulovlig inn i landet via Callais og tunnelen der. Hvis GB var med i schengen kunne de bare sendt dem tilbake til Frankrike.

Men hele schengenavtalen bør endres slik at alle landene igjen innfører gresekontroll. Yttergrensene i schenger er langt fra trygge og da faller hele premisset for bevegelsesfriheten bort.
    Hjalp leieboeren fra Eritrea med søknaden til opphold. Ett at spørsmålene på arket var reiseruten til Norge. Prompte svarte han Gardermoen. Det går ingen direkte fly fra Eritrea til Gardermoen forsøkte jeg meg på..., men joda, Gardermoen var første ankomstpunkt i Europa. Ikke snakk om noe annet. Jeg tar dette som at de er drillet i hva de skal svare.

Grei fyr; i full jobb. Men på mange måter analfabeter i vårt samfunn, enkle ting som bekledning og matlaging er vanskelig.
    Jeg har selv flere kollegaer som er innvandrere fra Afrika og Asia, mange gjør en innsats når de oppdager at de kan få 20.000-30.000 inn på konto hver måned. Da blir det jo både hus og bil i hjemlandet og familien blir stolt av at sønnen har fått det til Europa. Men jeg mener problemet er alle de uregistrerte som kommer over grensene internt i Schengen. Jeg er villig til å vise pass hver gang jeg tar meg en tur til Sverige på harryhandel hvis det kan få antallet ulovlige innvandrere ned i Norge og resten av Schengen. Tysk politi har forøvrig foreslått at det må bli passkontroll inn til Tyskland fra nabolandene.

Agaton

Medlem
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    10

Hujedamej! Dom här menniskorna ska rädda de svenska pensionerna. Lycka till!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Tja, i innslaget synes de å ta overgangen rimelig greit.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Ja, bil er veldig viktig; første som ble kjøpt inn av egne penger. Viktig symbol antar jeg.

Youtube linken var morsom; når de er i hus er integreringen ansett vellykket og vi kan ta opplæringen av vaskemaskinen på pære-svensk... Det er der utfordringen er, intet apparat for å oppfølging på det sosiale/kulturelle plan etterpå.

U

utgatt25555

Gjest
    ..... intet apparat for å oppfølging på det sosiale/kulturelle plan etterpå.
    ...ingenting å följe opp, det er jo såklart Svensken som må anpassa seg!!...:-X ...

..forövrig en latterligvekkende observasjon å lese de Norske PK deltakerene i Svenske Sirkuset her på hfs, hva deilig det må va å mene noe PK bak pcén (ingen nevnt, ingen glemt)...

mvh

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.019
    Torget vurderinger
    1
    Danskene er nok fornøyd med at de bare har en bro og bevokte og ikke en grense som den Norske….

Det kan være svært at se, hvem der egentlig er de gode og onde i nutidens Sverige. Årtiers socialdemokratisme og kulturliberalisme har opbygget et moralsk imperium, som er i færd med at kollapse, og nye stemmer udfordrer status quo, selv i dele af den etablerede presse. Det er nyt: at centrum ikke længere holder, at landet bliver stadig mere delt, opdelt, kløvet i blokke. Svenskernes sikkerhed afhænger i høj grad af, om de kan løse problemerne politisk. Hvis ikke, bliver løsningerne anti-politiske, dvs. voldelige og blodige. Når magten ikke længere kan legitimere sig, står samfund altid i fare for at ende i vold. Det sker i Syrien, men det kan også ske i Sverige med 9, 15 eller 30 mio. indbyggere.

Gode og onde - Dagens leder - Debat

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest
    jeg her vært motstander av dødstraff før, men ikke nå lenger, ikke når det gjeder politikere.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.131
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis de andre partiene ikke snart innrømmer at problemet eksisterer og begynner å ta det på alvor vil SD fortsette å vokse til de har et rent flertall bak seg. Det er heller ikke noe å se frem til.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Det begynner å demre litt for svenskene hva som holder på å skje med landet deres.

Jimmie i vinden: Sverigedemokraterna er Sveriges st�rste parti - nyheter - Dagbladet.no
    Men den målingen var da veldig tvilsom sier NRK

Med en oppslutning på 25,2 prosent er det innvandringskritiske partiet nå det største i Sverige, men det er knyttet stor usikkerhet til den nye målingen
    .

Sverigedemokraterna størst for første gang - NRK Verden - Utenriksnyheter og -dokumentarer

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.131
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er et metodespørsmål. Denne har selvrekrutterte paneldeltagere, og det gjør det vanskelig å bedømme usikkerhetsmarginene. Det er bedre med et rent tilfeldig utvalg. Lettere å behandle statistisk og færre feilkilder. Men trenden har vært tydelig lenge i alle meningsmålinger. Det kommer nok fler med samme resultat etterhvert.

U

utgatt25555

Gjest
    Sentio, kommer også idag med 23.4% til SD, bare en tiendel mindre enn S, så der er de nest störst...

...og med ett bykart som under er det vel ikke rart folk begynner å våkne her, nei det er ikke fra Syria...Svenson som jeg kjenner de etter å ha bodd her 12-13 år har ikke plutselig blitt rammet av kollektivt behov for å sprenge byen sin og hverandre i filler....

Malmö.jpg

mvh

Sist redigert av en moderator:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.131
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ...og med ett bykart som under er det vel ikke rart folk begynner å våkne her, nei det er ikke fra Syria...Svenson som jeg kjenner de etter å ha bodd her 12-13 år har ikke plutselig blitt rammet av kollektivt behov for å sprenge byen sin og hverandre i filler....
    I samme periode har det vært eksakt ingen bombeangrep eller håndgranater som har gått av i Oslo, en by av samme størrelse. Det pleide å hete at "Balkan starter ved Fleischmarkt i Wien", men det ser snart ut til at Balkan starter like sør for Uddevalla.

Det alvorligste er fortsatt denne kompakte politiske eliten som insisterer på å ikke innrømme at det er noe som helst problem. Det er ikke et ordens- eller kriminalitetsproblem, men en fallitt for hele det politiske systemet.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kongsberg
    Det begynner å demre litt for svenskene hva som holder på å skje med landet deres.
    Jimmie i vinden: Sverigedemokraterna er Sveriges st�rste parti - nyheter - Dagbladet.no
    Men den målingen var da veldig tvilsom sier NRK.

Med en oppslutning på 25,2 prosent er det innvandringskritiske partiet nå det største i Sverige, men det er knyttet stor usikkerhet til den nye målingen
    .
    Sverigedemokraterna størst for første gang - NRK Verden - Utenriksnyheter og -dokumentarer
    Hei.

Det er klart dette er en upresis målemetode i forhold til en gallup der et utvalg spørres på random.

Akkurat som når Al Jazeras arabiske hjemmeside kjørte en "poll" på hvor mange av
    deres brukere som støtter IS og man ender opp med en oppslutning på over 80 %!

al.jpg

Men begge undersøkelsene gir oss en viss følelse for hvor landet ligger...

mvh
    Gunnar Brekke

C

cruiser

Gjest
    Det må jo bety at de omtrent ikke har noen shia muslimske seere/brukere, ikke så mye al jazeera i iran og irak tydeligvis :D

U

utgatt25555

Gjest
    I samme periode har det vært eksakt ingen bombeangrep eller håndgranater som har gått av i Oslo, en by av samme størrelse. Det pleide å hete at "Balkan starter ved Fleischmarkt i Wien", men det ser snart ut til at Balkan starter like sør for Uddevalla.

Det alvorligste er fortsatt denne kompakte politiske eliten som insisterer på å ikke innrømme at det er noe som helst problem. Det er ikke et ordens- eller kriminalitetsproblem, men en fallitt for hele det politiske systemet.
    Det er ikke bare den politiske, men også den kulturelle og mediale "eliten" som er fallit, når folk som lever og bor drabbas av det "eliten" hevder ikke finnes får de ett forklaringsproblem, og det löses oftest ved å dele ut epitet som rasist, facist mm til de som ikke marsjerer i takt, stygg hersketeknikk!!...så det er visst noe med dette "kartet og terrenget" problematikken igjen...

mvh

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    Först kom larm om en brand utanför polishuset i Tumba i natt.
    En timme senare exploderade det under en polisbuss – med fyra poliser i.
    – Vi bedömer det som grov mordbrand och mordförsök, säger Sven-Erik Olsson vid Stockholmspolisen.

Polisbuss med fyra poliser i exploderade i Tumba | Nyheter | Expressen
    Det var sikkert Sverigedemokrater som sto bak dette! Ikke til å undres over at skikkelige samfunnsbevisste svensker kaster sten på husene deres!!

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.131
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Forhåndssensur av politiske standpunkter som ikke stemmer overens med den kompakte elitens, altså. Trøsten får være at det får de aldri i verden gjennom EU-domstolen. Ola Sigvardsson er forøvrig presseombudsmann, ikke bare "kommunistisk veteranpolitiker".

SVT-oppslaget det henvises til: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/framlingsfientliga-framat-pa-natet

S

Slubbert

Gjest
    Det er ganske tendensiøst av Frie Tider å skrive at han "flagger for å innskrenke ytringsfriheten" når det er noe han advarer mot som mulig konsekvens. Men uansett tilsier uttalelsen om at ytringsfrihet er noe politikerne gir oss at han har et litt annet syn på forholdet stat-individ enn det jeg i hvert fall har.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Dette er fra Norge, ikke så mye bedre.

Barne-, likestilling- og inkluderingsminister, Solveig Horne, måtte i dag ta en timeout da hun under en utspørring fra FN-komiteen i dag ble spurt om hvilke tiltak Norge har mot rasisme.

– Et medlem av komiteen kom med et kritisk innlegg der han etterlyste handling fra oss i arbeidet mot rasisme i politisk debatt. Da ba jeg om et par minutters pause slik at den norske delegasjonen kunne koordinere et svar, sier Horne til Aftenposten.
    Tok timeout da hun ble spurt om tiltak mot rasisme | ABC Nyheter

Så viser deg seg at hele rapporten var skrevet av:

Antirasistisk Senter (koordinator)
    Det Mosaiske Trossamfund (hvis forstander Erwin Kohn er nestleder i ARS)
    Frelsesarmeen
    Juridisk rågiving for kvinner (Jurk)
    Krisesentersekretariatet
    Ressurs for kvinner med minoritetsbakgrunn (MiRA-Senteret)
    Norsk organisasjon for asylsøkere (NOAS)
    Organisasjon mot offentlig diskriminering (OMOD)
    Pro-Senteret
    Psykologforeningens Menneskerettighetsutvalg
    Selvhjelp for Innvandrere og Flyktninger (SEIF)
    Skeiv Verden
    Ungdom mot Rasisme
    Forum for kvinner og utvikling (Fokus)

FN sier… | Rights.no – Human Rights Service

Ikke et eneste ord om dette i den norske frie presse, litt skremmende denne kommentaren under artikkelen av Hege selv:

I nevnte rapport signert ARS etc anbefales det at HRS mister bevilgningen fordi vi er så slemme, og at pengene gis til de som arbeider for asylsøkere, altså ARS og dets like...
    Ikke så veldig demokratisk det som foregår i Norge heller om dagen.

U

utgatt25555

Gjest
    Det er ganske tendensiøst av Frie Tider å skrive at han "flagger for å innskrenke ytringsfriheten" når det er noe han advarer mot som mulig konsekvens. Men uansett tilsier uttalelsen om at ytringsfrihet er noe politikerne gir oss at han har et litt annet syn på forholdet stat-individ enn det jeg i hvert fall har.
    Det er vel omtrent like tendensiöst og vinklet som det gammel media ikke skriver om aktuelle hendelser som ikke passer deres mediakart :cool:
    Jeg liker ikke extremister uansett hvilken side det måtte komme fra, bare så det er sagt!

Men Stasi kanalen her fornekter seg ikke, så kan mene hva man vil om alternativmedia, men de er ofte gode i opposisjon :cool:

http://avpixlat.info/2015/08/21/yougovs-matmetod-dog-at-svt-nar-vansterpartiet-okade/#more-153099

mvh

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.131
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jo, den vinklingen var tendensiøs, og beskrivelsen av ham som gammelkommunist også, men det er vitterlig en trussel om sensur han kommer med hvis medier utenfor mainstream ikke snart innretter seg etter "linja". Han sier ikke noe om hvem som skulle innføre en slik sensur, men han refererer til politikerne, altså den kompakte meningseliten som nekter å innrømme problemet. Det er den viktigste drivkraften i den økende polariseringen.

U

utgatt25555

Gjest
    For ett år eller to siden ble Julia Caesar ble utpekt som Sveriges mest agenda settende journalist/krönikör, det er tanke og les verde kröniker hun kommer med, hun har en skarp tunge og en skarp penn (for å bruke det gamle uttrykket) samt skriver uten omsvep. enjoy!!

Harpsunda er vel Sveriges svar på Holmenkollen eller hvor nå de röd/grönne bruker treffes...sånn omtrent...

Söndagskrönika: Dödsdansen på Harpsund � Snaphanen.dk

mvh

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Hvem er Julia Caesar? Som så mange andre iltre nettkrigere ser det ut til at det hele ballet på seg da hun ble førtidspensjonert som følge av flere ikke-diagnostifiserbare helseplager og overbevist om at dette skyldtes en statlig konspirasjon.

Hvem er Julia Caesar?

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kongsberg
    Hvem er Julia Caesar? Som så mange andre iltre nettkrigere ser det ut til at det hele ballet på seg da hun ble førtidspensjonert som følge av flere ikke-diagnostifiserbare helseplager og overbevist om at dette skyldtes en statlig konspirasjon.

Hvem er Julia Caesar?
    Ja, ja.

Svenske aviser fornekter seg ikke. - Fram med gapestokken!!! - La personangrepene begynne!!! -

Jeg håper indelig at - om en muslimsk ekstremist (eller mer sannsynlig en venstreradikal PK-ekstremist),
    bestemmer seg for å få en endelig slutt på Julia Cesars skriverier - blir Annika Hamrud og Expressen
    tiltalt for medvirkning til mordet! Finnes det ikke grenser for hvor dypt svenske aviser er villige til å gå?

Minner litt om saken der to danske jornalister forfulgte Lars Hedegaard og hans politieskorte når han
    skulle omplasseres til en hemmelig adresse (for å unnslippe de islamske terroristene - som allerede hadde
    forsøkt å drepe han). Journalistene følte seg snurt da de ble stoppet av politiet, og mente allmenheten
    hadde en rett til å vite hvor Hedegaard befant seg. Hørte jeg dhimmi?

mvh
    Gunnar Brekke

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903

Hvem er Julia Caesar?
    Ja, ja.

Svenske aviser fornekter seg ikke. - Fram med gapestokken!!! - La personangrepene begynne!!! -

Jeg håper indelig at - om en muslimsk ekstremist (eller mer sannsynlig en venstreradikal PK-ekstremist),
    bestemmer seg for å få en endelig slutt på Julia Cesars skriverier - blir Annika Hamrud og Expressen
    tiltalt for medvirkning til mordet! Finnes det ikke grenser for hvor dypt svenske aviser er villige til å gå?

Minner litt om saken der to danske jornalister forfulgte Lars Hedegaard og hans politieskorte når han
    skulle omplasseres til en hemmelig adresse (for å unnslippe de islamske terroristene - som allerede hadde
    forsøkt å drepe han). Journalistene følte seg snurt da de ble stoppet av politiet, og mente allmenheten
    hadde en rett til å vite hvor Hedegaard befant seg. Hørte jeg dhimmi?

mvh
    Gunnar Brekke
    Er nå litt søtt med strømallergikere som er bekymret over landets fallende IQ da.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn