Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0
    Nå bør vi heller ikke glemme at musikk i seg selv er "Djevelens verk" og at rettroende muslimer ikke skal høre på slikt!

Et synspunkt de for øvrig deler med andre tullinger som "mener de forholder seg til" en annen ørkenreligion!

Men uansett hvilket forhold fanatiske "kristne" har til musikk, så er det i alle fall klart at rettroende muslimer IKKE skal nyte musikk, det får tankene bort fra Allah, så den eneste grunnen til at disse "mindreårige ensomme guttene går på konsert/festival er fordi det er en praktisk "jaktmark".

D

Desillusjonert

Gjest
    Ikke noe å undres over at det er slik, og at hodet fortsatt er godt plantet langt ned i sanden...det er viktigere hvem som gjör det, enn hvem som blir voldtatt, skal man tro ledende Svenske Venstre (Kommunistene) politikere :p

V-toppen: "Värre" när svenska män våldtar än när invandrare gör det | Fria Tider

mvh
    "– Jag kan ta bort den tweeten, det var klumpigt formulerat, säger hon.Så du tycker inte att det är värre när svenska män våldtar än när invandrare gör det?
    – Nej men självklart inte, det är inte det jag säger.

Men det är det du har skrivit, att det är värre?
    – Det var klumpigt formulerat."

Only in Sweden!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.095
    Torget vurderinger
    23
    Etter fire dager i Stockholm er jeg nesten fristet til å spørre hva som har gått galt i Norge......

U

utgatt25555

Gjest
    Etter fire dager i Stockholm er jeg nesten fristet til å spørre hva som har gått galt i Norge......
    Fire dager! du var på feil steder ifht det nye spennende Sverige, ta en guida special tur ut i förorten neste gang og Norge fremstår som Wonderland! :cool:

Når det er sagt, Sverige er ett flott land, med utrolig mange flotte mennesker, dessverre synes ikke alltid politikerene og media å mene det samme....

mvh

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.947
    Torget vurderinger
    2
    Fire dager! du var på feil steder ifht det nye spennende Sverige, ta en guida special tur ut i förorten neste gang og Norge fremstår som Wonderland! :cool:

Når det er sagt, Sverige er ett flott land, med utrolig mange flotte mennesker, dessverre synes ikke alltid politikerene og media å mene det samme....

mvh
    Virkeligheten er jo at Sverige fortsatt er en av de aller, aller beste land i verden å bo i. År etter år ligger de blant de 2 - 5 beste land på kåringer foretatt av uavhengige, internasjonale organisasjoner som spesialiserer seg på levekårsundersøkelser. Med andre ord dreier det seg om perspektiv, faktabedømmelse og realitetsorientering. Spør heller hva som har gått galt i Nord-Korea, Zimbabwe, Syria, Palestina.....

Det meste i Sverige er faktuelt sett ikke så galt stilt i det hele tatt, selv om ingen land er perfekte. En av de gode tingene med et samfunn som Sverige (samt Norge, Danmark, Island, New Zealand, etc...) er gjennomsiktigheten, og et svært lavt antall seriøse problemer, som gjør det enkelt å få øye på de fleste av dem. I motsetning til land der alt i utgangspunktet er så kaotisk, at du ikke ser skogen for bare trær.

Mvh
    Håkon Rognlien

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Virkeligheten er jo at Sverige fortsatt er en av de aller, aller beste land i verden å bo i. År etter år ligger de blant de 2 - 5 beste land på kåringer foretatt av uavhengige, internasjonale organisasjoner som spesialiserer seg på levekårsundersøkelser. Med andre ord dreier det seg om perspektiv, faktabedømmelse og realitetsorientering. Spør heller hva som har gått galt i Nord-Korea, Zimbabwe, Syria, Palestina.....

Det meste i Sverige er faktuelt sett ikke så galt stilt i det hele tatt, selv om ingen land er perfekte. En av de gode tingene med et samfunn som Sverige (samt Norge, Danmark, Island, New Zealand, etc...) er gjennomsiktigheten, og et svært lavt antall seriøse problemer, som gjør det enkelt å få øye på de fleste av dem. I motsetning til land der alt i utgangspunktet er så kaotisk, at du ikke ser skogen for bare trær.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Litt ironi, det synes som de fleste som synes Sverige er blandt de beste landene å bo i, ikke bor der selv! Så det er nok litt forskjell på den virkeligheten for mange av de som bor her og de som ikke gjør det i hvordan virkeligheten er, den er høyst relativ ;)

Dessverre, deler jeg nok ikke helt ditt syn på dette med den Svenske gjennomsiktigheten, den er nok en illusjon og da tenker jeg først og fremst politisk/medialt!
    Den er dessverre sammenlignbar med land man ikke vil sammenligne seg med. Man får ikke sannheten om Sverige ved å bare å lese msm (mainstream media), dessverre kan man nesten si, er det alternativ media, de finner ikke på elendigheten de skriver om selv, de löfter fram det som msm velger å fortie, så er det selvsagt bare å se bort fra mange av de stolpeskudda i kommentars feltene på disse sidene. Den gjennomsiktigheten, eller Politiske korrektheten som andre ville kalt det, er ikke mye verdt i hverdagen.

Svärt lavt antall seriöse problemer, hvor har du dette, fra og hva mener du rent konkret med det? Hvor henter du det fra? Man skal gå godt med hodet under armen og armen i bind om man ikke har fått med seg at rent grunnleggende samfunnsmessige funksjoner knaker her borte...

Ja, jeg har bodd i førorten, der barna til bestekompisen ble ranet av ”ikke Svensker/nyanlende”, for klær, mobil og penger...så å si rett utenfor døra, der ungdommen fikk ydmyke seg selv på sin skole for at de var Svenske (8/10 var ikke Svensktalende/født i deres klasse) og hadde ok klær på kroppen og litt til annet som koster penger, som jo er ganske typisk for ungdom, der folk ikke tør bevege seg ut i lokalsamfunnet av redsel for å ranes og mishandles....jeg kunne gjort listen relativt lang!...

Men, lar heller det siste idiotiske forslaget fra en Rikspolis sjef, som egentlig ikke er polis, men politisk valgt, sine ”lysende” ideer om ”ikke tafsa” armbind og ”kaffe og korv” til steinkastende pøbler, som selvforklarende ”løsninger” på det nivået mye ligger på! så er det jo bare å la fantasien kompletere resten, det kan knapt bli verre om man tenker fritt...

Har sagt det før og sier det igjen, bare for å ha sagt det! den dagen guttungen er stor nok, setter jeg kursen over grensa igjen i håp om at Norge ikke har falt i samme PK gropa!

mvh

Sist redigert av en moderator:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.947
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det finnes en annen tråd som tar opp temaet rundt "post factuality", jeg ønsker ikke vikle meg videre inn i noen debatt, der man bytter "anekdotiske bevis" mot fakta og bredt perspektiv.

Mvh
    Håkon Rognlien

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    der man bytter "anekdotiske bevis" mot fakta og bredt perspektiv.
    Det som er det tragiske, er at det er vanskelig å finne nøytrale fakta i noen slags medier i disse tider.
    Det er påvist at svenske medier i stor grad underslår informasjon i forhold til problemer rundt integrasjon og invandring. Det er også ganske klart at en del andre medier sensasjonaliserer og sprer anektdotiske tilfeller den andre veien. Likeledes underslås det fakta i svenske politirapporter, etterlysninger osv.

En har ikke sjans å få til bra styring av samfunnet uten å ha korrekte fakta å basere sine beslutninger på.

Når fakta i alle mulige saker obfuskeres av politiske og ideologiske grunner - enten det være seg for eller imot en sak - så blir samfunnet å gå til helsikke.

Når til og med SSB i Norge vegrer seg for å produsere statistikk som kan leses som kritisk i forhold til innvandring, så bærer det veldig galt av sted.

Johan-Kr

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Nå bør vi heller ikke glemme at musikk i seg selv er "Djevelens verk" og at rettroende muslimer ikke skal høre på slikt!

Et synspunkt de for øvrig deler med andre tullinger som "mener de forholder seg til" en annen ørkenreligion!

Men uansett hvilket forhold fanatiske "kristne" har til musikk, så er det i alle fall klart at rettroende muslimer IKKE skal nyte musikk, det får tankene bort fra Allah, så den eneste grunnen til at disse "mindreårige ensomme guttene går på konsert/festival er fordi det er en praktisk "jaktmark".
    Jeg prøver å ikke blande meg inn i disse debattene her. Tror ikke det fører så mye med seg. Men det får være måte på hva for slags vås man skal være nødt til å lese her, liksom. Jeg har masse muslimske venner som elsker musikk. Kjæresten min er muslim og hører på musikk hele tiden. En norsk muslimsk popartist jeg kjenner ble sterkt oppfordret av moskeen han gikk i til å FORTSETTE med musikk da han tenkte på å legge opp, fordi de mente han var et positivt forbilde for muslimske ungdommer. Det er faktisk ikke slik at "rettroende muslimer" nødvendigvis mener det samme som skjeggemennene i Saudi-Arabia. Skjerpings.

U

utgatt25555

Gjest
    ^ Det finnes en annen tråd som tar opp temaet rundt "post factuality", jeg ønsker ikke vikle meg videre inn i noen debatt, der man bytter "anekdotiske bevis" mot fakta og bredt perspektiv.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Litt sånn ”Klipsch suger” diskusjonsteknikk det der, men hey!! jeg ønsker ikke vikle meg videre inn i noen debatt, der man bytter ”anekdotiske bevis" mot fakta og bredt perspektiv. ;)

mvh

D

Desillusjonert

Gjest

Jeg prøver å ikke blande meg inn i disse debattene her. Tror ikke det fører så mye med seg. Men det får være måte på hva for slags vås man skal være nødt til å lese her, liksom. Jeg har masse muslimske venner som elsker musikk. Kjæresten min er muslim og hører på musikk hele tiden. En norsk muslimsk popartist jeg kjenner ble sterkt oppfordret av moskeen han gikk i til å FORTSETTE med musikk da han tenkte på å legge opp, fordi de mente han var et positivt forbilde for muslimske ungdommer. Det er faktisk ikke slik at "rettroende muslimer" nødvendigvis mener det samme som skjeggemennene i Saudi-Arabia. Skjerpings.
    Ög jeg vet om artister som har flyttet fra Norge på grunn av press fra andre muslimer/moskeer.
    Og ifølge de fleste muslimske hjemmesidene, er det nokså problematisk med musikk og ikke så rett frem som du skal ha det til.
    Er all musikk forbudt?
    "Vi er blitt opplært i moskeen og hjemme at musikk er haram i islam. Jeg vil tro at det er fåtall av muslimer som i dagens samfunn ikke hører på noen form for musikk (instrument og synging). Om de hører på det selv eller blir "prakket" på musikk ute i en eller annen form (radio, reklame på tv, etc) er en annen sak, men at de hører på det."

Legg merke til uthevingen!

D

Desillusjonert

Gjest
    https://www.nrk.no/kultur/norske-deeyah-kan-vinne-emmy-pris-1.11268146
    "NRK har besøkt lørdagsgjesten Deeyah, som også er storesøstre til danser og skuespiller Adil Khan, i London.
    Deeyah følte at hun ikke hadde noe valg. Trakassering og dødstrusler fra det norsk-pakistanske miljøet var ikke lenger til å leve med og hun måtte forlate Norge.
    – Helt på slutten satt jeg med min mor. Hun begynte å gråte. Hun så på meg og sa: «Du vet at vi ikke kan beskytte deg mer, du forstår det?» Det forstod jeg, sier Deeyah.
    – Så sa moren min: «Det tryggeste er» ... ja, sa jeg. Det er at jeg flykter fra Norge, forteller hun."

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er veldig godt klar over den teologiske retningen innenfor islam som sier at musikk er haram. Men det finnes andre oppfatninger også. Men hvorfor i all verden skal vi som ikke-muslimer si at det er de som er mot musikk som er «rett-troende»? Hver dag er det antakelig godt over en milliard muslimer som nyter musikk i en eller annen form (kanskje mer). reiser man i muslimske land møter man musikk overalt. Mange av dem er dypt religiøse. Hvem er vi til å si at de ikke er rett-troende? Er det islamkritiske debattanter på HFS som har fasiten på hva islam er?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg er veldig godt klar over den teologiske retningen innenfor islam som sier at musikk er haram. Men det finnes andre oppfatninger også. Men hvorfor i all verden skal vi som ikke-muslimer si at det er de som er mot musikk som er «rett-troende»? Hver dag er det antakelig godt over en milliard muslimer som nyter musikk i en eller annen form (kanskje mer). reiser man i muslimske land møter man musikk overalt. Mange av dem er dypt religiøse. Hvem er vi til å si at de ikke er rett-troende? Er det islamkritiske debattanter på HFS som har fasiten på hva islam er?
    Som du sikkert skjønner er de fleste her inne glad i musikk, og koser seg med Sex, drugs & Rock'n Roll.

Er du og din muslimske kone aktive i å kritisere moskeer, imamer og andre aktører som hevder musikk er haram, eller begrenser aktiviteten seg til å kritisere de som tar i litt for hardt når islam kritiseres...?

Jeg er veldig forundrer over hvor lite synlig denne muslimske majoriteten som er for likestilling, som mener oldtidenes straffemetoder hører til oldtiden, som synes homofile er akkurat like mye verdt som seg selv, osv osv....burde ikke de av alle gå i homoparaden for å vise avstand til dette konservative mindretallet...burde ikke de gå i fakkeltog....osv osv...

mvh
    OMF

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Min forlovede er ikke aktiv i noe religiøst miljø. Hun praktiserer for seg selv. Men ja, hun kritiserer ofte tradisjonalistiske oppfatninger, hvis det er det du lurer på (blant annet tok hun den fighten det var å velge en ikke-muslim). Og for the record: hvis jeg er sammen med muslimske venner kritiserer jeg dem hvis de kommer med dumme generaliseringer om «vesten» e.l. Når jeg diskuterer her er det omvendt, og jeg kritiserer generaliserende «muslim-snakk». Verden blir bedre hvis vi alle feier for egen før først.

D

Danke

Gjest
    Sannheten er vel at den meste utførte terroren i Norge og Sverige er av høyre-ekstreme

I Sverige

"Vi trodde han klätt ut sig inför halloween" | GT

Trollhettan ikke langt unna der jeg bor...

Lasermannen...

https://no.wikipedia.org/wiki/John_Ausonius

Dermed ikke sett at terrorfare er stor fra IS eller lignende ekstreme grupper, Sverige har et stort problem med papirløse ungdommer, og en gang vil de bli voksne og da enten kriminelle eller terrorister.

Danmark er det eneste skandinaviske landet jeg vet om som har hatt noe som ligner terror av islamistisk terrorisme.

https://www.nrk.no/nyheter/terrorangrep-i-kobenhavn-1.12209105

Ellers hadde vi jo attentatforsøket mot William Nygaard dette kan ha vært utført av Iransk ledede folk eller av ekstreme muslimer. Men det er lenge siden nå.

Hjemmegrodd terrorplaner fra Arfan Bhatti og skyting mot Synagoge har vi hatt, men han har politi kontroll på, er han ikke fengslet tro?

https://no.wikipedia.org/wiki/Arfan_Qadeer_Bhatti

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Sannheten er vel at den meste utførte terroren i Norge og Sverige er av høyre-ekstreme

I Sverige

Lasermannen...

Dermed ikke sett at terrorfare er stor fra IS eller lignende ekstreme grupper, Sverige har et stort problem med papirløse ungdommer, og en gang vil de bli voksne og da enten kriminelle eller terrorister.

Danmark er det eneste skandinaviske landet jeg vet om som har hatt noe som ligner terror av islamistisk terrorisme.

Ellers hadde vi jo attentatforsøket mot William Nygaard dette kan ha vært utført av Iransk ledede folk eller av ekstreme muslimer. Men det er lenge siden nå.

Hjemmegrodd terrorplaner fra Arfan Bhatti og skyting mot Synagoge har vi hatt, men han har politi kontroll på, er han ikke fengslet tro?

Bare å søke i google på eksplosjoner Sverige så finner du vel mange.
    Ti er skadd og to er pågrepet etter en eksplosjon i et leilighetsbygg i Stockholm natt til torsdag.
    Kraftig eksplosjon i boligkompleks i Sverige

Flere døde etter bileksplosjon i Sverige
    Flere døde etter bileksplosjon i Sverige - Aftenbladet.no

U

utgatt25555

Gjest

I Sverige

Lasermannen...

Käre vene, nå har du sovet i timen ;)...

Säpo: Islamism största hotet mot Sverige

Största hotet kommer från vänster - Sydsvenskan

...men det er klart, leser man bare Svensk msm, så er ikke de så lystne på å publisere slikt...jeg kunne lagt ut langt flere linker...

mvh

D

Danke

Gjest

I Sverige

Lasermannen...

Ti er skadd og to er pågrepet etter en eksplosjon i et leilighetsbygg i Stockholm natt til torsdag.

Sitat-Kriminalteknikere er sendt til stedet for å undersøke bilen. Årsaken til eksplosjonen er foreløpig uviss.

Jeg ser ikke helt ekstrem islamisme linken til det du legger ut???

Jeg snakker om faktiske fakta hendelser som har skjedd, og i Norge og Sverige er det foreløpig høyre-ekstreme som har utført mest terrorisme.

Jeg sier ikke at det ikke er fare for feks IS eller ekstremislamistiske terrorister i Skandinavia, men det har ikke skjedd her ennå. Edit Ja da glemte jeg Danmark....

Vi har London, New York, Frankrike, Belgia, Spania... Som jeg husker..

Forskjellen med Norge er at politiet har mye bedre kontroll på ekstremistene, og de er veldig synlige. Det kommer jo mange flyktninger da som må kontrolleres.

Men iallefall de som er her i Norge som profetens Ummah og Bhatti, Krekar og co har norsk politi veldig god kontroll på.

Sverige har ikke samme kontrollen, og har en uviss framtid. Men foreløpig har ikke store Islamskekstremistiske terroraksjoner skjedd i Norge eller Sverige.

Problemet til Sverige består mer av kriminalitet sånn jeg ser det, samt integrering som er vanskelig når de tar imot så mange.

Vi skal samtidig være klar over at de aller fleste innvandrere er ute etter å jobbe og leve fredelig og bidra til samfunnet, men selvfølgelig er det noen få som ødelegger for de mange. Problemer kan oppstå.

Jeg er selv innvandret til Sverige og har utenlandsk kone og hun lærer seg svensk og har fast jobb alt, man skal ikke svartmale for mye. Men at Sverige har tatt imot for mange iforhåld til resten av Europa er nok sant, men sånn har Sverige alltid vært. En gang tok de imot nordmenn også, jeg mener å ha sett en film som heter Max Manus som med flere andre søkte tilflukt i Sverige en gang.

Sist redigert:

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nå er vel ikke problemet med innvandring fra ikke vestlige land først og fremst terrorisme.

Jeg vil oppfordre folk til å ta seg en tur på badeland, barnehagene, Leos lekeland eller andre steder hvor små barn samles....Da vil man se at Norge allerede er blitt langt mer multikulturelt enn rene prosentsatser på hele befolkningen viser.

Mvh
    OMF

U

utgatt25555

Gjest

Jeg snakker om faktiske fakta hendelser som har skjedd, og i Norge og Sverige er det foreløpig høyre-ekstreme som har utført mest terrorisme.
    Interessant, den infoen der ville nok Svenske Säpo väre interessert i, ta en telefon, og imellomtiden legg gjerne ut en link her for det som er mer el mindre allment opplyst og vedtatt er at det er vänstresiden som utgör det störste terrorhotet (om man bortser fra hjemvendte IS krigere og radikale Islamister) :cool:

https://kit.se/2015/10/30/18462/sapo-vit-maktmiljon-ar-inte-ett-hot-mot-demokratin/

+ linkene ovenfor...

mvh

D

Danke

Gjest

Interessant, den infoen der ville nok Svenske Säpo väre interessert i, ta en telefon, og imellomtiden legg gjerne ut en link her for det som er mer el mindre allment opplyst og vedtatt er at det er vänstresiden som utgör det störste terrorhotet (om man bortser fra hjemvendte IS krigere og radikale Islamister) :cool:

https://kit.se/2015/10/30/18462/sapo-vit-maktmiljon-ar-inte-ett-hot-mot-demokratin/

+ linkene ovenfor...

mvh
    Jeg snakket ikke om hva som sæpo eller POT anser som truende elementer i framtid, men hva som faktisk har skjedd.

Jeg tror terrorfare er noe vi må leve med framover, da fra ekstreme islamister, samtidig bør man ikke skjære alle utlendinger og muslimer over en kam.

U

utgatt25555

Gjest

+ linkene ovenfor...

mvh
    Jeg snakket ikke om hva som sæpo eller POT anser som truende elementer i framtid, men hva som faktisk har skjedd.

Jeg tror terrorfare er noe vi må leve med framover, da fra ekstreme islamister, samtidig bør man ikke skjære alle utlendinger og muslimer over en kam.
    Jeg er helt enig!! i den siste setningen din, men en link til påstanden i den förste skulle fortsatt väre hjepsomt og interessant! :)

mvh

D

Danke

Gjest

+ linkene ovenfor...

mvh
    Lol, leser du hva jeg skriver? Leser du hva du legger ut selv?

Jeg er helt enig med Sæpo, jeg sier det samme som dem jo..... :confused: :rolleyes:

Vesten har vært med på å lage en mer usikker verden. Ja foraldel det var Al-Qaida som startet med 911, men jeg var nå imot krig i Irak, det tror jeg de fleste sammen med meg er enig i nå at var en feil krig. Men hvor mange av dere som er så bekymret for Sverige som jeg bor i var det som var for krigen i Irak? Jeg er helt enig med Trump, Irak-krigen var helt på trynet.

Irak og Syria er det største problemet med IS og her har vesten handlet helt feil.

Man skulle istedefor å starte en krig mot Saddam og Taliban heller rettet kanonene rett mot Al-Qaidas baser, dette skulle man gjort med eller uten lov fra Taliban eller Pakistan. Akkurat sånn de gjorde når de tok Osama.

Dette skulle de gjort, istedenfor har vi en gedigen katastrofe i midtøsten, et rot rett og slett.

JA jeg er enig i at terrorfare fra Islamske ekstremister er et problem i framtiden, og det er som følge av tidligere hendelser.
    Vi må pga dette leve med fare for terror i Skandinavia som andre steder.

Jeg ser ikke fare for trussel mot demokrati, hverken fra høyre venstre eller islamismer. Dersom jeg virkelig trodde at Islamister ville vært en trussel mot demokratiet dvs Statskupp, så hadde jeg meldt meg inn i en sånn høyreorientert motstandsgruppe selv.

Men sånn er det ikke idag, og null grunn til å melde seg inn i en NDF gruppe eller hva de nå kaller seg, Odins sønner etc....

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest

+ linkene ovenfor...

mvh

Jeg er helt enig med Sæpo, jeg sier det samme som dem jo..... :confused: :rolleyes:

Jeg ber deg om en link til hendelser du hevder har skjedd! Jeg har gitt deg linker til hva polisen mener kan hende, litt forskjell der, men jeg leser ikke at de sier det er höyresiden som har stått for mest terror! så ja, jeg vet meget godt hva jeg skriver og legger ut, men jeg savner fortsatt link til din påstand om at det er höyreextreme som har gjort/stått for mest terror i Sverige.

Link?

mvh

D

Danke

Gjest

+ linkene ovenfor...

mvh

Jeg ber deg om en link til hendelser du hevder har skjedd! Jeg har gitt deg linker til hva polisen mener kan hende, litt forskjell der, men jeg leser ikke at de sier det er höyresiden som har stått for mest terror! så ja, jeg vet meget godt hva jeg skriver og legger ut, men jeg savner fortsatt link til din påstand om at det er höyreextreme som har gjort/stått for mest terror i Sverige.

Link?

mvh
    I Norge og i Sverige så er det enkeltpersoner med rasistiske eller høyre-ekstreme syn som har utført terror som har tatt mest liv. Jeg snakker da om ABB, Lasermannen, og Trollhettan.

Det er viktig å få med at dette ofte er forstyrrede enkeltpersoner, det hadde vært mer alvorlig om Odins Sønner eller NDF eller hva SDF eller hva de heter drev med terroraksjoner eller truet med statskupp.
    Men sånn er det jo ikke.

Jeg er helt enig i at ekstremislamsk terror I FRAMTIDEN er et problem som vi må forvente oss at kan skje, ja i Norge også...

Ekstreme islamister er ikke en fare for demokrati/Statskupp, men det er fare for terroraksjoner fra et sånt organisert miljø.

U

utgatt25555

Gjest

Link?

mvh
    I Norge og i Sverige så er det enkeltpersoner med rasistiske eller høyre-ekstreme syn som har utført terror som har tatt mest liv. Jeg snakker da om ABB, Lasermannen, og Trollhettan.

Jeg er helt enig i at ekstremislamsk terror I FRAMTIDEN er et problem som vi må forvente oss at kan skje, ja i Norge også....

De tre der beviser i seg ikke at det er mest fra höyresiden, du må ha glemt å telle venstre siden!

La det väre sagt bare, det er like ille om extremismen kommer fra vänster eller höyre, men i Sverige sier selv Säpo i en årsrapport jeg leste i tidligere at de har belegg for å hevde at vänstre utgör större fare enn höyre, begge sidene er selvsagt langt ute av vater! Men å tro at det bare er höyresiden i Sverige som er slemme, er å lure seg selv!!

mvh

D

Danke

Gjest
    Sånn jeg ser det så er Trump den største trusselen mot demokrati i Norge-Sverige....

Hvorfor? Fordi han er kritisk til Nato, er godvenn med Putin alt, og når alt som står i hodet hans er make America great again, så er det mulig at Putin får spillerom i Skandinavia, og det er den største trusselen mot demokratiet i Norge, vi har ikke lært av 2vk vi har like rævva forsvar og ubevæpnede HV styrker.....

Russland er det største trusselen mot demokrati i Skandinavia, ikke ekstrem islamisme.

Ekstrem islamisme er farlig med tanke på organiserte terroraksjoner, men det er helt utenkelig at det såkalte Kalifatet skal ta over Sverige.

D

Danke

Gjest

Link?

mvh

Jeg er helt enig i at ekstremislamsk terror I FRAMTIDEN er et problem som vi må forvente oss at kan skje, ja i Norge også....

De tre der beviser i seg ikke at det er mest fra höyresiden, du må ha glemt å telle venstre siden!

La det väre sagt bare, det er like ille om extremismen kommer fra vänster eller höyre, men i Sverige sier selv Säpo i en årsrapport jeg leste i tidligere at de har belegg for å hevde at vänstre utgör större fare enn höyre, begge sidene er selvsagt langt ute av vater! Men å tro at det bare er höyresiden i Sverige som er slemme, er å lure seg selv!!

mvh
    Det handler ikke om hvem som er mest snill eller slem. Det det handler om er dødstall og fakta.

Framtiden har ikke skjedd enda, så det er spekulering. Du kan se hva jeg spekulerer på og ha det i minne. Dvs Trumps nei til Nato og Putin.

Jeg er nøytral politisk for å si det sånn, jeg ser baksider med begge fløyer og liker meg mest i sentrum. Jeg synes det er det mest fornuftige....

U

utgatt25555

Gjest
    Bare for ordens skyld ”Trollhättan morden” betegnes ikke som terrorbrott, men som hatbrott, da er det ikke Säpo men vanliga Polisen som har etterforskningen.

Avskyelig er det uansett!

mvh

D

Danke

Gjest
    Bare for ordens skyld ”Trollhättan morden” betegnes ikke som terrorbrott, men som hatbrott, da er det ikke Säpo men vanliga Polisen som har etterforskningen.

Avskyelig er det uansett!

mvh
    Man kan spekulere i hva som hadde skjedd om han hadde blitt arrestert da. ABB gav jo ut et manifest der man kunne se hva slags ideologi og psyke som lå bak, da er det enklere å vurdere.

U

utgatt25555

Gjest
    En forvirret, forbanna sjel, dessverre er det mange som går rundt slik, heldigvis er det langt mellom hver gang de forlöser hatet!

mvh

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    D

Desillusjonert

Gjest
    Jeg for min del synes ting som dette er mer aktuelt enn terrorisme... eller fare for demokrati dvs statskupp..

Ung kvinne skal ha blitt voldtatt i Kongsberg - fem pågrepet
    Ble omtalt på NRK nyheter i dag - ikke et kvidder om at dette var folk av ikke norsk opprinnelse.... For alt jeg vet er det asylsøkere - i fall er det bare å sette de på første fly, ikke noe å bruke mer tid på.
    - Jeg har pleid å følge jenter hjem for sikkerhets skyld. Nå føler jeg at jeg må

"Kriminalsjef Pedersen vil ikke si hvor de siktede kommer fra, eller hvorvidt de er asylsøkere. Ei heller hvordan han ser for seg de fem mennenes ulike roller under overgrepet.
    - Alle har lovlig opphold i Norge, sier han."

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    "Kriminalsjef Pedersen vil ikke si hvor de siktede kommer fra, eller hvorvidt de er asylsøkere. Ei heller hvordan han ser for seg de fem mennenes ulike roller under overgrepet.
    - Alle har lovlig opphold i Norge, sier han."
    All den tid gjerningsmennene måtte ha tolk under avhør, så er det neppe innfødte som står bak...

johan-Kr

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn