Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Dersom han ikke skulle være 14 på bildet, er det uansett ikke han selv som kan klandres for å ha juksa på aldern. Da er det enten foreldre som har løyet eller saksbehandler som lagde opprinnelig dokumentasjon som han fikk med seg til sverige som har gjort noe galt.
    Om han f.eks var 11 da han kom til sverige, men hadde dokumentasjon på at han var 7 av en eller annen grunn, så er det jo ikke han som har fremprovosert dette, i motsetning til andre "flyktningebarn" som plutselig dukker opp alene i sverige. Og ingen myndigheter ser vel grunn til å mistenke at en 7åring som kommer sammen med sine foreldre kanskje er en 11åring som bare ser veldig ung ut.

Han fortjener ikke dritt for dette. Helt enig. Men etter min mening får han ikke dritt for dette heller. Men nå gjentar jeg meg selv. Beklager.
    Hva er alibi for å juge et barn på 10 ned til 7? De har samme rettigheter. Det er heller negativt for familien???

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    @Anders: Leste du linken til Minervanett som Danke la ut og Dong og jeg kommenterte? Det er ingen løgn, ingen liten elleveåring i første klasse. Slikt ville blitt oppdaget på grunn av at en elleveåring er ferdig med tannfelling og har nesten fullt utviklet balansesans. Det ville både trenere, lærere, helsesøstre og til og med skoletannlege ha oppdaget ganske kjapt. Har du hatt barn selv, Anders? De går gjennom en rivende utvikling i akkurat den alderen, og noe av det er umulig å bortforklare. Les lenken, der omtales andre bilder og opptak av levende film av Elsudi som løper. Dessuten har Danke også rett i sitt siste argument, de hadde ikke hatt noe å tjene på en slik løgn.

Han fortjener all respekt som den flotte ungdommen han er. Blir ikke engang sint eller bitter på de som i praksis mobber ham.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.063
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lest linkene ja. Jeg prøver bare å belyse alle teoretiske mulige scenarioer (scenarier?). En diskusjon er langt mer interessant om man prøver å se flere sider av saken. Det å spinne på helt teoretiske (og ikke nødvendigvis sannsynlige) konsepter er noe jeg synes er langt mer spennende enn mange andre, og derfor har jeg hittil prøvd å holde kjeft om saken. Men jeg klarte ikke la være akkurat nå.

Om man skulle legge godvilja til for å finne et alibi for hvorfor noen skulle føre han inn som syvåring om han f.eks var 11, så kan det være at man ikke la merke til feilen før det hadde gått lang tid (som nyankomne til et fremmed land med fremmed kultur er det jo sikkert mye som kan føre til dette).
    Dersom de gjorde dette bevisst kunne det være at de visste at en syvåring vil få bedre utdannelse og bedre integreringsmuligheter enn en 11åring som blir kastet inn i et samfunn og et skolesystem som forutsetter at han kan masse fra tidligere klassetrinn fra før av. Og da vil det også være naturlig å få han til å tro at alderen hans på 7 år riktig.
    Hvorfor skulle det være mer negativt for familien å ha en 7åring fremfor en 11åring? Den skjønte jeg ikke.

Men nei, jeg synes ikke dette høres sannsynlig ut. Men det er ikke _helt_ umulig.

Jeg ser at det ikke nødvendigvis var så smart å poste i denne tråden da jeg ser at det er lett å få tildelt meninger som ikke nødvendigvis stemmer overens med hvordan jeg selv oppfatter meg. Men det var en sjanse jeg tok, så det får jeg tåle.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Ser da slett ikke så hinsides ut det andre bildet i den artikkelen. Gir et helt annet inntrykk enn det første.

Går med Danke her.
    Det er vel først og fremst Kristianstadsbladet som har tabbet seg ut her.

Det er likevel påtakelig at Strømmen finner det opportunt å la være å si noe om Alsauds egentlige alder.
    Hvorfor skulle han det, hvis den egentlige alder er den alder han nå engang er/hadde? Hva skulle Strømmen korrigere?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.719
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Joda barn utviser de med mor, de skrev et langt brev der de ønsket barnet vårt til Filippinene....
    Så hvis jeg forstår det riktig:
    En norsk kvinne får barn i Norge med en utenlandsk mann. Da får barnet norsk statsborgerskap og får bli i Norge, men far kan utvises.
    En norsk mann får barn i Norge med en utenlandsk kvinne. Da får barnet også norsk statsborgerskap. Mor kan utvises, og om hun blir utvist så utvises også barnet på tross av barnets norske statsborgerskap og på tross av at far og mor ønsker at barnet skal bli boende med far i Norge.

Hvis jeg har forstått det rett og dette stemmer er det dryygt.

Det var dette UDI skrev at barnet skulle følge med til filippinene, siden brukte de to sider på å borforklare at det ikke stred mot menneskerettighetene at barn ble skilt fra far, for sitat barn på 9mnd er tilpasningsdyktige, og at Norge ikke hadde menneskerettslig ansvar for vaksiner etc...

Da skjønner man sikkert at vi valgte Sverige og Svensk jobb til kona og at det gikk den veien at jeg får trygd fra Norge.. Tragikomisk.

Det er forøvrig NAV som vil at jeg skal trygde meg, jeg har sagt at jeg vil jobbe. Men Lege sa nei til at jeg kunne få førerkort pga helse, og da ble responsen fort fra NAV sammen med eksperter som mente at utdanning vil bli vanskelig for meg pga dårlig kortidsminne at jeg skulle søke ufør.

I Norge jobbet jeg delvis på verksted, og jeg tror ganske sikkert at jeg kunne få lærlingplass og sesongjobb og siden fast jobb der, dvs i en alternativ virkelighet. De var iallefall fornøyd med jobben jeg gjorde, noe jeg også har forklart for NAV, jeg bodde også bare et stenkast fra jobben sånn at førerkort ikke var nødvendig, men UDI ville det annerledes og så ble det mye styr med skatt til to land etc, og så kom helseproblemer og diverse familieissues...

Det som ofte er saken er at familier som oss er resurssterke, jeg er et unntak. Jeg kjenner de fleste mange nordmenn har AAP og går ut i utdannelse og jobb begge to..

https://www.nrk.no/valg2013/_-flytter-til-sverige-for-familien-1.11219916

Jeg er ikke med på bildet, men dette er altså en sak om mange nordmenn som jages til Sverige eller Filippinene etc, og mange av oss har små barn.

Jeg møtte min kone i Norge, tenkte ikke at hudfarge hadde noen konsekvens, og vi betalte over 2000 kr for i det hele tatt søke om opphold i Norge. UDI sa at dersom vi betalte summen så fikk vi bli, de jugde rett og slett for å få pengene. Siden ble kona forsøkt kastet ut som høygravid, med komplisert graviditet og skulle da nektes å lande i Schengen, så hun måtte da overnattet på en flyplass i QATAR i arabia før turen hadde gått videre til Filippinene.

Flyselskapene nektet å akseptere en så gravid kvinne, dermed ble barnet født i Norge og fikk norsk pass, men UDI var fast bestemt på å kaste ut mor og barn.
    -Så det det strandet på, var at du ikke kunne dokumentere høy nok inntekt?

mvh

D

Danke

Gjest
    Jeg har lest linkene ja. Jeg prøver bare å belyse alle teoretiske mulige scenarioer (scenarier?). En diskusjon er langt mer interessant om man prøver å se flere sider av saken. Det å spinne på helt teoretiske (og ikke nødvendigvis sannsynlige) konsepter er noe jeg synes er langt mer spennende enn mange andre, og derfor har jeg hittil prøvd å holde kjeft om saken. Men jeg klarte ikke la være akkurat nå.

Om man skulle legge godvilja til for å finne et alibi for hvorfor noen skulle føre han inn som syvåring om han f.eks var 11, så kan det være at man ikke la merke til feilen før det hadde gått lang tid (som nyankomne til et fremmed land med fremmed kultur er det jo sikkert mye som kan føre til dette).
    Dersom de gjorde dette bevisst kunne det være at de visste at en syvåring vil få bedre utdannelse og bedre integreringsmuligheter enn en 11åring som blir kastet inn i et samfunn og et skolesystem som forutsetter at han kan masse fra tidligere klassetrinn fra før av. Og da vil det også være naturlig å få han til å tro at alderen hans på 7 år riktig.
    Hvorfor skulle det være mer negativt for familien å ha en 7åring fremfor en 11åring? Den skjønte jeg ikke.

Men nei, jeg synes ikke dette høres sannsynlig ut. Men det er ikke _helt_ umulig.

Jeg ser at det ikke nødvendigvis var så smart å poste i denne tråden da jeg ser at det er lett å få tildelt meninger som ikke nødvendigvis stemmer overens med hvordan jeg selv oppfatter meg. Men det var en sjanse jeg tok, så det får jeg tåle.
    Pass er ikke så veldig enkle å forfalske for folk i vesten, ofte kreves fødselsattester også. Migrasjonsverket og skatteverket er sykt nøye på passkontroll, det blir studert og skannet og undersøkt. Poenget mitt med at det var en ulempe å forfalske en 10 årings pass til 7år er åpenbare, straff for forfalskning av pass og fengsel og Utvist og nektet til hele Europa. Hvem foreldre vil ta en sånn farlig sjangse til å tukle med pass og fødselsattester når det er så farlig og straffbart??? Den familien skulle være bra sjuke i hodet iallefall, når barna likevel har alle rettigheter som 10 år.

Min kone må feks skaffe fødselsattest for barn her i Sverige. Det er mye bedre å brenne/kaste pass enn å forfalske pass. Forfalske pass er straffbart og jeg mener å huske det er fengselsstraff og utvisning fra hele Schengen og det ville jo vært insane om man skulle ville velge et annet land enn Sverige.

Problemet er ikke de familier som kommer med gyldige id pass. Problemet er med de som kaster eller brenner pass. Fokuser på de som gjør dette og ikke prakteksemplet på velintegrerte asylsøkere som nå er svenske statsborgere og har god utdannelse og snakker perfekt svensk...

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Joda barn utviser de med mor, de skrev et langt brev der de ønsket barnet vårt til Filippinene....
    Så hvis jeg forstår det riktig:
    En norsk kvinne får barn i Norge med en utenlandsk mann. Da får barnet norsk statsborgerskap og får bli i Norge, men far kan utvises.
    En norsk mann får barn i Norge med en utenlandsk kvinne. Da får barnet også norsk statsborgerskap. Mor kan utvises, og om hun blir utvist så utvises også barnet på tross av barnets norske statsborgerskap og på tross av at far og mor ønsker at barnet skal bli boende med far i Norge.

Hvis jeg har forstått det rett og dette stemmer er det dryygt.

Det var dette UDI skrev at barnet skulle følge med til filippinene, siden brukte de to sider på å borforklare at det ikke stred mot menneskerettighetene at barn ble skilt fra far, for sitat barn på 9mnd er tilpasningsdyktige, og at Norge ikke hadde menneskerettslig ansvar for vaksiner etc...

Da skjønner man sikkert at vi valgte Sverige og Svensk jobb til kona og at det gikk den veien at jeg får trygd fra Norge.. Tragikomisk.

Det er forøvrig NAV som vil at jeg skal trygde meg, jeg har sagt at jeg vil jobbe. Men Lege sa nei til at jeg kunne få førerkort pga helse, og da ble responsen fort fra NAV sammen med eksperter som mente at utdanning vil bli vanskelig for meg pga dårlig kortidsminne at jeg skulle søke ufør.

I Norge jobbet jeg delvis på verksted, og jeg tror ganske sikkert at jeg kunne få lærlingplass og sesongjobb og siden fast jobb der, dvs i en alternativ virkelighet. De var iallefall fornøyd med jobben jeg gjorde, noe jeg også har forklart for NAV, jeg bodde også bare et stenkast fra jobben sånn at førerkort ikke var nødvendig, men UDI ville det annerledes og så ble det mye styr med skatt til to land etc, og så kom helseproblemer og diverse familieissues...

Det som ofte er saken er at familier som oss er resurssterke, jeg er et unntak. Jeg kjenner de fleste mange nordmenn har AAP og går ut i utdannelse og jobb begge to..

https://www.nrk.no/valg2013/_-flytter-til-sverige-for-familien-1.11219916

Jeg er ikke med på bildet, men dette er altså en sak om mange nordmenn som jages til Sverige eller Filippinene etc, og mange av oss har små barn.

Jeg møtte min kone i Norge, tenkte ikke at hudfarge hadde noen konsekvens, og vi betalte over 2000 kr for i det hele tatt søke om opphold i Norge. UDI sa at dersom vi betalte summen så fikk vi bli, de jugde rett og slett for å få pengene. Siden ble kona forsøkt kastet ut som høygravid, med komplisert graviditet og skulle da nektes å lande i Schengen, så hun måtte da overnattet på en flyplass i QATAR i arabia før turen hadde gått videre til Filippinene.

Flyselskapene nektet å akseptere en så gravid kvinne, dermed ble barnet født i Norge og fikk norsk pass, men UDI var fast bestemt på å kaste ut mor og barn.
    -Så det det strandet på, var at du ikke kunne dokumentere høy nok inntekt?

mvh
    Ja jeg bare jobbet sesonger på verksted og hadde AAP, Så fikk jeg med AAP til Sverige gjennom Nav internasjonal. Legene råder meg alle heller å akseptere trygd og ta med den og familien til Filippinene og leve delvis der og i sverige. Vi har lov å flytte tilbake til Norge nå. Men kona trives i Sverige, har god jobb og hun er lei av Norge og terroristene som får bli(Krekar) mens vi måtte ut. Hun var også jævla forbannet for at hun ikke fikk arbeidstillatelse i Norge. I sverige hadde hun lov til å jobbe fra dag en.

Det latterlige er at vi bare behøvde å bo 6mnd i Sverige før vi lovlig kunne flytte tilbake til Norge pga eøs.

AAP er ikke gyldig inntekt. Men Ufør er gyldig inntekt for å bo i norge.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Saad Alsaudi har jo selvfølgelig en Facebook side, der ser man mange bilder. Blandt annet russ/gymnas avslutning, filmopptak av seieren på 100 meter Sverige, og alle medaljene hans, og diverse.

Dere som tviler på alder kan jo titte litt, han så veldig ung ut i løpet iallefall, og nå er han vel godt igang med naturvitenskap studiene.. dere kan jo se om dere er tøffe nok til å spørre ham om alder, han er nok litt irritert og lei av disse falske misvisende Daily Mail bildene.

https://www.facebook.com/saad.100M.alsaudi/media_set?set=vb.1480198276&type=2

Han er iallefall godt likt og integrert, her noen gode ord og ønsker fra noen år siden fra en svensk klassekamerat...
    Utklipp

Rasmus Rönn til‎ Saad Alsaudi
    June 10, 2012 near Rinkaby ·

När jag kör med moppen hädanefter inne i stan och ser en sådan skylt på en tyota Verso 2010 så kommer jag jävlar i hålla i styret och blunda . Man vet ju inte riktigt hur detta kommer att gå.. Saad , en av Sveriges snabbaste 96or, ute i trafiken med en BIL. Känns ganska coolt att du går i min klass. Du är grym , och em redigt schysst kompis . Grattis mannen ! Ha en för jävla bra dag idag och kör jävligt snabbt men försiktigt! Grattis!

Sitat slutt.

Jeg er veldig glad for at dere tok opp Saad og hans familie, dette er et godt eksempel på godt integrert Irakflyktninger som er resurssterke og fllinke mennesker. Rett og slett hvor bra det kan gå.

Dersom alle var som disse så hadde asylsøkere eller 2gen vært null problem. Disse gutta brenner ikke biler, de kjører dem.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Jeg la ut nytt bilde i lenken tidligere men hvis dere ikke så det så kommer det i reprise her.

Et av bildene er det noe veldig konstigt med og det er Daily Mail bildet. Ansiktet ser helt uklart ut, og hår ser også merkelig ut. At barna er 8-9 år gamle mens Saad blir 15 står det heller ikke noe om i Daily Mail. Dersom dere ser på ansiktene til barneskole ungene så er de meget detaljerte. Ansiktet til Saad er helt skyggete og uklart... Igjen må jeg spørre er det Daily Mail som igjen fikk bildet fra høyre-ekstreme sider. Eller er det passet som er falskt? Er det ikke heller slik at de høyre-ekstreme har jukset til bildet, og så har Daily Mail bare kjørt på. Jeg mener heller at tilliten til Daily Mail har stupt etter dette, jeg var inne og tittet og de fråtser vilt i drøye innvandrer kritikker overalt.

14.jpg

Tenk at en så snill og flink gutt som vil komme å hjelpe den tidligere barneskolen sin med inspirasjon får så mye pepper..
    Sånn ser 14-15 åringer ut når bildet ikke er fucket med...

41063_1180920380035_8133942_n.jpg

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I det siste bildet ser han ut som den alderen han har. Det er ikke alltid vi ser ut som om vi har den alderen vi har når et totusendels sekund fryses i et fotografi, men her gjør han det. Han ligner faktisk veldig på en av min sønns jevnaldrende venner i dette bildet. Han er født i Norge av iranske foreldre.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Tipp alder...
    Vis vedlegget 398093 Vis vedlegget 398097

La oss gjøre dette litt mer interessant og ta med en kandidat til.
    Først vil jeg bare si at kjendiser flest med sine penger og metoder, alltid ser unge ut. Videre så er avisbildet utrolig dårlig dersom det ikke er jukset med. Men dersom det ikke er jukset med så skulle barna ikke være like detaljerte. Det er mulig at bildet ble så uheldig fordi han så bort til siden. Men det er ikke umulig at det er manipulert, for fyren ligner ikke seg selv engang.

Et perfekt bilde tatt av en perfekt kjendis, med tilgang til all mulige kremer og lyssetting og knivskarpt camera og fotograf, gjør nok en lokkalavis sin fotograf til skamme.

Da legger jeg godviljen til at høyre-ekstreme ikke har trikset med bildet for å få ham til å se "skummel ut".

D

Danke

Gjest
    Det som tidligere var omvendt rasisme, er ikke lengre så omvendt! Skremmende verdensbilde SSU legger for dagen her...

Rasism på socialdemokratiska | Göteborgs-Posten - Ledare

mvh
    Rasefordeling er feil hvordan det enn gjøres. Jeg er nå mer bekymret om hva de vil snakke om siden de ikke vil ha hvite ungdommer dit...

Hehehe, sammenligner kvinner og kvinnekamp med rase. Det ligner litt men ikke helt, dessuten har det vel vært mye tøffelhelter ute å gått med 8.mai toget. Blir ikke helt det samme som rase...

Faktisk er alle mennesker medlem av en rase, hvite er ofte med litt blanding av diverse kalt kausasiske rase og opphavet er fra germanske folk som spredde seg videre til vest og nord. Så det er helt tullete å si at man ikke vil ha folk uten rase.

Utklipp fra facebook siden deres-
    Separatistiskt nätverk för rasifierade
    SSU Stockholms nätverk för rasifierade är ett separatistiskt rum utifrån att människor som rasifieras i ett samhälle där vitheten är norm – ska kunna samtala i fred.
    Att SSU Stockholms nätverk ska vara ett tryggt rum är något vi värdesätter högt.
    Att engagera sig separatistiskt är något som rättighetsrörelser gjort i alla tider för att skapa utrymme för att lyfta diskriminering eller organisera sig. Till exempel finns separatism för kvinnoförbund, nätverk och tjejjourer.
    Det är viktigt att låta människor själva definiera sig. För de som definierar sig som vita finns det många andra sätt att engagera sig och förändra.
    Kontakt: maria.salvo@stockholm.ssu.se

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror ikke høyreekstreme har tuklet med bildet. Det er bare et uheldig totusendelssekund som har gitt den effekten.

D

Danke

Gjest
    Jeg tror ikke høyreekstreme har tuklet med bildet. Det er bare et uheldig totusendelssekund som har gitt den effekten.
    Da er det vel heller det at han ser til siden da. Uansett forkastelig den måten Daily Mail og andre sider legger det frem...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ros til Danke for å presentere flere sider av den saken! Bildet har lenge vært brukt som illustrasjon for å formidle et politisk poeng.

Jeg er fortsatt litt tvilende til mannens alder... men det spiller egentlig ingen rolle siden dette ikke handler om "ensamkommanda asylbarn" i det hele tatt. Konteksten bildet ble tatt i har jo også helt forsvunnet.

Så om så mannen er 20 eller 50 i dag spiller egentlig ingen rolle.

Jeg ser nå at det er dette Danke prøvde å si ved å vise til at bildet var tatt for 5 år siden, og dermed ikke relevant for diskusjonen om "asylbarna" i det hele tatt.

Bildet har sirkulert lange, og DM har bare plukket det opp og gått på limpinnen de også. det er forøvrig mer en sensasjonsavis med kjendiser og sport etc. mer enn en tung politisk avis.

I alle fall har jeg fått ny informasjon omkring bildet, mannen og konteksten. Jeg tok det hele for face value, og sier takk for tålmodigheten.

D

Danke

Gjest
    Ros til Danke for å presentere flere sider av den saken! Bildet har lenge vært brukt som illustrasjon for å formidle et politisk poeng.

Jeg er fortsatt litt tvilende til mannens alder... men det spiller egentlig ingen rolle siden dette ikke handler om "ensamkommanda asylbarn" i det hele tatt. Konteksten bildet ble tatt i har jo også helt forsvunnet.

Så om så mannen er 20 eller 50 i dag spiller egentlig ingen rolle.

Jeg ser nå at det er dette Danke prøvde å si ved å vise til at bildet var tatt for 5 år siden, og dermed ikke relevant for diskusjonen om "asylbarna" i det hele tatt.

Bildet har sirkulert lange, og DM har bare plukket det opp og gått på limpinnen de også. det er forøvrig mer en sensasjonsavis med kjendiser og sport etc. mer enn en tung politisk avis.

I alle fall har jeg fått ny informasjon omkring bildet, mannen og konteksten. Jeg tok det hele for face value, og sier takk for tålmodigheten.
    Takk for det.

Daily Mail gikk ikke på limpinnen. De hadde hele storyen forklart rett fram i papiravisen, men av en eller annen grunn klistret de opp denne stakkars Saad fyren på nettsiden deres sammen med kriminelle, "ensamkommande" og faktisk mord. Alt med Saads bilde over, og med hensikt i å la folk tro at han var skolens raskeste 14 åring og at han løp med jevnaldrende.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den unge og flotte mannen har det blitt gjort en stor urett mot, og den bør rettes opp så godt som mulig. Det er fint å se at slike små diskusjoner som dette finnes her i denne tråden, for den viser at rettferdighetssansen fortsatt eksisterer. Slik jeg ser det har Saad vært utsatt for en massiv hets uten grunn, og bør få den oppreisningen som er mulig å gi ham. Det er godt at han selv ser såpass stort på det, for 99% av alle som diskuterer i denne tråden ville frådet på TV-skjermen etter å ha blitt behandlet slik. Jeg vet faktisk ikke hvem som ikke ville gjort det.

D

Danke

Gjest
    Det som tidligere var omvendt rasisme, er ikke lengre så omvendt! Skremmende verdensbilde SSU legger for dagen her...

Rasism på socialdemokratiska | Göteborgs-Posten - Ledare

mvh
    Del II...

Förvirring när SSU portar vita från "separatistisk" kväll | Fria Tider

mvh
    Spørsmålet er vel om motstandsbevegelse og nynazister ikke vil troppe opp på dette stedet og "kuppe"....

Akkurat som alltid når Blitz, eller muslimer/politiske hendelser demoer eller diverse skulle finne sted.

Feministene og rødstrømpene var ikke særlig happy for at Blaze åpnet strippeklubb i Oslo mener jeg å huske....

Blir alltid noe bråk, når man går ut og provoserer på denne måte og bare spør om rasefolk kan komme....

U

utgatt25555

Gjest
    Danke, kutt ut!, selv en blind høne finner korn, av og til, og du fant ditt for ikke så lenge siden! Utover det er ditt følelsesmessige flummeri ikke så interessant! Med deg som xtra ressurs burde jo Svenske Polisen være på topp og ha svar og reaksjon på det meste, bare for de å ta en telefon til Strømstad!...

Du blander ikke bare epler og pærer, men roter rundt i hele fruktfatet....

mvh

D

Danke

Gjest
    Danke, kutt ut!, selv en blind høne finner korn, av og til, og du fant ditt for ikke så lenge siden! Utover det er ditt følelsesmessige flummeri ikke så interessant! Med deg som xtra ressurs burde jo Svenske Polisen være på topp og ha svar og reaksjon på det meste, bare for de å ta en telefon til Strømstad!...

Du blander ikke bare epler og pærer, men roter rundt i hele fruktfatet....

mvh
    Hva snakker du om, sikkert mulig at politisk motpart hører om dette.

Hva er det du kommenterer egentlig? Du bare slenger med leppa uten at du sier hva du kommenterer OG du kommer ikke med noe som helst argument????

Jeg har kommet med to ganske viktige gullkorn her i det siste. Først så motbeviste jeg ingeniørens tese om at det bare var tillatt med venstrevridd punk, dette stemte ikke. Siden dementerte jeg bildet i innlegget fra Coolbiz av en påstått kriminell flykting i en påstått ungdomskoleklasse.

Jeg sa aldri at det ikke er problem med enslige asylsøkere som juger på alderen, men jeg presiserte at nyheten i nevnte tilfelle var FAKE.

Å vise til fakta, og det å si ifra om villedning og åpenbar propaganda og usannheter er altså ikke intressant?

Veldig ofte kommer infoen deres fra sider som denne....

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fria_Tider

Jeg sier ikke det er galt å linke fra høyre-ekstreme fria tider, det er tilogmed bra at dere viser at det er fra Fria Tider. Da vet vi feks at de er kritiske til USA, og at de er tilhengere av ensrettede Putins Russland. Dette sier noe om deres verdenssyn.

I framtid er det fint om folk også kan vise til opphavsadresse fra både bilder, vitsetegninger og diverse andre innslag. Da kan vi som jeg gjorde sjekke kildene deres. Dette kalles kunnskap, og kildekritikk er viktig for å finne fram til en omtrentlig sannhet.

Det sagt så har jeg stor respekt for det som er fra Uppdrag Granskning, jeg tar dette veldig seriøst. Det samme gjør jeg om det som står i kjente aviser mm, som jeg vet om hva slags politisk profil og bakgrunn de har.

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.019
    Torget vurderinger
    1

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.154
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Om deltagerne skal komme seg til møtet med kollektivtransport har de å sette seg bakerst i bussen!

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    "Separatistisk för rasifierade" - det er newspeak så det rekker. Ren og skjær rasisme, selvsagt. Individer utelukkes fra et arrangement pga hudfarge. Man skal rimelig langt ut fra det politiske sentrum for å finne noe tilsvarende.

I tilfelle Danke behøver andre kilder enn Fria Tider:
    Hård kritik mot separatistiskt SSU-möte | SVT Nyheter
    Expressen: SSU-distriktets plan: Möte för "rasifierade"

Vis vedlegget 398853
    Dette svaret fra SSU ungdom sier det meste:

Informationskvällen anordnas av SSU Stockholm, som ingår i Socialdemokraternas ungdomsförbund SSU. Förbundsordförande i SSU, Philip Botström, är medveten om mötet och kritiken som riktats mot det.

I det här specifika fallet handlar det om att SSU Stockholm tänkt ordna en aktivitet som riktar sig till medlemmar som utsätts för rasism i samhället.
    Nå er vi inne på det at hvite aldri kan være utsatt for rasisme.

Frisør i Moss tok dobbelpris for etniske norske, ingen reaksjon, en frisør nektet å kilppe ei som gikk med Hijab og måtte møte i retten for rasisme, vi er ikke så langt unna Sverige på dette feltet.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.154
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Rasismen i SSUs arrangement ligger i at lyshudede antas å representere "rasistiske" holdninger og derfor ikke er velkomne på møtet, siden det skal være "separatistisk". Det oppfyller alle definisjoner på rasisme. Det paradoksale er at nyordet "rasifierade" visstnok betyr "en beskrivning av en person som på grund av sitt utseende blir tillskriven ”en viss rastillhörighet” och vissa egenskaper som förknippas med den.". Etter denne møteinvitasjonen må vel også blonde etniske svensker kunne sies å være "rasifierade" og dermed også velkomne på møtet. Men kanskje SSU ikke ser humoren i logiske paradokser.

Likevel er det en stilstudie i hva som har gått galt i Sverige. Norge og Danmark er heldigvis langt unna dette. Et parti som Feministisk Initiativ ville ikke fått spesielt mange stemmer andre steder enn i Sverige, og jeg nekter å tro at AUF har blitt infisert av rasisme på samme måte som SSU.

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    De ser jo at det er behov for å forbedre seg og det har Sveriges unga muslimer tatt konsekvensen av og har engasjert en terrorexpert :rolleyes:

Vis vedlegget 398852

Det råder viss förvirring sedan SSU bjudit in till ett evenemang för att diskutera så kallad islamofobi. Anledningen? Vita människor är icke önskvärda på evenemanget.
    Förvirring när SSU portar vita från "separatistisk" kväll | Fria Tider
    Å kalle han der ”terrorexpert”, er det samme som at AUF skulle invitere inn Bhatti til å tale om samme tema, uten tvil en slags ”expert” ja! :p

mvh

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Rasismen i SSUs arrangement ligger i at lyshudede antas å representere "rasistiske" holdninger og derfor ikke er velkomne på møtet, siden det skal være "separatistisk". Det oppfyller alle definisjoner på rasisme. Det paradoksale er at nyordet "rasifierade" visstnok betyr "en beskrivning av en person som på grund av sitt utseende blir tillskriven ”en viss rastillhörighet” och vissa egenskaper som förknippas med den.". Etter denne møteinvitasjonen må vel også blonde etniske svensker kunne sies å være "rasifierade" og dermed også velkomne på møtet. Men kanskje SSU ikke ser humoren i logiske paradokser.

Likevel er det en stilstudie i hva som har gått galt i Sverige. Norge og Danmark er heldigvis langt unna dette. Et parti som Feministisk Initiativ ville ikke fått spesielt mange stemmer andre steder enn i Sverige, og jeg nekter å tro at AUF har blitt infisert av rasisme på samme måte som SSU.
    Du har helt rett i at vi har ikke kommet så langt i Norge men vi beveger oss sakte og sikkert samme vei som du ser i Sverige om dagen.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.019
    Torget vurderinger
    1

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tja - Den godeste Lars Gule er jo en mye brukt ekspert...

Johan-Kr

D

Danke

Gjest

Du har helt rett i at vi har ikke kommet så langt i Norge men vi beveger oss sakte og sikkert samme vei som du ser i Sverige om dagen.
    Absolutt ikke. Vi har ikke samme asylpolitikk, og ikke samme innvandringspolitikk. Det er få som ønsker seg til Norge, og mange blir avvist.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn