Joda barn utviser de med mor, de skrev et langt brev der de ønsket barnet vårt til Filippinene....
Så hvis jeg forstår det riktig:
En norsk kvinne får barn i Norge med en utenlandsk mann. Da får barnet norsk statsborgerskap og får bli i Norge, men far kan utvises.
En norsk mann får barn i Norge med en utenlandsk kvinne. Da får barnet også norsk statsborgerskap. Mor kan utvises, og om hun blir utvist så utvises også barnet på tross av barnets norske statsborgerskap og på tross av at far og mor ønsker at barnet skal bli boende med far i Norge.
Hvis jeg har forstått det rett og dette stemmer er det dryygt.
Det var dette UDI skrev at barnet skulle følge med til filippinene, siden brukte de to sider på å borforklare at det ikke stred mot menneskerettighetene at barn ble skilt fra far, for sitat barn på 9mnd er tilpasningsdyktige, og at Norge ikke hadde menneskerettslig ansvar for vaksiner etc...
Da skjønner man sikkert at vi valgte Sverige og Svensk jobb til kona og at det gikk den veien at jeg får trygd fra Norge.. Tragikomisk.
Det er forøvrig NAV som vil at jeg skal trygde meg, jeg har sagt at jeg vil jobbe. Men Lege sa nei til at jeg kunne få førerkort pga helse, og da ble responsen fort fra NAV sammen med eksperter som mente at utdanning vil bli vanskelig for meg pga dårlig kortidsminne at jeg skulle søke ufør.
I Norge jobbet jeg delvis på verksted, og jeg tror ganske sikkert at jeg kunne få lærlingplass og sesongjobb og siden fast jobb der, dvs i en alternativ virkelighet. De var iallefall fornøyd med jobben jeg gjorde, noe jeg også har forklart for NAV, jeg bodde også bare et stenkast fra jobben sånn at førerkort ikke var nødvendig, men UDI ville det annerledes og så ble det mye styr med skatt til to land etc, og så kom helseproblemer og diverse familieissues...
Det som ofte er saken er at familier som oss er resurssterke, jeg er et unntak. Jeg kjenner de fleste mange nordmenn har AAP og går ut i utdannelse og jobb begge to..
https://www.nrk.no/valg2013/_-flytter-til-sverige-for-familien-1.11219916
Jeg er ikke med på bildet, men dette er altså en sak om mange nordmenn som jages til Sverige eller Filippinene etc, og mange av oss har små barn.
Jeg møtte min kone i Norge, tenkte ikke at hudfarge hadde noen konsekvens, og vi betalte over 2000 kr for i det hele tatt søke om opphold i Norge. UDI sa at dersom vi betalte summen så fikk vi bli, de jugde rett og slett for å få pengene. Siden ble kona forsøkt kastet ut som høygravid, med komplisert graviditet og skulle da nektes å lande i Schengen, så hun måtte da overnattet på en flyplass i QATAR i arabia før turen hadde gått videre til Filippinene.
Flyselskapene nektet å akseptere en så gravid kvinne, dermed ble barnet født i Norge og fikk norsk pass, men UDI var fast bestemt på å kaste ut mor og barn.