Nå har jeg også googlet litt, og demne klagingen over ad homonem betyr at du mener Dong avskriver alt du kommer med fordi du er homo. Jeg tror ikke det er grunnen. Fnis.Det er noe patetisk over folk som føler de at de har så lite å fare med at de konstant må bedrive ad homonem (og legge ut bilder av at de leser Kant...sorry...)
Du finner masse sånne kvinnfolk i Pakistan og Afghanistan.... Det at de muslimske damene i Norge ikke er så opptatt av kvinnesaker, er nok fordi de niholder på kulturen og hijaben, fordi det å kaste den vil si at de ikke er Pakistanske nok feks, litt sånn som nisselua for Norge eller brunosten i Brooklyn.....Islam er på samme måte som kristendommen en religion styrt av menn for menn. I grunnen merkelig at det ikke er kvinnene som står på barrikadene for å unngå et islamistisk Europa ?
Edit;
Vi har jo Marie i Frankrike, og Hege i Norge men det burde vært mange flere....
Jeg tenkte mer på de jentene som tilhører venstresiden, har inntrykk av de ønsker en liberal innvandringspolitikk men det de egentlig sier ja til er å få inn mange mennesker med et kvinnesyn fra middelalderen. Og det kan da ikke være greit.Du finner masse sånne kvinnfolk i Pakistan og Afghanistan.... Det at de muslimske damene i Norge ikke er så opptatt av kvinnesaker, er nok fordi de niholder på kulturen og hijaben, fordi det å kaste den vil si at de ikke er Pakistanske nok feks, litt sånn som nisselua for Norge eller brunosten i Brooklyn.....Islam er på samme måte som kristendommen en religion styrt av menn for menn. I grunnen merkelig at det ikke er kvinnene som står på barrikadene for å unngå et islamistisk Europa ?
Edit;
Mulig jeg misforstod, dersom du mener flere Hegeer, så er jo feks hun kjent med kvinnesyyyn i et muslimsk land, de fleste norske jenter bortsett fra de som gifter seg med muslimer kan jo ikke noe om hvordan de har det..
Marie er vel tross alt rasist da, Hege er ekstrem, men jeg vil ikke si hun er rasist.
Kvinnene på venstresiden har som regel fint lite med muslimske menn å gjøre, hvorfor skulle de bry seg? De blir ikke nektet å stemme på SV, og mannen blir ikke sur om de vil jobbe utenfor kjøkkenet eller ikke gå med hijab...Jeg tenkte mer på de jentene som tilhører venstresiden, har inntrykk av de ønsker en liberal innvandringspolitikk men det de egentlig sier ja til er å få inn mange mennesker med et kvinnesyn fra middelalderen. Og det kan da ikke være greit.Du finner masse sånne kvinnfolk i Pakistan og Afghanistan.... Det at de muslimske damene i Norge ikke er så opptatt av kvinnesaker, er nok fordi de niholder på kulturen og hijaben, fordi det å kaste den vil si at de ikke er Pakistanske nok feks, litt sånn som nisselua for Norge eller brunosten i Brooklyn.....Islam er på samme måte som kristendommen en religion styrt av menn for menn. I grunnen merkelig at det ikke er kvinnene som står på barrikadene for å unngå et islamistisk Europa ?
Edit;
Mulig jeg misforstod, dersom du mener flere Hegeer, så er jo feks hun kjent med kvinnesyyyn i et muslimsk land, de fleste norske jenter bortsett fra de som gifter seg med muslimer kan jo ikke noe om hvordan de har det..
Marie er vel tross alt rasist da, Hege er ekstrem, men jeg vil ikke si hun er rasist.
Alle kvinnene i Sverige kan risikere å få noe med dette å gjøre hvis vi ser noen år frem i tid.Kvinnene på venstresiden har som regel fint lite med muslimske menn å gjøre, hvorfor skulle de bry seg? De blir ikke nektet å stemme på SV, og mannen blir ikke sur om de vil jobbe utenfor kjøkkenet eller ikke gå med hijab...Jeg tenkte mer på de jentene som tilhører venstresiden, har inntrykk av de ønsker en liberal innvandringspolitikk men det de egentlig sier ja til er å få inn mange mennesker med et kvinnesyn fra middelalderen. Og det kan da ikke være greit.Du finner masse sånne kvinnfolk i Pakistan og Afghanistan.... Det at de muslimske damene i Norge ikke er så opptatt av kvinnesaker, er nok fordi de niholder på kulturen og hijaben, fordi det å kaste den vil si at de ikke er Pakistanske nok feks, litt sånn som nisselua for Norge eller brunosten i Brooklyn.....Islam er på samme måte som kristendommen en religion styrt av menn for menn. I grunnen merkelig at det ikke er kvinnene som står på barrikadene for å unngå et islamistisk Europa ?
Edit;
Noen år fram i tid er Sverigedemokraterna i regjering, faktisk til året.Alle kvinnene i Sverige kan risikere å få noe med dette å gjøre hvis vi ser noen år frem i tid.Kvinnene på venstresiden har som regel fint lite med muslimske menn å gjøre, hvorfor skulle de bry seg? De blir ikke nektet å stemme på SV, og mannen blir ikke sur om de vil jobbe utenfor kjøkkenet eller ikke gå med hijab...Jeg tenkte mer på de jentene som tilhører venstresiden, har inntrykk av de ønsker en liberal innvandringspolitikk men det de egentlig sier ja til er å få inn mange mennesker med et kvinnesyn fra middelalderen. Og det kan da ikke være greit.
Sør Afrika under apartheid hadde lover som diskriminerte sorte og fargede (som var de kategoriene de brukte). Gjester til landet, spesielt offisielle og politikere som æret disse lovene symbolsk eller direkte og dermed var med å legitimere dem overfor resten av verden står ganske lavt i kurs hos meg, akkurat like lavt i kurs som frie vestlige kvinner som ærer Irans kjønnsaparetheid i dag._Ikke kom med de svenske regjeringsmedlemmene som besøkte Iran, der hijab er påbudt med lov...
Jeg tror du kraftig undervurderer svenske kvinnes vilje til å la seg ydmyke og undertrykke hvis bare det er for en "god sak". Hvis det blir dette som må til for at de skal unngå konflikt så vil de bøye seg og akseptere dette som et nytt og berikende tilskudd til den svenske kulturen.Noen år fram i tid er Sverigedemokraterna i regjering, faktisk til året.
Det blir borgerkrig i Sverige før de lar innvandrerne undertrykke svenske damer som feks nekte de å stemme eller tvinge de til å gå med hijab....
Alternativet til dialog er å aldri besøke Iran, dersom ingen snakker med Iran, så er alternativet kanskje atomvåpen...Sør Afrika under apartheid hadde lover som diskriminerte sorte og fargede (som var de kategoriene de brukte). Gjester til landet, spesielt offisielle og politikere som æret disse lovene symbolsk eller direkte og dermed var med å legitimere dem overfor resten av verden står ganske lavt i kurs hos meg, akkurat like lavt i kurs som frie vestlige kvinner som ærer Irans kjønnsaparetheid i dag._Ikke kom med de svenske regjeringsmedlemmene som besøkte Iran, der hijab er påbudt med lov...
Noen land har lover som rett og slett er så diskriminerende overfor grupper av innbyggere at ingen fra frie vestlige land bør ære dem og underkaste seg disse lovene.
Disse svenske politikerne bringer skam over Sverige, selv om de med denne gesten har klart å innynde seg hos presteskapet i Iran.
Jeg tror du kraftig undervurderer svenske kvinnes vilje til å la seg ydmyke og undertrykke hvis bare det er for en "god sak". Hvis det blir dette som må til for at de skal unngå konflikt så vil de bøye seg og akseptere dette som et nytt og berikende tilskudd til den svenske kulturen.Noen år fram i tid er Sverigedemokraterna i regjering, faktisk til året.
Det blir borgerkrig i Sverige før de lar innvandrerne undertrykke svenske damer som feks nekte de å stemme eller tvinge de til å gå med hijab....
Det sagt, så tror jeg neppe det er noen fare for at det skal gå så langt. Men landet vil bli delt mellom to kulturer, og de svenske kvinnene er mer enn villig til å la andre kvinner i stikken ved å akseptere at noe slikt blir vanlig og godtatt, og i mange tilfeller forventet og forlangt av deler av befolkningen. Siden de vegrer seg totalt for å regne noen som annet enn svenske, så kan man i den sammenheng si at de godtar at svensker skal leve under slike regler, bare de selv slipper unna. Det å ta til motmæle mot tildekkingskravene i Islam er noe de ikke våger i frykt for å bli sosialt stigmatisert, og er det noe de er redde for så er det jo dette. Det er slikt de har brukt i alle år for å kneble innsigelser mot den segregerende samfunnsutviklingen.
Man skal ha en dialog med Iran, men man kan insistere på at denne dialogen skjer på likeverdig grunnlag. Politikere fra veslige oppegående land skal ikke måtte ydmyke seg for å kunne snakke med iranske offisielle. Da kan de heller ha som forutsetning at møtene skjer på et sted der ikke noen av deltakerne blir diskriminert selv om de er kvinner. Så samtaler kan foregå i et nøytralt land, eller f.eks. på flyplassen der internasjonale regler gjelder.Alternativet til dialog er å aldri besøke Iran, dersom ingen snakker med Iran, så er alternativet kanskje atomvåpen...
Jeg og. Her er vi helt enige.Jeg hater diktaturet i Iran, og alt det står for. Men samtidig er jeg ikke for Donaldaktig krig...
Jeg vil bare nevne, du er mann..... ?Jeg var et par uker i Iran tidlig i år 2000, altså en stund siden. Meg bekjent har ting blitt mindre liberalt siden da, selv om det var svært langt fra liberalt etter vestlig standard da jeg var der.
Jeg ankom med en stor sekk antagelser og forestillinger, men har aldri blitt mer positivt overrasket noen sinne. Basert på mine rent anekdotiske opplevelser velger den jevne iraner å tilpasse seg systemet uansett hvor uenige de måtte være med det. De synder, drikker, sjekker, puler, elsker og drømmer som ethvert annet sted, men ting foregår i stor grad i det skjulte. Som turist var det ingen forventning om at jeg skumle forholde meg til religiøse tradisjoner (jeg var der under rhamadan) jeg og min kompis havet en dag på senter for utbetrdelse av ayatollah khomeinis skrifter - sannsynligvis befolket med tungt skrifttroende. Selv der ble vi servert en overdådig lunch - vi var da gjester. De ansatte så sultne og litt misunnelige på oss mens vi spiste. Hotellene trakk for gardinene til lunch og serverte sine gjester.
Gjestfriheten var legendarisk. Over alt ble vi tilbudt hjelp, invitert på middag, spurt om vi trengte overnatting osvosv. Jeg har aldri følt meg tryggere i en storby noen sinne enn hva jeg gjorde i Tehran. Om nødvendig kunne jeg ha sovet på en benk i parken uten å være redd. Vi ble stoppet noen få ganger av politiet men åpenbart kun fordi de kunne og de ville øve litt på sin stotrende engelsk. De var helt uinteresserte i pass, visum, hva vi gjorde i i Iran, hva vi mente om poltikk eller noesomhelst utover å utveksle noen fraser på engelsk.
På generelt grunnlag er det liten grunn til å blande sammen regime med de som nå en gang må leve under det.
Jeg har ikke vært i Iran men det står høyt på listen over reisemål. De jeg kjenner eller har truffet fra landet har gitt meg et godt inntrykk. Jeg regner landet nå som under okkupasjon av en fiendtlig makt. Alle som rømte mullahregimet, eller motarbeider dem har min respekt.På generelt grunnlag er det liten grunn til å blande sammen regime med de som nå en gang må leve under det.
Ja - å reise rundt alene som kvinne ville, for å si det mildt, være problematisk. Eneste tilpasning jeg gjorde var å si at jeg var kristen - å proklamere seg ateist kunne slå uheldig ut med litt uflaks. Las også at dersom en vennepar mann/kvinne reiste sammen var det greiest å si at man var gift.Jeg vil bare nevne, du er mann.....Jeg var et par uker i Iran tidlig i år 2000, altså en stund siden. Meg bekjent har ting blitt mindre liberalt siden da, selv om det var svært langt fra liberalt etter vestlig standard da jeg var der.
Jeg ankom med en stor sekk antagelser og forestillinger, men har aldri blitt mer positivt overrasket noen sinne. Basert på mine rent anekdotiske opplevelser velger den jevne iraner å tilpasse seg systemet uansett hvor uenige de måtte være med det. De synder, drikker, sjekker, puler, elsker og drømmer som ethvert annet sted, men ting foregår i stor grad i det skjulte. Som turist var det ingen forventning om at jeg skumle forholde meg til religiøse tradisjoner (jeg var der under rhamadan) jeg og min kompis havet en dag på senter for utbetrdelse av ayatollah khomeinis skrifter - sannsynligvis befolket med tungt skrifttroende. Selv der ble vi servert en overdådig lunch - vi var da gjester. De ansatte så sultne og litt misunnelige på oss mens vi spiste. Hotellene trakk for gardinene til lunch og serverte sine gjester.
Gjestfriheten var legendarisk. Over alt ble vi tilbudt hjelp, invitert på middag, spurt om vi trengte overnatting osvosv. Jeg har aldri følt meg tryggere i en storby noen sinne enn hva jeg gjorde i Tehran. Om nødvendig kunne jeg ha sovet på en benk i parken uten å være redd. Vi ble stoppet noen få ganger av politiet men åpenbart kun fordi de kunne og de ville øve litt på sin stotrende engelsk. De var helt uinteresserte i pass, visum, hva vi gjorde i i Iran, hva vi mente om poltikk eller noesomhelst utover å utveksle noen fraser på engelsk.
På generelt grunnlag er det liten grunn til å blande sammen regime med de som nå en gang må leve under det.
Du må være på ganske så tynn is når du bruker et profesjonelt troll som sannhetsvitne. Hopkins er vel ikke heeelt i vater?
Det er meeeeget mulig, men har hun noen poenger? Det ser unektlig skremmende ut, selv NÅR jeg trekker fra litt...Du må være på ganske så tynn is når du bruker et profesjonelt troll som sannhetsvitne. Hopkins er vel ikke heeelt i vater?