BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.873
Honken - synes du det er uvesentlig om det er økonomiske flyktninger eller krigsflykninger som sender familien på havet i en plastikkjolle med stor fare for deres liv?
Dette er et ekstremt vanskelig problemkompleks.Honken - synes du det er uvesentlig om det er økonomiske flyktninger eller krigsflykninger som sender familien på havet i en plastikkjolle med stor fare for deres liv?
Men denne mannen hadde likevel jobb.
Familien, som har en familietilhørighet til Kobane, bodde i Damaskus før krigen brøt ut i 2012. Igjen ifølge AFP, som også identifiserer familiens etternavn til å være Shenu og viser at Kurdi kun er en referanse til deres etniske bakgrunn, måtte familien flykte fra Damaskus på grunn av krigshandlinger i 2012. De flyktet da til Aleppo. Da kampene brøt ut i Aleppo, flyktet de til familiens opprinnelige hjemsted i Kobane, hvor de to små guttene og deres mor nå er begravet.
De flyktet fra Kobane da IS angrep denne byen. Trolig kom flukten til Tyrkia i stand så sent som i 2014, og familien dro altså tilbake til Kobane da byen ble frigjort fra IS i vinter. De bodde så i Kobane frem til det igjen ble intense kamper med IS i byen sent i juni i år. Om AFPs lokale journalist har rett i sine påstander om familiens bevegelser, så snakker altså Aftenposten usant om denne lille familien også her.
Så for deg er det helt greit at media juger, for meg så er det ikke det, det er utrolig viktig at media er nøytrale og korrekte i den informasjonen de utgir.Jeg verken vrir eller vrenger, jeg har fullstendig legitime motforestillinger mot de holdninger som fremvises i debatten. Såpass må man da kunne takle i et normalt debattklima. Det kan meget vel være korrekt at barnet er syrisk statsborger, jeg vet ikke hvordan regelverket fungerer for flyktinger i og/eller barn av flyktninger, født i Tyrkia. Betviler at Tyrkia automatisk utsteder Tyrkisk statsborgerskap, men bevares, har du informasjon om regelverket, lærer jeg gjerne litt mer om det. Det fantes for øvrig helt sikkert tungtveiende årsaker for at familien satset alt for å komme seg til en mer lovende framtid, det er vel ikke noe vi skal forsøke å sette oss til doms over.Ufullstendig bakgrunn?Jeg registrerer at en del ynder å fremstille ufullstendig bakgrunnshistorie som løgn. Det ville vel være urealistisk å forvente seg at pressen plutselig bare skulle vite om hver eneste bevegelse familien hadde bedrevet, før nyhetene gikk i trykken. Da ville det blitt lite nyhetsstoff, gitt.Men herregud da mann, media løy om historien, ungen hadde heller aldri vært i Syria.
Ettersom bakgrunnen har blitt bragt på det rene, har også "løgnerne" skrevet om dette. At de har vært i Tyrkia i 3 år, forandrer altså ikke det faktum at de har flyktet fra Syria grunnet krigens herjinger.
Det enkelte bedriver overfor denne familien, er virkelig ikke et strå bedre enn det enkelte bedriver overfor Julia Cæsar. Verken i motivasjon, eller utførelse.
Honkey
Det var ren løgn uansett hvordan du vrir og vrenger på det, allerede første dag så leste jeg en kommentar som sa at familien tok båten fra Tyrkia og hadde bodd der i flere år, linken fra Dagbladet er flere dager etter den triste hendelsen, ikke kom her å si at Dagbladet ikke visste hva som var sant.
Det er riktig at familien hadde flyktet fra krigen i Syria til Tyrkia, hvorfor flyktet de fra Tyrkia?
Nå har jo den samme råtne media holdt på i flere år at asylsøkere som får barn i Norge må få bli fordi ungene er norske, men når en unge blir født i Tyrkia og har aldri vært i Syria så er plutselig ungen syrisk, så råtten er den frie presse, men dette er tydligvis langt over din forståelse.
Bisarre ideer om den grunnleggende råttenskapen i et samfunn og en presse som er velfungerende og rasjonelt, framstår nokså skremmende på meg. Ad hominem argumentasjon like så.
Honkey
Så søsteren sendte penger til Tyrkia men de var ikke i Tyrkia likevel?Familien, som har en familietilhørighet til Kobane, bodde i Damaskus før krigen brøt ut i 2012. Igjen ifølge AFP, som også identifiserer familiens etternavn til å være Shenu og viser at Kurdi kun er en referanse til deres etniske bakgrunn, måtte familien flykte fra Damaskus på grunn av krigshandlinger i 2012. De flyktet da til Aleppo. Da kampene brøt ut i Aleppo, flyktet de til familiens opprinnelige hjemsted i Kobane, hvor de to små guttene og deres mor nå er begravet.
De flyktet fra Kobane da IS angrep denne byen. Trolig kom flukten til Tyrkia i stand så sent som i 2014, og familien dro altså tilbake til Kobane da byen ble frigjort fra IS i vinter. De bodde så i Kobane frem til det igjen ble intense kamper med IS i byen sent i juni i år. Om AFPs lokale journalist har rett i sine påstander om familiens bevegelser, så snakker altså Aftenposten usant om denne lille familien også her.
En død gutt på stranden, Aftenposten og ondskapsfulle påstander om flukt, trygghet og tenner | Radikal Portal
Er visse ting som tyder på at historien om familiens 3 år i Tyrkia ikke er presis.
Hvis du hadde lest kommentarene så ser du at personer spør etter noen beviser for det artikkelforfatteren påstår, jeg kan ikke se noen beviser enda.les artikkelen fjernis.
Av det jeg har lest så er forutsetningen til store deler av kritikken/delegitimeringen at disse menneskene levde trygt i Tyrkia i 3 år før de bestemte seg for å reise på havet. Det ser ikke ut til å stemme. De flyktet internt i Syria en rekke ganger grunnet krigshandlingene fulgte etter dem. Og når krigshandlingene var over, flyttet de hjem igjen, før de på nytt ble møtt av krigen.
Jo, søsteren sendte penger. Kan ikke se noen som har hevdet noe annet.
Tull, derimot håper jeg å ha satt litt fokus på medias venstrevridning og følelsesmessige vinkling, der den burde være objektiv og til å stole på.ja, for dere har jo allerede oppnådd hva dere ønsket. Så tvil om flyktningestatusen og hinte om bakenforliggende motiver.
Presis; det har vært spekulasjoner som fremstilles som sannheter, mens alt annet (aka mainstream), er løgn.Artikkelen kort oppsummert: Jeg spekulerer vilt. Andre som spekulerer annerledes er rasister og nynasister, Aftenposten inkludert.
Jeg synes vi strengt tatt burde latt den konkrete saken ligge, for vi vet egentlig ikke den sanne og fulle historien.
Det er grunn til å tro at de er bedre orientert enn som så..... for å reise til et sted de bare har hørt om....
Honkey
Derfor er det ikke rart at syrerne har smarttelefon - nyheter - Dagbladet.no
Heh, en som har flyktet fra krig blir ikke økonomisk flyktning for å dra videre fra en flyktningeleirTull, derimot håper jeg å ha satt litt fokus på medias venstrevridning og følelsesmessige vinkling, der den burde være objektiv og til å stole på.ja, for dere har jo allerede oppnådd hva dere ønsket. Så tvil om flyktningestatusen og hinte om bakenforliggende motiver.
Det er vel fortsatt en viss forskjell på økonomiske vs krigsherjede flyktninger...
mvh
Angela burde forhørt seg med HRS først.. Rykk tilbake til start | Rights.no – Human Rights ServiceMå smile av skautrollene her inne. Om dere kan tysk, eller gidder lese litt i den internasjonale versjonen av Der Spiegel, vil dere finne ut av hvorfor tyskerne er så oppsatte på å få en del syrere inn i landet.
Det viser seg at 40% av dem som er på flukt har høyere utdannelse; en stor andel er flerspråklige. Tysklands innenriksminister melder kontant at landet trenger 500.000 innvandrere/pr år i årene fremover, for å oppfylle landets vekstmål. En gang var det tyrkere som satte skulderen til det tyske "Wirtschaftswunder", nå ser det ut til å skulle bli syrere.
Ellers forstemmende å lese den samme gamle klagesangen om hvor venstrevridde media er. Kanskje enkelte er veldig høyrevridde i sin virkelighetsoppfatning?
I så fall burde du kanskje finpusse tysken din. "Verkraftbar" betyr hverken nødvendig eller ønskelig. Det betyr at det er overkommelig.Vizekanzler Sigmar Gabriel hält es für verkraftbar, dass Deutschland auch in den nächsten Jahren in großem Stil Flüchtlinge aufnimmt. "Ich glaube, dass wir mit einer Größenordnung von einer halben Million für einige Jahre sicherlich klarkämen", sagte der SPD-Chef am Montagabend im ZDF. "Ich habe da keine Zweifel - vielleicht auch mehr." Die Bundesregierung rechnet in diesem Jahr mit rund 800.000 Flüchtlingen in Deutschland.
Det er ikke alle som er enig i at utdanningsnivået er som du beskriver.Må smile av skautrollene her inne. Om dere kan tysk, eller gidder lese litt i den internasjonale versjonen av Der Spiegel, vil dere finne ut av hvorfor tyskerne er så oppsatte på å få en del syrere inn i landet.
Det viser seg at 40% av dem som er på flukt har høyere utdannelse; en stor andel er flerspråklige. Tysklands innenriksminister melder kontant at landet trenger 500.000 innvandrere/pr år i årene fremover, for å oppfylle landets vekstmål. En gang var det tyrkere som satte skulderen til det tyske "Wirtschaftswunder", nå ser det ut til å skulle bli syrere.
Ellers forstemmende å lese den samme gamle klagesangen om hvor venstrevridde media er. Kanskje enkelte er veldig høyrevridde i sin virkelighetsoppfatning?
Kort oppsummert: Vi har en masse problemer. Hvordan skal vi løse dem? Innføre kommunisme.De færreste er enige om noe som helst. "There is no Norway. Not Even in Norway," skriver Zizek. Det han skriver burde folk lese. Det er opplyst, og begår ikke den feil det er å se endimensjonalt på problemet. For samme hva vi gjør nå, så er det en ny folkevandring i emning.
Slavoj Žižek · The Non-Existence of Norway · LRB 24 September 2015
Det er tyskerne i gang med.Sånn helt kynisk, og satt på spissen...
Her burde jo helseforetakene se sitt snitt: starte rekruttering av helsearbeidere, leger, sykepleiere, tannleger osv. nede i flyktningeleirene. Betale for norskkurs osv, med etterfølgende plikttjeneste. Familien får opphold vha familiegjenforening og forsørges av den/de som arbeider.
Likeledes med andre bransjer som trenger folk.
Det er nødt å være mere fruktbart enn å ta inn analfabeter fra Somalia...
Jeg må jo innrømme at jeg ikke har sugd ideen helt av eget bryst...Det er tyskerne i gang med.
Her bur du med tussar og trollMå smile av skautrollene her inne.
Øhhh. Som en som aldri har stemt til Høyre for SP, må jeg si man skal være ganske så selektiv for å ikke se at media har en voldsom bias. Aviser trykker karakteristikker av mennesker som avføring og kakkerlakker etter å ha vært gjennom en redaksjonell prosess. Ikke det spøtt bedre enn høyreekstreme.Ellers forstemmende å lese den samme gamle klagesangen om hvor venstrevridde media er. Kanskje enkelte er veldig høyrevridde i sin virkelighetsoppfatning?
Det er korrekt observert.Det tyskerne gjør nå er å ta inn flest mulig, deretter beholde de som er en ressurs og fordele resten til andre EU land.
Gratulerer at du fant en som ikke er venstrevridd, jeg kan godt kontre med 10-12 stykker andre veien.The truth has a liberal bias.
Stavrum, for eksempel, fryktelig venstrevridd.
Gunnar Stavrum - Nett på sak
Så er spørsmålet om vi bør la vår verferd gå til dundass for at folk vil ha det bedre enn de har det i f eks Tyrkia.For de 200.000 menneskene som nå strømmer inn i Europa er ikke flukt bare å komme seg unna de direkte krigshandlingene - den handler også om å komme seg inn i en moderne velferdsstat og sikre seg og sin famillie en tryggere økonomisk fremtid.
Dette vil jo ikke Nato ser det ut som siden de bruker bare en brøkdel av ressursene de brukte i Libya, nå har Russland begynt å sende utstyr og mennesker for å hjelpe Syria og det faller ikke i god jord hos Stoltenberg. så kan vi lure på hvorfor Nato ikke liker dette.Det er ingen tvil om at det viktigste bidraget verden kan gi flyktningene, er en militær aksjon som får slutt på krigen i Syria.
Nå har jo Nato land holdt på i mange år, synes du de gjør en bra jobb?Hehe, hjelpe syria som i Assad?
Kan det ha sammenheng med at Russland har som vane å annektere landene de involverer seg i, tro?Gratulerer at du fant en som ikke er venstrevridd, jeg kan godt kontre med 10-12 stykker andre veien.The truth has a liberal bias.
Stavrum, for eksempel, fryktelig venstrevridd.
Gunnar Stavrum - Nett på sak
I artikkelen kommer det frem:
Så er spørsmålet om vi bør la vår verferd gå til dundass for at folk vil ha det bedre enn de har det i f eks Tyrkia.For de 200.000 menneskene som nå strømmer inn i Europa er ikke flukt bare å komme seg unna de direkte krigshandlingene - den handler også om å komme seg inn i en moderne velferdsstat og sikre seg og sin famillie en tryggere økonomisk fremtid.
Men han har et godt poeng:
Dette vil jo ikke Nato ser det ut som siden de bruker bare en brøkdel av ressursene de brukte i Libya, nå har Russland begynt å sende utstyr og mennesker for å hjelpe Syria og det faller ikke i god jord hos Stoltenberg. så kan vi lure på hvorfor Nato ikke liker dette.Det er ingen tvil om at det viktigste bidraget verden kan gi flyktningene, er en militær aksjon som får slutt på krigen i Syria.
Borgerkrigen i Syria 9. september 2015 kl. 18:49 Stoltenberg bekymret over Russland
NATO-sjef Jens Stoltenberg er bekymret over meldingene som sier at Russland har militære styrker i Syria. – Det vil ikke bidra til å løse konflikten, sier Stoltenberg.
Eller USA som også advarer Russland, hvorfor?
ADVARSEL. USAs utenriksminister John Kerry advarer Russland mot å involvere seg militært i Syria
Kerry advarer Russland mot å sende soldater til Syria - DN.no