Har akkurat samme erfaring med både polet og sykehus.Hele livet har jeg hørt på syting over vinmonopol og sykehus. Men i mitt møte med disse så har jeg bare hatt positive opplevelser.
Tidligere i høst fikk jeg ett lite hjerteinfarkt og ble innlagt på det lokale sykehuset. Der ble jeg raskt undersøkt og så videresendt til Haukeland neste dag. Jeg var jo selvfølgelig skeptisk til å bli sendt til Bergen . Men det viste seg at de var både dyktige og effektive der også. På toppen av det hele så var de så hensynsfulle at de plasserte meg på rom sammen med en annen haifai gærning . Så det som kunne ha vært en skummel opplevelse ble ikke det i det hele tatt. Oppfølging og informasjon har også vært helt topp og jeg føler meg bedre nå enn på lenge.
B-21 koster rundt 700.000.000$/stkdet ryktes at regjeringen har lagt inn bestilling på 10 av disse. nå snakker vi gladmelding – de jobber undercover!
Vis vedlegget 873808
[/ot]
Ikke bare hvem man spør, men hva man spør om.Usikker på om dette skal i denne tråden eller i gått galt tråden, er nok litt avhengig av hvem man spør.
Markant nedgang i alkoholsalget – VG Nå: Nyhetsdøgnet
Det ble solgt 7,1 millioner liter ren alkohol i Norge i 3. kvartal. Det er en nedgang på 18,8 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, viser tall fra SSB.direkte.vg.no
Har ikke fulgt denne debatten veldig nøye men jeg antar at det ikke er planer om å utvise det samme storsinn for folk som jobber i helsesektoren? Landbruk har jeg fått med meg er unntatt.gladnyhet om ting som blir gjort riktig
.....
Kan du nå beskrive hva en uavhengig nyhetskanal egenlig er for noe?yes, la oss få lagt ned alle uavhengige nyhetskanaler slik at man ikke får alternative vinklinger og nyheter som ikke ellers ville komme frem.
Et viktig steg for landet på vei til å bli et totalitært samfunn.
Sånn som det var før Willoch?Dersom vi feks står igjen med en nyhetskanal, hvordan kan vi da få belyst ulike sider/vinklinger og hvordan vet vi at det som rapporteres er det riktige?
Skaff deg et minimum av innsikt i sakens fakta før du uttaler deg, så slipper du å framstå så uvitende.Hvorfor tror alle sammen plutselig at Viggo Kristoffersen er en uskyldig mann. .?
Ikke gode nok bevis til å dømme ham? Juger bare Andersen? Hvem tror Andersen var alene om dette, uten sin kompis og overgripervenn ?
Skjonner at folk ikke kan dømmes om bevisene ikke er gode nok , mem Hva er egentlig grunnlaget som snudde dommen?
Feller ikke en tåre for Kristiansen , tror han egentlig er like skyldig som Andersen, det er bare ikke bevist godt nok antagelig . Enda godt at han satt inne såpass lenge som det ble…
Som sagt, sett deg inn i sakens fakta.Det som er rart at plutselig er alle så enige om at det er krystallklart at han ikke kan ha gjort det, rart ingen så det da i den opprinnelige saken. Hva er det egentlig som er nytt, ingen ting, man har bare bestemt seg for å ikke tro på Andersen lengre.
Og mobilen kan alle legge igjen hjemme… har lagt den i gjen hjemme selv, det beviser ikke at jeg ikke var på jobben allikevel
Du bør lese Don Quixote en gang til. Her har du tydeligvis møtt din vindmølle.Hvorfor tror alle sammen plutselig at Viggo Kristoffersen er en uskyldig mann. .?
Ikke gode nok bevis til å dømme ham? Juger bare Andersen? Hvem tror Andersen var alene om dette, uten sin kompis og overgripervenn ?
Skjonner at folk ikke kan dømmes om bevisene ikke er gode nok , mem Hva er egentlig grunnlaget som snudde dommen?
Feller ikke en tåre for Kristiansen , tror han egentlig er like skyldig som Andersen, det er bare ikke bevist godt nok antagelig . Enda godt at han satt inne såpass lenge som det ble…
Det som er rart at plutselig er alle så enige om at det er krystallklart at han ikke kan ha gjort det, rart ingen så det da i den opprinnelige saken. Hva er det egentlig som er nytt, ingen ting, man har bare bestemt seg for å ikke tro på Andersen lengre.
Og mobilen kan alle legge igjen hjemme… har lagt den igjen hjemme selv, det beviser ikke at jeg ikke var på jobben allikevel
Har du ordningar som er serskild gode kan det av og til vera lurt å unngå at nokon ser på dei...Laksemilliardærene ble sure på på forslaget om grunnrenteskatt. En luring fant ut følgende:
"Oppdrettsbransjen må permittere tusener av arbeidere på grunn av kommende skatt."
Det viste seg at oppdrettsbransjen har utnyttet adgangen til permittering i mange år, på tampen av sesongen har de rutinemessig sendt tusener over på felleskassen regning.
Nå mister de adgangen til dette lureriet (les tyveriet).
I høst varslet oppdrettsselskapene tusenvis av permitteringer. Hovedårsaken som ble oppgitt var den nye lakseskatten, som ifølge Salmar hadde «ødelagt markedet for langsiktige fastpriskontrakter». Lerøy Seafood Group oppga «den kaotiske situasjonen regjeringen har påført industrien» som bakteppe for at selskapet sendte ut 339 permitteringsvarsler.
Men var det sant?
Tall fra Nav viser at de store oppdrettsselskapene sender tusenvis av permitteringsvarsler hvert eneste år. Og da fasiten var klar lille julaften viste det seg at både Salmar og Lerøy endte med å permittere langt, langt færre enn de først hadde varslet. Til syvende og sist var visst ikke markedet så ødelagt som oppdrettsselskapene sa da den politiske debatten raste som verst.
Man valgte å overdrive problemene for å presse de folkevalgte, for øvrig uten annet resultat enn at næringen nå ser ut til å miste sine gunstige permitteringsregler.