Asbjørn
Rubinmedlem
Men Tangens kjernekompetanse ser ut til å være relasjonsbygging med oligarker, ikke å håndtere slike summer som det er i oljefondet. I dette tilfellet er eierne oss alle, ikke en russisk oligark som er mottakelig for smiger og smøring. Hver gang Tangen uttaler seg offentlig demonstrerer han at han ikke har noen idé om hvordan man sikrer demokratisk forankring for å utøve fondets mandat. Dessuten er de potensielle interessekonfliktene enorme, når oljefondet kan ta posisjoner som driver hans personlige investeringer opp eller ned med voldsomme beløp. Jeg ser bare ikke at han er kvalifisert, heller ikke hvordan interessekonflikten kan håndteres, og forstår fortsatt ikke hva Olsen tenkte på.
Det ser ut til å være tverrpolitisk enighet om akkurat det, men fortsatt ikke et klart bilde av hvordan man skal ta seg ut av situasjonen. Vi får se finanskomitéens innstilling senere i dag. Jeg håper den blir enstemmig.
Det ser ut til å være tverrpolitisk enighet om akkurat det, men fortsatt ikke et klart bilde av hvordan man skal ta seg ut av situasjonen. Vi får se finanskomitéens innstilling senere i dag. Jeg håper den blir enstemmig.