Har selv gått på en trikk i et tysktalende land, der jeg skulle ha kjøpt billett på forhånd, og høflig blitt fortalt om hvor jeg kan kjøpe billetter.Handler vel ikke om likebehandling, men å utøve skjønn og sunn fornuft når noen som ikke kan språket forviller seg inn i feil vogn.
Men en stor nok sak til at du føler behov for å ta den opp her?ok, så det er greit å snike så lenge man har en god unnskyldning. Hvor mange sånne unnskyldninger tror du ikke man hører hver dag.
Det er alltid en grunn til at man sniker, noen gode, andre dårligere. Dette er vel rimelig svart hvitt og dersom det er tvil så har man jo en klageordning.
Altså ikke noe å lage en sak av
Utsatt for en lignende situasjon i Budapest før internett var en stor greie. Vi prøvde å kjøpe billett hos trikkeføreren. Det gikk ikke og da vi ble "tatt" i en av de temmelig hyppige kontrollene kom trikkeføreren bort til de ganske bryske kontrollørene og sa ett eller annet, på ungarsk formoder jeg, slik at saken løste seg på stedet.Har selv gått på en trikk i et tysktalende land, der jeg skulle ha kjøpt billett på forhånd, og høflig blitt fortalt om hvor jeg kan kjøpe billetter.
Selv i nazimens arnested er det folk som bruker skjønn og sunn fornuft.
Utsatt for en lignende situasjon i Budapest før internett var en stor greie.
Sjekk også straffenivået for dokumentfalsk!Life hack: Kjøp falsk pass på internett, reis gratis, blir du tatt kan du late som du ikke forstår språket.
Kostnad: 4500kr
Gevinst: gratis kollektivt
Mener å ha lest noen anti regulative og nesten anarkistiske meninger fra den godeste doktoren om offentlige inngrep.Life hack: Kjøp falsk pass på internett, reis gratis, blir du tatt kan du late som du ikke forstår språket.
Kostnad: 4500kr
Gevinst: gratis kollektivt
Borten forsøkte jo å skape en trend med politikere i underbuksa!Spørsmål om dette er noe som har gått galt eller ei, men uansett.
Noen som fikk med seg at Fru Bollestad i sikkerhetskontrollen ble stående i trusa til allmen beskuelse!
Hvis det er håp om å få oppleve det samme med Justisminsteren så sier jeg go go go go! Men lederinnen i KrF?
Hadde det vært i USA og jeg bevidtnet det hele ville jeg nok ha saksøkt flyplassen for "emotional damage"!
Og samtlige som bivånet dette ble blinde.Fru Bollestad i sikkerhetskontrollen ble stående i trusa til allmen beskuelse!
Ville foretrukket å bli til en saltstøtte!Og samtlige som bivånet dette ble blinde.
Personlig mener jeg toget burde være gratis.Mener å ha lest noen anti regulative og nesten anarkistiske meninger fra den godeste doktoren om offentlige inngrep.
Men har du ikke VY billett så skal du tas åkke som.
Er vel nesten som partiet som er mot offentlige inngrep men for strengere straffer.
Du er ikke den eneste, men akkurat her synes jeg man kunne sett gjennom fingrene men kanskje ikke så lett om passasjeren ikke kan gjøre rede for seg. Det siste tror jeg dog ikke så mye på - de fleste Ukrainere som kommer hit er rimelig resurs sterke og sikkert bedre i fremmedspråk enn deres egen president.Personlig mener jeg toget burde være gratis.
Men så lenge det ikke er det får man bot hvis man sniker.
Dette må være likt for alle, ellers vil jo denne prosessen bli ineffektiv. Hvis alle skal argumentere for sin sak for å prøve å overbevise om at de skal slippe bot, og hvis dette faktisk virker så må det være utrolig slitsomt å være kontrollør.
Nå er det vel mulig å kjøpe billett både via app, automat og fysisk på toget. Man kan betale med både kort og kontanter.
Et problem er at de gjerne ikke kan veksle eller ta i mot store sedler.
Men skjønner at jeg er den eneste som irriterer meg over at dette er en sak i hovedløpet til Norges største avis.
Videre at jeg er den eneste som mener at det ikke burde være forskjellsbehandling når det kommer til snike bøter.
Skyldig til det motsatte er bevist, fordi du ikke er nordmann, der, altså.Du er ikke den eneste, men akkurat her synes jeg man kunne sett gjennom fingrene men kanskje ikke så lett om passasjeren ikke kan gjøre rede for seg. Det siste tror jeg dog ikke så mye på - de fleste Ukrainere som kommer hit er rimelig resurs sterke og sikkert bedre i fremmedspråk enn deres egen president.
Egentlig skjønner jeg ikke at du gidder klangle her inne og til slutt er det vel vi nordmenn som betaler den boten - kanskje derfor...
Poenget er at man kan lage systemer som i de fleste andre land, der du må gjennom en eller annen form for bom før du går av eller på toget. Da slipper man en hver krangel. De får det til på flytoget, for eksempel.Det er derfor man har klageordninger, billett /parkeringskontroll må jo foregå effektivt.
Og tenk deg den arbeidsdagen til disse dersom det skulle blitt en stor diskusjon hver gang.
Tenker denne jobben er utakknemlig i seg selv om man ikke skal gjøre den verre.
Når det er sagt er også parkering en ting som har gått feil i Norge.
Det er sykt mange forskjellige selskap og ordninger at det er lett å gjøre ting i god tro der også selv om man kan språket.
Det er et relativt saftig prosjekt du skisserer her.Poenget er at man kan lage systemer som i de fleste andre land, der du må gjennom en eller annen form for bom før du går av eller på toget. Da slipper man en hver krangel. De får det til på flytoget, for eksempel.
Får så være. Det er ett forslag, det finnes sikkert flere metoder. T-banen har et slikt system. Flere og flere parkeringsplasser har det. Det vil fungere langt bedre enn tilfeldige stikkprøver, og vil antakelig være selvfinansierende, grunnet sterk nedgang i antall snikere, og forglemmelser, ikke minst.Det er et relativt saftig prosjekt du skisserer her.
Det er vel 337 stasjoner ifølge Wikipedia - også er gjerne et tog et par hundre meter langt, og det skal gjerdes inn forsvarlig på begge sider.
I tvangstellingen har de også tatt ordentlig betalt for bruk av snøscootere, helikopter og overnatting. Dette har vært en gjeng som etterhvert gjorde hva de kunne for å overgå hverandre i uttak fra felleskassen.Sanseløst. Og da har de ikke tatt med utgiftene til Task Force for skremming/fjerning av ulv, bjørn, gaupe, ørn etc. for å i det hele tatt å komme til reinsdyra!!
Menn mellom 18 og 60 år har ikke lov å forlate Ukraina.Jeg tenker vel at når man har flyktet fra en grusom krig så kan man godt få litt spesialforpleining om man først har klart å komme seg hit. Trenger ikke gjelde bare de fra Ukraina, men det er vel uansett ikke så mange flyktninger i Norge at et månedskort til hver av dem ville kjørt Vy og Brakar på fattigkassa.
Syns det er vanskelig å mene noe bastant om akkurat det, men når de først er her så syns jeg vi kan behandle dem bra. Hvem vet hva de har opplevd, eller hva som venter dem når krigen endelig er over.Menn mellom 18 og 60 år har ikke lov å forlate Ukraina.
Så skal vi belønne de som gjør det likevel?
Det er ikke sikkert vi får stjerne i margen av Zelenskyj.
Det er visst en del unntak. Blant annet om de har mange barn.Syns det er vanskelig å mene noe bastant om akkurat det, men når de først er her så syns jeg vi kan behandle dem bra. Hvem vet hva de har opplevd, eller hva som venter dem når krigen endelig er over.
Uansett, jeg syns det blir litt flisespikking over småting hvis vi skal henge oss opp i om krigsflyktninger får lov til å reise gratis med trikk og buss. Det er kanskje andre ting som er viktigere.Det er visst en del unntak. Blant annet om de har mange barn.
Absolutt!Uansett, jeg syns det blir litt flisespikking over småting hvis vi skal henge oss opp i om krigsflyktninger får lov til å reise gratis med trikk og buss. Det er kanskje andre ting som er viktigere.