Valentino
J. Brünnhilde
Du trenger kaffe!Det hadde i det minste blitt noe vanskeligere uten én knagg man kunne hektet all kritikk på, uavhengig av om den er relevant for kritikken.
Du trenger kaffe!Det hadde i det minste blitt noe vanskeligere uten én knagg man kunne hektet all kritikk på, uavhengig av om den er relevant for kritikken.
Halmstrået en kanskje kan gripe, er at Støre venter på at hun selv trekker seg. Stort er det ikke, siden det er gått måneder siden saken dukket opp. Og ydmykhet er neppe Kjerkols mest framtredende egenskap... Så her må nok lederskap til, noe som igjen ikke er Støres mest fremtredende egenskap.Full tillit .
No har ho iallfall vorte kalla inn på teppet: «Hva er det jeg hører, fru Kirkol, har De fusket i faget?»Halmstrået en kanskje kan gripe, er at Støre venter på at hun selv trekker seg. Stort er det ikke, siden det er gått måneder siden saken dukket opp. Og ydmykhet er neppe Kjerkols mest framtredende egenskap... Så her må nok lederskap til, noe som igjen ikke er Støres mest fremtredende egenskap.
Viss eg nokon gong vert statsminister, vil eg gjerne vita kven som kom på avventa dette til Nord konkluderte med det openberre. Veldig genialt verkar det ikkje å vera.Torsdag klokken 14.20 ankom helseministeren Statsministerens kontor (SMK) i sort tjenestebil.
Først trodde jeg du skrev minus 15 %, men da ville de vel havnet på minussiden, og det går kanskje ikke med negative stortingsmandater.~15 % oppslutning ved neste valg.
Godt poeng, og som @Hønndjevelen sa: Det ville vore rart å ikkje ha planen klar.Statsministeren blir neppe å gjøre noe i denne saken før resultatet er offentlig. Det er ikke vanlig å handle ut fra lekkasjer til avisene.
Tror ikke så mange henger seg opp i at Sindre tapte penger på amatøraktig aksjehandel, eller at han bar den SivIng ringen.Hvilket han neppe gjør, og både Sindre og Erna kan ture frem som de vil uten å bli straffet av velgerne.
Fra en kommentar;Men sannsynlegvis er strategien å la Kjerkol sitja: Indremedisinsk/taktisk i Ap, og fordi relevansen er mindre enn i tilfellet Borch.
Min yngste datter skrev sin bachelor i en forskningsgruppe på Rikshospitalet. Dyktige folk, jobber med å identifisere genetiske risikofaktorer for multippel sklerose. Kjerkol er deres øverste sjef. Jeg mistenker også at de ærede doctores som ultimat rapporterer til henne ikke er synlig imponert over sin sjefs etikk og integritet.Fra en kommentar;
-Men Kjerkol har også ansvar for utdanning av studenter og alle som er i praksis i helseforetakene.
Til sammen rapporterte de 44 helseforetakene om driftskostnader til forskning på 4,7 milliarder kroner i 2021, ifølge SSB. De rapporterte å ha utført 3350 forskningsårsverk.
Hun er dermed sjef for en del veldig viktig forskning og utdanning i dette landet. At hun selv har fusket og plagiert på sin masteroppgave betyr nå at hun vil slite med å ha tillit som helseminister i disse miljøene. Å ha autoritet i tøffe beslutninger her kan bli svært utfordrende.
Dette har derfor også relevans for hvilke konsekvenser denne fuskesaken bør få.
Ja dette har du åpenbart greie på Juridisk direktør ? Master sier du ? Nei trenger ikke detmastergrad..
jeg styrer konsekvent unna mastergrad når jeg ansetter, erfaring, personlighet, motivasjon og intelligens er det som teller.
når noen smeller en mastergrad i bordet så tenker jeg, åja du er så dum at du bruker 500.000 på et papir, i tillegg taper du fem år med inntekt og personsparing, samt praktisk erfaring
når du i tillegg jukser på mastergraden forteller det meg at du er dum som et brødhue
juridisk direktør? Dummeste tittelen jeg har hørtJa dette har du åpenbart greie på Juridisk direktør ? Master sier du ? Nei trenger ikke det
Det spørst vel litt kva jobb det er?men faktum er at master i likestilling eller svart historie er ikke nødvendig for å utføre en jobb