Per a property transaction made by Bombardier before the 2019 sale to DHC, DHC had to vacate its Downsview, Toronto, manufacturing facility in August 2022, and as of August 2023 is planning to restart Dash 8 production in Wheatland County, Alberta, by 2033. At the July 2024 Farnborough International Air Show, DHC announced orders for seven Series 400 aircraft, an order for a newly introduced quick-change combi aircraft conversion kit, and a new factory refurbishment programme.
Tømmermesteren jeg brukte på en del home improvement sa en gang at i Norge driver man mye med nedpussing, ikke oppussing. Toppklasse håndverk som har stått i 100 år og ville stått i 100 til rives ned og erstattes med gipsplater og dets like.Word.
Selv brukte jeg store deler av søndagen på å kitte om et 105 år gammelt kjøkkenvindu. Beslagene så ikke ut, men først slipemaskin, et døgn i fosforsyrebad, deretter en dypp i nøytraliserende sodaoppløsning, og rusten var kjemisk vekk. Grunning og maling, holder i 105 år til.![]()
Interiørbulimi
Nytt kjøkken, nye gardiner, nye møbler. Nordmenn er europamestere i oppussing. Det er helt galskap.www.nrk.no
Ikke de små Dash 8q100/200/300. De gikk ut av produksjon for ca 15 år siden. Dash 8Q400 stoppet produsert i 2021.. Om de kan hostes opp igjen vet jeg ikke men tvilerMistenkte det.
Man kan fortsatt bestille en Dash 8.