Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.029
    Sted
    Bergen
    Det er faktisk ille, google prøver å ta over slik at man "må bruke google" for å få de beste prisene. Og hvordan skal vi som forbrukere vite hva før pris er ifbm salg o.l når det har vært svært rabattert når man har gått via google søk, er denne prisen som er før prisen?
    Såkalt dynamisk prising er noe forbanna tull og bare vent til det kommer til fysiske butikker (de har allerede begynt i usa) der prisene endrer seg for deg (grunnet ulike parametere) når du går inn i butikken for å handle.
    Syns ikke dette er noe å heie frem
    Hehe
    Helt rett fordi de fleste gir Google all sin kjøpe informasjon…
    Jeg kjøper mye godt&blandet, snart får jeg vel en pling om billig g&b når jeg går forbi godtehylla hos den lokale kjøpmannen

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.988
    Torget vurderinger
    1
    Hva er forskjellen på denne Google-tjenesten og prisjakt.no ?
    Om du sammenlikner dette med prisjakt har du ikke forstått hva dette er. Det er dynamisk prising til den enkelte bruker. Poenget er at det er sannsynligvis vil være negativt for forbruker på sikt pga uoversiktlig marked. Negativt for butikkene pga lavere marginer, men svært positivt for Google som i så fall blir en markedsstandard.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.894
    Om du sammenlikner dette med prisjakt har du ikke forstått hva dette er. Det er dynamisk prising til den enkelte bruker. Poenget er at det er sannsynligvis vil være negativt for forbruker på sikt pga uoversiktlig marked. Negativt for butikkene pga lavere marginer, men svært positivt for Google som i så fall blir en markedsstandard.
    Det er derfor jeg spør. Ellers takk for svar.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn