Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.978
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har alle TT-skivene i original pressing. "Happiness is easy" har blitt misbrukt i testøyemed :(.
    "Spirit of eden" koster ca 1000 kr for et godt eksemplar på Discogs og prisen går neppe ned med den triste nyheten. Får snurre den i natt i totalmørke.

Har du original pressingene også, og fått sammenlignet lydkvaliteten?

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Har alle TT-skivene i original pressing. "Happiness is easy" har blitt misbrukt i testøyemed :(.
    "Spirit of eden" koster ca 1000 kr for et godt eksemplar på Discogs og prisen går neppe ned med den triste nyheten. Får snurre den i natt i totalmørke.

Har du original pressingene også, og fått sammenlignet lydkvaliteten?
    It’s my life er original press, de to andre er nypress. Jeg har ikke sammenlignet med originalene. Men de har vel rykte på seg for å låte bra de og. Bortsett fra Laughing Stock som skal ha en litt tvilsom pressing.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det må vel ha vært over 30 år siden det kom en ny Deep Purple plate i hus. Så da var det vel på tide med ett gjenhør med de gamle heltene. Fireball synes jeg er en av de bedre utgivelsene deres. Så den måtte bare hankes inn.

B58603FB-9590-423F-BA4C-7668D64414C9.jpg

Og Rhino leverer igjen. Topp pressing osv. Kan ikke huske at jeg har hørt Fireball låte så bra før :)

F1C2CB64-5CDB-46FD-B1D6-F40886D7EB93.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Siden jeg først er inne på lilla artister og plater..
    Musicology med Prince dukket opp i posten i dag. Nylig utgitt på lilla gull for første gang (bortsett fra ett lite promo opplag i 2004). Og for dem som liker gammel Prince er dette godsaker. Plata ga også Prince ett aldri så lite comeback etter ett tiår med nanvneskifte og mye annet rart.

26115B84-C788-43E2-8707-C62DC3694A8E.jpg

Fin pressing er det også.

Smaksprøver

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så mye lilla... Har du gjemt unna fotformskoa ? :cool:. Har foreløpig ikke fått helt fot for Prince.. Har tilogmed vært på konsert en gang, uten at jeg tok av da..Hmm, får holde meg til gammaldans.. :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Så mye lilla... Har du gjemt unna fotformskoa ? :cool:. Har foreløpig ikke fått helt fot for Prince.. Har tilogmed vært på konsert en gang, uten at jeg tok av da..Hmm, får holde meg til gammaldans.. :)
    Som den allsidige mannen jeg er så bærer jeg både fotformsko og cowboystøvler med den største selvfølgelighet ;)

Men at du ikke fikk fot for Prince live fatter jeg ikke. Fyren var jo ett fyrverkeri på scenen. Så ham selv i Bergen for ca. 10 år siden, og det var ståpels fra første note.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Som den allsidige mannen jeg er så bærer jeg både fotformsko og cowboystøvler med den største selvfølgelighet ;)

Men at du ikke fikk fot for Prince live fatter jeg ikke. Fyren var jo ett fyrverkeri på scenen. Så ham selv i Bergen for ca. 10 år siden, og det var ståpels fra første note.
    Skal gi han en sjanse, nå som jeg er gammel og satt...

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Siden jeg allerede har fotformskoene på så kjøres det på med mer lilla musikk.

Machine Head har vel status som den beste Purple plata. Skal ikke si meg uenig i det, selv om Smoke on the Water er noe utslitt.
    Uansett er dette musikk som ble spilt mye i ungdommen og som jeg har mange gode minner knyttet til.
    Min utgave er en dansk! førstepressing som har en svak odør av gammel snadde, støv og linolje ;)
    Selve vinylen er dog mint og låter knall.

2429FDAF-C153-49EA-BB29-B4D39BB10E97.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Skal gi han en sjanse, nå som jeg er gammel og satt...
    ;)

Gi ham en sjanse, det værste som kan skje er at du får bekreftet gamle fordommer :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.781
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Trenger ikke Prince for å få ståpels i Bergen :D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.371
    Torget vurderinger
    1
    Det må vel ha vært over 30 år siden det kom en ny Deep Purple plate i hus. Så da var det vel på tide med ett gjenhør med de gamle heltene. Fireball synes jeg er en av de bedre utgivelsene deres. Så den måtte bare hankes inn.

Vis vedlegget 533729

Og Rhino leverer igjen. Topp pressing osv. Kan ikke huske at jeg har hørt Fireball låte så bra før :)

Vis vedlegget 533727
    HVOR fikk du tak i den plata?

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 533729

Og Rhino leverer igjen. Topp pressing osv. Kan ikke huske at jeg har hørt Fireball låte så bra før
    Her har du en link:
    http://https://www.amazon.com/Fireball-Remastered-Gram-Purple-Vinyl/dp/B07JN1RKQ6/ref=sxbs_sxwds-stvp?keywords=Deep+purple&pd_rd_i=B07JN1RKQ6&pd_rd_r=b671e6a8-caa6-4118-a6ce-0663b6d86dfd&pd_rd_w=vjHCp&pd_rd_wg=AT4ct&pf_rd_p=5c5ea0d7-2437-4d8a-88a7-ea6f32aeac11&pf_rd_r=SFNTVF1Q4ZA8JK1XCFVR&qid=1552685926&s=music
    H

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.371
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 533729

Og Rhino leverer igjen. Topp pressing osv. Kan ikke huske at jeg har hørt Fireball låte så bra før
    Her har du en link:
    http://https://www.amazon.com/Fireball-Remastered-Gram-Purple-Vinyl/dp/B07JN1RKQ6/ref=sxbs_sxwds-stvp?keywords=Deep+purple&pd_rd_i=B07JN1RKQ6&pd_rd_r=b671e6a8-caa6-4118-a6ce-0663b6d86dfd&pd_rd_w=vjHCp&pd_rd_wg=AT4ct&pf_rd_p=5c5ea0d7-2437-4d8a-88a7-ea6f32aeac11&pf_rd_r=SFNTVF1Q4ZA8JK1XCFVR&qid=1552685926&s=music
    H
    Se der ja. Takker.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Helg igjen og strålende innevær utenfor.
    Denne plata med Popol Vuh fikk jeg for noen uker siden. Men har ikke mannet meg opp for å spille den før nå.
    101708FC-90EE-46FB-AA45-99104ED3987E.jpg

Jeg kan ikke si at dette var musikk jeg umiddelbart falt for, men det var ikke helt på trynet heller(til å være prog).
    Får file det under musikk jeg må høre mer på om jeg skal ha en sjans til å forstå det :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    En annen plate som kom i hus denne uka er The Flying Burrito Brothers’ andre album Burrito Deluxe.
    Ikke like bra som første plata, men bedre enn de fleste :) Plata er nylig utgitt av IR, og som vanlig fra dem så er det førsteklasses utgivelse.

7F61D6A7-A0CF-4AB5-BA24-A8ED68FEB20A.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nok en lilla plate er på plass i samlingen. Denne gang In Rock som var førsteplata med Mk II besetningen. Jeg synes ikke denne er like bra som Fireball og Machine Head. Det er også en litt rufsete innspilling, men det funker uansett.

661314DE-CD51-4630-9D84-89557F6591BA.jpg

Sist redigert:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.118
    Sted
    Bartistan
    Husken er en upålitelig jævel, men min lilla Fireball LP låter bedre enn noen annen utgave jeg har hørt før, uansett format. Tror jeg, da...
    Jeg skrøner jo ikke så lenge jeg tror på det sjøl?
    Eller? ;)
    In Rock har jeg kun hørt antikke pressinger av, men da på like antikt lavbudsjettutstyr

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Påskeferien har kommet skikkelig i gang i dag. Sola skinner fra skyfri himmel og vi har kjørt inn på hytta.
    Baljen er hentet frem etter vinteropplag og bunnsmurt. Klar for sjøsetting i morgen. Da gjenstår det bare å åpne en flaske vin og nyte kvelden.

God påske ønskes alle hfs’ere. Selv halvsvenskene øst for langfjella ;)

Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.642
    Sted
    Hus
    Jeg er veldig enig med deg E. Largo. Fryktelig synd at innspilling (og mastring) ikke holder mål . For Gud bedre hvor bra Child in Time kunne ha vært.
    Hjelper ikke uansett hva en finner på her pga ullen mastertape. Kjøpte denne på cd da den kom på 80 tallet, og la merke til at den hadde ADD merker. Nimbus mikset denne digitalt, men det fint lite en kan gjøre med en lasaron i smoking dessverre...… ???

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Marvin Gaye’s You’re the Man ble aldri utgitt i -72 som opprinnelig tenkt. Og først nå har det blitt utgitt sammen med andre låter som han spilte inn på den tiden. Albumet ligger på Spotty og er absolutt verdt å sjekke ut.

A4A9BDC4-0030-426C-9CC2-DBAECDF8BC6F.jpeg

Smaksprøve

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hell Freezes Over er nok en gang handlet inn, denne gangen på vinyl (har cd og dvd fra før). Så ingen skal komme her og si at jeg ikke er skikkelig haifai nisse :) Den nye utgaven er mastret av Chris Bellman og låter riktig så bra.

F48FCB96-6606-48F9-AAFC-4A5879BB1587.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det har blitt lite musikk de siste ukene. Takket være en tur til Budapest med fruen. Og diverse spennende fotballkamper på teve.
    Men jeg fikk hentet den siste plata til Son Volt på posten og den har fått noen runder på tallerkenen. Synes den er riktig så trivelig, så det blir garantert flere.

1D0E1417-C42B-452F-BBE8-928BE29CB6A9.jpg

Smaksprøve

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk også tatt turen innom Shabby Records og handlet litt ymse i dag. Stort sett strøkne saker som jeg ser frem til å få spilt.
    Og så fant jeg endelig en Masterdisk Steely Dan/Greatest Hits. Og den låter skikkelig fett :)

F84BF6BF-F787-4123-AE48-15403D41F5B3.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med dagen alle sammen.

En lang dag går mot slutten. Ungene har gått i tog og spist nok pølser, is og godteri til å gjøre dem kvalme. Og vi voksne har nytt det fine været. Kan ikke huske sist det var så varmt på 17 mai.

Men nå har det skyet over og temperaturen sunket noe. Så da benytter man sjansen til å trekke ned i kjellerstua, jekke en øl og sette på en av de sist ankomne platene. Katalogen til Buffalo Springfield er nylig reutgitt på vinyl. Både enkeltvis og i boks. Jeg har foreløpig nøyd meg med Buffalo Springfield Again. Og den er glimrende. Både mastring og pressing er forbilledlig.

FA645A8F-9A44-48DC-8CF5-1C09F64DA8CE.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Denne uka har jeg også rukket å avhende to poser med dubletter til Shabby. Man må jo begynne å lure på om man begynner å bli dement når man har handlet inn så mye plater som man hadde fra før :p Noe av det var resultat av jeg har fått tak i bedre versjoner, men allikevel.

Og som vanlig går jeg aldri tomhendt ut fra sjappa til Vidar. Her er ukens fangst.
    F808CF95-AA61-4D0E-9039-B461D0276E31.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.978
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Å legge inn på Discogs skal visstnok hjelpe mot kjøp av dubletter. Likevel klarer visse herrer å pådra seg slike. Hvis du og jeg er demente, hva skal vi kalle disse herrene, da?:rolleyes:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Når plata starter med dette verset. Ja, da vet du hvilken sjanger du hører på ;)

If you're feeling lonely
    And think you're the only one
    Left that's alone in a bar
    If you need somebody
    With shoulders to cry on
    Well, baby, I'm not very far
    Just look for my name on a jukebox
    When you're tired of being alone
    Put in a dime
    And I'll take the time
    To sing you a sad country song

Jepp i kveld er det køntri på tallerkenen.
    41682DB2-C2CB-43EF-9838-E2EACAF5DEEF.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Å legge inn på Discogs skal visstnok hjelpe mot kjøp av dubletter. Likevel klarer visse herrer å pådra seg slike. Hvis du og jeg er demente, hva skal vi kalle disse herrene, da?:rolleyes:

Jeg har vurdert å legge inn samlingen på Discogs i flere år nå. Men det viser seg at jeg er like flink til å legge inn platene mine som Karmana er til å vaske sine :p

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn