Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.902
    Antall liker
    26.777
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Knall god plate:) Jesus of Surburbia episkt spor:eek:
    Enig. Vinylen er mastret hos Sterling og låter betydelig bedre enn CD’en. Et musst for alle fans av stadionpunk :)
    Ville ikke si jeg syns den låter bra på vinyl, men helt enig med deg her:) vi var ikke helt enige ang Cardigans og jeg hade nok feil der:rolleyes:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Knall god plate:) Jesus of Surburbia episkt spor:eek:
    Enig. Vinylen er mastret hos Sterling og låter betydelig bedre enn CD’en. Et musst for alle fans av stadionpunk :)
    Ville ikke si jeg syns den låter bra på vinyl, men helt enig med deg her:) vi var ikke helt enige ang Cardigans og jeg hade nok feil der:rolleyes:
    Det er jo ikke snakk om noen haifai innspiling her :) Forskjellen er på cd og lp er hovedsaklig dynamisk kompresjon. Mye det samme som med Cardigans. Ikke alle bryr seg like mye om dette, men for meg er det skikkelig plagsomt med høy dynamisk kompresjon.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    ... Ikke alle bryr seg like mye om dette, men for meg er det skikkelig plagsomt med høy dynamisk kompresjon.
    Enig, og det irriterer meg at det irriterer meg. Stadig mer, attpåtil. Det gikk ganske greit før i tia.
    Jeg har blitt en gammel grinebiter :rolleyes:
    Trøst deg med at du ikke er alene, for meg er dette like irriterende som autotune ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.902
    Antall liker
    26.777
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Knall god plate:) Jesus of Surburbia episkt spor:eek:
    Enig. Vinylen er mastret hos Sterling og låter betydelig bedre enn CD’en. Et musst for alle fans av stadionpunk :)
    Ville ikke si jeg syns den låter bra på vinyl, men helt enig med deg her:) vi var ikke helt enige ang Cardigans og jeg hade nok feil der:rolleyes:
    Det er jo ikke snakk om noen haifai innspiling her :) Forskjellen er på cd og lp er hovedsaklig dynamisk kompresjon. Mye det samme som med Cardigans. Ikke alle bryr seg like mye om dette, men for meg er det skikkelig plagsomt med høy dynamisk kompresjon.
    Denne utgivelsen er det jeg har, bør ikke være allt for plagsom for deg:rolleyes:
    Album details - Dynamic Range Database
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe... Søte grinebitere.. ;). Men såklart, irriterende, men intet nytt.. Og uansett er gjengivelse via et stereoanlegg blekt , som oftest ifht virkeligheten... Hilsen en annen grinebiter.. :rolleyes:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hehe... Søte grinebitere.. ;). Men såklart, irriterende, men intet nytt.. Og uansett er gjengivelse via et stereoanlegg blekt , som oftest ifht virkeligheten... Hilsen en annen grinebiter.. :rolleyes:
    Det er den samme utgivelsen som jeg har. Til sammenlikning er tallene for CD’en 5, 4 og 6.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hehe... Søte grinebitere.. ;). Men såklart, irriterende, men intet nytt.. Og uansett er gjengivelse via et stereoanlegg blekt , som oftest ifht virkeligheten... Hilsen en annen grinebiter.. :rolleyes:
    Intet nytt nei. Men jeg har inntrykk at dette har bedret seg de siste årene. Noe som jo er dårlig nytt for en grinebiter som liker å hevde att alt var mye bedre før :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe... Søte grinebitere.. ;). Men såklart, irriterende, men intet nytt.. Og uansett er gjengivelse via et stereoanlegg blekt , som oftest ifht virkeligheten... Hilsen en annen grinebiter.. :rolleyes:
    Intet nytt nei. Men jeg har inntrykk at dette har bedret seg de siste årene. Noe som jo er dårlig nytt for en grinebiter som liker å hevde att alt var mye bedre før :D
    Det var det ikke... Selv om jeg forsøker fortvilet å målbære at verden er mye verre nå... I det ligger det vel en slags resignasjon hos undertegnede... Men klager ikke... Selv om favorittlaget fra bartebyen er sorgen nå. Og de var bedre før.. Sa grinebiteren..:cool:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    I dag fikk jeg tatt turen innom Shabby Records. En stund siden jeg var der sist. Rakk ikke å få sett på så mye, men noen bunker rakk jeg da. Og for en gangs skyld så fant jeg noe gammel soul og funk. Ikke akkurat hverdagskost på disse kanter. Så disse platene fikk bli med hjem + ett par andre.

    9BE2A58C-8064-4ED4-A59C-6205FD88E142.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Frankie er fine greier. Mr Jones har og gjort mye bra. Soul og funk går iallefall køntri en høy gang her i gården ;)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Annlegget har ligget brakk denne uka. Har hatt snekkere på besøk som har skiftet en del vinduer i huset. Men i dag ble de endelig ferdige med det innvendige arbeidet og hulen kunne tas i bruk igjen. Men da Michael Kiwanukas siste skulle få jomfruturen på spilleren så ble det desverre tydelig at PU trenger en justering. Men PU vekta hadde dessverre flatt batteri, så det ble det ikke noe av:( Men man har jo heldigvis alternativer. Ikke det mest sexy formatet, men Spotty får duge i kveld.

    E6024FE4-97D6-417F-8452-27E4174EF30F.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kjellerstua har fått nye vinduer, og da må det jo handles inn nye gardiner. Valget har falt på plissè gardiner. Men så kommer jo det opplagte spørsmålet. Hvilken type har de beste akustiske egenskapene ? Kid eller Ikea, eller kanskje Kirsch ?
    Livet som audiofil kan være frustrerende til tider ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.945
    Antall liker
    17.274
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjellerstua har fått nye vinduer, og da må det jo handles inn nye gardiner. Valget har falt på plissè gardiner. Men så kommer jo det opplagte spørsmålet. Hvilken type har de beste akustiske egenskapene ? Kid eller Ikea, eller kanskje Kirsch ?
    Livet som audiofil kan være frustrerende til tider ;)
    Hehehe, nesten ikke til å holde ut, vil jeg si.
    Da kjøper du inn alle tre typene og kjører en blindtest!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.467
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Kjellerstua har fått nye vinduer, og da må det jo handles inn nye gardiner. Valget har falt på plissè gardiner. Men så kommer jo det opplagte spørsmålet. Hvilken type har de beste akustiske egenskapene ? Kid eller Ikea, eller kanskje Kirsch ?
    Livet som audiofil kan være frustrerende til tider ;)
    Mye seriøse I-landsproblemer man må bekymre seg over:)
    Men, når det er sagt så (ikke IKEA, Kid, Jysk osv) finnes det flere stoffkvaliteter, tykkelser osv å velge mellom hos de som produserer på mål/bestilling.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kjellerstua har fått nye vinduer, og da må det jo handles inn nye gardiner. Valget har falt på plissè gardiner. Men så kommer jo det opplagte spørsmålet. Hvilken type har de beste akustiske egenskapene ? Kid eller Ikea, eller kanskje Kirsch ?
    Livet som audiofil kan være frustrerende til tider ;)
    Hehehe, nesten ikke til å holde ut, vil jeg si.
    Da kjøper du inn alle tre typene og kjører en blindtest!
    Helt klart ett godt råd. Ikke det mest økonomiske da.
    Men jeg ante ikke at du var så analytisk anlagt ;)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kjellerstua har fått nye vinduer, og da må det jo handles inn nye gardiner. Valget har falt på plissè gardiner. Men så kommer jo det opplagte spørsmålet. Hvilken type har de beste akustiske egenskapene ? Kid eller Ikea, eller kanskje Kirsch ?
    Livet som audiofil kan være frustrerende til tider ;)
    Mye seriøse I-landsproblemer man må bekymre seg over:)
    Men, når det er sagt så (ikke IKEA, Kid, Jysk osv) finnes det flere stoffkvaliteter, tykkelser osv å velge mellom hos de som produserer på mål/bestilling.
    Og ikke nok med det. Det finnes dobble, lystette, og i forskjellige farger også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.945
    Antall liker
    17.274
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjellerstua har fått nye vinduer, og da må det jo handles inn nye gardiner. Valget har falt på plissè gardiner. Men så kommer jo det opplagte spørsmålet. Hvilken type har de beste akustiske egenskapene ? Kid eller Ikea, eller kanskje Kirsch ?
    Livet som audiofil kan være frustrerende til tider ;)
    Hehehe, nesten ikke til å holde ut, vil jeg si.
    Da kjøper du inn alle tre typene og kjører en blindtest!
    Helt klart ett godt råd. Ikke det mest økonomiske da.
    Men jeg ante ikke at du var så analytisk anlagt ;)
    Hehehe, økonomien er nok ikke den største utfordringen her. Skulle likt å se noen skru opp og ta ned gardiner fortløpende for å gjennomføre denne testen! :rolleyes:

    Analyse er kjedelig, men jeg kan da det når jeg vil/må. Er tross alt matte og naturfaglærer (i tillegg til samfunnsfag og KRLE)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kjellerstua har fått nye vinduer, og da må det jo handles inn nye gardiner. Valget har falt på plissè gardiner. Men så kommer jo det opplagte spørsmålet. Hvilken type har de beste akustiske egenskapene ? Kid eller Ikea, eller kanskje Kirsch ?
    Livet som audiofil kan være frustrerende til tider ;)
    Hehehe, nesten ikke til å holde ut, vil jeg si.
    Da kjøper du inn alle tre typene og kjører en blindtest!
    Helt klart ett godt råd. Ikke det mest økonomiske da.
    Men jeg ante ikke at du var så analytisk anlagt ;)
    Hehehe, økonomien er nok ikke den største utfordringen her. Skulle likt å se noen skru opp og ta ned gardiner fortløpende for å gjennomføre denne testen! :rolleyes:

    Analyse er kjedelig, men jeg kan da det når jeg vil/må. Er tross alt matte og naturfaglærer (i tillegg til samfunnsfag og KRLE)
    Det må jeg si var allsidig, fire lærere i en og samme kropp. Men hvilket av disse fagene vil du si er mest relevant for hobbyen ?
    Jeg må si at jeg er litt usikker, men holder en knapp på KRLE ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.945
    Antall liker
    17.274
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Helt klart ett godt råd. Ikke det mest økonomiske da.
    Men jeg ante ikke at du var så analytisk anlagt ;)
    Hehehe, økonomien er nok ikke den største utfordringen her. Skulle likt å se noen skru opp og ta ned gardiner fortløpende for å gjennomføre denne testen! :rolleyes:

    Analyse er kjedelig, men jeg kan da det når jeg vil/må. Er tross alt matte og naturfaglærer (i tillegg til samfunnsfag og KRLE)
    Det må jeg si var allsidig, fire lærere i en og samme kropp. Men hvilket av disse fagene vil du si er mest relevant for hobbyen ?
    Jeg må si at jeg er litt usikker, men holder en knapp på KRLE ;)
    Haha, veldig betimelig spm og antagelse, Large!
    Innrømmer at jeg pendler mellom viten og tro når det kommer til haifai, og det er litt deilig også. Synes det er slitsomt å være fordømt rasjonell og analyserende hele tiden - ikke mitt mål med denne hobbyen, altså. Av og til er det helt ok å bare la det "trå til" og la ørene/hjernen fortelle meg hva som er best, selv om jeg vet at jævlene er upålitelige og kan lure meg trill rundt. Greit nok, jeg jakter jo på en illusjon likevel:rolleyes:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    PU vekten har fått friske batterier og platespilleren er igjen operativ. Så da kan Kiwanukas siste få jomfruturen sin.
    Lydkvalitet har nok ikke hatt førsteprioritet på denne plata, men som vanlig er det musikken som er det viktigste. Og her skuffer Kiwanuka ikke. Man kan tydelig høre at inspirasjonskildene ligger langt tilbake i tid. Men jeg synes at låtene er såpass sterke at de står på egne ben.
    En av hovedstadsavisene ga denne en sekser, men jeg er såpass streng at jeg ikke spanderer mer enn en femmer. Dog med forbehold at den ikke vokser på meg.

    418D2739-305C-4E65-867A-944214DE1259.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.862
    Antall liker
    16.152
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    De siste akustikktiltakene er på plass :p plissègardinene likeså. Så nå kan helga bare komme. Ny godstol er også bestilt. Men er vel heldig om jeg får den til Jul. Jeg oppdaget også at det fint er plass til en gitar til på veggen, må bare overbevise kona om at det er heeelt nødvendig for en amatør å ha tre stk. først.

    6CBA1F53-8733-424E-84F9-7544C36D4FEB.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.467
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det ser jo riktig så fint ut.
    Samboer´n min skjønner heller ikke helt at jeg har behov for 3 gitarer, som attpåtil (i hennes øyne) er helt like - bortsett fra fargen.
    Men, hun skjønner jo ikke helt behovet for å ha 5 platespillere heller:confused: :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn