Hva i helsike skriver FIDELITYs redaktør?

Status
Stengt for ytterligere svar.
P

Parelius

Gjest
rolfozzy skrev:
Valentino skrev:
Ah, men denne lederen er jo ikke blasfemisk (eller kjettersk for den saks skyld), Rolfozzy, men katolsk! ;D
Hvem er da kjetterne ?
Det er faktisk besvart av redaktøren. Det eneste av informasjon som kom frem i det redaktøren skrev (leder og Jormaintervju), var at han hadde lest mye på HFS, og merket seg en gjeng med rasjonalister. Han tar derimot sannsynligvis feil hvis han tror vi er mange. De fleste er kabelentusiaster. Så rasjonalistene er kjetterne her.

Det var vel den mest åndsfattige rekke av tegn jeg har lest på lenge (mine egene unntatt) disse lyriske stykkene, så jeg overveier å ta en tur i Vår Frelsers Gravlund for å gjenvinne humøret.
 
K

kbwh

Gjest
rolfozzy skrev:
Valentino skrev:
Ah, men denne lederen er jo ikke blasfemisk (eller kjettersk for den saks skyld), Rolfozzy, men katolsk! ;D
Hvem er da kjetterne ?
Mea culpa, kan det synes som... Enhver får vel svare for seg, og noen har gjort det allerede ser jeg.

For å være litt seriøs her, så har jeg faktisk prøvd å finne ut hva det er som får meg til å reagere såpass på sitatene Soundproof har presentert, og:

Dette er løgn og forbannet dikt. På lederplass.

Derfor.

Men nå er det snart tid for malt og teologiske studier. Med lidenskapelig ørefyll til. Bach tenker jeg. Soli Deo Gloria, må vite!
 
U

utgatt60135

Gjest
rolfozzy skrev:
Kjøpte dette bladet i dag. Fylte rødvin i glasset, satte på musikk og lente meg tilbake.
Åpna bladet og tok for meg denne etterhvert så blasfemiske lederen.
men skuffende nok, den greide ikke å irritere meg. Greide knapt nok å engasjere meg.
Men det er tydeligvis en gruppe mennesker den har truffet noe så jævli. Merkelig.
He, he.. ja ikke sant.

Skulle tro noen ble påtvunget dyre kabler :).. ahh... får ikke lov til å høre først...
 
C

Cyber

Gjest
Hehe, er helt vilt som kabler fyrer stemningen gitt. Jeg skal innrømme at jeg har hørt litt forskjeller, men det har like gjerne vært positivt nedover i pris som oppover. Sist jeg lånte CD-spillere på lån fikk jeg beskjed om å ha signalkabler til 2-3 lapper for å kunne virkelig høre forskjellen mellom spillerne, syntes det var litt snodig, men fagfolka har vel rett....?
 

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Innlegg
99
Antall liker
0
Lyngen skrev:
rolfozzy skrev:
Kjøpte dette bladet i dag. Fylte rødvin i glasset, satte på musikk og lente meg tilbake.
Åpna bladet og tok for meg denne etterhvert så blasfemiske lederen.
men skuffende nok, den greide ikke å irritere meg. Greide knapt nok å engasjere meg.
Men det er tydeligvis en gruppe mennesker den har truffet noe så jævli. Merkelig.
He, he.. ja ikke sant.

Skulle tro noen ble påtvunget dyre kabler :).. ahh... får ikke lov til å høre først...
Så er det de som mener KV er en autoritet og en god lytter , som faktisk blir
påvirket til og tro på de svindyrekablene ,vanlige mennesker som meg feks ,.

Så har du den kategorien som aldri blir påvirket som har sine egne ører ;)
 
U

utgatt60135

Gjest
Soundproof skrev:
Når eksperter på elektronikk svines til i et hi-fi blad så er det faktisk ganske betydningsfullt.

På den annen side -- om KV hadde skrevet at det viktigste med musikk er nytelsen, og at denne vil/må alltid være subjektiv, styrt av hvert individs preferanser -- så hadde jeg ikke startet denne tråden. Om disse preferansene medførte avsindige utlegg på enkeltkomponenter raker meg midt i ryggen.
Han skrev at de med mest kunnskaper innen elektronikk er de som er mest påståelige skeptikere. Og han skriver at det er de som påstår at kabler ikke påvirker lyden som sprer falske myter.

Jeg skjønner ikke at det er så galt å skrive dette i en leder. Hvorfor skal de ikke få ha en klar mening om kabler? Overdrivelser er en annen sak og det finnes det mange eksempler på. Det har noe med personlighet å gjøre også. Noen snakker med store ord mens andre er nøkterne. Vi får ta folk som de er og lese litt mellom linjer av og til. Og ikke ta HiFi så dypt alvorlig. I alle fall ikke kabler ;).
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
16
Ikke noe å ase seg opp over dette.Det er litt forskjell på kabler,men ikke på langt nær nok til at det er mulig for en kabel å "fylle lokalet med himmelsk lyd"samtidig som en annen "dreper alt liv i musikken".Den bitte lille forskjellen i alle fall jeg har greid å konstatere er å finne i blandt billigkablene.Sjiktet 50 kr til ca 2-300.Har til dags dato ikke greid å få aha-opplevelser ved å benytte dyre og svindyre kabler.
-Men kanskje var ikke erfaringen på plass for 25 år siden til å høre forskjell,mens nå når erfaringen er på plass,er ikke ørene på plass lenger.... ;D
Mvh Rune
 

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Innlegg
99
Antall liker
0
Lyngen skrev:
Soundproof skrev:
Når eksperter på elektronikk svines til i et hi-fi blad så er det faktisk ganske betydningsfullt.

På den annen side -- om KV hadde skrevet at det viktigste med musikk er nytelsen, og at denne vil/må alltid være subjektiv, styrt av hvert individs preferanser -- så hadde jeg ikke startet denne tråden. Om disse preferansene medførte avsindige utlegg på enkeltkomponenter raker meg midt i ryggen.
Han skrev at de med mest kunnskaper innen elektronikk er de som er mest påståelige skeptikere. Og han skriver at det er de som påstår at kabler ikke påvirker lyden som sprer falske myter.

Jeg skjønner ikke at det er så galt å skrive dette i en leder. Hvorfor skal de ikke få ha en klar mening om kabler? Overdrivelser er en annen sak og det finnes det mange eksempler på. Det har noe med personlighet å gjøre også. Noen snakker med store ord mens andre er nøkterne. Vi får ta folk som de er og lese litt mellom linjer av og til. Og ikke ta HiFi så dypt alvorlig. I alle fall ikke kabler ;).
Har du vært inne på tanken at KV faktisk har stor markedspåvirkning ?
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.587
Antall liker
4.604
Torget vurderinger
10
Heldigvis er det 10-20 personer på nettet her som ikke lar seg lure.............
 
U

utgatt60135

Gjest
Fortizzimo skrev:
Har du vært inne på tanken at KV faktisk har stor markedspåvirkning ?
|

Det har han helt klart! Men vil du eller andre kjøpe dyre kabler uten å teste selv og uten å stole på egne ører? Skal han ikke kunne si at kabler kan gi bedre lyd fordi han har markedspåvirkning?
 

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Innlegg
99
Antall liker
0
SAL skrev:
Heldigvis er det 10-20 personer på nettet her som ikke lar seg lure.............
Det er viktig og ha noen å se opp til .Hvis det er 10-20 stykker så har jeg mange som kan bli mine rettledere ,de som lærer andre og ikke bli lurt eller påvirket av reklame . ;D ;D ;D ;D ;D
 

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Innlegg
99
Antall liker
0
Lyngen skrev:
Fortizzimo skrev:
Har du vært inne på tanken at KV faktisk har stor markedspåvirkning ?
|

Det har han helt klart! Men vil du eller andre kjøpe dyre kabler uten å teste selv og uten å stole på egne ører? Skal han ikke kunne si at kabler kan gi bedre lyd fordi han har markedspåvirkning?
Mener han med fordel kan moderere språkbruken ,dette er til hans fordel som troverdig formidlere i Norges mest anerkjente HIFI Blekke .
kanskje ikke så bombastisk .
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.587
Antall liker
4.604
Torget vurderinger
10
Fortizzimo skrev:
Lyngen skrev:
Fortizzimo skrev:
Har du vært inne på tanken at KV faktisk har stor markedspåvirkning ?
|

Det har han helt klart! Men vil du eller andre kjøpe dyre kabler uten å teste selv og uten å stole på egne ører? Skal han ikke kunne si at kabler kan gi bedre lyd fordi han har markedspåvirkning?
Mener han med fordel kan moderere språkbruken ,dette er til hans fordel som troverdig formidlere i Norges mest anerkjente HIFI Blekke .
kanskje ikke så bombastisk .
Fordi noen få mener det? Ytringsfrihet........
 
U

utgatt60135

Gjest
Fortizzimo skrev:
Lyngen skrev:
Fortizzimo skrev:
Har du vært inne på tanken at KV faktisk har stor markedspåvirkning ?
|

Det har han helt klart! Men vil du eller andre kjøpe dyre kabler uten å teste selv og uten å stole på egne ører? Skal han ikke kunne si at kabler kan gi bedre lyd fordi han har markedspåvirkning?
Mener han med fordel kan moderere språkbruken ,dette er til hans fordel som troverdig formidlere i Norges mest anerkjente HIFI Blekke .
kanskje ikke så bombastisk .
DET er jeg HELT enig i!
 
K

kbwh

Gjest
@Parelius

Acquinas 1 - Ockham 0. Trur eg. Mer malt vil kanskje bibringe andre religiøse erkjennelser.

(Til glede for nye lesere: Dom har en lek i Finland. Man er tre personer i et rum, och dom tre personerna drikker en kassa sprit. Så skal en av dom tre personerna gå ut av rummet, og dom två andra skal finna ut hvem det var der gikk ut av rummet.
Denna leken kan ochså lekas av två personer, men då trengs det mera sprit.)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.934
Antall liker
6.015
Torget vurderinger
2
Nå har denne diskusjonen gått langt nok.

Jeg har forståelse for at det ble reaksjoner for lederen til KV i siste Fidelity, men nå er nok det meste sagt i denne saken.

HFS ønsker også å ha et godt forhold til Fidelity, og vi tillater selvfølgelig kritikk av det som måtte stå i bladet, men som sagt, så er vel poenget i denne saken forlengst kommet på banen, og videre diskusjon ses på som unødvendig mot både KV og Fidelity.

Mvh
Høvdingen
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn