Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Kjører en 2000-modell Hyundai Atos
    ...fordi Caravellen står på verksted med havarert girkasse...
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Jeep er morsomt!! Men du bør kunne småfix,særlig med det elektriske. Det er ustabilt,for å si det sånn....
    Den tar seg frem til han tipper rundt,med automat 4trekk og sperre. Yppelig på traktorveier og ellers der du ikke trudde det var mulighet å ta seg frem :eek:
    Den e oppgitt til noe omkring 200hk. men dreiemomentet(og forbruket) er av en annen verden. Som å sammenligne 200hk på mc mot en traktor ;) Billig å kjøpe i alle fall,leketøy som går an å kjøre til butikken med også.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ingen dårlig bilpark det Thumper! Alfa skal jeg og ha endag, men da som bil nr 2 så jeg slipper å bli stående ;D
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.295
    Antall liker
    1.317
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    pahf skrev:
    Ingen dårlig bilpark det Thumper! Alfa skal jeg og ha endag, men da som bil nr 2 så jeg slipper å bli stående ;D
    Alfa Romeo'n er bil nr 2 ;)
    90% av tiden er det kun en i bilen og da er Roadster'n ypperlig :) Liten, rask, morsom, driftsikker, bensingjerrig og med tanke på vinteren... har Warm up system... :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vil tro at Roadsteren er hinsides morro ja, kunne godt tenkt meg en slik, men harmonerer så lite med barnevogn ;)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.588
    Antall liker
    7.123
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    eposhansen skrev:
    Den tar seg frem til han tipper rundt
    Eller du graver deg ned i gjøre eller annet til ramma ligger nedpå, så du mister marktrykket - da får man si som i the julekalender: "Der står du godt" ;D

    Firehjulstrekk er ypperlig for å kjøre seg fast på helt utilgjengelige områder... ;D

    Om du skal kjøpe jeep eller annen firehjulstrekker - sjekk gjerne http://www.offroad.no for tråder om bilenes svakheter. Du finner forum for de fleste varianter av ordentlig firehjulstrekker der :)

    Bare pass deg at ikke dama di blir som i vedlagte bilde...

    Johan-Kr
     

    Vedlegg

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    He He ;-))
    Neida har enda ikke kjørt på det viset,har trillet med et par biler men ikke med jeep,n...
    Er blitt voksen.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Kjører denne tid til annen. Hvorfor? Jo for å nyte hver km kjørt med god utsikt og nostalgia.

    Bildet her er fra pikniktur i sommer. :)
     

    Vedlegg

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.247
    Torget vurderinger
    12
    John_Harald skrev:
    Finn min nye bil i dag og er så langt veldig imponert, for en aks ;D
    Enda en Touran da. Le mans utgaven . . . :)
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Jeg fikk ny bil i går!
    Skoda Fabia stv 1,2HTP 70hk ;D
    Med klima, kjørecomp, park sens og skinnratt/girkule koster denne ganske så nøyaktig 200000.- brand new.

    En ypperlig barnefrakter eller pensjonistbil, går billig selvfølgelig og er "sprek" ifht motorstørrelse.
    Motoren er en 3 sylindret 1,2L som fysisk er bittelitt større enn batteriet ;D

    Må forøvrig presisere at jeg KJØRER denne bilen men eier den ikke.
    Den er en midlertidig erstatning etter at min Superb fikk et ublidt møte med et rådyr.
    Rådyret tapte på knockout, mens Superben ble skadet iform av støtfanger, grill og lykter.
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Fekk meg "ny" bil i helga.

    Vel, føltes iallefall slik då eg i helga fullførte ombygginga av understellet på vogna, som tidlegare har fått montert større maskin ++. Har brukt frykteleg mange timar på denne, men utseende beheld eg originalt og urørt. Bilen er ein gammal og i utg.pkt. ganske så kjedeleg Saab 9-5, som i mars 2009 flytta fokuset 100% bort frå hifi. Originalt minnar denne biltypen meir om sjekte enn bil under kjøring, så noko måtte gjerast.

    Oppskrifta på økt kjøreglede var bl.a.:
    -komplett ombygging til nyare type understell som er lettare/stivare/meir presist (rubbel og bit, både inni og mellom hjulbuane) med bl.a. aluminiumsspindler som gir endra skrubbvinkel
    -alt som er å oppdrive av polyurethaneforingar
    -grove krengestag
    -kvalitetsdemparar/-fjører
    -justerbar kuleforingar i bakstilling for optimal camber

    Ingenting synlig, mao, kun merkbart ved bruk. Morro med bil, sjøl om det kun er ei heilt ordinær stasjonsvogn.

    Fekk forøvrig tak på ein E30 325iXT som skal settast tilbake til originalstand, morsom bil det der.



    PS: Camber på svensken er kraftig justert etter bildet.

    Mvh. Karl
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.259
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Fine biler, LydKarl. Er det 2-literen, eller 2.3-literen i Saab`en? Det er jo meget trimmevillige motorer dette.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    atonal skrev:
    Hvilken motor/modell er å anbefale på disse Alfa`ene? Eksempelvis en 6`er?
    Kompis av meg hadde 3.0l V6. Nydlig maskin.
    Ikke driftsikker men herlig bil.
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    atonal skrev:
    Fine biler, LydKarl. Er det 2-literen, eller 2.3-literen i Saab`en? Det er jo meget trimmevillige motorer dette.
    Takk for det.

    Stod ein 2,0 i når eg henta vogna, vips var den bytta ut med ein 2,3.

    Maskina er forsiktig skremt opp til et akseptabelt nivå med andre dyser og forsterka clutch, uten at det overgår kva bremsene liker.

    Mange av desse er plaga med sludge, det gjelder dog ikkje mitt eksemplar (har ikkje vaska før bildet vart tatt, motoren har gått eindel før bildet vart knipsa) :



    Mvh. Karl
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.259
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    digiman skrev:
    atonal skrev:
    Hvilken motor/modell er å anbefale på disse Alfa`ene? Eksempelvis en 6`er?
    Kompis av meg hadde 3.0l V6. Nydlig maskin.
    Ikke driftsikker men herlig bil.
    Ser at det er flere av disse på finn til en billig penge. Morobil-materiale, helt sikkert.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer sterkt å begynne å kjøre den nye X3. Var å så på den i går. M-pakken er et must, da jeg ikke klarer den der sorte plasten rundt hjulbuene.

    "Ulempen" er at det er en 5-seter. Ungene (3 stk.) krangler mindre i en 7-seter.

    Prøvekjøring er vel neste steg. ::)

     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Loevhagen skrev:
    Vurderer sterkt å begynne å kjøre den nye X3. Var å så på den i går. M-pakken er et must, da jeg ikke klarer den der sorte plasten rundt hjulbuene.

    "Ulempen" er at det er en 5-seter. Ungene (3 stk.) krangler mindre i en 7-seter.

    Prøvekjøring er vel neste steg. ::)

    Har en følelse av at det kan bli mye ungekrangel på deg - X3 har fått et har lyst på design. I sterk grad også.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Jeg kjører Audi A6 2010-modell, fordi:
    1) Firehjulstrekk
    2) Utseende
    3) Jeg nesten sitter godt - og bedre enn i Volvo S80/V70 (sport- og komfortseter), BMW 5 (forrige generasjon normal og komfort). Og fordi Mercedes E-klasse ble litt dyr.
    4) Jeg kjører mye.
    5) Jeg er blitt godt vant, har et snev av bildilla og kanskje er en smule jålete når det kommer til bil.
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Flotte interiørfarger. Ser gjerne flere bilder innenifra. Tilfreds med fargekomboen selv?
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Vidar P skrev:
    Flotte interiørfarger. Ser gjerne flere bilder innenifra. Tilfreds med fargekomboen selv?
    Takk for det, er vel samme kombinasjon som du har. Det er andre Audien jeg har med sort farge utvendig og beige interiør med trepaneler av denne fargen. Angrer litt på at jeg valgte det, siden bilen er helt lik inni og bare en liten facelift i forskjell utvending. Får liksom ikke helt nybil-følelsen. Men det var jo en grunn til at jeg valgte det slik. Oppfatter vel denne fargekombinasjonen som den peneste. Minuset er vel at jeg innbiller meg at det var lettere å holde en grå interiørvariant jeg hadde for ti år siden ren og pen.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som om det er mye likhetstrekk med min ja. Min heter oyster, og det er endel lysere enn BMW's beige (venetobeige), men har samme varmetone. Noe helt annet enn grått iallefall. Har ikke hatt noe problem med smuss og renhold tross at selv gulvmattene er lyse. Men min er bare 4 mndr gammel og kjørt 9000km så regner vel med å måtte vaske mattene etter vinteren iallefall.

    Bildene kan klikkes opp.
     

    Vedlegg

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Lekker den bilen din, ja. Men jeg trodde lyse gulvmatter ville se helt j... ut ved første regnskyll?
    Jeg har aldri tort å ha annet enn svart gummi, selv da det fulgte med matter i interiørfargen på en bil, tok jeg aldri disse i bruk. Men det ser jo utvilsomt mye penere og mer stilfullt ut med tekstilmattene.

    Forøvrig var det BMW 5-serie fra 1997, eller var det 1996, som gjorde at jeg virkelig fikk øynene opp for denne fargekombinasjonen av treverk og beige(aktig) skinninteriør. Men den gangen var den bilen både for dyr, og uten firehjusltrekk, og dermed ikke aktuell.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.158
    Antall liker
    776
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Da var 'ny' bil på plass - Volvo V70 D5 AWD Summum, utrolig behagelig å kjøre og deilig motor... Rett i overkant av 210HK og 440NM, automatgear og et artig lydanlegg. Gikk finfint å trekke campingvogna med den også :)
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    norcad skrev:
    Jeg fikk ny bil i går!
    Skoda Fabia stv 1,2HTP 70hk ;D
    Med klima, kjørecomp, park sens og skinnratt/girkule koster denne ganske så nøyaktig 200000.- brand new.

    En ypperlig barnefrakter eller pensjonistbil, går billig selvfølgelig og er "sprek" ifht motorstørrelse.
    Motoren er en 3 sylindret 1,2L som fysisk er bittelitt større enn batteriet ;D

    Må forøvrig presisere at jeg KJØRER denne bilen men eier den ikke.
    Den er en midlertidig erstatning etter at min Superb fikk et ublidt møte med et rådyr.
    Rådyret tapte på knockout, mens Superben ble skadet iform av støtfanger, grill og lykter.

    Ble bedre middag på deg da tenker jeg , fornøyd med Superb'en ?

    Mvh

    Lars
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    He he, nei bedre middag var det viltnemda som fikk :)
    Forsikringsoppgjøret går enklere og ikke minst blir billigere i de fleste forsikringselskap hvis man har meldt fra til politi/viltnemnd, så om man velger å ta med seg middagen hjem i stedet kan det bli en (rå)dyr rådyrstek. :p

    Min Superb er en mk1 (2004mod) 1,8T som har rullet ca 170000km, og utfra alder/km/pris er jeg fornøyd.
    Men det er jo et VAG produkt, med teknikk arvet fra A4/A6/Passat og da ble jo feil og mangler med på kjøpet.
    2004 og nyere har riktignok en forsterket forstilling som holder, men rent kjøremessig er den ikke min favoritt.
    Motoren fikk ny oljepumpe i fjor vinter pga det vanlige sludge problemet fra VAGs lange serviceintervaller.
    Coilene trøblet og ble byttet på reklamasjon for et års tid siden.
    Clutchen ble skiftet nå i høst, men det har nok en viss sammenheng med økt dreiemoment og effekt ifht originalt.
    Fjæringskomfort og plass er det få biler som slår den på, støydempingen holder ikke til piggdekk men er ikke blant de dårligste heller.
    Når det gjelder driftsikkerhet/holdbarhet er Skoda ofte bedre enn Audi/VW, det samme gjelder lakk og rust og servicen fra forhandler/importør er upåklagelig.

    Bilen er forøvrig svart utvendig med lysbeige skinninteriør og mørkt treverk, i likhet med BMW og Audi på bildene over her. En uslåelig kombinasjon!
     

    Vedlegg

    L

    Lars.N

    Gjest
    norcad skrev:
    He he, nei bedre middag var det viltnemda som fikk :)
    Forsikringsoppgjøret går enklere og ikke minst blir billigere i de fleste forsikringselskap hvis man har meldt fra til politi/viltnemnd, så om man velger å ta med seg middagen hjem i stedet kan det bli en (rå)dyr rådyrstek. :p

    Min Superb er en mk1 (2004mod) 1,8T som har rullet ca 170000km, og utfra alder/km/pris er jeg fornøyd.
    Men det er jo et VAG produkt, med teknikk arvet fra A4/A6/Passat og da ble jo feil og mangler med på kjøpet.
    2004 og nyere har riktignok en forsterket forstilling som holder, men rent kjøremessig er den ikke min favoritt.
    Motoren fikk ny oljepumpe i fjor vinter pga det vanlige sludge problemet fra VAGs lange serviceintervaller.
    Coilene trøblet og ble byttet på reklamasjon for et års tid siden.
    Clutchen ble skiftet nå i høst, men det har nok en viss sammenheng med økt dreiemoment og effekt ifht originalt.
    Fjæringskomfort og plass er det få biler som slår den på, støydempingen holder ikke til piggdekk men er ikke blant de dårligste heller.
    Når det gjelder driftsikkerhet/holdbarhet er Skoda ofte bedre enn Audi/VW, det samme gjelder lakk og rust og servicen fra forhandler/importør er upåklagelig.

    Bilen er forøvrig svart utvendig med lysbeige skinninteriør og mørkt treverk, i likhet med BMW og Audi på bildene over her. En uslåelig kombinasjon!
    Bærre lekkert er det askeberger i baksete på din også ? Hehe folka fra Chez er ikke helt der enda :)

    Mvh

    Lars
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    293
    Sted
    Tranby
    2005 Mercedes C-180 Kompressor
    Har en slags Sports pakke med endel elementer fra AMG-pakken.
    Har dermed sports-ratt, speedometer med egen design, rustfri pedaler med gummiknotter og Avantgarde seter. Kombinert med 17" felger og en meget fin Diamondblack lakk som er blå-svart ser den en anelse sporty ut.
    Kjøpte Mercedes på grunn av at de har en gjennomført kvalitets konstruksjon. Alle detaljer er gjennomtenkt og har bra finish.
    C-Klasse er ment å være en kompakt bil som kjører med komfort fra en større.
    Har vært fornøyd med bilen på de fleste områder.

    Har nå bestilt en ny C-Klasse med 4-Matic i stasjonsvogn utgave. Den har bedre fremkommelighet og litt bedre plass.
    Har valgt Alabadingrau lakk, men er litt i tvil om jeg skal velge Canvasittblau istedet da egentlig liker den best. Alabadingrau er grå med grønnskjær og er mer tilgivende da skitt og riper ikke synes så godt. Det evige spørsmålet, fornuft eller følelser.
    Har også krysset av for krimskrams (Avantgarde, AMG-sportspakke, ILS/Xenon lys, svarte skinnseter, metallic, Command navigasjon, media-interface, tilhengerfeste og parkeringshjelp) for et uanstendig beløp, uten at det har gjort store innhogg i ekstrautstyrslista.

    Av standard utstyr er det automatgir, fartsholder, automatisk klimaanlegg, bra stereo, bluetooth og regnsensorer noe som egentlig er nok.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn