atonal
Hi-Fi freak
Er det mye plunder med en sånn Jeep, eposhansen? Har litt lyst på en morobil
atonal skrev:Er det mye plunder med en sånn Jeep, eposhansen? Har litt lyst på en morobil
Du er jamen en ærlig mann.R.E.S. skrev:Kjører en 2000-modell Hyundai Atos
Ikke?? Det er vel litt pulver i 4-liter`n, i hvertfall i High output-utgaven...hifiguru skrev:eeeh, de er ikke morsomme for å si det sånn....atonal skrev:Er det mye plunder med en sånn Jeep, eposhansen? Har litt lyst på en morobil
Alfa Romeo'n er bil nr 2pahf skrev:Ingen dårlig bilpark det Thumper! Alfa skal jeg og ha endag, men da som bil nr 2 så jeg slipper å bli stående ;D
Eller du graver deg ned i gjøre eller annet til ramma ligger nedpå, så du mister marktrykket - da får man si som i the julekalender: "Der står du godt" ;Deposhansen skrev:Den tar seg frem til han tipper rundt
Enda en Touran da. Le mans utgaven . . .John_Harald skrev:Finn min nye bil i dag og er så langt veldig imponert, for en aks ;D
Da kan du kjøpe min ;Dpahf skrev:Ingen dårlig bilpark det Thumper! Alfa skal jeg og ha endag, men da som bil nr 2 så jeg slipper å bli stående ;D
Thumper skrev:Dagens "bilpark"
Og et bilde til av den sist innkjøpte...
Kompis av meg hadde 3.0l V6. Nydlig maskin.atonal skrev:Hvilken motor/modell er å anbefale på disse Alfa`ene? Eksempelvis en 6`er?
Takk for det.atonal skrev:Fine biler, LydKarl. Er det 2-literen, eller 2.3-literen i Saab`en? Det er jo meget trimmevillige motorer dette.
Ser at det er flere av disse på finn til en billig penge. Morobil-materiale, helt sikkert.digiman skrev:Kompis av meg hadde 3.0l V6. Nydlig maskin.atonal skrev:Hvilken motor/modell er å anbefale på disse Alfa`ene? Eksempelvis en 6`er?
Ikke driftsikker men herlig bil.
Har en følelse av at det kan bli mye ungekrangel på deg - X3 har fått et har lyst på design. I sterk grad også.Loevhagen skrev:Vurderer sterkt å begynne å kjøre den nye X3. Var å så på den i går. M-pakken er et must, da jeg ikke klarer den der sorte plasten rundt hjulbuene.
"Ulempen" er at det er en 5-seter. Ungene (3 stk.) krangler mindre i en 7-seter.
Prøvekjøring er vel neste steg. :
Takk for det, er vel samme kombinasjon som du har. Det er andre Audien jeg har med sort farge utvendig og beige interiør med trepaneler av denne fargen. Angrer litt på at jeg valgte det, siden bilen er helt lik inni og bare en liten facelift i forskjell utvending. Får liksom ikke helt nybil-følelsen. Men det var jo en grunn til at jeg valgte det slik. Oppfatter vel denne fargekombinasjonen som den peneste. Minuset er vel at jeg innbiller meg at det var lettere å holde en grå interiørvariant jeg hadde for ti år siden ren og pen.Vidar P skrev:Flotte interiørfarger. Ser gjerne flere bilder innenifra. Tilfreds med fargekomboen selv?
norcad skrev:Jeg fikk ny bil i går!
Skoda Fabia stv 1,2HTP 70hk ;D
Med klima, kjørecomp, park sens og skinnratt/girkule koster denne ganske så nøyaktig 200000.- brand new.
En ypperlig barnefrakter eller pensjonistbil, går billig selvfølgelig og er "sprek" ifht motorstørrelse.
Motoren er en 3 sylindret 1,2L som fysisk er bittelitt større enn batteriet ;D
Må forøvrig presisere at jeg KJØRER denne bilen men eier den ikke.
Den er en midlertidig erstatning etter at min Superb fikk et ublidt møte med et rådyr.
Rådyret tapte på knockout, mens Superben ble skadet iform av støtfanger, grill og lykter.
Bærre lekkert er det askeberger i baksete på din også ? Hehe folka fra Chez er ikke helt der endanorcad skrev:He he, nei bedre middag var det viltnemda som fikk
Forsikringsoppgjøret går enklere og ikke minst blir billigere i de fleste forsikringselskap hvis man har meldt fra til politi/viltnemnd, så om man velger å ta med seg middagen hjem i stedet kan det bli en (rå)dyr rådyrstek.
Min Superb er en mk1 (2004mod) 1,8T som har rullet ca 170000km, og utfra alder/km/pris er jeg fornøyd.
Men det er jo et VAG produkt, med teknikk arvet fra A4/A6/Passat og da ble jo feil og mangler med på kjøpet.
2004 og nyere har riktignok en forsterket forstilling som holder, men rent kjøremessig er den ikke min favoritt.
Motoren fikk ny oljepumpe i fjor vinter pga det vanlige sludge problemet fra VAGs lange serviceintervaller.
Coilene trøblet og ble byttet på reklamasjon for et års tid siden.
Clutchen ble skiftet nå i høst, men det har nok en viss sammenheng med økt dreiemoment og effekt ifht originalt.
Fjæringskomfort og plass er det få biler som slår den på, støydempingen holder ikke til piggdekk men er ikke blant de dårligste heller.
Når det gjelder driftsikkerhet/holdbarhet er Skoda ofte bedre enn Audi/VW, det samme gjelder lakk og rust og servicen fra forhandler/importør er upåklagelig.
Bilen er forøvrig svart utvendig med lysbeige skinninteriør og mørkt treverk, i likhet med BMW og Audi på bildene over her. En uslåelig kombinasjon!