Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    John_Harald skrev:
    roesok skrev:
    John_Harald skrev:
    BHO skrev:
    Eneste elektronikken som burde være i en bil, er motorstyring og radio. ;D
    Selv ønsker jeg full kontroll og har alltid antispinn osv. skrudd av, men jeg skjønner at bilprodusentene leverer dette for de som ikke kan kjøre bil.. Det er utrolig kjekt at funksjonen finnes, når dama skal låne bilen en vinterdag med underkjølt regn og 285hk på bakhjulene. ...
    En slik eplekjekk og mannssjåvenistisk kommentar forteller at bilprodusentene gjør rett i å montere slikt utstyr, også til de som kan kjøre bil...
    Kommentaren bærer overhode ikke et snev av mannssjåvinistisk tankegang. Det finnes mange kvinner som kan kontrollere en motorsterk bakhjulstrekker på glatt føre. At min kjære ikke har denne interessen, tar hun igjen på andre områder som kokk på kjøkkenet, tjener i stua og hore i senga :)
    Har tillatt meg å bruke litt farge på svaret ditt. Jeg finner en smule logisk motstrid mellom din første setning og den beskrivelsen du gir av din kjære. Det at du ikke ser dette selv er kun et ytterligere bevis på at du er en ekte mannssjåvinist.

    Nå har jeg ikke noe imot mannssjåvinister. Men da bør de være erklærte mannssjåvinister, bevisste på det og stolte av det! For å omskrive en svensk feministsang fra 70 tallet.

    Jeg går ut fra at "den lille due" ikke har den ringeste anelse om at du poster her inne og at hun uansett ikke kjenner til nicket ditt?? For den dagen hun finner ut hva du skriver om henne vil du se et fasinerende zologisk fenomen, når den yndige lille due forvandles til en ildsprutende klorende husvaran! ;D
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.049
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Spiralis skrev:
    John_Harald skrev:
    roesok skrev:
    John_Harald skrev:
    BHO skrev:
    Eneste elektronikken som burde være i en bil, er motorstyring og radio. ;D
    Selv ønsker jeg full kontroll og har alltid antispinn osv. skrudd av, men jeg skjønner at bilprodusentene leverer dette for de som ikke kan kjøre bil.. Det er utrolig kjekt at funksjonen finnes, når dama skal låne bilen en vinterdag med underkjølt regn og 285hk på bakhjulene. ...
    En slik eplekjekk og mannssjåvenistisk kommentar forteller at bilprodusentene gjør rett i å montere slikt utstyr, også til de som kan kjøre bil...
    Kommentaren bærer overhode ikke et snev av mannssjåvinistisk tankegang. Det finnes mange kvinner som kan kontrollere en motorsterk bakhjulstrekker på glatt føre. At min kjære ikke har denne interessen, tar hun igjen på andre områder som kokk på kjøkkenet, tjener i stua og hore i senga :)
    Har tillatt meg å bruke litt farge på svaret ditt. Jeg finner en smule logisk motstrid mellom din første setning og den beskrivelsen du gir av din kjære. Det at du ikke ser dette selv er kun et ytterligere bevis på at du er en ekte mannssjåvinist.

    Nå har jeg ikke noe imot mannssjåvinister. Men da bør de være erklærte mannssjåvinister, bevisste på det og stolte av det! For å omskrive en svensk feministsang fra 70 tallet.

    Jeg går ut fra at "den lille due" ikke har den ringeste anelse om at du poster her inne og at hun uansett ikke kjenner til nicket ditt?? For den dagen hun finner ut hva du skriver om henne vil du se et fasinerende zologisk fenomen, når den yndige lille due forvandles til en ildsprutende klorende husvaran! ;D
    Hei. At du finner det som en smule logisk motstrid, var hele poenget. Det siste jeg skrev om min kjære var en ironisk ment, derfor smilefjes etterpå ;D
    Er forøvrig hjemme alene med barna i helgen, mens mor er på jobb. Snakk om å snu rollene på hodet!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    "Imposter" med andre ord !! :eek:

    Jaja det blir stadig færre ekte mannsjåvinister i verden! :'( Føler meg litt alene stundomtil! :-\
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    "Imposter" med andre ord !! :eek:

    Jaja det blir stadig færre ekte mannsjåvinister i verden! :'( Føler meg litt alene stundomtil! :-\
    Du vet godt at du har selskap av meg. Var det ikke du som engang skrev at det er mitt mest forsonende trekk? ;)
    Jeg kjører ikke Saab, men er dette en vanlig måte å kjøre på for Saab-entusiastene på sentralen?


    Det er forresten feil type smiley til å tydeliggjøre ironi, mr. Imposter.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Var på Rudskogen og prøvde Miataen i regi av Cuoresportivo og Corsa Italiana. Rakk ikkje sette på gateslicks og det gikk vel som forventa. Bana var, for meg, ukjend og ikledd tjukk tåke. Ein original Miata er tilstrekkelig, svært balansert og forutsigbar for gate men treng litt justering før den er komfortabel på bane. Med sykkelhjul og originale dempere krenga, sklei og flaut den rundt. Etter kvart som bana tørka utpå dagen gikk det ein del raskere, men med mykje krenging tar det litt lang tid før den stabiliserer seg før, etter og mellom svinger.

    Ellers var det svært svært mykje pent å sjå på laurdag. Skjønner at enkelte verdsetter 'sjel' foran driftssikkerhet. Litt som å sverge til rusjne rørforsterkere? :-X

    Ein video som illustrer sikt (dette var når det hadde klarnet såpass at løp blei aktuelt).

    [youtube=840,500]http://www.youtube.com/watch?v=efvwPKelVVQ&feature=player_embedded[/video]



    Meg jo. Smørkniven i pistolduellen.







    Disse går ikkje stort fortere rundt bana enn ein 1.8 MX-5 med gateslicks og sportsunderstell. Faktisk gikk de litt tregere enn heimesnekra GTV'er. Løpa var ein fryd for auge og øyrer.









    Bilder fra Gabor K. og video fra Roos @ Cuoresportivo
    Ein fantastisk dag, alt i alt. Synd sesongen er over :'(
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.686
    Antall liker
    1.444
    baluba skrev:
    otare skrev:
    Ja, det er vel omtrent slik vi SAAB-eiere kjører. Det så kjent ut ;)
    Ja ja, ingen skal påstå at Saab-eiere ikke er synkroniserte. :)
    Det pleier ikke å ryke like mye av dekkene mine når jeg rygger, men jeg er veldig i synk.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.157
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    Da har du ikke kjørt mange "pizzabiler" med forhjulstrekk.

    Min Yaris Verso er ganske nøytral når den er tom og understyrer og overstyrer om hverandre. Først med last blir den typisk forhjulstrekk understyrt.
    http://www.dinside.no/15782/kjoreegenskaper

    Nå krever markedet understyrte biler for det er tryggere for de fleste sjåfører.
    Du toucher innom noe vesentlig: biler med uforutsigbar oppførsel pga dårlig chassis? Gjerne kompensert med ESP for å skjule skavankene? Min erfaring er en bil som var veeeeeldig konsekvent og forutsigbar og samtidig så godt balansert og med så god "traction" at den var vanskelig å vippe av pinnen. Hvertfall uten tydelige forvarsler. Og alt dette med ESP av. Når den samtidig aksepterte lett overstyring før mild inngripen ble det bare fryd og gammen. Som sagt; først skikkelig chassis som er ordentlig satt opp, deretter sikkerhetssystemer. Når løsningen er så dårlig som på firmabilen blir det bare frustrerende og leit.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Trondmeg skrev:
    Du toucher innom noe vesentlig: biler med uforutsigbar oppførsel pga dårlig chassis?
    Oftest er det fjæring og støtdempere som er hoved problemet.

    Bytter / forandrer alltid fjærer og støtdempere med mer når jeg får en ny bil..
    Med riktig tuning OG dekk kan selv en forhjulsdrevet bil reguleres med gass pådraget mellom understyrt / nøytral / overstyrt og en fryd å kjøre på is / snø.

    Ingenting er mer morsomt enn å kjøre med piggfrie dekk på underkjølte islagte veier med en Audi Quattro med piggdekk som prøver å henge på ;D
    Jeg kjører kontrollert og veksler mellom understyrt og overstyrt og holder min veibane hele tiden.
    Audi Quattro bruker HELE veien (også motgående kjørebane) og har mer eller mindre kontinuerlig sladd :eek:
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Anonym skrev:
    Da har du ikke kjørt mange "pizzabiler" med forhjulstrekk.

    Min Yaris Verso er ganske nøytral når den er tom og understyrer og overstyrer om hverandre. Først med last blir den typisk forhjulstrekk understyrt.
    http://www.dinside.no/15782/kjoreegenskaper

    Nå krever markedet understyrte biler for det er tryggere for de fleste sjåfører.
    Du toucher innom noe vesentlig: biler med uforutsigbar oppførsel pga dårlig chassis? Gjerne kompensert med ESP for å skjule skavankene? Min erfaring er en bil som var veeeeeldig konsekvent og forutsigbar og samtidig så godt balansert og med så god "traction" at den var vanskelig å vippe av pinnen. Hvertfall uten tydelige forvarsler. Og alt dette med ESP av. Når den samtidig aksepterte lett overstyring før mild inngripen ble det bare fryd og gammen. Som sagt; først skikkelig chassis som er ordentlig satt opp, deretter sikkerhetssystemer. Når løsningen er så dårlig som på firmabilen blir det bare frustrerende og leit.
    En kassebil er ingen sportsbil og som med alt annet består en bil av komprimisser.
    Det du beskriver høres ut som en lett understyrt bil.
    Forøvrig kjører mange kassebiler ganske bra, Fifth Gear var positive til VW Caravelle og Touran kjører sannsynligvis enda bedre
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.049
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Touran er uten tvil en av de mest sportslige 7 seterne i dagens marked <3
    Hvilke andre 7 setere er mer sportslig?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Mercedes Benz GL, Mercedes Benz R, Audi Q7, BMW X5, Land Rover Discovery, Volvo XC 90… ::)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Når det gjelder bil og diskusjon av kjøreegneskaper tror jeg enkelte har et behov for å kjøre en "skole"bil med rwd og forutsigbare kjøreegenskaper som f. eks BMW E30, Ford Sierra eller Mazda MX5.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.049
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Brasse skrev:
    Mercedes Benz GL, Mercedes Benz R, Audi Q7, BMW X5, Land Rover Discovery, Volvo XC 90… ::)
    De bilene du nevner, uten om Mercedes Benz R-klasse, er SUVer med et svært tyngepunkt. Det å dra rundt med masse vekt høyt oppe, gir i forhold til mine preferanser enda mindre kjøreglede. I tillegg er alle forslagene veldig store med mye luftmotstand.
    Men den største fienden til alle forslagene dine er vekten, det å dra rundt på godt over to tonn i svinger (alle forslagne dine veier langt over to tonn), vil aldri bli like sportslig som en liten og lett 7-seter på 1600 kg.
    Driftsøkonomi,:
    Alle forslagene bruker ekstremt mye drivstoff i forhold til en Touran. F. eks en Volvo XC 90 med en grei motor i forhold til vekt, kjører rundt 40 mil før man nå tanke. Dieselversonen er for treg, selv etter chiping. At Haldex-systemet er en vits er unødvendig å kommentere vidrere.
    BMW X5 7-seter er kanskje det mest sportslige alternativet som du foreslår, men prisen i Norge er grunnet avgiftssystemet helt ubetalig. En BMW X5 7-seter 4,4 med en kompressor fra Ess kunne gjort susen, men ville fått et driftbudsjett deretter.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.157
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    En kassebil er ingen sportsbil og som med alt annet består en bil av komprimisser.
    Det du beskriver høres ut som en lett understyrt bil.
    Forøvrig kjører mange kassebiler ganske bra, Fifth Gear var positive til VW Caravelle og Touran kjører sannsynligvis enda bedre
    Det jeg beskrev var en overstyrt bil med forhjulsdrift. Den er veldig forutsigbar da den stort sett oppfører seg nøytralt ved normal kjøring. Det som jeg i tillegg nevnte et at jeg finner firmabilen frustrerende fordi DSC påvirker svingegenskapene negativt da den førsøker å motarbeide svingen. At den har understyrt natur var ikke noe tema for meg. Jeg vil gjerne ha konsekvent oppførsel uansett.

    Mulig 5th liker slikt, men itte dænna. Hva kjøre bra betyr blir vel også veldig subjektivt og en vanskelig diskusjonsgrunnlag.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Anonym skrev:
    En kassebil er ingen sportsbil og som med alt annet består en bil av komprimisser.
    Det du beskriver høres ut som en lett understyrt bil.
    Forøvrig kjører mange kassebiler ganske bra, Fifth Gear var positive til VW Caravelle og Touran kjører sannsynligvis enda bedre
    Det jeg beskrev var en overstyrt bil med forhjulsdrift. Den er veldig forutsigbar da den stort sett oppfører seg nøytralt ved normal kjøring. Det som jeg i tillegg nevnte et at jeg finner firmabilen frustrerende fordi DSC påvirker svingegenskapene negativt da den førsøker å motarbeide svingen. At den har understyrt natur var ikke noe tema for meg. Jeg vil gjerne ha konsekvent oppførsel uansett.

    Mulig 5th liker slikt, men itte dænna. Hva kjøre bra betyr blir vel også veldig subjektivt og en vanskelig diskusjonsgrunnlag.
    Bare av ren nysgjerrighet, hvilken bil med forhjulstrekk er det som er overstyrt?

    Faren min har Golf V som såvidt jeg vet er ganske lik Touran og Golfen kjører iallfall godt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.157
    Torget vurderinger
    12
    Alfa 156 slipper med hekken først :)

    Dessuten er det herlig at folk liker bilene sine. Og mangfold. Og jeg regner med at mange liker Touran siden det kryr av dem.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Anonym skrev:
    Bare av ren nysgjerrighet, hvilken bil med forhjulstrekk er det som er overstyrt?
    Jeg hadde en Citroen Xsara VTS en gang, den var noe overstyrt. Her gjaldt det å holde bånn gass gjennom svingene! Hadde meg et par skumle opplevelser med den bilen, for plutselig kunne bakenden komme seilende som på en gammal 911. Men av helt motsatt årsak selvsagt.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Så på topgear her om dagen. Jeremy hadde kjøpt en brukt merce for 7000 pund, det var en CL600 !!! V12 på 5.8L med 367 hk!!!
    Tenk da guttær. En ca 2000 til 2002 modell Mercedes CL600 tilo 65 tusenlapper!!! Fy vi må ut med mye mer i norge!!!
    Her koster dem ca 370 til 410 tusen... Det er en vesentlig forskjell, på en måte!!!



    Tenk da, en slik for 70 lapper!!! :-*

    Det hadde vært noe!!! Sommerbilen sin det!!! (Jupp,jeg er merce fantast...)

    Å... tweakbare maskiner dette!!!! Brabus/carlsson kammer, Renntech airbox, oppheng og diverse, stoptech bremser (Med cyro cryo behandling..), Renntech LSD + +!!!

    Jeg er skråsikker på att om den kosta 70 så kunne man lagt til 150 - 200 lapper i trim + oppgradering og hatt en hissnande rask og stabil sak som kunne kjørt fra maaange superbiler på norske veier!!!
    *Gløde* ... Er irritert over norskebilpriser nå føler jeg!!!

    Brabus/kleemann/Carlsson er ganske langt etter Renntech, når det gjelder trimma mercer som kan mer enn bare å legge ned blårøyk...

    Det er det som er så irriterende for merce lovers... Når det begynner å bli mye gamp i maskinene, så begynner bilene å bli helt ukjørbare!!! SLR er som sagt ikke laget av mercedes nesten i det hele tatt!!
    Det er irriterende bare dette att mercedes selv ikke makter å lage kjørbare supermaskiner, men må ha hjelp av aftermarket gutta for å få hestekreftene ned i bakken iform av fart og ikke blårøyk!!! Det er mildt sagt dårlig!!

    mvh
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Sett den episoden selv, fikk helt sjokk når han kom med den!

    Tittet på tilsvarende på finn jeg også, hadde vel valgt en AMG med V8 istedet men du verden for en prisforskjell! Virker som bruktprisene er helt syke i england når man så det utvalget de hadde funnet frem.

    Se her:

    http://autostrada.com/biler/30405503/


    Tilsvarende i UK: £9995

    :eek: :eek: :eek: :eek:
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Hvis det dukker opp en lovlig registrerbar cl600 i norge til 70 lapper som har gått mindre enn 160-170kkm..
    Give me a PM sier jeg bare, jeg har penga klar!!! En W215 altså.. !
    Not likely desverre!!!

    Ja, men i england så stjeler de jo biler raskere enn de får parkert dem, forsikringene over der er jo invalide!!!
    De betaler jo vannvittige summer i forsikringer!!! Så alt har sin pris, sier dem...

    Jeremy sin bil, importert til norge, den i episoden altså, hadde kostet 354 708kr

    Det er bare en sang vi trenger nå sier jeg bare...
    http://open.spotify.com/track/69D82BkqNDnG8jfm8QU4fG

    Blue dabadi... næh, RESET that comment...

    This romance is out of order ... ... I'm going crazy over you... :p

    mvh
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Husker fra et annet Top Gear, tror det var da de testet Nissan GTR, at de klaget over prisnivået på biler i UK, for samme bilen kostet bare halvparten i Japan. De skulle bare visst prisnivået her.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Var det ikke slik for en del år siden att man luftet å få ned bilprisene i norge (til svensk modell) , men bruktbil lobbien stoppet det med veto?
    Jeg tror det!!!

    Det var faktisk regjeringa selv som vurderte dette.. De skulle pressa det igjennom ,og betalt ut alle forhandlerne!!! på mellomlegga. Hva kunne det ha kostet da? En 10 milliarder eller så, det hadde ikke kostet noe utav oljefondet engang...
    Vi mista 1000 milliarder i "krisa" 3 uker senere hadde vi penga tilbake!! Er til å bli gal av..

    mvh
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.071
    Antall liker
    4.232
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    kjørte hjem med nye bilen fra Ålesund til Hadeland igår-

    4,3l/100km i gjennomsnitt nice.. :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Alfa 156 slipper med hekken først :)
    Tøft, det var jeg ikke klar over. Fint at noen våger å lage biler med skarpe kjøreegenskaper.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Den følelsen av å se Skodaen stå igjen hos bilforhandleren mens jeg trykker ned gassen og kjenne alle hestene i 2litringen på min nye V50 jobbe så jeg kan komme meg fortest mulig unna. #priceless!

    Snakker om komfortskifte, plutselig ble det veldig gøy å kjøre bil igjen!

    Ha en god helg folkens!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.157
    Torget vurderinger
    12
    pahf:

    Utdyp gjerne forskjellen. Jeg ble usikker på om det var komforten som økte, kjøreegenskapene som var morsommere eller begge deler. Gjerne noen ord om hva den økte kjøregleden besto i.

    Jeg har lignende opplevelser med en haug fra samme konsern, men dessverre for meg gikk dette andre vegen.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Trondmeg skrev:
    pahf:

    Utdyp gjerne forskjellen. Jeg ble usikker på om det var komforten som økte, kjøreegenskapene som var morsommere eller begge deler. Gjerne noen ord om hva den økte kjøregleden besto i.

    Jeg har lignende opplevelser med en haug fra samme konsern, men dessverre for meg gikk dette andre vegen.
    For det første er sittekomforten av stor klasse, du sitter meget godt i skinnsetene, på mange måter som noen omfavner deg på en behagelig måte. I motsetning til Skodaen der du blir skyvd ifra de knallharde og alt for smale setene.
    Det er lite støy i kupeen slik at en slipper og irritere seg over veistøy, og den ligger meget godt på veien med de dekk og felger som ihvertfall jeg har på min.
    2.0 motoren har et meget godt drag som matcher 6trinns kassen meget godt, i motsetning til 1.6l og dens girkasse som overhodet ikke harmonerer.

    Men det er nå engang mine opplevelser med bilen basert på mine erfaringer.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.049
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    slartibartfast skrev:
    kjørte hjem med nye bilen fra Ålesund til Hadeland igår-

    4,3l/100km i gjennomsnitt nice.. :)
    Så det var du som lange den lange køen Ålesund til Hadeland som resulterte i flere farlige forbikjøringer ;D Bare tuller ;)
    Målte du dette på kjørecomputeren eller med tanking og kmteller?
    Kjørecomputeren på BMWen som jeg solgte for litt siden løy kraftig på forbruket..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn