slartibartfast
Hi-Fi freak
hvis alt går etter planen, kan jeg kjøre hjem med denne i morgen
Har tillatt meg å bruke litt farge på svaret ditt. Jeg finner en smule logisk motstrid mellom din første setning og den beskrivelsen du gir av din kjære. Det at du ikke ser dette selv er kun et ytterligere bevis på at du er en ekte mannssjåvinist.John_Harald skrev:Kommentaren bærer overhode ikke et snev av mannssjåvinistisk tankegang. Det finnes mange kvinner som kan kontrollere en motorsterk bakhjulstrekker på glatt føre. At min kjære ikke har denne interessen, tar hun igjen på andre områder som kokk på kjøkkenet, tjener i stua og hore i sengaroesok skrev:En slik eplekjekk og mannssjåvenistisk kommentar forteller at bilprodusentene gjør rett i å montere slikt utstyr, også til de som kan kjøre bil...John_Harald skrev:Selv ønsker jeg full kontroll og har alltid antispinn osv. skrudd av, men jeg skjønner at bilprodusentene leverer dette for de som ikke kan kjøre bil.. Det er utrolig kjekt at funksjonen finnes, når dama skal låne bilen en vinterdag med underkjølt regn og 285hk på bakhjulene. ...BHO skrev:Eneste elektronikken som burde være i en bil, er motorstyring og radio. ;D
Hei. At du finner det som en smule logisk motstrid, var hele poenget. Det siste jeg skrev om min kjære var en ironisk ment, derfor smilefjes etterpå ;DSpiralis skrev:Har tillatt meg å bruke litt farge på svaret ditt. Jeg finner en smule logisk motstrid mellom din første setning og den beskrivelsen du gir av din kjære. Det at du ikke ser dette selv er kun et ytterligere bevis på at du er en ekte mannssjåvinist.John_Harald skrev:Kommentaren bærer overhode ikke et snev av mannssjåvinistisk tankegang. Det finnes mange kvinner som kan kontrollere en motorsterk bakhjulstrekker på glatt føre. At min kjære ikke har denne interessen, tar hun igjen på andre områder som kokk på kjøkkenet, tjener i stua og hore i sengaroesok skrev:En slik eplekjekk og mannssjåvenistisk kommentar forteller at bilprodusentene gjør rett i å montere slikt utstyr, også til de som kan kjøre bil...John_Harald skrev:Selv ønsker jeg full kontroll og har alltid antispinn osv. skrudd av, men jeg skjønner at bilprodusentene leverer dette for de som ikke kan kjøre bil.. Det er utrolig kjekt at funksjonen finnes, når dama skal låne bilen en vinterdag med underkjølt regn og 285hk på bakhjulene. ...BHO skrev:Eneste elektronikken som burde være i en bil, er motorstyring og radio. ;D
Nå har jeg ikke noe imot mannssjåvinister. Men da bør de være erklærte mannssjåvinister, bevisste på det og stolte av det! For å omskrive en svensk feministsang fra 70 tallet.
Jeg går ut fra at "den lille due" ikke har den ringeste anelse om at du poster her inne og at hun uansett ikke kjenner til nicket ditt?? For den dagen hun finner ut hva du skriver om henne vil du se et fasinerende zologisk fenomen, når den yndige lille due forvandles til en ildsprutende klorende husvaran! ;D
Du vet godt at du har selskap av meg. Var det ikke du som engang skrev at det er mitt mest forsonende trekk?Spiralis skrev:"Imposter" med andre ord !!
Jaja det blir stadig færre ekte mannsjåvinister i verden! :'( Føler meg litt alene stundomtil! :-\
Ja ja, ingen skal påstå at Saab-eiere ikke er synkroniserte.otare skrev:Ja, det er vel omtrent slik vi SAAB-eiere kjører. Det så kjent ut
Det pleier ikke å ryke like mye av dekkene mine når jeg rygger, men jeg er veldig i synk.baluba skrev:Ja ja, ingen skal påstå at Saab-eiere ikke er synkroniserte.otare skrev:Ja, det er vel omtrent slik vi SAAB-eiere kjører. Det så kjent ut
Du toucher innom noe vesentlig: biler med uforutsigbar oppførsel pga dårlig chassis? Gjerne kompensert med ESP for å skjule skavankene? Min erfaring er en bil som var veeeeeldig konsekvent og forutsigbar og samtidig så godt balansert og med så god "traction" at den var vanskelig å vippe av pinnen. Hvertfall uten tydelige forvarsler. Og alt dette med ESP av. Når den samtidig aksepterte lett overstyring før mild inngripen ble det bare fryd og gammen. Som sagt; først skikkelig chassis som er ordentlig satt opp, deretter sikkerhetssystemer. Når løsningen er så dårlig som på firmabilen blir det bare frustrerende og leit.Anonym skrev:Da har du ikke kjørt mange "pizzabiler" med forhjulstrekk.
Min Yaris Verso er ganske nøytral når den er tom og understyrer og overstyrer om hverandre. Først med last blir den typisk forhjulstrekk understyrt.
http://www.dinside.no/15782/kjoreegenskaper
Nå krever markedet understyrte biler for det er tryggere for de fleste sjåfører.
Oftest er det fjæring og støtdempere som er hoved problemet.Trondmeg skrev:Du toucher innom noe vesentlig: biler med uforutsigbar oppførsel pga dårlig chassis?
Er dette den med twinturbo som har vært tilsalgs?iSaint skrev:2007 Corvette Z06.
iSaint
Nope (heldigvis ikke)Imperial skrev:Er dette den med twinturbo som har vært tilsalgs?iSaint skrev:2007 Corvette Z06.
iSaint
mvh
En kassebil er ingen sportsbil og som med alt annet består en bil av komprimisser.Trondmeg skrev:Du toucher innom noe vesentlig: biler med uforutsigbar oppførsel pga dårlig chassis? Gjerne kompensert med ESP for å skjule skavankene? Min erfaring er en bil som var veeeeeldig konsekvent og forutsigbar og samtidig så godt balansert og med så god "traction" at den var vanskelig å vippe av pinnen. Hvertfall uten tydelige forvarsler. Og alt dette med ESP av. Når den samtidig aksepterte lett overstyring før mild inngripen ble det bare fryd og gammen. Som sagt; først skikkelig chassis som er ordentlig satt opp, deretter sikkerhetssystemer. Når løsningen er så dårlig som på firmabilen blir det bare frustrerende og leit.Anonym skrev:Da har du ikke kjørt mange "pizzabiler" med forhjulstrekk.
Min Yaris Verso er ganske nøytral når den er tom og understyrer og overstyrer om hverandre. Først med last blir den typisk forhjulstrekk understyrt.
http://www.dinside.no/15782/kjoreegenskaper
Nå krever markedet understyrte biler for det er tryggere for de fleste sjåfører.
De bilene du nevner, uten om Mercedes Benz R-klasse, er SUVer med et svært tyngepunkt. Det å dra rundt med masse vekt høyt oppe, gir i forhold til mine preferanser enda mindre kjøreglede. I tillegg er alle forslagene veldig store med mye luftmotstand.Brasse skrev:Mercedes Benz GL, Mercedes Benz R, Audi Q7, BMW X5, Land Rover Discovery, Volvo XC 90 :
Det jeg beskrev var en overstyrt bil med forhjulsdrift. Den er veldig forutsigbar da den stort sett oppfører seg nøytralt ved normal kjøring. Det som jeg i tillegg nevnte et at jeg finner firmabilen frustrerende fordi DSC påvirker svingegenskapene negativt da den førsøker å motarbeide svingen. At den har understyrt natur var ikke noe tema for meg. Jeg vil gjerne ha konsekvent oppførsel uansett.Anonym skrev:En kassebil er ingen sportsbil og som med alt annet består en bil av komprimisser.
Det du beskriver høres ut som en lett understyrt bil.
Forøvrig kjører mange kassebiler ganske bra, Fifth Gear var positive til VW Caravelle og Touran kjører sannsynligvis enda bedre
Bare av ren nysgjerrighet, hvilken bil med forhjulstrekk er det som er overstyrt?Trondmeg skrev:Det jeg beskrev var en overstyrt bil med forhjulsdrift. Den er veldig forutsigbar da den stort sett oppfører seg nøytralt ved normal kjøring. Det som jeg i tillegg nevnte et at jeg finner firmabilen frustrerende fordi DSC påvirker svingegenskapene negativt da den førsøker å motarbeide svingen. At den har understyrt natur var ikke noe tema for meg. Jeg vil gjerne ha konsekvent oppførsel uansett.Anonym skrev:En kassebil er ingen sportsbil og som med alt annet består en bil av komprimisser.
Det du beskriver høres ut som en lett understyrt bil.
Forøvrig kjører mange kassebiler ganske bra, Fifth Gear var positive til VW Caravelle og Touran kjører sannsynligvis enda bedre
Mulig 5th liker slikt, men itte dænna. Hva kjøre bra betyr blir vel også veldig subjektivt og en vanskelig diskusjonsgrunnlag.
Jeg hadde en Citroen Xsara VTS en gang, den var noe overstyrt. Her gjaldt det å holde bånn gass gjennom svingene! Hadde meg et par skumle opplevelser med den bilen, for plutselig kunne bakenden komme seilende som på en gammal 911. Men av helt motsatt årsak selvsagt.Anonym skrev:Bare av ren nysgjerrighet, hvilken bil med forhjulstrekk er det som er overstyrt?
Tøft, det var jeg ikke klar over. Fint at noen våger å lage biler med skarpe kjøreegenskaper.Trondmeg skrev:Alfa 156 slipper med hekken først
Nesten:hifiguru skrev:Ehh det var ikke stort....Polo TDI?
Helt feil. Det korrekte svaret er http://open.spotify.com/track/2rsDk1qOYZGr8bqsXkoRV1Imperial skrev:Det er bare en sang vi trenger nå sier jeg bare...
http://open.spotify.com/track/69D82BkqNDnG8jfm8QU4fG
For det første er sittekomforten av stor klasse, du sitter meget godt i skinnsetene, på mange måter som noen omfavner deg på en behagelig måte. I motsetning til Skodaen der du blir skyvd ifra de knallharde og alt for smale setene.Trondmeg skrev:pahf:
Utdyp gjerne forskjellen. Jeg ble usikker på om det var komforten som økte, kjøreegenskapene som var morsommere eller begge deler. Gjerne noen ord om hva den økte kjøregleden besto i.
Jeg har lignende opplevelser med en haug fra samme konsern, men dessverre for meg gikk dette andre vegen.
Så det var du som lange den lange køen Ålesund til Hadeland som resulterte i flere farlige forbikjøringer ;D Bare tullerslartibartfast skrev:kjørte hjem med nye bilen fra Ålesund til Hadeland igår-
4,3l/100km i gjennomsnitt nice..