Steike, det der hadde vært noe å fått på stang!Dagens fangst på lørdagsmorran. Kanskje ta den med hjem under armen og fyre opp engangsgrillen i tøyenparken?
Mulig det blir litt for tungt, 184 kg.
Vis vedlegget 370414
Makrell tuna fra Sunnmørskysten.
Mange gode varianter av spanske pølser å velge i når man bor i Oslo.Det er en litt sint chorizo variant, fra Spania, kastet emballasjen så jeg vet ikke navnet. Sterk.
Apropos den stingsilda du har på europallen der, vil du være brydd med å skjære av bukstykket og legge av til meg? Blir vel bare kastet allikevel....
Ja, du skulle fått svetta godt noen timer da.Steike, det der hadde vært noe å fått på stang!Dagens fangst på lørdagsmorran. Kanskje ta den med hjem under armen og fyre opp engangsgrillen i tøyenparken?
Vis vedlegget 370414
Pøh... bare å sveive de inn! Nytter ikke å stå og dille som med en slapp laks i elva, man må være BESTEMT med tunfisk og Marlin. La de skjønne hvem som er sjefen!!Ja, du skulle fått svetta godt noen timer da.Steike, det der hadde vært noe å fått på stang!Dagens fangst på lørdagsmorran. Kanskje ta den med hjem under armen og fyre opp engangsgrillen i tøyenparken?
Vis vedlegget 370414
Svoger'n dro et par tuna på 40-50 kg i Thailand for noen år tilbake.
Han er vanligvis i god form,men på slutten av denne dagen var all piffen ute av han.
Dette er vanskelig fisk å få halt i land. De kan komme opp i hastigheter på 80-90 km/t
Litt slappere enn Marlin, (eller seilfisk på norsk) som passerer 100 km/t.
"Ferrari-fisk"
Ja han er dyktig. Han har jo vært hoffkokk på Slottet.Bergfinn, han Rosenhoff duden kjenner jeg. God mat ja - dit jeg drar dersom jeg vil ha takeaway.
Det er jeg neimen ikke sikker på.Ehh... tror du han strøk den kongelige laksen..?
En god pizzasaus tar sin tid ja. God mat tar ofte lang tid, ikke nødvendigvis arbeidskrevende.Pizza. Kokt i tre-fire timer så sausen er akkurat ferdig. Obskøne mengder ost på. Italienere ville vært lite imponert. Langhevet deig.
Nugatti?Dagens råvarer til lørdagslunsjen.
2x halvkilo kingrab legs.
2x halvkilo levende sjøkreps.
Yum-Yum, det skal bli godt. Har endelig fått tilbake smaksløkene etter 10-dagers forkjølelse.
Må feires. I morra blir det marsipanmekking med revet limeskall.
Vis vedlegget 371478
Det der er bare god mat Sluket.Nøyer meg med en god fiskesuppe på en fin lørdag, kremet med ekstra friskhet i form av finstrimlet fennikel og rød paprika. Breiflabb, laks, kamskjell og et par-tre fire grønnskjell, for good measure! Surdeigsbaguette er et must. Tror jeg spiser på den solfylte terassen i dag!
Du må gjerne ta med deg de sjøkrepsene hit så de får bade, Bergis
aam01, enig at det ikke var det mest delikate bilde, men til mitt forsvar, det er bilde av restene etter at vi hadde spist oss "bælmette"Sa du fordeler?....
Det er ikke bildet det er noe i veien med, men min evne til å fordøye røkt, saltet sau.Yepp, røkt og saltet saueribbe fra Årkafjordtunet hadde jeg neppe fått smakt hadde det ikke vært for vestlendingenaam01, enig at det ikke var det mest delikate bilde, men til mitt forsvar, det er bilde av restene etter at vi hadde spist oss "bælmette"Sa du fordeler?....