Hva lytter du til i dag? (Del 3)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Arbouretum - Coming Out Of The Fog (2013)

Noe av det bedre som er komt ut i år nytes sammen med dagens første kaffekopp.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Starter dagen denne :

I Was A Teenage Satan Worshipper - there (cd)

Første lytt.

mvh. s,

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Starter en strålende og skyfri Rogalandsmorgen med ereksjon, sterk kaffe og denne lille perlen.

Steve Earle - El corazón

steve earle-el corazon.jpg

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)

Fått et lite kick på VU i det siste.:)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.280
    Sted
    Oslo
    Beth Hart. 37 Days.

Beth Hart. 37 Days. (funk) 001.jpg
    vinyl & funk.

mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.769
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God morgen, måtte bare begynne der jeg slapp i går og spille denne enda en gang:

Lurer på hvordan noen kommer på de riffene der? Arabisk musikk? Gamle engelske folkeviser?

Madammen har tatt hensyn i dag også, og har dratt på tidligvakt. Må nytte høvet og skru litt opp.:cool:

mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.769
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God morgen, måtte bare begynne der jeg slapp i går og spille denne enda en gang:

Lurer på hvordan noen kommer på de riffene der? Arabisk musikk? Gamle engelske folkeviser?

Madammen har tatt hensyn i dag også, og har dratt på tidligvakt. Må nytte høvet og skru litt opp.:cool:

mvh

........For å svare på mitt eget spørsmål skal vi muligens til Languedoc. Fridag, kjeder meg litt, surfet litt på Youtube, søkte litt på troubadour+languedoc og fikk opp dette:

Skal ikke kjede dere med all den middelaldermusikken jeg pløyde igjennom først.

mvh

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    @united
    så det var stor fest ikveld? Vri kniven rundt hos de som ikke var der, men burde/skulle ønsket? ai ai
    Jepp.
    Litt for meg overraskende stor. Trodde såpass vár musikk på Rockefeller en fredag skulle bli ødelagt av skravlende fulle fjols. Men for det første rocka de mer enn jeg trodde, for det andre var publikum ganske godt faktisk (de kunne teksten) og for det tredje var lyden krystallgod og høy. Alle var i god stemning, to sett med ekstranummere sier også sitt.:)
    Er veldig enig. Det var myyye tøffere enn jeg ante på forhånd og jeg klarte rett og slett ikke å la vær å glise.
    Seth Avett er en ny høvding i boka mi og jeg sverger på at han har fotarbeid som ville parkert selv Usain Bolt. Broren er ingen smågut han heller og ville nok lett ha danset ringer rundt Muhammed Ali. Fy flate for en energi. Og for en vanvittig bra dynamikk i showet. De får lett voksne menn til å grine, ramsalte greier.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Sallie Ford & the Sound Outside - Untamed Beast (2013)

Denne gangen så høyt at naboene til naboene til naboene kan høre det. Kommer ikkje kicket denne gangen, da kommer det ikkje.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    The Scabs - Sunset Over Wasteland (1996)

En av de mest spilte platene her i hjemmet den siste måneden, siste utgivelsen fra dette Belgiske rockebandet da de ble oppløst samme året.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Sallie Ford & the Sound Outside - Untamed Beast (2013)

Denne gangen så høyt at naboene til naboene til naboene kan høre det. Kommer ikkje kicket denne gangen, da kommer det ikkje.
    Prøver denne igjen i trygg forvissning om at jeg ikke har flere naboer.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    David Bowie - The Next Day (2013)

Første lytt på denne og jeg er vel ikke kjempeimponert....

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.877
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Vel hjemme etter seminar og konsert med drillpikene, sånn like før avgang til neste konsert med enda flere drillpiker.
    En tur i grøfta ble det også på ferden :p

BuddyGuy_LivingProof.jpg

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    5.853
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mountain - Nantucket sleighride (1971)

Liker denne veldig godt. Kombinerer trøkk og råskap med utsøkte melodier. 70s rock på sitt argeste.

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Jeg hører også på denne. Men er ikke overbevist. Etter min mening er det Jeff Tweedy som er geniet fra Uncle Tupelo. Son Volt blir litt for trad og kjedelig etter min smak
    Liker stemmen til Jay Farrar veldig godt. For meg er det ikke Son Volt vs Wilco. Det er ja takk, begge deler
    Jeg sier også ja takk til begge, men det blir fort til å sammenligne Son Volt og Wilco når begge front figurene spilte sammen tidligere. Jeg er også enig i at han synger bra, men det mangler det lille ekstra som Wilco har. Skal prøve denne mer og håper den vokser

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Son Volt - Honky Tonk
    Jeg hører også på denne. Men er ikke overbevist. Etter min mening er det Jeff Tweedy som er geniet fra Uncle Tupelo. Son Volt blir litt for trad og kjedelig etter min smak
    Liker stemmen til Jay Farrar veldig godt. For meg er det ikke Son Volt vs Wilco. Det er ja takk, begge deler
    Jeg sier også ja takk til begge, men det blir fort til å sammenligne Son Volt og Wilco når begge front figurene spilte sammen tidligere. Jeg er også enig i at han synger bra, men det mangler det lille ekstra som Wilco har. Skal prøve denne mer og håper den vokser
    Hmmm

Syns egentlig ikkje det er naturlig å sammenligne Wilco med Son Volt. Musikalsk altså. Joa, de spelte jo sammen i UT, men de har jo tatt vidt forskjellige retninger i etterkant. Wilco er i mi bok det udiskutabelt beste bandet av de to, Jeffaen den suverent beste låtskriveren, men twangen og feel'n for det tradisjonelle er det nok Jay som har. Wilco har trålt upløyd mark gang etter gang, aldri vært redd for å prøve ut nye ting - hatt en egen evne til å fornye seg, mens Son Volt er mer forutsgibart og konvensjonelt, uten at det nødvendigvis blir kjedelig av den grunn. Syns også at Farrar har den beste stemmen av de to. Alt til sitt bruk. Men som band er de to egentlig jæla forskjellige. Syns eg da :)

Ellers, så er eg ennå ikkje fullstendig overbegeistret over Honky Tonk. Holder foreløpig den forrige for å være bedre, men for all del - Honky Tonk er bra gjennomført håndverk. Fortsatt den beste av årets utgivelser for min del.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn