Er imponert over japan press utvalget Bartesam.
Hvor mange har du i samlingen?
mvh
Rack-Mannen
Har rundt 450 titler med japan press. Inngår også 45 mastersound japan pressinger i den summen
Er imponert over japan press utvalget Bartesam.
Hvor mange har du i samlingen?
mvh
Rack-Mannen
Ett godt valg
Tror jeg experten, Bartesam må svare på.Ett godt valg
Jeg har fått med meg at de japanske pressingene er førsteklasses. Men er det det forskjell i masteringen kontra de vestlige utgivelsene ?
Det som er viktig er å sette seg inn i hvilke katalognummer som var tilgjengelig der og da. For eks 70 tallet når det kommer til Warner-Pioneer, så har de gjerne P-8XXX fra 1971 til 1975 en gang. Etter det går de over til P-1XXXX til langt opp på 80 tallet. Samtidig så kom repress av 70 talls katalogen på begynnelsen av 80 tallet med katalognr P-6XXX og oppover. Når det kommer til Toshiba-EMI, så er det litt andre kriterier som gjelder.Tror jeg experten, Bartesam må svare på.Ett godt valg
Jeg har fått med meg at de japanske pressingene er førsteklasses. Men er det det forskjell i masteringen kontra de vestlige utgivelsene ?
Selv er jeg helt fersk på japansk vinyl.
Men det lyder bedre.
Det som er viktig er å sette seg inn i hvilke katalognummer som var tilgjengelig der og da. For eks 70 tallet når det kommer til Warner-Pioneer, så har de gjerne P-8XXX fra 1971 til 1975 en gang. Etter det går de over til P-1XXXX til langt opp på 80 tallet. Samtidig så kom repress av 70 talls katalogen på begynnelsen av 80 tallet med katalognr P-6XXX og oppover. Når det kommer til Toshiba-EMI, så er det litt andre kriterier som gjelder.Tror jeg experten, Bartesam må svare på.Ett godt valg
Men det lyder bedre.
Jeg istemmerDet som er viktig er å sette seg inn i hvilke katalognummer som var tilgjengelig der og da. For eks 70 tallet når det kommer til Warner-Pioneer, så har de gjerne P-8XXX fra 1971 til 1975 en gang. Etter det går de over til P-1XXXX til langt opp på 80 tallet. Samtidig så kom repress av 70 talls katalogen på begynnelsen av 80 tallet med katalognr P-6XXX og oppover. Når det kommer til Toshiba-EMI, så er det litt andre kriterier som gjelder.Tror jeg experten, Bartesam må svare på.
Men det lyder bedre.
Herlig nerdete
@ "Rackern": Utrolig gode macrofotos. O.T., men kva for objektiv nyttar du?
mvh
Når det kommer til Toshiba-EMI så er tidlig 70 talls førstepressene gitt ut på Odeon som regel og artistens egentlige selkap ved siden av. For eks Pink Floyd med DSOTHM var i UK gitt ut på Harvest SHVL 804 A2/B2. I Japan er den gitt ut på Harvest-Odeon EOP-80887, men tar du ut vinylen og leser på dødvoksen hva som står der, så er det UK nummeret SHVL 804. Alle japan førstepressene fra Toshiba-EMI har UK EMI katalognummeret i dødvoksen. På senere presser er det ikke slik.Jeg istemmerDet som er viktig er å sette seg inn i hvilke katalognummer som var tilgjengelig der og da. For eks 70 tallet når det kommer til Warner-Pioneer, så har de gjerne P-8XXX fra 1971 til 1975 en gang. Etter det går de over til P-1XXXX til langt opp på 80 tallet. Samtidig så kom repress av 70 talls katalogen på begynnelsen av 80 tallet med katalognr P-6XXX og oppover. Når det kommer til Toshiba-EMI, så er det litt andre kriterier som gjelder.Tror jeg experten, Bartesam må svare på.
Men det lyder bedre.
Herlig nerdete
Fantastisk hva du vetNår det kommer til Toshiba-EMI så er tidlig 70 talls førstepressene gitt ut på Odeon som regel og artistens egentlige selkap ved siden av. For eks Pink Floyd med DSOTHM var i UK gitt ut på Harvest SHVL 804 A2/B2. I Japan er den gitt ut på Harvest-Odeon EOP-80887, men tar du ut vinylen og leser på dødvoksen hva som står der, så er det UK nummeret SHVL 804. Alle japan førstepressene fra Toshiba-EMI har UK EMI katalognummeret i dødvoksen. På senere presser er det ikke slik.Jeg istemmer
Herlig nerdete
Utrolig bra plate det der, kanskje hans beste.
33rpm, plate to har fire bonusspor.Utrolig bra plate det der, kanskje hans beste.
Er det 45 rpm ?
C2 | The Supermen |
C3 | Quicksand |
C4 | The Bewlay Brothers |
Så som så med kvaliteten på bildene mine Oct,mye rart.Vis vedlegget 234031 cd. Og siden min sommerjobb er kommentert, så ble vel moren til Apenes drept & "case unsolved"??? "Rack-Mannen" tar bedre fotos enn undertegnede! "Case solved)".
mvh