V
vinyl-jønki
Gjest
JaGod natt
JaGod natt
Är du barnvakt?
Barnvakt för morsanÄr du barnvakt?
Artig! Spilte tilfeldigvis cd'en fra 88 i går og la ut bilde av den i denne tråden. God da og god nå. Det som slo meg mest da jeg spilte den i går var nettopp hvor fresh det hele lød.Natt til lørdag fikk jeg en pre-release av The Colors Turned Red remasteren stukket i hånden av Johnny Hazard. Den låter like fresh i 2012 som i 1988, men da er det musikken og ikke lyden jeg vurderer. Har ikke hatt anledning til å lytte til den over noe annet enn en Sony slepebrøler til nå. På cd-en står det Remaster 2013, så den er vel planlagt utgitt over nyttår. Glemte å spørre om det, siden jeg nå har den i hende. Den offisielle utgivelsen har jeg i bestilling på Shabby Records, som jeg tror er riktig adressat for å gjøre forhåndsbestilling for dere også. Den kommer nemlig til å komme i et begrenset opplag, så det gjelder å være tidlig ute.
Vis vedlegget 172944
Da jeg snakket med Johnny om remasteren tidligere i år ble jeg lovet at det ikke skal tilføres noe ekstra kompresjon, bare litt mer kjøtt på beinet i de lave frekvensene. Remasteren tar nemlig utgangspunkt i selve sølvskiven som ble gitt ut for 24 år siden, og ikke masteren. De originale tapene forsvant i etterkant av konkursen til Mega Records.
Ps: Det manglende bildet i Musicus' innlegg viser at det fortsatt har noe for seg å skrive et par ord om hva som spilles.
Ittno vinyl?Natt til lørdag fikk jeg en pre-release av The Colors Turned Red remasteren stukket i hånden av Johnny Hazard. Den låter like fresh i 2012 som i 1988, men da er det musikken og ikke lyden jeg vurderer. Har ikke hatt anledning til å lytte til den over noe annet enn en Sony slepebrøler til nå. På cd-en står det Remaster 2013, så den er vel planlagt utgitt over nyttår. Glemte å spørre om det, siden jeg nå har den i hende. Den offisielle utgivelsen har jeg i bestilling på Shabby Records, som jeg tror er riktig adressat for å gjøre forhåndsbestilling for dere også. Den kommer nemlig til å komme i et begrenset opplag, så det gjelder å være tidlig ute.
Vis vedlegget 172944
Da jeg snakket med Johnny om remasteren tidligere i år ble jeg lovet at det ikke skal tilføres noe ekstra kompresjon, bare litt mer kjøtt på beinet i de lave frekvensene. Remasteren tar nemlig utgangspunkt i selve sølvskiven som ble gitt ut for 24 år siden, og ikke masteren. De originale tapene forsvant i etterkant av konkursen til Mega Records.
Ps: Det manglende bildet i Musicus' innlegg viser at det fortsatt har noe for seg å skrive et par ord om hva som spilles.
Spurte på Shabby, og de tvilte. Glemte å spørre gutta i Colors (som jeg var på fest med på fredag). Ble litt mer fokus på billig øl, he he he. Men i og med at de kun har tilgang til digitalt materiale vil det ikke være noe tjene på vinyl lydmessig, så da antar jeg at de anser det for å være unødvendig. Det blir isåfall et rent samleobjekt, og det var ikke hensikten med remasteren. Du får gjøre et unntak og kjøpe cd-en. Og jeg har da sett at du spiller slike også, i alle fall i rippet format.Ittno vinyl?Natt til lørdag fikk jeg en pre-release av The Colors Turned Red remasteren stukket i hånden av Johnny Hazard. Den låter like fresh i 2012 som i 1988, men da er det musikken og ikke lyden jeg vurderer. Har ikke hatt anledning til å lytte til den over noe annet enn en Sony slepebrøler til nå. På cd-en står det Remaster 2013, så den er vel planlagt utgitt over nyttår. Glemte å spørre om det, siden jeg nå har den i hende. Den offisielle utgivelsen har jeg i bestilling på Shabby Records, som jeg tror er riktig adressat for å gjøre forhåndsbestilling for dere også. Den kommer nemlig til å komme i et begrenset opplag, så det gjelder å være tidlig ute.
Vis vedlegget 172944
OK. Kjøper den gjerne igjen dersom det er noe å hente lydmessig.Spurte på Shabby, og de tvilte. Glemte å spørre gutta i Colors (som jeg var på fest med på fredag). Ble litt mer fokus på billig øl, he he he. Men i og med at de kun har tilgang til digitalt materiale vil det ikke være noe tjene på vinyl lydmessig, så da antar jeg at de anser det for å være unødvendig. Det blir isåfall et rent samleobjekt, og det var ikke hensikten med remasteren. Du får gjøre et unntak og kjøpe cd-en. Og jeg har da sett at du spiller slike også, i alle fall i rippet format.Ittno vinyl?Natt til lørdag fikk jeg en pre-release av The Colors Turned Red remasteren stukket i hånden av Johnny Hazard. Den låter like fresh i 2012 som i 1988, men da er det musikken og ikke lyden jeg vurderer. Har ikke hatt anledning til å lytte til den over noe annet enn en Sony slepebrøler til nå. På cd-en står det Remaster 2013, så den er vel planlagt utgitt over nyttår. Glemte å spørre om det, siden jeg nå har den i hende. Den offisielle utgivelsen har jeg i bestilling på Shabby Records, som jeg tror er riktig adressat for å gjøre forhåndsbestilling for dere også. Den kommer nemlig til å komme i et begrenset opplag, så det gjelder å være tidlig ute.
Vis vedlegget 172944
Og du verden, de låt og låter veldig fresh. På noen låter nesten litt flinkis, uten at de var det. Akkurat det skyldtes nok superstudioet og produsenten i Danmark. Det som slår meg er at tangentene til Bengt er essensielle for låtene.