Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Som sagt har jeg bare hørt den på slepebrøler, og ut fra minnet virker det som om det er mer kjøtt på beinet på Ketils bassgitar. Men mitt originale eksemplar ble glemt igjen hos en kjæreste for mange år siden, så jeg har ikke noen referanse lenger.
    OK. Men vi satser på att den er bedre, og ikke dårligere da. De har vel hørsel igjen etter ett langt rockeliv, forhåpentligvis.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Al Green - Let's stay together (1972)

Snurrer litt smooth, men jævli bra, soul i bakgrunnen mens man venter på kveldens koltbord, med ymse snacks fra havets delikatesser. En fin tradisjon :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Legger klar den platen der til senere på kvelden, Townes. Passende når vi nærmer oss midnatt. :cool:

Mala

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Tusmørke - Underjordisk Tusmørke
    Vinyl, limitert i 500 eks.

tusmoke_cover_art.jpg

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    John Hiatt Mystic Pinball

john[1].jpg

Ett av årets beste.
    vinyl

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir jul uten, men bare så vidt.

[video=youtube;j9jbdgZidu8]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=j9jbdgZidu8[/video]
    Fet låt. Skulle likt og sett tapeten få smake de tenna der.
    Denne er blitt litt slik som hovmesteren, essensiell i mediajulen år etter år. Har nesten tatt over for Bings White Christmas.

Så de tenna med The Popes på Folken i Stavanger i 95. Han var så på snøvla da han kom på scenen at min nesten like fulle kompis brølte "Sober up! You're a fucking disgrace!". Bandet repliserte med å sende sjefen bak scenen for å gjøre nettopp det, og utrolig nok lykkes han. Etter et 20 minutter langt instrumentalt sett returnerte gebisset med en halvliter Tou i ene hånden, et glass vann i den andre. En slurk fra hvert glass så ut til å gjøre trikset, og han var i stand til å fullføre en godkjent konsert. Det er vel slik som det var med Jokke, konsertene var best når han var passelig full.

Før konserten gikk det rykter om at frontpaven ankom tollen i rullestol... :rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som sagt har jeg bare hørt den på slepebrøler, og ut fra minnet virker det som om det er mer kjøtt på beinet på Ketils bassgitar. Men mitt originale eksemplar ble glemt igjen hos en kjæreste for mange år siden, så jeg har ikke noen referanse lenger.
    OK. Men vi satser på att den er bedre, og ikke dårligere da. De har vel hørsel igjen etter ett langt rockeliv, forhåpentligvis.
    Tror ikke de gutta har utsatt ørene sine for de største farer. Er ikke akkurat Motorhead heller. Regner med at de har passet på de viktigste organene sine, ørene.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    The Parting Gifts - Strychnine Dandelions (2010)

Blir ikke lei denne platen, Strange Disposition er en klassiker i mine ører.:)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ryan Adams - Jacksonville city nights (2005)

Sa vel tidligere i dag (dels på tull) at Evan Dando synger ringer rundt 99/100 vokalister. Her er den 100. Fy faèn så Ryan synger! Og for noen låter han snekrer. Han er en helt makeløs artist, og gåsehuden tar meg atter en gang her eg sitter og hører med et halvt øre til denne flotte skiva. Tenk at han gav ut tre album i 2005, den ene til og med dobbel.

Hats off to David Ryan!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Jul blir det uansett - aner det meg.

[video=youtube;1owsa8v7fb4]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1owsa8v7fb4[/video]

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Der bikket vi midnatt! Nå snurrer George Benson og "guitar man" rolig over stueanlegget.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Hadde akkurat gjort meg ferdig med en liten, litt småtullete historie om Family klokken 0530 i går. Gikk lykkelig og la meg ved siden av min vakre kone. Bikkja og barna sov. Peisen holdt på å slukne.

Så ringte telefonen….Muttern: Far er død. ikke helt uventet, men litt. Han segnet om på badet. På Snarøya. 86 år gammel. En flott kar og far, industrileder. Birkebeineren nøyaktig 25 ganger. Sjef for STK i mange år. Startet NHO. Og kabelekspert. Flere patenter. Det var av ham (elektronisk) HiFi-interessen ble vekket, som jeg har skrevet før: rock syntes han var noe dritt, men han hadde med hjem det siste fra ITT, Lenco, Schaub Lorenz etc. Og skikkelige kabler. Dette kunne han; selv om han var administrende direktør. Han var den som var ansvarlig for utviklingen av Skagerrak-kabelen da den ble lagt ut i 1974. Pioner-arbeid, men det er det ikke opp til meg å vurdere. Det er allerede gjort av andre.

Jeg skriver dette, fullstendig klar over at slikt ikke hører hjemme her, men synes dere oppfører dere så skikkelig, vittig og ordentlig i denne tråden at jeg allikevel gjør det. Og er det noe som hører sammen, så er det jo rock og følelser. Og kabler.

Går og legger meg sammen med min flotte kone. Det er bare det, at nå er alt nytt.

God Jul.

kate-anna-mcgarrigle3.jpg

"Heart like a wheel" til min far.

Sist redigert:

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Kondolerer janfrt, ønsker deg og dine en så god jul som muligt omstendigheten tatt i betraktning.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.363
    Torget vurderinger
    4
    Kondolerer, jan.

Kort og godt skrevet om en som tydeligvis, attpå til, klarte å være en god far og forbilde.
    Noe å ha i bakhodet i til kvelden når man skal feire jul med noen som ennå ikke helt har forstått at de faktisk begynner bli gamle...og noen som ennå ikke har forstått at de fortsatt er veldig, veldig unge.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Kondolerer janfrt, ønsker deg og dine en så god jul som muligt omstendigheten tatt i betraktning.
    Takk for den Bent. Dette er en musikktråd og det skal det være. Men så knust som jeg er nå, så prøvde jeg å finne oppmuntrende musikk. Tror faktisk Loudon W III kan trøste, men han gjør jo de fleste menneskene både blide og triste. Nei, er tilbake 2. juledag. God bless you all.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.399
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @janfrt
    Det var et trist budskap for deg og familien å få inn på jula.
    Min medfølelse.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    For å få familien på beina og energien opp på topp nivå så bærer det av gårde med "juleklassikeren(?)" Piece of Mind!

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.681
    Torget vurderinger
    2
    En hilsen til janfrt.
    Livet har sine triste stunder. Jeg sender min kondolanse.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn