Hadde akkurat gjort meg ferdig med en liten, litt småtullete historie om Family klokken 0530 i går. Gikk lykkelig og la meg ved siden av min vakre kone. Bikkja og barna sov. Peisen holdt på å slukne.
Så ringte telefonen….Muttern: Far er død. ikke helt uventet, men litt. Han segnet om på badet. På Snarøya. 86 år gammel. En flott kar og far, industrileder. Birkebeineren nøyaktig 25 ganger. Sjef for STK i mange år. Startet NHO. Og kabelekspert. Flere patenter. Det var av ham (elektronisk) HiFi-interessen ble vekket, som jeg har skrevet før: rock syntes han var noe dritt, men han hadde med hjem det siste fra ITT, Lenco, Schaub Lorenz etc. Og skikkelige kabler. Dette kunne han; selv om han var administrende direktør. Han var den som var ansvarlig for utviklingen av Skagerrak-kabelen da den ble lagt ut i 1974. Pioner-arbeid, men det er det ikke opp til meg å vurdere. Det er allerede gjort av andre.
Jeg skriver dette, fullstendig klar over at slikt ikke hører hjemme her, men synes dere oppfører dere så skikkelig, vittig og ordentlig i denne tråden at jeg allikevel gjør det. Og er det noe som hører sammen, så er det jo rock og følelser. Og kabler.
Går og legger meg sammen med min flotte kone. Det er bare det, at nå er alt nytt.
God Jul.
"Heart like a wheel" til min far.