Egentlig ikke. Men takker for tilbudet.Har forøvrig nettop kommet hjem fra obligatorisk nyttårs-fest hos gammel kompis & tørrlagt alkis. Sier seg selv at jeg må frekventere kjøleskapet.Vis vedlegget 175216
Låne denne Oct?
Kjenner brukbart til de to artistene der ja, har vel 3-4 album fra begge.Takk United,Otis er bra. Sparker jeg inn en åpen dør hvis jeg nevner Son Seals og Back Country BluesHehe, sånn går det når man er generøs.United@Liker,misbruk straffer seg
Gratulerer med fete OtisR-skiver, forresten, må innrømme småsikling her.
platene jeg har spilt ikveld?Du har/hørt de?
Det er vel ikke den letteste sjanger å skulle finne opp hjulet på nytt i?Siden vi er inne i halvtrad moderne elektrisk blues, av den litt "hardere typen" (som jeg ikke spiller særlig ofte) denne er slettes ikke ille.
Ace Moreland - Keepin' A Secret (1996)
Mannen fra Oklahoma - med noen Cherokee-gener (uten at det er særlig relevant) - har ikke oppfunnet gengren på ny. Han bare spiller og synger "ekte Southern fried heavy boogie". Og det rekker jo bra det iblant.
Dette er rett og slett dritbra! Sitter oppe litt til.Siden vi er inne i halvtrad moderne elektrisk blues, av den litt "hardere typen" (som jeg ikke spiller særlig ofte) denne er slettes ikke ille.
Ace Moreland - Keepin' A Secret (1996)
Mannen fra Oklahoma - med noen Cherokee-gener (uten at det er særlig relevant) - har ikke oppfunnet gengren på ny. Han bare spiller og synger "ekte Southern fried heavy boogie". Og det rekker jo bra det iblant.
Da har man pinadø vært på fest. Med danse"musikk" bestående av svenskstoppar, swing og gammeldans! Det er faen splette meg ikke rart man drikker! Roer ned nervene med denne fantastiske innspillingen med Dompan.Så er det denne som står for tur:
Jazz at The Pawnshop - 30th anniversary(sacd)
Vis vedlegget 175133
Nydelig musikk, og særdeles flotte innspillinger!
Har selv overvært fruen. Noe man aldri glemmer!
Ja ja, hyggelig det. Litt REM dagen etter Stipes bursdag er vel passende. Men spørsmålet gjenstår å bli besvart; var det mens du lyttet til ... In Memphis du fant ut at du ikke liker Elvis?Det er du selv som har blandet deg.Ikke bland meg inn i dette.Du kan vel det du hører, ha en mening om, evt second opinion?Meg?Deg?Hvem spør du?Mens du lyttet til det albumet?
Jeg er jo bare en landsens gutt. Kan ikke noe om slikt.
Jeg kan det.
Og siden baluba har meldt sin ankomst i tråden, så spiller jeg denne for hen - til sorg eller glede. Mens jeg tenker tilbake på Arendal med vemod.
REM - Automtic for the people
Hehe, å si nei til Beatles er noe man egentlig bør få kred for.@ united: Og det var vel Decca studios som ikke ville gi Beatles kontrakt? Parlophone tok vel den. Klok av skade tok de derimot Stones med åpne armer? Spiller andre siden av Linda, og så zzzzzzzz......
mvh
Jeg hadde vel den engang jeg også.Ser ut til og bli en søndag i 70-talls rockens navn her i huset.
Alice Cooper - School's Out (1972)
Den gang Alice Cooper fremdeles var en gruppe og ikke kun mr.Furnier.
Denne platen har fulgt meg siden barneskolen og jeg er nok ansvarlig for at min fars vinyl-utgave (fra 1973) er nesten totalt uspillbar i dag.
It seems I was born with some innate homing device (stubbornness, unwillingness to learn or memorize anything) that will steer me dead center wrong every time. So my own conclusion must be, "With so many peole going up and down the road, it is sideways some of us must go."