Go'dag mann kosteskaft
Æresmedlem
- Ble medlem
- 30.04.2008
- Antall liker
- 1.398
Heia baluba!
Van Morrisson - Moondance
Van Morrisson - Moondance
Ski? Hold grisepraten for dem selv!Er det ingen som forstår østlandshumor(Ski) her?Ikke rette tidspunktet å ta avstand fra Dags musikksmak, Rack. Et av de store mesterverker fra syttitallet dette her. Rapp på stangen for den...Ikke gi deg Dag, du er en glede å følge.Musikksmaken unntatt!Jeg tåler greit å få skjenn for dette.
Selv synes jeg bildet av Justin Bieber er søtt og uskyldig, og langt fra det mest eksplisitte jeg har av ham. Og jeg hr en del, for å si det sånn. Alle med den minste kjennskap til Justin Bieber vil se at det er en billedmontasje. Justin er jo fra Canada, og da kan dette neppe være Jerry vi er vitne til. Det er jo bare å konstatere at det er ulik toleranse for erotikk, jaffal i en lyttetråd. ;-)
Dette er forøvrig min andre advarsel her inne. Den første kom for noen år siden da jeg gjorde narr av NS. Den advarselen er jeg ganske stolt av.
Så har jeg blitt slettet av moderator en gang (som jeg vet om), det var en lørdagskveld jeg hevdet at Sean Connery hadde mere hår ut av nesa enn på hodet. Det var altså over grensen, og står som et av mine mer minneverdige øyeblikk.
Eno - Another green world
Vis vedlegget 175388
Ubetalelig.
Rack-Mannen
Humor er ikke å spøke med. Særlig der det ferdes humørløse med makt.Er det ingen som forstår østlandshumor(Ski) her?Ikke rette tidspunktet å ta avstand fra Dags musikksmak, Rack. Et av de store mesterverker fra syttitallet dette her. Rapp på stangen for den...Ikke gi deg Dag, du er en glede å følge.Musikksmaken unntatt!Jeg tåler greit å få skjenn for dette.
Selv synes jeg bildet av Justin Bieber er søtt og uskyldig, og langt fra det mest eksplisitte jeg har av ham. Og jeg hr en del, for å si det sånn. Alle med den minste kjennskap til Justin Bieber vil se at det er en billedmontasje. Justin er jo fra Canada, og da kan dette neppe være Jerry vi er vitne til. Det er jo bare å konstatere at det er ulik toleranse for erotikk, jaffal i en lyttetråd. ;-)
Dette er forøvrig min andre advarsel her inne. Den første kom for noen år siden da jeg gjorde narr av NS. Den advarselen er jeg ganske stolt av.
Så har jeg blitt slettet av moderator en gang (som jeg vet om), det var en lørdagskveld jeg hevdet at Sean Connery hadde mere hår ut av nesa enn på hodet. Det var altså over grensen, og står som et av mine mer minneverdige øyeblikk.
Eno - Another green world
Ubetalelig.
Rack-Mannen
Det e bare en ting å si til denne platen/bandet, og det er Ja ja ja.Ebba grön - Kärlek & uppror (1981)
Så var det disse svenskene da. Thåström er en bra mann! Hinsides fengende låter, med hjartet på rette staden.
Vi fryser ihjäl det är så kallt
stackars barn men snart blir det varmt
Ja vi fryser ihjäl det är så kallt
stackars barn men snart blir det varmt
Artig. Jeg har ikke engang hørt plata, men det skal jeg jammen få gjort noe med. Satt som jeg ofte gjør og vurderte og grov litt frem og tilbake hos forskjellige selgere på discogs for å se hvem som kunne tilby den beste handlekurven da denne plata havnet oppi en av dem. Stusset litt på akkurat den ene låten du trekker frem, "We Were Kind Of Crazy Then", fordi det sto oppført at låtskriveren var Susanna Clark, altså Guy Clarks kone. Jeg har naturlig ikke noe cover å sjekke på, tror jammen jeg må bestille den for å se med eget øye.Jerry Jeff Walker - Contrary to Ordinary (MCA, 197
Vis vedlegget 175465
Vinyl. En av Jerry Jeff´s beste. Svinger av "Saturday night special" (skrevet av Lee Clayton; feil i AMG) og selverkjennende og tilbakeskuende "We were kind of crazy then" (skrevet av kona Susan Walker). At hun holdt ut med ham og hans inntak av alkohol en periode, tyder vel på et sterkt forhold.
Er vel ikke akkurat ordet pompøs jeg får i hue når jeg hører på denne herren.Jonathan Richman - O moon, queen of night on earth (2010)
Langt fra så pompøst som tittelen kan tilsi
Du har helt rett, det er Susanna Clark som har skrevet den.Artig. Jeg har ikke engang hørt plata, men det skal jeg jammen få gjort noe med. Satt som jeg ofte gjør og vurderte og grov litt frem og tilbake hos forskjellige selgere på discogs for å se hvem som kunne tilby den beste handlekurven da denne plata havnet oppi en av dem. Stusset litt på akkurat den ene låten du trekker frem, "We Were Kind Of Crazy Then", fordi det sto oppført at låtskriveren var Susanna Clark, altså Guy Clarks kone. Jeg har naturlig ikke noe cover å sjekke på, tror jammen jeg må bestille den for å se med eget øye.Jerry Jeff Walker - Contrary to Ordinary (MCA, 197
Vis vedlegget 175465
Vinyl. En av Jerry Jeff´s beste. Svinger av "Saturday night special" (skrevet av Lee Clayton; feil i AMG) og selverkjennende og tilbakeskuende "We were kind of crazy then" (skrevet av kona Susan Walker). At hun holdt ut med ham og hans inntak av alkohol en periode, tyder vel på et sterkt forhold.
http://www.discogs.com/Jerry-Jeff-Walker-Contrary-To-Ordinary/release/1848415
En meget bra plate dette. Jeg føler meg meget priviligert som har den i vinylsamlingen min. Og spilte den mye dengang den var ny i 1970.Groundhogs - Thank christ for the bomb (Liberty, 1970)
Tøff, tung britisk blues-rock.