Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.758
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hadde egentlig ikke tenkt å oppholde meg ved Van så lenge i ettermiddag, men Pay the devil ga sånn mersmak.

Og så var det dette med gode duetter da, som Townes dro opp tidligere i dag. Også denne har klare countryvibber. Men enda mer rockabilly. Og Linda Gail viser at hun er mye mer enn søstra til Jerry Lee (nei Tow, hun er ikke også datter og far til sin bror:p).

Van Morrison, Linda Gail Lewis - You Win Again (2000)

Herlig lytt.:)

V

vinyl-jønki

Gjest
    Ikke noe duett her,Van the Man fra -77,man blir inspirert United:)
    Bra med blåsere.
    IMG_0298.jpg

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Det er lett å bli revet med av united, ja. Jeg ligger langt bak i løypa og spiller John Hiatt - Master Of Disaster. Plata er myye bedre enn jeg husket den, har ikke spilt den siden måneden etter at den kom tror jeg. Spiller den på en squeezebox og har sånne digitale vu-metre i displayet på den. Og mann, de spreller! Denne plata er ikke komprimert ihjel. Sing hallelujah, det er god lyd på den!

Master of Disaster.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.758
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Trodde jeg likte den dama der, men den funker ikke i dag i hvert fall. Mulig noens smak har endra seg.
    2013 er et elendig musikkår.
    :eek:

Lisa Germano - No Elephants (2013)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Eli "Paperboy" Reed - Roll with you (2008)

Viste denne til svigerfar i romjula, han fikk nesten ståpels :D Forståelig det, for dette er kvalitet fra a-å. Ungfole med stålkontroll på stemmen, og med krutt og futt så det holder serveres det retro-soul av den riktige sorten.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Det er lett å bli revet med av united, ja. Jeg ligger langt bak i løypa og spiller John Hiatt - Master Of Disaster. Plata er myye bedre enn jeg husket den, har ikke spilt den siden måneden etter at den kom tror jeg. Spiller den på en squeezebox og har sånne digitale vu-metre i displayet på den. Og mann, de spreller! Denne plata er ikke komprimert ihjel. Sing hallelujah, det er god lyd på den!

Vis vedlegget 175617
    Ikke dum den der Tremor. Thunderbird aleine er verdt prisen av skiva spør du meg.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Flacs er vel heller blitt unntaket her i huset. Denne har jeg allikevel på begge formater og kan heldigvis snurre igang tallerkenen igjen. Er dette en utgivelse dere vet om?

Gutter Brothers - Gone To The Dogs

Spiller Gone To The Dogs.JPG

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.758
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    @Tremor: nei, kjenner dem ikke, hvilken gjeng er det der da?

Denne karen under kjenner jeg bra.
    Men usikker på denne plata, hørt for lite på den også, men vet det er et par superfine ballader på den. Something Broken er rent gull.

John Hiatt - The Tiki Bar Is Open (2001)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Ingen stor høydare, men vel verdt for den som er inne i arkeologisk rockhistorie. Boston, Massachusetts, huset på 70-80 tallet endel knallband, ikke minst DMZ/Lyres, Customs, Del Fuegos, Nervous Eaters, Mission of Burma ++++
    Det som trigget kjøpet var åpningskuttet "Geraldine, I Need Money" som The Lyres gjør en fantastisk versjon av. Hvor bra er originalen?

Classic Ruins - "Rooms Starts Spinning"
    1006626.jpg

Originalen

Coverversjonen

Litt søtt da og se gutta i pysj rocke rundt til et par av de mer rolige kuttene her. Nå er det senga.

TorErik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Mange gode lytteforslag i denne tråden!!

Vil dog oppfordre de som anbefaler ukjente artister til å si 2 ord om artisten/bandet.
    For de som ikke kjenner artisten/bandet som du anbefaler kan disse 2 ordene være veldig greit.

Genre er iallefall greit. Det gjør at man slipper å google alt man ikke kjenner. Noen genre er jo uaktuelle for noen...

På forhånd takk!!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Prøver meg på litt mer blues. Denne konserten virker ikke helt ute. Rå vokal og ganske bra gitarspill om ikke annet.

Tror jeg kan like denne, starter relativt lovende i alle fall.

Imperial Crowns - Preachin' The Blues Live!.jpg

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    @Tremor: nei, kjenner dem ikke, hvilken gjeng er det der da?
    Vanskelig å si. Det er en av de platene jeg setter absolutt høyest ihvertfall. Det er et engelsk orkester, men jeg er ganske så sikker på at flere av dem er amerikanske. De startet som et rent gateorkester og bassingen foregår på en teachest bass av lyrikeren i bandet. Vanvittig bra tekster og en ut-av-kroppen levering av amerikansk musikk. Fabelaktig bra for de som ikke helt kjøper Pink Floyd, men allikevel liker det symbolske ved musikken deres.

Stikkord: 'I've got a hundred tons of loco and it's going off the rail...

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Larry Williams - Here's Larry Williams (Specialty, 1959)

Denne R&B artisten fra New Orleans var et av de store idolene til John Lennon. The Beatles covret sågar bl.a. Dizzy, Mizz Lizzy. Disse 50s innspillingene på Specialty står for meg som noe av det aller argeste innen genren, og det svinger så det lukter krutt.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    V

vinyl-jønki

Gjest
    Nei,nok Van the Man.
    Så man våkner,Janis Joplin,skulle ikke være nødvendig med noe
    historietime her?
    Her covrer hun Kristofferson sin Me and Bobby McGee.
    På en strålende måte.
    IMG_1291.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jerry Jeff Walker - Live at Gruene Hall (Ryko, 1989)

0000848547_500-1.jpg

Høres jo ut som en studioinnspilling med kun nye kutt. Ble spilt i filler da den kom ut. Suverene tekster. Et jævlig bra fest-album. :cool:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.758
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Gutterbrødrene får sjekkes ut ja.
    Men jeg får så mange assosiasjoner og lyster hele tida, nå bare jeg spille selve Guttertvillingene (og hva med Gutterball??).
    Tvillingene er selvsagt de to sjefene Mark Lanegan og Greg Dulli (bla. The Afghan Whigs).
    De ga ut et flott album sammen:

The Gutter Twins - Saturnalia (2008)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    64.911
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mange gode lytteforslag i denne tråden!!

Vil dog oppfordre de som anbefaler ukjente artister til å si 2 ord om artisten/bandet.
    For de som ikke kjenner artisten/bandet som du anbefaler kan disse 2 ordene være veldig greit.

Genre er iallefall greit. Det gjør at man slipper å google alt man ikke kjenner. Noen genre er jo uaktuelle for noen...

På forhånd takk!!
    Når det gjelder GOLDEN PALOMINOS (mitt forrige bidrag i tråden),
    så er det ganske umulig å plassere dem i genre da de mildt sagt er ganske mangesidige.
    Wikipedia beskrever musikken som alternative, industrial,country og ambient.
    I tillegg skifter besetningen fra låt til låt. Bandet utga flere album på 80 og 90 tallet.
    Kjernemedlemmer er kjente musikere som Anton Fier og Bill Laswell.

Ellers er ikke jeg opptatt av genre.:)
    Tar en til:
    [video=youtube;CQu09XHbeQw]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CQu09XHbeQw[/video]

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    64.911
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    suzi quatro
    rock hard
    pubertalrock
    [video=youtube;V6YOhfHwpLQ]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=V6YOhfHwpLQ[/video]

V

vinyl-jønki

Gjest
    Clyde Mcphatter, tributeplate,-73.Dannet i -53 The Drifters R&b gruppe.
    Hadde sin storhetstid frem til slutten av 50 tallet
    IMG_0727.JPG

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Willy Mason - If the Ocean gets Rough (Astralwerks, 2007)
    Willy_Mason_If_the_Ocean_Gets_Rough_Astralwerks_DFA.jpg

Singer/songwriter. Et album spekket med strøkne låter.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Pubertalrock, funny, bluesbreaker. Men langt mer korrekt enn hard rock eller rock hard.

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ymse - The raging teens vol.1 (Norton, 1992)

Vill og galen 50s rock&roll og rockabilly fra New England. Første volum fra en serie på totalt 4, levert fra de fine folka i Norton. Cover-cat'n er Gene Maltais, hvis åpningslåt The raging sea er så knusetøff at den sikkert fikk de fleste av hans kontemporære til å skjelve i knærne.

Bra energi på det refrenget der, gitt!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Eli "Paperboy" Reed - Roll with you (200

Viste denne til svigerfar i romjula, han fikk nesten ståpels :D Forståelig det, for dette er kvalitet fra a-å. Ungfole med stålkontroll på stemmen, og med krutt og futt så det holder serveres det retro-soul av den riktige sorten.
    Litt heftig på sengekanten, but wtf, jeg er jo en knallhard kar, så jeg klarer det vel.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik

Vill og galen 50s rock&roll og rockabilly fra New England. Første volum fra en serie på totalt 4, levert fra de fine folka i Norton. Cover-cat'n er Gene Maltais, hvis åpningslåt The raging sea er så knusetøff at den sikkert fikk de fleste av hans kontemporære til å skjelve i knærne.
    Ett nyttårsforsett er å kjøpe myyye vinyl! Du kommer til å få mange forespørsler om oppegående Norton-utgivelser. Gled deg. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo

Ett nyttårsforsett er å kjøpe myyye vinyl! Du kommer til å få mange forespørsler om oppegående Norton-utgivelser. Gled deg. :)
    NORTON?? Collect´em all. Høykvalitet til fingerspissene, men problematisk siden lageret ble bokstavelig sugd av Sandy :p :mad:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn