Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_0303.jpg

Andre gangen jeg spiller disse,behagelig musikk.Sa det vel sist,
    må få tak i noe av det eldre.

• Liker
    Reaksjoner: oct

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Godt å se at gaffelen er i stand til å treffe et stort mål; jeg har personlig store problemer med å spise erter med gaffel, noe jeg registrerer de lykkes med gang etter gang.

For en plate.

Edit: Mule Variations er selvsagt intet mindre enn en plate laget for konger, men jeg tror anmelderen på Sputnik også har godt av å gå Tom grundigere i sømmene...
    Ja, en av mine favoritter av mannen.
    En av de mange. Og en god favoritt er det. :) Jeg mener bare å si at det å påstå at dette er Toms beste er i beste fall veldig historieløst og neppe særlig gjennomtenkt. Og om det, mot formodning, skulle være tilfelle at dette er Toms beste utgivelse vil det i såfall være uovertruffet i populærmusikalsk sammenheng å utgi sin beste plate tjueseks år ut i platekarrieren. Allikevel innser jeg at jeg er på tynn is og sier med storsinn at alle Toms plater inneholder hans beste arbeid. Krystallklart.

Sist redigert:
    V

vinyl-jønki

Gjest
    Godt å se at gaffelen er i stand til å treffe et stort mål; jeg har personlig store problemer med å spise erter med gaffel, noe jeg registrerer de lykkes med gang etter gang.

For en plate.

Edit: Mule Variations er selvsagt intet mindre enn en plate laget for konger, men jeg tror anmelderen på Sputnik også har godt av å gå Tom grundigere i sømmene...
    Ja, en av mine favoritter av mannen.
    En av de mange. Og en god favoritt er det. :) Jeg mener bare å si at det å påstå at dette er Toms beste er i beste fall veldig historieløst og neppe særlig gjennomtenkt. Og om det, mot formodning, skulle være tilfelle at dette er Toms beste utgivelse vil det i såfall være uovertruffet i populærmusikalsk sammenheng å utgi sin beste plate tjueseks år ut i platekarrieren. Allikevel innser jeg at jeg er på tynn is og sier med storsinn at alle Toms plater inneholder hans beste arbeid. Krystallklart.
    sier med storsinn at alle Toms plater inneholder hans beste arbeid. Krystallklart.
    Bedre kan det ikke sies

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Peter Karp & Sue Foley - Beyond the Crossroads (Blind Pig, 2012)

cd_cover_pick-2.jpg

Blir bra blues, R´n B, soul (eller hva?) av dette samarbeidet.

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_0327.jpg

Waits idag, første gangs lytting,er litt usikker på
    hva jeg synes.
    Tremor hva med deg,hvis du klarer å se bort fra at alt er best?:rolleyes:
    Hva synes du om denne?

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    hva jeg synes.
    Hva synes du om denne?
    Tja, 'Bad As Me' har definitivt sine sider og jeg har kommet fortere 'under huden' (for å si det på kvasifilosofisk forfattervis) på den enn på 'Real Gone' f. eks. Mer tilgjengelig altså. Dessuten syns jeg denne videoen demonstrerer med all tydelighhet at Tom er den tøffeste gamlingen period. Bortsett fra Lemmy kanskje. Sjekk stereoen Rack-Mann!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Wes Montgomery - The incredible jazz guitar of Wes Montgomery (Riverside, 1960)

Kunne spelle gitar han, gitt. Etter en travel dag med både juleverksted og bursdagsbesøk, eller kaffebesøk og kaffebesøk som det var for min del :), er dette en grei plate å starte søndagskvelden på.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    hva jeg synes.
    Hva synes du om denne?
    Tja, 'Bad As Me' har definitivt sine sider og jeg har kommet fortere 'under huden' (for å si det på kvasifilosofisk forfattervis) på den enn på 'Real Gone' f. eks. Mer tilgjengelig altså. Dessuten syns jeg denne videoen demonstrerer med all tydelighhet at Tom er den tøffeste gamlingen period. Bortsett fra Lemmy kanskje. Sjekk stereoen Rack-Mann!

Onkel Tom er og forblir en tøffing ja :) Lemmy er tøff han også, men på en annen måte kanskje?
    Når det gjelder Bad As Me, så har den sine stunder ja, men den er vel ikkje helt der oppe? Bra, bevares, men han han har levert bedre varer. Den er kanskje jevnere og mer tilgjengelig enn Real gone, men syns de sterkeste låtene på Real gone overgår det beste på Bad As Me.

V

vinyl-jønki

Gjest
    hva jeg synes.
    Hva synes du om denne?

Onkel Tom er og forblir en tøffing ja :) Lemmy er tøff han også, men på en annen måte kanskje?
    Når det gjelder Bad As Me, så har den sine stunder ja, men den er vel ikkje helt der oppe? Bra, bevares, men han han har levert bedre varer. Den er kanskje jevnere og mer tilgjengelig enn Real gone, men syns de sterkeste låtene på Real gone overgår det beste på Bad As Me.
    Tror jeg må si meg enig med deg når det gjelder Bad as me Townes.Real gone har jeg ikke så der skal jeg ikke uttale meg.
    Jeg synes vel at de tidlige tingene er best, sitter å hører på Blue Valentine nå , vakkert.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Virkelig? Da må jeg vel besøke 'Real Gone' et par ganger til i nærmeste fremtid. 'Bad As Me' har allerede gitt meg mer enn 'Real Gone', men det kan selvsagt være på grunn av at jeg er mer mottagelig nå enn jeg var da. Det hele går ihvertfall i retning av mitt opprinnelige poeng: syns man èn Tom-plate er bedre enn en annen har man ikke hørt godt nok etter på den andre.;)

Lemmy er 'the same kind of bad as me'.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Puster ut og drikker cognac etter kampen, med Mr. Sunny, i en eldre utgave.

Bobby Hebb - That's All I Know (2005)
    For en kamp! Woooosh! Direkte morsomt å høre den italienske krøvelen dille med ordene etter kampen, tydeligvis mente han de var bedre enn united; fat chance.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.642
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    For en kamp! Woooosh! Direkte morsomt å høre den italienske krøvelen dille med ordene etter kampen, tydeligvis mente han de var bedre enn united; fat chance.
    Kan jo være breial og si "vi hadde full kontroll, bare lekte med dem". Men sier ikke det.:cool:

V

vinyl-jønki

Gjest

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Kan jo være breial og si "vi hadde full kontroll, bare lekte med dem". Men sier ikke det.:cool:
    Nei, du har helt rett; det var på ingen måte kattens lek med musa. Det var mer som kattens lek med en slags rar grevling, haha.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Hank Shizzoe & Loose Gravel - Plenty of Time (CrossCut, 1998)

21042.JPG

Fyren er en racer til å komponere og spille gitar, spesielt Dobro.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.642
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    @Rack-Mannen: Okey, sjef!
    Og bra, sjef. Vi trenger noen som holder oss i ørene, ja, fortsett slik!.:)

Ray Charles - The Great Ray Charles (1957)

Ren jazz fra ham her, var vel et par år før han ble genius dette.:)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Neil Young - Le Noise (2010)

Mange bra plater i år, ja, Bent. Dette er ikke en av de, men det er bare fordi den kom ut i 2010 og ikke i år. For bra er den. Og tøff. Spesielt soundet. Skulle ønske eg kunne skru volumet i taket nå, men det nytter ikkje.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Etter nok en helg med drillpikene, er det godt å komme hjem til husalteret. :cool:

the walkabouts-train leaves at 8.jpg

The Walkabouts - Train Leaves At Eight. (1789)

• Liker
    Reaksjoner: oct

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Håper det er greit med litt juleaktig i denne tråden.
    I dag avla vår yngste datter med dertil hørende samboer og to børn oss en siste visitt før de drar til Florida for å feire jul med min kones søster og dennes familie.
    I den anledning pyntet kona og jeg et juletre i ekte plast i kjellerstua så barnebarna kunne få litt julestemning før de dro. Og under pynteseansen spilte vi diverse julemusikk over anlegget. Bl.a. to versjoner av O Helga Natt - den klassiske med Jussi Björling og en litt alternativ en med Marianne Antonsen. Begge er høyst hørbare!
    Rolf Just Nilsen med sin Julekveld i skogen var også med, selvfølgelig.
    Men det julealbumet jeg har lyst til å slå et slag for, er Åsne Valland Nordlis Julekvad. Mange av de kjente julesangene er med, i litt uvanlige versjoner. Nærmest litt folkemusikkpreg over dem. Anbefales! Hvis jeg ikke husker helt feil, er den utgitt på Kirkelig Kulturverksted.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Håper det er greit med litt juleaktig i denne tråden.
    I dag avla vår yngste datter med dertil hørende samboer og to børn oss en siste visitt før de drar til Florida for å feire jul med min kones søster og dennes familie.
    I den anledning pyntet kona og jeg et juletre i ekte plast i kjellerstua så barnebarna kunne få litt julestemning før de dro. Og under pynteseansen spilte vi diverse julemusikk over anlegget. Bl.a. to versjoner av O Helga Natt - den klassiske med Jussi Björling og en litt alternativ en med Marianne Antonsen. Begge er høyst hørbare!
    Rolf Just Nilsen med sin Julekveld i skogen var også med, selvfølgelig.
    Men det julealbumet jeg har lyst til å slå et slag for, er Åsne Valland Nordlis Julekvad. Mange av de kjente julesangene er med, i litt uvanlige versjoner. Nærmest litt folkemusikkpreg over dem. Anbefales! Hvis jeg ikke husker helt feil, er den utgitt på Kirkelig Kulturverksted.
    Her er coveret:

0000740790_350.jpg

Og Rolf Just Nilsen er en undervurdert sanger, for sure!

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    @Tremor: en professional foul?:)

Chuck E Weiss - Old Souls & Wolf Tickets (2002)
    Hehe, akkurat! Returløp kan være både tunge og kronglete. IMO bedre å klippe ned og springe rett i garderoben istedet.

Ser du er 'In The Neighborhood' of Tom Waits; hvordan er den der i forhold til 'Extremely Cool'? Liker den ganske godt.
    Nå hører jeg denne godbiten:

Hazmat Modine - Bahamut

Bahamut.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn