Akkurat som BurntIsland har jeg bare den doble samleren med de to første skivene hans. Av de to holder jeg nok 'New Beginnings' som favoritt. Jeg kjøpte den også pga den veldig autoritære opptredenen hans i 'Heartworn Highways'. Måten han kommuniserte med bandet på var intet mindre enn fabelaktig og låten 'Ohoopee River Bottomland' var jo helt klart i toppserien. Så da bestilte jeg denne, men ble i utgangspunktet ganske skuffet siden ikke så mye minnet om akkurat den låten. Den ble liggende med bare èn spillerunde under belte helt til for et år siden eller så, men har spilt den endel i det siste og den sitter bedre og bedre.Rolig formiddag her.
Først for sjela
Abbey Lincoln - That's Him (1957)
Så, fordi noen mente denne karen måtte lyttes på
Larry Jon Wilson - Let Me Sing My Song To You (1976)
Sjelfull den også.
Bra stemme.
Kjente bare til ham gjennom låta Ohoopee River Bottomland som er på Country Funk skiva.
Hvilke album er best da, Burnt og Tremor?
Eller så kan sikkert wiki-Townes svare..?
De er virkelig lekre de utgivelsene der, men faèn så man må trimme når man hører de. Såvidt sunket ned i stolen før man må bort og snu skiva.Vis vedlegget 178605
Vinyl. Dexter Gordon - Dexter Calling. 45Rpm Blue Note. Utrolig bra lyd og musikk.
En meget avslappende plate, ja. Den fikk et par vendinger til kaffen og avisene i formiddag (er heldig, har fri i dag)Easy listening i kveld:
Jeg regner med at en del kjenner dette. Til alle andre, gi det en sjanse! Den cooleste jazz/bossa nova- plata overhodet. Stan Getz, Joao + Astrud Gilberto og Antonio Carlos Jobim.....Skapt til å slange seg på sofaen en vinterkveld i januar med peisvarme og et glass rødvin.
mvh
Fyttegrisen for noen skjebner; jeg får vondt. Det er nok veldig lurt av oss å ha en viss kunnskap om bakgrunnen til de musikerne vi lytter til. Ofte er jo myten konstruert slik at at jo jævligere bakgrunn, jo bedre musikk. Slik også med litteratur. Og så sitter vi i sofaen, pimper vin og tenker ikke over drittet noen av disse musikerne har måttet gå igjennom. Bra du nevner at han var en Venice Beach-singer. Good work, united.Ted Hawkins - Songs From Venice Beach (1995)
Gatesanger - rettere sagt strandsanger - fra California som slo igjennom i eget land rett før han døde.
Soulfull stemme.