Hva lytter du til i dag: Hardrock&Metal

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2

    2xJ

    Gjest
    Det er et album til 600-800 kroner. Tror ikke man får det i butikk. Pk er håpløs da de sier at de har, men de må egentlig bestille det. Har sluttet å handle der da mye bare henger i bestilling.
    Kunne ikke være mere enig. Syns det er en rar markedsføring å ha varer som kan bestilles men i prinsipp ikke er tilgjengelig. Var i kontakt med PK i august om Immolation skiva og som sagt var svaret at den "teknisk sett" var tilgjengelig fordi leverandøren ikke har satt den som utsolgt. Mistet sansen for dem der. Av prinsipp avbestiller jeg ikke og ser hvor lang tid det tar før de gir besked om den ikke kan leveres.

    Fikk mail idag om at den var utgått vare ifra leverandør.

    Men... har nå lagt inn bestilling her :cool:

    https://www.vinyldestination.com.au/

    Og denne gangen endte vinylboks med CD i stua her;)
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Dette er så mye bedre enn mye av det Dream Theatre har gjort de siste 20 åra. Må vel tilbake til Awake for å finne et album som kan konkurere med dette. Hvis du vil høre andre band som leverer Prog. Metal mer spennende enn Dream Theatre de siste åra anbefaler jeg Pain of Salvation, Circus Maximus og de siste 2 fra Opeth.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Dette er så mye bedre enn mye av det Dream Theatre har gjort de siste 20 åra. Må vel tilbake til Awake for å finne et album som kan konkurere med dette. Hvis du vil høre andre band som leverer Prog. Metal mer spennende enn Dream Theatre de siste åra anbefaler jeg Pain of Salvation, Circus Maximus og de siste 2 fra Opeth.
    Må si meg uenig der. Train of Thought, Octavarium og Systematic Chaos er strålende prog metal. Synes ikke at Awake fortjenes mere skryt enn disse. Opeth er prog rock og lite metal i de siste skivene, men strålende album er det. Pain Of Salvation er litt vanskelig å plassere, men progressivt er det. Har akkurat fått tre skiver fra bakkatalogen deres på vinyl.

    Hva var forresten "dette er så mye bedre"?
     

    deleted

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    118
    Antall liker
    73
    Dette er så mye bedre enn mye av det Dream Theatre har gjort de siste 20 åra. Må vel tilbake til Awake for å finne et album som kan konkurere med dette. Hvis du vil høre andre band som leverer Prog. Metal mer spennende enn Dream Theatre de siste åra anbefaler jeg Pain of Salvation, Circus Maximus og de siste 2 fra Opeth.
    Må si meg uenig der. Train of Thought, Octavarium og Systematic Chaos er strålende prog metal. Synes ikke at Awake fortjenes mere skryt enn disse. Opeth er prog rock og lite metal i de siste skivene, men strålende album er det. Pain Of Salvation er litt vanskelig å plassere, men progressivt er det. Har akkurat fått tre skiver fra bakkatalogen deres på vinyl.

    Hva var forresten "dette er så mye bedre"?
    Train of Thought er min absolutt favoritt fra DT.

    Må ikke glemme Vanden Plas blant anbefalingene her. Synes de fortjener litt oppmerksomet for sin glitrende dobbeltutgivelse Chronicles of the Immortals: Netherworld.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Dette er så mye bedre enn mye av det Dream Theatre har gjort de siste 20 åra. Må vel tilbake til Awake for å finne et album som kan konkurere med dette. Hvis du vil høre andre band som leverer Prog. Metal mer spennende enn Dream Theatre de siste åra anbefaler jeg Pain of Salvation, Circus Maximus og de siste 2 fra Opeth.
    Må si meg uenig der. Train of Thought, Octavarium og Systematic Chaos er strålende prog metal. Synes ikke at Awake fortjenes mere skryt enn disse. Opeth er prog rock og lite metal i de siste skivene, men strålende album er det. Pain Of Salvation er litt vanskelig å plassere, men progressivt er det. Har akkurat fått tre skiver fra bakkatalogen deres på vinyl.

    Hva var forresten "dette er så mye bedre"?
    Det var ment som respons til Sons of Apollo men fikk ikke med Quote :)

    Images and Words er total klassiker og en av mine favoritter gjennom tidene. Etter det har DT tapt seg veldig og er tildels enig i at Awake ikke er bedre en Train of Thought og Systematic Chaos som har en del bra. DT glimter til innemellom men noen knallåter men det blir for mye likt synes jeg.
    Enig at siste 2 fra Opeth heller mye mot prog. rock men det er helt klart en del Metal elementer der som man ikke vil finner i typisk prog. rock. Både gitar og Trommer er til tider litt for heavy for normal prog. rock.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    På hvilken side var det jeg gikk glipp av Tohider :confused:

    Makan!! Tenk og gå glipp av sånn fet prog!! :mad:

    Geir.. hvor er du når jeg trenger sånne tips!! ;) ;)
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Nile relevant prosjekt. Dallas-Toler Wade sitt band. Mye fet Nile-aktig riffing, men mer thrashet enn Nile.


    narcoticwasteland delirium.jpg
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Kanskje vi skal gjøre opp året med litt lister slik at vi får sjekket opp om noe spennende har gått en hus forbi?
    Her er min liste

    1 Sólstafir Berdreyminn
    2 Enslaved E
    3 Moonspell 1755
    4 Pain of Salvation In the Passing Light of Day
    5 Hallatar No More Stars Upon The Bridge
    6 Wintersun The Forest Seasons
    7 Heretoir The Circle
    8 Ayreon The Source
    9 Fen Winter
    10 Soen Lykaia
    11 Communic Where Echoes Gather
    12 Kauan Kaiho
    13 Pallbearer Heartless
    14 Mastodon Emperor of Sand
    15 Leprous Malina
    16 Anathema The Optimist
    17 Ne Obliviscaris Urn
    18 Elder Reflections of a Floating World
    19 Iced Earth Incorruptible
    20 Sons Of Apollo Psychotic Symphony
    21 Arch Enemy Will To Power
    22 Paradise Lost Medusa
    23 Trivium The Sin And The Sentence
    24 Wolfheart Tyhjyys
    25 Threshold Legends Of The Shires
    26 Persefone Aathma
    27 Septicflesh Codex Omega
    28 Kreator Gods Of Violence
    29 Cradle Of Filth Cryptoriana: The Seductiveness Of Decay
    30 Mors Principium Est Embers Of A Dying World
    31 Caligula's Horse In Contact
    32 Satyricon Deep Calleth Upon Deep
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.985
    Antall liker
    1.313
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje vi skal gjøre opp året med litt lister slik at vi får sjekket opp om noe spennende har gått en hus forbi?
    Her er min liste

    1 Sólstafir Berdreyminn
    2 Enslaved E
    3 Moonspell 1755
    4 Pain of Salvation In the Passing Light of Day
    5 Hallatar No More Stars Upon The Bridge
    6 Wintersun The Forest Seasons
    7 Heretoir The Circle
    8 Ayreon The Source
    9 Fen Winter
    10 Soen Lykaia
    11 Communic Where Echoes Gather
    12 Kauan Kaiho
    13 Pallbearer Heartless
    14 Mastodon Emperor of Sand
    15 Leprous Malina
    16 Anathema The Optimist
    17 Ne Obliviscaris Urn
    18 Elder Reflections of a Floating World
    19 Iced Earth Incorruptible
    20 Sons Of Apollo Psychotic Symphony
    21 Arch Enemy Will To Power
    22 Paradise Lost Medusa
    23 Trivium The Sin And The Sentence
    24 Wolfheart Tyhjyys
    25 Threshold Legends Of The Shires
    26 Persefone Aathma
    27 Septicflesh Codex Omega
    28 Kreator Gods Of Violence
    29 Cradle Of Filth Cryptoriana: The Seductiveness Of Decay
    30 Mors Principium Est Embers Of A Dying World
    31 Caligula's Horse In Contact
    32 Satyricon Deep Calleth Upon Deep
    Merker at jeg ikke klarer å følge helt med, med en lite unge i hus. Visste ikke at Mors Principium Est og Wolfheart hadde kommet med nytt album i år. Får sjekke ut noe av det andre der også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn