Geir Kristiansen
Hi-Fi freak
Etter sigende et angrep på Dream Theaters dominans innenfor progressiv metal
Kunne ikke være mere enig. Syns det er en rar markedsføring å ha varer som kan bestilles men i prinsipp ikke er tilgjengelig. Var i kontakt med PK i august om Immolation skiva og som sagt var svaret at den "teknisk sett" var tilgjengelig fordi leverandøren ikke har satt den som utsolgt. Mistet sansen for dem der. Av prinsipp avbestiller jeg ikke og ser hvor lang tid det tar før de gir besked om den ikke kan leveres.Det er et album til 600-800 kroner. Tror ikke man får det i butikk. Pk er håpløs da de sier at de har, men de må egentlig bestille det. Har sluttet å handle der da mye bare henger i bestilling.
Fikk mail idag om at den var utgått vare ifra leverandør.
Men... har nå lagt inn bestilling her
https://www.vinyldestination.com.au/
Får vel slå til med Moonspel jeg også. Tar latmannsversjonen med rippet vinylCommunic og Moonspells siste har fin rotasjon her og !!
Må si meg uenig der. Train of Thought, Octavarium og Systematic Chaos er strålende prog metal. Synes ikke at Awake fortjenes mere skryt enn disse. Opeth er prog rock og lite metal i de siste skivene, men strålende album er det. Pain Of Salvation er litt vanskelig å plassere, men progressivt er det. Har akkurat fått tre skiver fra bakkatalogen deres på vinyl.Dette er så mye bedre enn mye av det Dream Theatre har gjort de siste 20 åra. Må vel tilbake til Awake for å finne et album som kan konkurere med dette. Hvis du vil høre andre band som leverer Prog. Metal mer spennende enn Dream Theatre de siste åra anbefaler jeg Pain of Salvation, Circus Maximus og de siste 2 fra Opeth.
Train of Thought er min absolutt favoritt fra DT.Må si meg uenig der. Train of Thought, Octavarium og Systematic Chaos er strålende prog metal. Synes ikke at Awake fortjenes mere skryt enn disse. Opeth er prog rock og lite metal i de siste skivene, men strålende album er det. Pain Of Salvation er litt vanskelig å plassere, men progressivt er det. Har akkurat fått tre skiver fra bakkatalogen deres på vinyl.Dette er så mye bedre enn mye av det Dream Theatre har gjort de siste 20 åra. Må vel tilbake til Awake for å finne et album som kan konkurere med dette. Hvis du vil høre andre band som leverer Prog. Metal mer spennende enn Dream Theatre de siste åra anbefaler jeg Pain of Salvation, Circus Maximus og de siste 2 fra Opeth.
Hva var forresten "dette er så mye bedre"?
Det var ment som respons til Sons of Apollo men fikk ikke med QuoteMå si meg uenig der. Train of Thought, Octavarium og Systematic Chaos er strålende prog metal. Synes ikke at Awake fortjenes mere skryt enn disse. Opeth er prog rock og lite metal i de siste skivene, men strålende album er det. Pain Of Salvation er litt vanskelig å plassere, men progressivt er det. Har akkurat fått tre skiver fra bakkatalogen deres på vinyl.Dette er så mye bedre enn mye av det Dream Theatre har gjort de siste 20 åra. Må vel tilbake til Awake for å finne et album som kan konkurere med dette. Hvis du vil høre andre band som leverer Prog. Metal mer spennende enn Dream Theatre de siste åra anbefaler jeg Pain of Salvation, Circus Maximus og de siste 2 fra Opeth.
Hva var forresten "dette er så mye bedre"?
Merker at jeg ikke klarer å følge helt med, med en lite unge i hus. Visste ikke at Mors Principium Est og Wolfheart hadde kommet med nytt album i år. Får sjekke ut noe av det andre der også.Kanskje vi skal gjøre opp året med litt lister slik at vi får sjekket opp om noe spennende har gått en hus forbi?
Her er min liste
1 Sólstafir Berdreyminn
2 Enslaved E
3 Moonspell 1755
4 Pain of Salvation In the Passing Light of Day
5 Hallatar No More Stars Upon The Bridge
6 Wintersun The Forest Seasons
7 Heretoir The Circle
8 Ayreon The Source
9 Fen Winter
10 Soen Lykaia
11 Communic Where Echoes Gather