Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Lanegan er kjend, men Screaming Trees har eg berre høyrt til og frå, mest Sweet Oblivion.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Brasse skrev:
    Lanegan er kjend, men Screaming Trees har eg berre høyrt til og frå, mest Sweet Oblivion.
    Dust er en fin plate også. Her går det i gamle episoder av Radioresepsjonen

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Natalie Merchant- Leave Your Sleep

Kom vel over denne da jeg satt på Spotify og snoket en dag og synes den fortjener noen ord ekstra, så her kommer en liten omtale.

Jeg må bare si dette er en meget fin skive med mye god variasjon fra 10,000 Maniacs tidligere stemme Natalie Merchant, som går innom flere sjangre(Jazz, Cajun, Country, Kammer musikk, Rythm & Blues, Celtic og Reggae m.m!) og svinger behagelig gjennom mange forskjellige stemninger på en flott måte som gir albumet en helhet som er utrolig utfyllende og spennende hele veien og tar lytter med på fantastiske reiser og eventyr fra start till slutt. Det er også rene fyrverkeriet i bruk av forskjellige instrumenter.

Hun har også fått med seg den dype røsten fra karene i The Farfield Four på et par spor(Peppery man og Bleezers Icecream) som forøvrig er meget gode låter. Synd dette firkløveret ikke har kommet med musikk fra andre sjangre enn det de har fra før, som for det meste er kunn gospel (som jo også er fint da,men..) . Deres stemmer gjør et enormt fint bidrag og kunne gjort seg utrolig godt i mye annen musikk også, kan jeg se for meg. Synes dette styrkes i allefall, i Natalies album. Hvem blir ikke imponert over den søkk dype og karakterfulle stemmen til Isaac “Dickey” Freeman?

Lurer noen på hvor dyp røst den karen er kapabel til å prestere, så ta en lytt på denne her via spotify. Får du drøvelen din så langt ned i magen som dette så er du begavet.

[attach#]​

Jeg har nesten bare skrapet overflata her for Leave Your Sleep kunne vært delt opp i tre album da det på sine 1:44:55 er enormt langt.

Mye for penga i allefall og selv om godt over smertegrensen for langt så finner jeg det ikke kjedelig. Det må sies å være en god prestasjon å få til noe slikt. Skal litt til for å ikke finne en eneste sang man liker her heller.
    Vanskelig å trekke fram kunn én låt jeg liker spesielt godt da det er mange veldig gode spor her, men The Man In The Wilderness, The Peppery Man, Nursery Rhyme Of Innocence And Experience og Bleezers Ice-cream er noen blandt mange nydelige for min del.

Karakter fra meg:

8,5/10

Ta gjerne en lytt selv, om du har tid.... :)

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.649
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kjempe bra, BanjoArne!
    Den blir jeg jo nødt til å gi en sjanse.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    BanjoArrne skrev:

Kom vel over denne da jeg satt på Spotify og snoket en dag og synes den fortjener noen ord ekstra, så her kommer en liten omtale.

Jeg må bare si dette er en meget fin skive med mye god variasjon fra 10,000 Maniacs tidligere stemme Natalie Merchant, som går innom flere sjangre(Jazz, Cajun, Country, Kammer musikk, Rythm & Blues, Celtic og Reggae m.m!) og svinger behagelig gjennom mange forskjellige stemninger på en flott måte som gir albumet en helhet som er utrolig utfyllende og spennende hele veien og tar lytter med på fantastiske reiser og eventyr fra start till slutt. Det er også rene fyrverkeriet i bruk av forskjellige instrumenter.

Hun har også fått med seg den dype røsten fra karene i The Farfield Four på et par spor(Peppery man og Bleezers Icecream) som forøvrig er meget gode låter. Synd dette firkløveret ikke har kommet med musikk fra andre sjangre enn det de har fra før. Deres stemmer gjør et enormt fint bidrag og kunne gjort seg utrolig godt i mye annen musikk også, kan jeg se for meg. Synes dette styrkes i allefall, i Natalies album. Hvem blir ikke imponert over den søkk dype og karakterfulle stemmen til Isaac “Dickey” Freeman?

Lurer noen på hvor dyp røst den karen er kapabel til å prestere, så ta en lytt på denne her via spotify. Får du drøvelen din så langt ned i magen som dette så er du begavet.

[attach#]​

Jeg har nesten bare skrapet overflata her for Leave Your Sleep kunne vært delt opp i tre album da det på sine 1:44:55 er enormt langt.

Mye for penga i allefall og selv om godt over smertegrensen for langt så finner jeg det ikke kjedelig. Det må sies å være en god prestasjon å få til noe slikt. Skal litt til for å ikke finne en eneste sang man liker her heller.
    Vanskelig å trekke fram kunn én låt jeg liker spesielt godt da det er mange veldig gode spor her, men The Man In The Wilderness, The Peppery Man, Nursery Rhyme Of Innocence And Experience og Bleezers Ice-cream er noen blandt mange nydelige for min del.

Karakter fra meg:

8,5/10

Ta gjerne en lytt selv, om du har tid.... :)

Banjoarne! albumstafetten11 MELD DEG PÅ!

C

Cyber

Gjest
    Jepp, meget bra - slikt er det jo vi må fylle forumet med og ikke alt dette andre nonsenset. Natalie er en utrolig flott artist, har lyttet mye til Tigerlily i bilen den siste tiden. Build a levee og Motherland er kanonlåter... :)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    lars_erik skrev:
    Kjempe bra, BanjoArne!
    Hyggelig at du likte omtalen, Lars_Erik.

Ja, gi det gjerne en lytt. Smaken er jo forskjellig, men jeg likte i allefall albumet godt.

65finger skrev:
    BanjoArrne skrev:

......

Heheh, tenkte jeg kunne slippe nå som jeg har gjort leksene mine i forveien. ::)

cybervision_ skrev:
    Jepp, meget bra - slikt er det jo vi må fylle forumet med og ikke alt dette andre nonsenset. Natalie er en utrolig flott artist, har lyttet mye til Tigerlily i bilen den siste tiden. Build a levee og Motherland er kanonlåter... :)
    Takk, Cyber. Tenkte kanskje det ville være litt mer spennende å sjekke ut skiva slik. Jeg hører på den enda jeg, hehe. :)

Ja, jeg har ikke hørt så mye fra henne før jeg så jeg ble veldig imponert over dette albumet. Må vel nesten sjekke ut det andre hun har laget litt nærmere også.​

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    BanjoArrne skrev:
    lars_erik skrev:
    Kjempe bra, BanjoArne!
    Hyggelig at du likte omtalen, Lars_Erik.

Ja, gi det gjerne en lytt. Smaken er jo forskjellig, men jeg likte i allefall albumet godt.

65finger skrev:
    BanjoArrne skrev:

......

Heheh, tenkte jeg kunne slippe nå som jeg har gjort leksene mine i forveien. ::)

cybervision_ skrev:
    Takk, Cyber. Tenkte kanskje det ville være litt mer spennende å sjekke ut skiva slik. Jeg hører på den enda jeg, hehe. :)

Ja, jeg har ikke hørt så mye fra henne før jeg så jeg ble veldig imponert over dette albumet. Må vel nesten sjekke ut det andre hun har laget litt nærmere også.

Nope! du slipper ikke unna!! den anmeldelsen var så god at du må bli med. Please!!!​

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248

Denne ruller over anlegget etter at mørket har lagt seg. :)

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    289
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1

Claire Martin - The Waiting Game

Lenge siden jeg hadde denne i spilleren, men behagelige saker seint på kvelden

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    4cd med Mannfred Mann. Mye bra bokser og finne for en slikk og nesten ingenting. Passer greit, da 2011 skal dedikeres til 60-70talls musikk her.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.719
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

Professoren og doktoren (.John). i svingende New Orleans stil.
    Til dagens frokost.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn