Dust er en fin plate også. Her går det i gamle episoder av RadioresepsjonenBrasse skrev:Lanegan er kjend, men Screaming Trees har eg berre høyrt til og frå, mest Sweet Oblivion.
Absolutt! Mykje gull der også, deira nest beste i mi bok.65finger skrev:Dust er en fin plate også. Her går det i gamle episoder av RadioresepsjonenBrasse skrev:Lanegan er kjend, men Screaming Trees har eg berre høyrt til og frå, mest Sweet Oblivion.
Banjoarne! albumstafetten11 MELD DEG PÅ!BanjoArrne skrev:Natalie Merchant- Leave Your Sleep
Kom vel over denne da jeg satt på Spotify og snoket en dag og synes den fortjener noen ord ekstra, så her kommer en liten omtale.
Jeg må bare si dette er en meget fin skive med mye god variasjon fra 10,000 Maniacs tidligere stemme Natalie Merchant, som går innom flere sjangre(Jazz, Cajun, Country, Kammer musikk, Rythm & Blues, Celtic og Reggae m.m!) og svinger behagelig gjennom mange forskjellige stemninger på en flott måte som gir albumet en helhet som er utrolig utfyllende og spennende hele veien og tar lytter med på fantastiske reiser og eventyr fra start till slutt. Det er også rene fyrverkeriet i bruk av forskjellige instrumenter.
Hun har også fått med seg den dype røsten fra karene i The Farfield Four på et par spor(Peppery man og Bleezers Icecream) som forøvrig er meget gode låter. Synd dette firkløveret ikke har kommet med musikk fra andre sjangre enn det de har fra før. Deres stemmer gjør et enormt fint bidrag og kunne gjort seg utrolig godt i mye annen musikk også, kan jeg se for meg. Synes dette styrkes i allefall, i Natalies album. Hvem blir ikke imponert over den søkk dype og karakterfulle stemmen til Isaac Dickey Freeman?
Lurer noen på hvor dyp røst den karen er kapabel til å prestere, så ta en lytt på denne her via spotify. Får du drøvelen din så langt ned i magen som dette så er du begavet.
[attach#]
Jeg har nesten bare skrapet overflata her for Leave Your Sleep kunne vært delt opp i tre album da det på sine 1:44:55 er enormt langt.
Mye for penga i allefall og selv om godt over smertegrensen for langt så finner jeg det ikke kjedelig. Det må sies å være en god prestasjon å få til noe slikt. Skal litt til for å ikke finne en eneste sang man liker her heller.
Vanskelig å trekke fram kunn én låt jeg liker spesielt godt da det er mange veldig gode spor her, men The Man In The Wilderness, The Peppery Man, Nursery Rhyme Of Innocence And Experience og Bleezers Ice-cream er noen blandt mange nydelige for min del.
Karakter fra meg:
8,5/10
Ta gjerne en lytt selv, om du har tid....
Hyggelig at du likte omtalen, Lars_Erik.lars_erik skrev:Kjempe bra, BanjoArne!
Den blir jeg jo nødt til å gi en sjanse.
65finger skrev:BanjoArrne skrev:Natalie Merchant- Leave Your Sleep
......
Banjoarne! albumstafetten11 MELD DEG PÅ!
Takk, Cyber. Tenkte kanskje det ville være litt mer spennende å sjekke ut skiva slik. Jeg hører på den enda jeg, hehe.cybervision_ skrev:Jepp, meget bra - slikt er det jo vi må fylle forumet med og ikke alt dette andre nonsenset. Natalie er en utrolig flott artist, har lyttet mye til Tigerlily i bilen den siste tiden. Build a levee og Motherland er kanonlåter...
BanjoArrne skrev:Hyggelig at du likte omtalen, Lars_Erik.lars_erik skrev:Kjempe bra, BanjoArne!
Den blir jeg jo nødt til å gi en sjanse.
Ja, gi det gjerne en lytt. Smaken er jo forskjellig, men jeg likte i allefall albumet godt.
65finger skrev:BanjoArrne skrev:Natalie Merchant- Leave Your Sleep
......
Banjoarne! albumstafetten11 MELD DEG PÅ!
Heheh, tenkte jeg kunne slippe nå som jeg har gjort leksene mine i forveien. :
Takk, Cyber. Tenkte kanskje det ville være litt mer spennende å sjekke ut skiva slik. Jeg hører på den enda jeg, hehe.cybervision_ skrev:Jepp, meget bra - slikt er det jo vi må fylle forumet med og ikke alt dette andre nonsenset. Natalie er en utrolig flott artist, har lyttet mye til Tigerlily i bilen den siste tiden. Build a levee og Motherland er kanonlåter...
Ja, jeg har ikke hørt så mye fra henne før jeg så jeg ble veldig imponert over dette albumet. Må vel nesten sjekke ut det andre hun har laget litt nærmere også.
en av mine ogsåjokris skrev:
en av mine alltime favoritter
Har du hørt på makan...lars_erik skrev:Anbefalt av gismo. Faktisk ;D
Endelig litt ansvarsfølelsegismo skrev:Har du hørt på makan...lars_erik skrev:Anbefalt av gismo. Faktisk ;D
Det er bra ;Dgismo skrev:Abefaler denne lars_erik
får prøve denne daMorpheus skrev:http://open.spotify.com/track/3rylNlXqj3gg0PCsELtBXz
Deilig acapella .