Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    KH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2003
    Innlegg
    226
    Antall liker
    0
    Bare delvis enig i det, men slik er smak og behag !
    Boine er alltid aktuell. Jeg kjøper fortsatt platene hennes, og nyter de. Jeg foretrekker likevel de tidligere, hvor Helge var med.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Kurt Nilsen og Willie Nelson siste, akkurat ferdig med 1 gjennomhøring.

    Fantastisk skive !.! 8) Satt med gåsehud gjennom etpar av sangene.

    Helt klart Kurt sin beste plate og meget bra lyd.Denne anbefales for alle som liker litt Country/pop.

    - Kan ikke si annet enn løp og kjøp.



    MVH Johnny
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Denne er fin på en lørdags formiddag ;)
    Blir i godt humør






    Hadde helt glemt hvor bra lyd det er på denne vinylplata.
     

    pang

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    13
    Willie Nelson - Across the borderline og Teatro. Skal se og høre på Festningen i Halden i kveld , regner med at det blir en
    STOR opplevelse i dette flotte været.

    Amund
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Dette albumet bugner over av hit etter hit.





    Låter så kult og oppløst på Vygeren min.
    Eminent hihat spill av Dennis Davis på "As if You Read My Mind"
    Aldri hørt denne musikken bli reprodusert på denne måten før. 8) 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    emotikon skrev:
    Dette albumet bugner over av hit etter hit.





    Låter så kult og oppløst på Vygeren min.
    Eminent hihat spill av Dennis Davis på "As if You Read My Mind"
    Aldri hørt denne musikken bli reprodusert på denne måten før. 8) 8)
    Jeg kan tenke meg det låter bra på Vygeren din , burde se å få ringt deg om det forresten :D
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.317
    Antall liker
    38.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Denne fant jeg igjen langt inne i skapet. Hadde faktisk glemt den, men nå swinger det her. Rojoh satte denne på hos seg her om dagen, da husket jeg at jeg også hadde denne. Takker Rojoh!

     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    HoJ skrev:
    Denne fant jeg igjen langt inne i skapet. Hadde faktisk glemt den, men nå swinger det her. Rojoh satte denne på hos seg her om dagen, da husket jeg at jeg også hadde denne. Takker Rojoh!

    Super plate med et råbra "band"! :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha hatt formiddagen fokusert på jazz, har jeg gravd meg inn i 80-tallets pop/rock/prog/fusion verden ::) ;D




















    og ennå er kvelden ung og hyllene "bugner"..... ;)

    Vi snakker vinyl altså!

    Noe er bra, mens andre ting blir spillt for nostalgiens skyld........
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    HoJ skrev:
    Denne fant jeg igjen langt inne i skapet. Hadde faktisk glemt den, men nå swinger det her. Rojoh satte denne på hos seg her om dagen, da husket jeg at jeg også hadde denne. Takker Rojoh!

    Bare hyggelig å dra frem musikk (fra glemselen). :) Får vel fortsette med Anno 1992 med OGC siden vi er på det sporet. Bare avbrutt av Tower of Power: What is hip? som nå ligger i spilleren - funky samleplate i samme gate...

    Edit: For interesserte, så er Anno 1992 en studioplate. Veldig tight - her går det på skinner! Lyden er også eksemplarisk. Dynamisk og frisk. Jepp, fin groove...

    Mvh. Johan
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Rage against the machine .. killing in the name of!
    Takal jøja i ampen min.. ;D

    UHHHH

    MVH
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    65finger skrev:
    ozric på CD
    Ozric 8). Kult å se at andre også har oppdaget denne spesielle gruppa som spiller knallbra musikk imo.
    Jeg har disse to CD-utgivelsene. Ble inspirert nå. Får sette på en etterpå....
     

    Vedlegg

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Og runder av kvelden med litt "gubbe-jazz"

    Med de siste justeringer og oppgraderinger, ble det nesten som å få ny platespiller.....
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Denne akkurat nå:






    En slik vinylplate som jeg synes det er moro å eie og spille av og til.
    Latainamerikansk rock på sitt beste.

    Dette bandet kom på markedet samtidig som Carlos Santana kom med sitt band, Santana. (1969)
    El Chicano "Revolucion" kom med sitt første i 1970 og har 9 utgitte album.
    Dette albumet jeg spiller nå, kom i 1971.
    Han selvfølgelig mange likhetstrekk med og meget mulig inspirert av Santana, men jeg syns de beholder litt mer av det Latinamerikanske særpreget med rytmer og klanger.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Belafonte "Jump up Calypso" nå. Fantastisk.



    Min LP er fra DCC på 180g vinyl, sjelden og ettertraktet. Innspilt i 1961, to år etter Carnegie Hall vol 1, og egentlig en oppfølger til den fantastiske legendariske 1956-innspillingen "Calypso";



    ... som jeg har tenkt å sette på etterpå. Min er en original US RCA-pressing, knitrer litt; men pytt sann :)

    Mvh Vidar P
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    rico skrev:
    Hvis en er villig til å betale godt for seg så er det muligheter.... :)

    http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=27944


    Ellers så har det blitt mye Doors her i huset etter at vinyl boksen kom i hus.
    Kobler nå av med Starker på Mercury fra Speakers, nydelig musikk og utførelse, og disse pressingene fra Speakers da...fantastiske!
    Se der ja. Jump up Calypso for $95 brukt. Det var ikke ille, har sett det mye verre. Når jeg tenker på at de kostet under $25 nye da jeg kjøpte hele serien (unntatt etpar, og det gnager ennå) så er det en finfin prisutvikling på audiofil vinyl.

    Man kunne lett ha gjort seg en god del kroner på investeringer i slikt, ser jeg.

    Speakers Corner er også supert ja; de titlene de har i sin katalog har veø aldri blitt presentert bedre.

    Mvh Vidar P
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har akkurat sveivet meg gjennom Emmylou Harris; Last Date. Live! Med "The Hot Band". Utgitt i 1982 på WB, min versjon er en tysk originalpressing. Markerer på en måte slutten på en æra for denne fabelaktige artisten, hvis karriere virkelig tok av etter at hun "assosierte" seg med Gram Parsons mer enn ti år før dette.



    Når hun i siste sporet drar opp Buckaroo / Love's gonna live here-medley'en, og selv drar avgårde på lead gitar på Buckaroo-delen, da løfter taket seg. For ei dame! Hun swinger noe aldeles vanvittig!

    Hun spilte og sang på flere av Parsons album, og gjorde også noen forrykende soloalbum på 70-tallet. Produksjonen senere var noe blandet, imo.

    Elite Hotel (1975) er jo helt rå, med bl.a tidenes største versjon av Jambalaya. Litt "rar" lyd dog, men det spiller liten rolle.



    Luxury Liner (1977) har også noen lyse øyeblikk, derunder en aldeles forrykende versjon av Chuck Berry-klassikeren You Never Can Tell (C'Est la Vie)... utvilsomt den mest gripende versjonen på tape.



    Jeg ville ha valgt meg en ung Emmylou jeg, om jeg skulle starte å høre på henne. Elite Hotel er en bra start, det samme er noen av Gram Parsons album.

    Mvh Vidar P
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Med det samme jeg var i det moduset; en av mine all-time favorittplater, bar none! Joni James; Sings Something for the Boys. Coveret på min originale US MGM-pressing er identisk med det øverste innfelte i dette bildet;



    Merk mine ord; Joni er i storslag her! Dette er en plate som vil være en berikelse i mange samlinger, selv om du aldri har hørt om hverken henne eller albumet før. Hun er nå til dags en godt bevart musikk-hemmelighet, vi vil liksom ikke bruke henne opp, men spare henne for oss selv :)
    Bandet er fantastisk, koret er enormt, låtutvalget sublimt smakfullt, dette er virkelig et av mine favoritt-album gjennom alle tider. Original-LP'en låter vidunderlig; svær big-mama stereo, soundstage rekker over gata til naboen omtrent; allikevel er alle instrumenter veldig fokuserte og nærværende.

    Denne plata pleier å måtte ha to runder hver gang jeg finner den frem... den er så god.

    Jeg har ikke hørt cd-utgaven, men ser at den er koblet med "I'm your Girl" på en cd her.

    http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=5861010

    Jeg pleier ikke være overmåte begeistret for slike koblinger, men må man så må man. På cduniverse er det sågar lydkutt å kose seg med.

    Happy listening!

    Mvh Vidar P
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn