Mark Knopfler
Vedlegg
-
23.1 KB Visninger: 140
Murder by Death var nytt for meg, hører på "Like the Exorcist but more Breakdancing" nå (glimrende tittel forøvrig) og liker det jeg hører. Post-(country)rock?united59 skrev:Glimrende logikk ;DTownes skrev:Er bare å innse, eg er ikkje tøff nok til Mastodon.
Så eg setter på noe enda tøffere.
Eli "Paperboy" Reed - Roll with you
Her en dash goth country før jeg saler opp og rir ut i soloppgangen. Fortsatt litt tidlig
Murder By Death - Good Morning, Magpie
![]()
As Long as Theres Whiskey in the World kan være en forsmak på kvelden![]()
Den likte jeg godt, finger.65finger skrev:Denne
Syns det er vanskelig å sette dem (og mange andre) i bås, men har tagget dem som "goth country", som en underkategori til "alt country". Der er for eksempel også 16 Horsepower, Jay Munly, Slim Cessna.Burnt_Island skrev:Murder by Death var nytt for meg, hører på "Like the Exorcist but more Breakdancing" nå (glimrende tittel forøvrig) og liker det jeg hører. Post-(country)rock?united59 skrev:Glimrende logikk ;DTownes skrev:Er bare å innse, eg er ikkje tøff nok til Mastodon.
Her en dash goth country før jeg saler opp og rir ut i soloppgangen. Fortsatt litt tidlig
![]()
Hører på "Good Morning Magpie" nå. Høres nesten ikke ut som det er samme bandet. DEn første høres ut som post-rock et sted imellom Radiohead og Mogwai ispedd en dash 16hp. På den siste hører jeg endel 16hp (trommer, dronefele mm) og mye annet. Må forske litt på dette bandet.united59 skrev:Syns det er vanskelig å sette dem (og mange andre) i bås, men har tagget dem som "goth country", som en underkategori til "alt country". Der er for eksempel også 16 Horsepower, Jay Munly, Slim Cessna.Burnt_Island skrev:Murder by Death var nytt for meg, hører på "Like the Exorcist but more Breakdancing" nå (glimrende tittel forøvrig) og liker det jeg hører. Post-(country)rock?united59 skrev:Glimrende logikk ;DTownes skrev:Er bare å innse, eg er ikkje tøff nok til Mastodon.
![]()
Ganske episk, hører du litt Nick Cave og Morricone der?
Har ikke og har ikke hørt "Like the Exorcist but more Breakdancing", men den skal være en av de svakeste.
http://www.allmusic.com/artist/murder-by-death-p603608/discography
Et annet mørkt alternativband jeg hørte mye på for et par år siden, varBurnt_Island skrev:Hører på "Good Morning Magpie" nå. Høres nesten ikke ut som det er samme bandet. DEn første høres ut som post-rock et sted imellom Radiohead og Mogwai ispedd en dash 16hp. På den siste hører jeg endel 16hp (trommer, dronefele mm) og mye annet. Må forske litt på dette bandet.united59 skrev:Syns det er vanskelig å sette dem (og mange andre) i bås, men har tagget dem som "goth country", som en underkategori til "alt country". Der er for eksempel også 16 Horsepower, Jay Munly, Slim Cessna.Burnt_Island skrev:Murder by Death var nytt for meg, hører på "Like the Exorcist but more Breakdancing" nå (glimrende tittel forøvrig) og liker det jeg hører. Post-(country)rock?united59 skrev:Glimrende logikk ;DTownes skrev:Er bare å innse, eg er ikkje tøff nok til Mastodon.
Ganske episk, hører du litt Nick Cave og Morricone der?
Har ikke og har ikke hørt "Like the Exorcist but more Breakdancing", men den skal være en av de svakeste.
http://www.allmusic.com/artist/murder-by-death-p603608/discography
Kjenner ikke til musikken til Gavin Friday, men nå blei jeg interessertBurnt_Island skrev:Spiller "The Spell" nå. Dette minner da nokså mye om Gavin Friday i vokalen? Virker litt "Muse" pompøst foreløpig, men vi får se..
Jeg tenkte først og fremst på denne veldig gode platen og gammel Virgin Prunes (fra 80 tallet begge deler). Liker ikke det han gjør nå for tiden. The Spell har noe for seg forøvrig.united59 skrev:Kjenner ikke til musikken til Gavin Friday, men nå blei jeg interessertBurnt_Island skrev:Spiller "The Spell" nå. Dette minner da nokså mye om Gavin Friday i vokalen? Virker litt "Muse" pompøst foreløpig, men vi får se..![]()
Og en whisky 8)dag1234 skrev:Det eneste som mangler nå er litt god nazisme. Fritt etter Ninni Stoltenberg
The Antlers - The hospice
Virker som en edrulig start JanR 8)JanR skrev:Starte kvelden pent med den her og en skvett Laph. i glasset 8)
![]()
Cd.
/jan
Friday skal sjekkes ut.Burnt_Island skrev:Jeg tenkte først og fremst på denne veldig gode platen og gammel Virgin Prunes (fra 80 tallet begge deler). Liker ikke det han gjør nå for tiden. The Spell har noe for seg forøvrig.united59 skrev:Kjenner ikke til musikken til Gavin Friday, men nå blei jeg interessertBurnt_Island skrev:Spiller "The Spell" nå. Dette minner da nokså mye om Gavin Friday i vokalen? Virker litt "Muse" pompøst foreløpig, men vi får se..![]()
Kan du drikke for oss begge i kveld, JanR ? Jeg har nemlig tenkt å gjøre et hederlig forsøk på å være klink edru i kveld. For å gjøre kvelden litt kortere skal jeg starte hele ballet med en halvtime i koma.JanR skrev:Starte kvelden pent med den her og en skvett Laph. i glasset 8)
Edruelighet er overvurdert. Selv har jeg nesten vært bortimot edru i bortimot fire uker nå, kjedelig. ???Roberten skrev:Kan du drikke for oss begge i kveld, JanR ? Jeg har nemlig tenkt å gjøre et hederlig forsøk på å være klink edru i kveld. For å gjøre kvelden litt kortere skal jeg starte hele ballet med en halvtime i koma.JanR skrev:Starte kvelden pent med den her og en skvett Laph. i glasset 8)
The Music Machines
Blir vel ikke akkurat noen fyllefest, tror jeg daunited59 skrev:Edruelighet er overvurdert. Selv har jeg nesten vært bortimot edru i bortimot fire uker nå, kjedelig. ???Roberten skrev:Kan du drikke for oss begge i kveld, JanR ? Jeg har nemlig tenkt å gjøre et hederlig forsøk på å være klink edru i kveld. For å gjøre kvelden litt kortere skal jeg starte hele ballet med en halvtime i koma.JanR skrev:Starte kvelden pent med den her og en skvett Laph. i glasset 8)
The Music Machines
Eg har to halvlitere i kjøleskapet, Roberten. Eg kan drikke en for kver av oss. Eg tåler ikkje mer uansett. Veldig sannsynlig at eg kubber halvveis i den andre, på soffan her engang mellom 21 og 22.Roberten skrev:Kan du drikke for oss begge i kveld, JanR ? Jeg har nemlig tenkt å gjøre et hederlig forsøk på å være klink edru i kveld. For å gjøre kvelden litt kortere skal jeg starte hele ballet med en halvtime i koma.JanR skrev:Starte kvelden pent med den her og en skvett Laph. i glasset 8)
The Music Machines
![]()
Overvurdert er nå én ting. Totalt bortkastet og formålsløst er det også. Men det blir en lang dag i morgen, så for en gangs skyld skal jeg gjøre et forsøk. Fire uker ?! Snakk om twilight zone.united59 skrev:Edruelighet er overvurdert. Selv har jeg nesten vært bortimot edru i bortimot fire uker nå, kjedelig. ???Roberten skrev:Kan du drikke for oss begge i kveld, JanR ? Jeg har nemlig tenkt å gjøre et hederlig forsøk på å være klink edru i kveld. For å gjøre kvelden litt kortere skal jeg starte hele ballet med en halvtime i koma.JanR skrev:Starte kvelden pent med den her og en skvett Laph. i glasset 8)
The Music Machines