Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.550
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Las Robertas - Cry Out Loud

Din egenproduserte plate Roberten. Husker den rare mannen med tverrfløyte og damen med lirekassen. Damen ble full på onkel Gunnars jorbærlikør og raserte Rimibutikken på hjørnet.
    Det var siste gangen mormor lot morfar få låne brudekjolen hennes, søndagsmiddagene på Frognerseteren ble aldri det samme.
    Good times.

Girls Of The Gravitron - Magnetic Mountain

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.236
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Nick Lowe - The Old Magic

Jeg begynner visst å bli gammel. Eller kan det være andre grunner til å like dette? :)

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.682
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Burnt_Island skrev:
    dag1234 skrev:
    Gavin Friday - Catholic
    Jeg får gi denne en sjanse til..
    Ikke så værst egentlig, men jeg hører liksom mindre Gavin Friday der enn jeg hadde håpet på, og den der U2 covrer "Heroes" sounden kunne det vært litt mindre av..

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.550
    united59 skrev:

Jeg begynner visst å bli gammel. Eller kan det være andre grunner til å like dette? :)
    Nå har jeg ikke hørt The Old Magic, men har til gode å høre at Lowe bommer. Ikke at jeg har hørt alt, men så langt har han ikke skuffet.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.236
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Roberten skrev:
    united59 skrev:
    Jeg begynner visst å bli gammel. Eller ka :)n det være andre grunner til å like dette? :)
    Nå har jeg ikke hørt The Old Magic, men har til gode å høre at Lowe bommer. Ikke at jeg har hørt alt, men så langt har han ikke skuffet.
    Ikke vanskelig å høre at dette er stilsikkert med gode melodier. Han gjør det meste bra ja.

Men at jeg skal greie å høre på sånn rolig crooning midt på dagen uten å lengte etter mer rocka energi, er likevel litt foruroligende... :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Calexico - Carried to dust

Fyr på noe flamin' groovies da united59 !. Det er det du trenger en lørdags ettermiddag.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.236
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    Calexico - Carried to dust

Fyr på noe flamin' groovies da united59 !. Det er det du trenger en lørdags ettermiddag.
    Enig i at det er det jeg trenger og BURDE lengtet etter. Det er derfor jeg er bekymret ;D
    Målet må være å spille Teenage Head i løpet av ettermiddagen. Til støvsuginga kanskje? :)

Prøver meg foreløpig litt mer ut på "den mørke siden".
    Hellwood - Chainsaw of Life

U

utgatt60135

Gjest
    Nei, fortsatt få plater om noen som vekker spesiell interesse på denne siden av året :-\. Helt klar for noen hete nå!!

Jonas Alaska synes noe oppskrytt etter å ha hørt litt på plata, men for all del talentfull er han. Fin type.

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    603
    The Jayhawks - Mockingbird Time

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    603
    The Waterboys - An Appointment with Mr Yeats

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:

Ja, du er både gammel og avfeldiget, og kan egentlig bare rulle inn og legge deg ned for å vandre heden. Men sålenge du kan gjøre det med et så flott soundtrack skal du ikke klage, for denne liker jeg også. Foreløpig bare Spotify, men kompaniet får nok besøk av meg ganske snart.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.236
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    Ja, du er både gammel og avfeldiget, og kan egentlig bare rulle inn og legge deg ned for å vandre heden. Men sålenge du kan gjøre det med et så flott soundtrack skal du ikke klage, for denne liker jeg også. Foreløpig bare Spotify, men kompaniet får nok besøk av meg ganske snart.
    OK får shoppe kiste og testamente snart, samt velge soundtracket til bisettelsen, kanskje bør du også vurdere det, baluba? ;D

Får prøve å røske liv i meg selv, med ei plate som ble lagd lenge før Nevermind.
    1991 var et ganske så skralt musikkår, 1971 derimot...

Flamin' Groovies - Teenage Head

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Burnt_Island skrev:
    Burnt_Island skrev:
    dag1234 skrev:
    Gavin Friday - Catholic
    Jeg får gi denne en sjanse til..
    Ikke så værst egentlig, men jeg hører liksom mindre Gavin Friday der enn jeg hadde håpet på, og den der U2 covrer "Heroes" sounden kunne det vært litt mindre av..
    Dette var nytt bekjentskap for meg, ble nysgjerrig da jeg så den Each man kills av Oscar Wilde som jo er en sang brukt i yndlingsfilmen min (i gamle dager, jaffal), men den fant jeg ikke - og endte opp med den i stedet. Helt grei, men ikke ekspeksjonell.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Her var det et par låter som hadde en intro som var kliss lik Boney M.'s 'daddy cool'.Det var veldig irriterende,men ellers er det en god del fin musikk her.

Ladytron - the seducer

mvh.s,

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    New Riders of the Purple Sage-Gypsy Cowboy.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    En New Riders til. The Adventures of Panama Red.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyres - Happy now

@united59 : 1991 var vel bra? 1971 likeså, for ikkje å snakke om 1969. Og så har vi 2007 og 2011, som er solide :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.236
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Mange bra musikkår, men mener jeg har flere favoritter fra feks '90 eller '92 enn fra '91.
    Får ta en sjekk på årene rundt der. Jeg har aldri vært noen stor garasjefan, og at Uncle Tupelos fjerde beste skive slår det meste av det andre som skjedde det året, er litt talende for meg :)

Men det kom mye bra i årene etter '91, kanskje som følge av det som skjedde det året/den tiden.?

Kanskje en parallell til punken? At det var newwaverocken som kom i bakkant som ble det store. Sånn var det for meg da iallefall.

Siste før fotballen:

Første gjennomlytt, liker artisten :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Mange bra musikkår, men mener jeg har flere favoritter fra feks '90 eller '92 enn fra '91.
    Får ta en sjekk på årene rundt der. Jeg har aldri vært noen stor garasjefan, og at Uncle Tupelos fjerde beste skive slår det meste av det andre som skjedde det året, er litt talende for meg :)

Men det kom mye bra i årene etter '91, kanskje som følge av det som skjedde det året/den tiden.?

Kanskje en parallell til punken? At det var newwaverocken som kom i bakkant som ble det store. Sånn var det for meg da iallefall.

Siste før fotballen:

Første gjennomlytt, liker artisten :)
    Fin plate. Fjerdelåta er jo hitmateriale!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn